View Full Version : Digitale zelfinflatie
Ergernissen over online CV-achtige dingen, dus. Zoals LinkedIn - wat overigens briljant is, hou me ten goede. 't Gaat me meer om faux-pas van gebruikers.
Zoals daar zijn:
Een introductie over jezelf schrijven in de derde persoon enkelvoud.
John Lutser is a dedicated business controller with a can-do attitude. He graduated Shitheap College in 1989 after a four year extensive learning curve. John's specialties during this period included panty sniffing and getting his face slapped by women. After obtaining his degree in Advanced FAP Management, he joined BSD Inc. as a backdoor servicing representative. Moving swiftly up through the ranks, Lutser headed the Advanced Rimming Department from 1993 through 1997...
Affijn, you get the gist. Zo'n sukkel heeft dus gewoon een romannetje over zichzelf in de derde persoon in zitten tikken. Vooral Amerikanen hebben hier last van.
Persoonlijke shit die weinig ter zake doet.
Zo kwam ik een oud-studiegenoot tegen die een "opportunistic scubadiver" bleek te zijn geworden (whatever the fuck that is) en ook "proud father of <fuck failure 1> and <fuck failure 2>, loving husband of <insert jaren '70 meisjeshockeynaam>". GTFOH.
Vreselijk opgeblazen "prestaties".
Bendover & Grabankles Associates
Office Manager
2002-2005
During this time, I accomplished a number of amazing feats, such as alphabetizing the Laser toner supplies closet and streamlining our interdepartmental crossover communication by implementing a people-oriented 3M-based notification procedure (Post-Its). I won the 2004 Award of Excellence for my legendary contribution to the critically acclaimed and peer reviewed "Put Your Plastic Cups in the Bin at the End of the Day"-programme.
Goed, de toon lijkt me helder. Hebben jullie nog wat? Voor de HR-managers, het mag ook uit sollicitatiebrieven komen natuurlijk. :)
Mensen die elkaar lopen te recommenden. Bah.
De enige recommendations die ik tot heden ontvangen/geschreven heb betreft de basisschool (of iig dat niveau :-))
AAARRGGHHHHHHHHH
Trouwens:
Jasper heeft een invite :-) Damn, we zitten sort-of in vergelijkbare branche...
Hé Jasper, link mij eens in ;-)
Iedereen krijgt een Invite!
Gummen zal nooit meer hetzelfde zijn. :-)
Inderdaad zijn sommige LinkedIn-profielen hilarisch. Misschien moest ik botweg mailtjes gaan sturen. Of ik ze tegen betaling kan helpen hun LinkedIn-profiel te redigeren. Ja, wat nou, je hebt toch 'business opportunities' onder je profiel staan, nou dan!
:-)
Dat lijkt me -serieus- geen verkeerd idee!
Voor wie mijn onbescheiden profiel wil lezen, compleet met tot 'werk' opgeklopte hobby's: ik ben dus die figuur die zichzelf afficheert als autosportschrijvert. :)
Ja, ik erger me er soms ook aan. Helemaal omdat iedereen elkaar nalult.
Heb trouwens ook mijn bedenkingen bij LinkedIn: sta er wel op, maar heb er weinig tijd voor over. Sowieso dat hele "online verkopen" van jezelf, of het nu om Hyves gaat of een andere attention-whoring site.
Ik heb trouwens een hele theorie over dit fenomeen waarbij sommige mensen aan een soort digitale schizofrenie lijden omdat ze een virtueel construct van gezichzelf gebrouwen hebben waar ze op een gegeven moment ook IRL aan moeten voldoen, met alle problemen van dien. Volgens mij een hele nieuwe dimensie voor de psychologie.
Leuke van Linkedin is om sollicitanten alvast digitaal door de mangel te halen. Inderdaad op basis van de onzin, zoals jasper die beschijft. Tegelijkertijd zie ik wel voordeel van linkedin. En probeer mijn profiel zodanig in te richten.
Maar die derde persoon enkelvoud wordt door linkedin zelf ook gepropageerd.
Dennis Cavallino
11-02-09, 18:48
Dat hele Linkedin ben ik ooit gaan gebruiken door RC, maar ik doe er in feite geen reet mee, net als hyves. Ik kan me voorstellen, dat als je echt afhankelijk bent in je werk, van je netwerk, dat Linkedin een handig hulpmiddel is. Maar net als met visitekaartjes: ik pleur het naar verloop van tijd weg. Net als een hoop nummers in mijn telefoon en mijn adressenbestand in mijn mailbox.
Iemand die me daarna nog belt: die sla ik op. :)
squadracorse
11-02-09, 19:46
Ik vind linkedin wel handig, vooral als je freelance projectmatig elke zoveel maanden(ok bij sommige overheden jaren) in een wisselend kernteam zit. Meestal vergeet ik de namen zo maar kan ik er wel iemand bijslingeren door weer in dat lijstje te gaan kijken. De beschrijvingen kijk ik geeneens naar en zie dat online verkopen ook niet zo (alsof ik een onbekend iemand zou benaderen op basis van zijn/haar omschrijving gtfoh).
Handig joh, LinkedIn. Het handige zit em er in dat mensen zelf hun contactgegevens bijhouden. Stel dat je ooit met iemand hebt samengewerkt, maar dat al weer 2 projecten/werkgevers geleden is. Dan kan je niet verwachten dat hij iedereen in z'n kennissenkring een mailtje/kaartje stuurt met nieuwe contactgegevens. Met LinkedIn is-ie zelf gemotiveerd om z'n gegevens bij te houden.
Verder altijd leuk om te kijken wie wie kent :-)
Bruno de R uploaded a new profile photo. Effe kijken :-)
MEGAROFLOL@JB's voorbeeldteksten
@jaspert
leuk om te lachen die teksten ;-)
maar is dat niet de essentie van die incestueuze ego strelers kleffe netwerk club om je zelf te verhandelen? voor sommige voor elke prijs , jij ietsjes kieskeuriger maar dat maakt je niet ontschuldig ;-)
in weze ben jij met je profieltje net zon joker alleen iets minder zielig dan de lui die je belachelijk maakt
dat is zoiets dat als de ene caravan bezitter de andere caravan bezitter beschimpt dat ie een paupermerk caravan bezit
maar gemakshalve even vergeet dat ie zelf met de duurste en sjiekste caravan van de wereld evengoed ook voor lul rijdt
dat profiel van jou ,is op zich ook tot zwaar achter de komma en iedere scheet uitgemeten
trouwens ... waarom heb je je profiel nog bewerkt een dag voordat je dit topic opende ? ;-)
ik heb ooit eens voor de gein wat namen van collega's ingetikt
wat overigens grappig is dat vaak de ellebogers onder de collega's zon profieltje hebben , en de collega's waar je echt van op aan kan meestal niet
heb hard moeten lachen , vooral omdat je de personen achter de luchtkastelen kent
volgens mij is de inhoud van zon flutprofiel ,excellente inspiratie voor een bombayfilmpje op het juiste moment
wat paco overigens opmerkt over de opscheppers in overtreffende trap is de spijker op zn kop ,
die komen zichzelf uiteindelijk wel tegen als de woorden waargemaakt moeten worden
tis allemaal leuk die windhandel , maar ik denk dat je je aan het eind van de rit juist onderscheidt als je aan die onzin niet meedoet
Ik gebruik het ook, maar dan vooral om gevonden te kunnen worden door oude vrienden en of collega's.
En om wat te patsen natuurlijk. ;-)
Linkedin is handig om je zakelijke connecties in vast te leggen en je krijgt soms ook interessante aanbiedingen.
Een Hyves-profiel heb ik ook, maar vind ik veel minder belangrijk en nuttig. Misschien kan dat zelfs eerder in je nadeel werken dan in je voordeel.
Ik zit alleen maar in linked in omdat stapels collega's in linked in zitten. En bij het zesde invitiatiemailtje ging ik om.
Heb echt gewoon geen profiel maar op de een of andere manier groeit mijn contactgroep wel.
Bizar is dan weer wel dat je ziet dat er mensen zijn die werkelijk van week tot week hun werkzaamheden bijwerken: ben nu naar de conferentie in Praag e.d.
maar is dat niet de essentie van die incestueuze ego strelers kleffe netwerk club om je zelf te verhandelen? voor sommige voor elke prijs , jij ietsjes kieskeuriger maar dat maakt je niet ontschuldig ;-)
in weze ben jij met je profieltje net zon joker alleen iets minder zielig dan de lui die je belachelijk maakt
dat is zoiets dat als de ene caravan bezitter de andere caravan bezitter beschimpt dat ie een paupermerk caravan bezit
maar gemakshalve even vergeet dat ie zelf met de duurste en sjiekste caravan van de wereld evengoed ook voor lul rijdtHaha, we konden er op wachten natuurlijk. De kroonprins van de afgunst geeft acte de presence (sorry, de positie van koning is al jaren vervuld). :)
Maar goed, dit draadje ging niet over LinkedIn specifiiek, meer om "CV-opleukerij" of hoe je het ook wilt noemen. Ik gebruik LinkedIn om redenen die anderen hier ook al genoemd hebben: het is handig om zo een netwerk bij te houden dat niet (of nauwelijks) veroudert omdat iedereen z'n eigen gegevens bijhoudt, en het levert soms interessante aanbiedingen op (kan handel zijn, kan een baan zijn, kan kennis zijn).
dat profiel van jou ,is op zich ook tot zwaar achter de komma en iedere scheet uitgemeten
trouwens ... waarom heb je je profiel nog bewerkt een dag voordat je dit topic opende ? ;-)'t Is een online CV, niet meer en niet minder. En volgens mij registreert LinkedIn bijvoorbeeld het accepteren van een invite al als "bewerken". Ik ga natuurlijk niet toegeven dat ik alles snel heb aangepast omdat ik IRL motroosje's direct leidinggevende ben, buiten zijn weten om. :)
ik heb ooit eens voor de gein wat namen van collega's ingetikt
wat overigens grappig is dat vaak de ellebogers onder de collega's zon profieltje hebben , en de collega's waar je echt van op aan kan meestal niet
heb hard moeten lachen , vooral omdat je de personen achter de luchtkastelen kent
volgens mij is de inhoud van zon flutprofiel ,excellente inspiratie voor een bombayfilmpje op het juiste momentHeh. Tja, jij ziet natuurlijk weer overal oneerlijkheid en achterbaksheid. Zo van "Als ik het niet ken en die lul die vorig jaar die promotie kreeg wel, dan MOET het wel iets voor achterbakse zaadhappers zijn". Misschien heb je gelijk. Of misschien ben je naief. :)
wat paco overigens opmerkt over de opscheppers in overtreffende trap is de spijker op zn kop ,
die komen zichzelf uiteindelijk wel tegen als de woorden waargemaakt moeten worden
tis allemaal leuk die windhandel , maar ik denk dat je je aan het eind van de rit juist onderscheidt als je aan die onzin niet meedoetNou ja, er komen in het geval van LinkedIn twee dingen bij elkaar:
a) CV's, voor veel mensen een medium waar het een soort van geaccepteerd is om te liegen, of in elk geval erg te overdrijven;
b) het internet, waar miljoenen zich een tandje of tien stoerder voordoen dan ze werkelijk zijn.
't Is dus geen wonder dat je op sites als LinkedIn lachwekkende dingen aantreft, zeker als dat bij mensen is die je IRL kent.
Een beetje in dezelfde lijn, maar iets anders had ik gisteren weer aan de hand. We waren op de Erasmus om mastersstudenten te recruiten voor het bedrijf (ik ga natuurlijk mee om lekkere kippetjes te kijken) en dan kun je ook zo lachen om wat die gasten op hun CV zetten en wat er vervolgens dan voor je zit ;-)
Zetten ze allerlei exotische bestemmingen en talen op hun CV om wat kosmopolitischer over te komen... om vervolgens redelijk af te gaan wanneer ondergetekende ze even voor de gein test op die vaardigheid (spreek je maar twee woorden over de grens: zet het er niet op!).
Zo had ik vorig jaar een of andere opgeblazen plofkop van een Duitse jonkheer. Het pedante mannetje beantwoordde aan alle clichés van een over het paard getild erfgenaampje en hij zag er ook nog uit als een jongere mini-me versie van die VVD-varkenskop Van Baalen. Je weet dat deze irritante flapdrol niets hoeft te kunnen om de rest van zijn leven geramd te zitten, aangezien pappie vast wel een jobje regelt bij één of andere investment banker roversbende. Een hoop valse lucht kwam eruit, had van alles gedaan en sprak zelfs opeens Arabisch na een stint in één of ander oliestaatje. Needless to say dat er weinig overbleef van al zijn veronderstelde kwaliteiten. Dit soort gasten fileren we fijntjes met een smile op ons gezicht ;-)
Gisteren hadden mijn collega's er ook één: gastje beweerde dat zijn 'grootste assets' zijn (onmetelijke) skills waren die hij onze kumpanie zou binnenbrengen. Een hoop geblaat, hij had veel ervaring maar was pas fucking 23! Volgens mij heb ik een gatentrui die dateert uit de tijd dat zijn moeder met zaadvragende ogen zat te wachten op de melkboer.
Pluszijde is dat er soms leuke hertjes tussen zitten. Zat gisteren weet tegenover een half Libanese/Nederlandse: lang, donkerbruin haar met felblauwe ogen, deed aan ballet. Beetje verwaand, maar wel lekker ;-)
Pluszijde is dat er soms leuke hertjes tussen zitten. Zat gisteren weet tegenover een half Libanese/Nederlandse: lang, donkerbruin haar met felblauwe ogen, deed aan ballet. Beetje verwaand, maar wel lekker ;-)
Hallo, ik ben Yasmina en ik wi.. *aangenomen*
:)
Volgens mij heb ik een gatentrui die dateert uit de tijd dat zijn moeder met zaadvragende ogen zat te wachten op de melkboer.
Whahahaha. BRILJANT!
Ik heb ook LinkedIN, van start tot eind vol leugens. Gewoon voor de kift ;-)
rocketscience
12-02-09, 10:35
Moet er ook eens in kuisen (http://www.linkedin.com/in/brunoderegge). Ik heb mijn huidige job wel gevonden via reconnecting met ex-collega's over linkedin. Dus ik klaag er niet over. Maar een beetje jobinflatie, ja, dat kom je regelmatig tegen.
Wat betreft reco's ... tja, ik moet er nog altijd schrijven voor al die andere mensen. Including van die nono's die je eigenlijk te lomp vind om het te helpen donderen. Maar toch. Misschien JB's teksten eens als baseline gebruiken :-)
Neen, dan liever Facebook (http://www.facebook.com/home.php#/profile.php?id=614418932&ref=profile): geef jezelf ineens helemaal bloot. Dat dient enkel om ouwe lieven en verloren vlammen terug te vinden :-) Ha.
rocketscience
12-02-09, 10:39
Trouwens, in mijn sector is zo'n linked-in wel verplicht voer. Ik kan begrijpen dat als dliekeelmodaal chef-bouwvakker, meester-assistent slagersgast worstendraaier extraordinaire of gloepéén professioneel koeiemelker je een iets ander netwerk hebt, dus je ignorance is je vergeven :-) Whoea. Is it Friday yet?
rocketscience
12-02-09, 10:43
@PACO: dat soort prutsers herken je meestal direct aan het feit dat ze praten over het feit dat hun skills je *cumpanie* kan redden, maar ze gaan nooit echt in op wat die skills dan zijn. Vreemd toch allemaal.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3236380/___Ontvrienden___trend_voor_2009__.html?p=1,2
Ik doe ook echt geen ene reet met haifs meer.
In het begin was het leuk, maar ik word een beetje moe van al die lui die zichzelf tot doel hebben gesteld zoveel mogelijk 'vrienden' te krijgen. Tsja, dat heeft geen nut natuurlijk.
Uit het Telegroflinkje:
In de Verenigde Staten wekte fastfoodketen Burger King onlangs nog veel woede met de 'Whopper Sacrifice'-campagne. Amerikanen die tien vrienden schrapten van hun Facebook kregen een gratis Whopper. De verwijderde contacten kregen een mailtje met daarin de mededeling dat ze waren verwijderd in ruil voor een hamburger.
Eens kijken. Hoeveel gummers heb ik in m'n LI-netwerk zitten? :)
OMG! Harry has a new profile photo! Ik denk de konijnenoren er al bij! ;)
*zet eerste vinkje*
Ben nu bij de D en heb m'n eerste Whopper al verdiend. :)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3236380/___Ontvrienden___trend_voor_2009__.html?p=1,2
Eind 2007 heb ik op LinkedIn al shift-delete gedaan.
Eind 2008 op Hyves.
Hoezo trendsetter? ;-)
Heb nooit een hijfs of LI aangemaakt.
IMHO echt iets voor mensen die geen leven in de echte wereld hebben en naar houvast zoeken ;-)
(kommaar kommaar :-)))))
SchnitzelStephan
12-02-09, 13:06
Eind 2007 heb ik op LinkedIn al shift-delete gedaan.
Eind 2008 op Hyves.
Hoezo trendsetter? ;-)
Bij beiden ben je er na 5 jaar af geflikkerd vanwege nul contacten bedoel je? :)
hahaha kroonprins van de afgunst.... mmm je weet dus veel maar niet alles op waarde te schatten
waar moet ik afgunstig over zijn?
ik heb alles wat mn hartje begeert, relatieve gezondheid , leuke vriendin , en blij met wat ik heb , zonder de drang te hebben de buurman te "overtreffen"
zal wellicht zich vertalen in het niet nodig hoeven hebben van zon profieltje
ik mag jou toch best op de kast jagen , met de knipoog dat je ondanks dat je em wat netter invult toch ook aan dat circus en ratrace meedoet??
lukt aardig ;-)
"En volgens mij registreert LinkedIn bijvoorbeeld het accepteren van een invite al als "bewerken".
ik kon het niet eens zien dat het bewerkt was als niet lid en buitenstaander ;-)
"'t Is een online CV, niet meer en niet minder"
precies waarom moet zon cv online staan?
gewoon insturen wanneer dat benodigd is
publiekelijk cv patsen omdat men het op kan zoeken lijkt me onnodig
. "
"Ik ga natuurlijk niet toegeven dat ik alles snel heb aangepast omdat ik IRL motroosje's direct leidinggevende ben, buiten zijn weten om. :)"
nou ik denk eerder dat het omgekeerde waar is
jij mag in opdracht van je baas dat beleggingsfonds waar MIJN geld in zit ,een beetje naar de benchmark sturen achter de komma
ik heb alles wat mn hartje begeert, relatieve gezondheid , leuke vriendin , en blij met wat ik heb , zonder de drang te hebben de buurman te "overtreffen"
zal wellicht zich vertalen in het niet nodig hoeven hebben van zon profieltjeGek genoeg vertaalt het zich wel in het genadeloos afkraken van allerlei nietsvermoedende internetters, die bv. trots zijn op hun M5. Dat doe je kennelijk alleen maar omdat ze dat verdienen of zo. :)
jij mag in opdracht van je baas dat beleggingsfonds waar MIJN geld in zit ,een beetje naar de benchmark sturen achter de kommaBen je gek joh, daar huren ze slimmere mensen voor in hoor. :)
Gek genoeg vertaalt het zich wel in het genadeloos afkraken van allerlei nietsvermoedende internetters, die bv. trots zijn op hun M5. Dat doe je kennelijk alleen maar omdat ze dat verdienen of zo. :)Ben je gek joh, daar huren ze slimmere mensen voor in hoor. :)
oh ja natuurlijk
jij kraakt alleen mensen op een wat sjiekere manier af achter hun rug ofzo?
bijv caravan gangers met lillend vlees naast zich die je op je pad tegenkomt
als je slecht geslapen hebt?
of met een anoniem smurfen accountje medeforummers beledigen?
maar ik snap het wel kennelijk heb je wat "klasse" hoog te houden met wat latijn
en wat valt er afgunstig te zijn om een m5 van 14 jaar oud met een vechthond op de achterbank ;-0)?
ROFL
De computerkamer van de open inrichting blijft nog wel even los, zo te zien. Veel plezier. :)
SchnitzelStephan
12-02-09, 14:12
De verpleegster heeft hem eindelijk op [q] gewezen. :)
rocketscience
12-02-09, 15:58
Fok, man ... offline-Online Mix'Mangle.
Krijg net nu - vandaag - een invite door één of andere HansV. Ik denk dadelijk aan de gummert, zit me al af te vragen wat die bij Big M doet in godsnaam, blijkt het een andere kerel te zijn; dubbele combo van VVDG en OPVB (online patsen voor beginners). Geweldig dat ik er gewoon vanuit ga dat het een gummer is ... echt iets aan mijn social life doen, denk ik.
Met LinkedIn doe ik niet zoveel maar ik sta er wel op. Wat is het argument om het niet te doen? Je weet nooit met wie je online in contact komt en wat het in de toekomst gaat opleveren.
Dat sommige onzin verkopen in hun CV zal best. Dat is toch niet mijn probleem.
Met LinkedIn doe ik niet zoveel maar ik sta er wel op. Wat is het argument om het niet te doen? Je weet nooit met wie je online in contact komt en wat het in de toekomst gaat opleveren.
Dat sommige onzin verkopen in hun CV zal best. Dat is toch niet mijn probleem.
Het argument om het niet te doen is de trail die je achterlaat op het www waar het voor jan en alleman toegankelijk is. Daar ben ik elf niet zo'n fan van. Mij niet gezien dus, ik probeer mijn hoeveelheid google-hits nog even onder de pagina te houden als je het niet erg vindt.
Ik ben het dus eigenlijk wel een beetje eens met motroosje (jaja, dat kan ook nog gewoon). Priceless is natuurlijk dat die werledvreemde duikbootmachinist vrij aardig ahd ingeschat dat de dikke beenkiel zijn LinkedIn nog even had opgepoetst alvorens het draadje te plaatsen. Hij kent zijn pappenheimer wel, dat moet je hem nageven. ;-))
Voeg daarbij nog dat mijn werkgever het in elk geval niet stimuleert in verband met allerlei mogelijk aansprakelijkheidsrisico's en independence-issues (wij worden in elk geval gemaand er prudent mee om te gaan).
Bottomline: geef mijn portie maar aan Fikkie
Groet
GJ
Zo is Jasper's (nieuwe) werkgever nu echt kinderlijk eenvoudig te achterhalen. Ook voor de "kwaadwillende" gummerts. Dat is precies mijn punt.
Groet
GJ
Het argument om het niet te doen is de trail die je achterlaat op het www waar het voor jan en alleman toegankelijk is. Daar ben ik elf niet zo'n fan van. Mij niet gezien dus, ik probeer mijn hoeveelheid google-hits nog even onder de pagina te houden als je het niet erg vindt.
Dat hoeft geen probleem te zijn, want je kunt je profiel verborgen houden voor Google. Net als alle andere zaken die je erop zet waarbij je kunt bepalen wie het te zien krijgt. Al is het nut natuurlijk weg als je alle informatie achter gesloten deuren hebt staan (standaard geeft ie sowieso een samenvatting weer).
Vroeger dacht ik trouwens hetzelfde erover. Ik wilde zo min mogelijk op het web kwijt. Stond overal geregistreerd om m'n naam vast te houden en omdat ik de techniek wel interessant vond. Nu maakt het mij weinig uit, ook omdat het tegenwoordig steeds meer geaccepteerd is. Ik denk dat je je voordeel ermee kunt doen. In ieder geval in mijn vakgebied (internet) wel, dan moet je niet zelf achter de feiten aanlopen :)
In tegenstelling to GJ is mijn LinkedIn profiel uitgebreid en probeer ik mijn aanwezigheid toch wel groot te houden. Maar ik gebruik het dan ook vooral als acquisitie middel. Als eigen baas is het erg handig om het reilen en zeilen van (oud-)opdrachtgevers bij te kunnen houden aangezien er zoveel geswitched wordt tegenwoordig. Verder probeer ik natuur zoveel mogelijk Google hots t krijgen met dezelfde gedachte als hierboven beschreven.
Moet er wel bijzeggen dat mijn CV geheel niet opgepoetst is of mooier gemaakt dan ie werkelijk is. Sterker nog hij zou veel uitgebreider en interessanter kunnen maar dan voldoet ie niet mer aan mijn eigen normen.
Fok, man ... offline-Online Mix'Mangle.
Krijg net nu - vandaag - een invite door één of andere HansV. Ik denk dadelijk aan de gummert, zit me al af te vragen wat die bij Big M doet in godsnaam, blijkt het een andere kerel te zijn; dubbele combo van VVDG en OPVB (online patsen voor beginners). Geweldig dat ik er gewoon vanuit ga dat het een gummer is ... echt iets aan mijn social life doen, denk ik.
Ha, die RS;
Wasn't me.... Hoewel ik wel voor het eerst op linkedin ben wezen rondneuzen voor wat speurwerk in verband met een reünie. Zonder succes.
Maar ik gebruik het dan ook vooral als acquisitie middel. Als eigen baas is het erg handig om het reilen en zeilen van (oud-)opdrachtgevers bij te kunnen houden aangezien er zoveel geswitched wordt tegenwoordig.
Nou ja, dat is 't ook. Voor freelancers (en kleine bureaus dus ook :)) is 't gewoon handel. Je hebt gewoon een altijd actuele Rolodex, terwijl weer contact zoeken met uit het oog verloren klanten via LI niet raar is omdat iedereen er om dezelfde reden zit.
En qua privacy: normaal gesproken zit ik bij dat thema als een bok op de haverkist, maar voor internet ben ik er nu wel achter dat je beter zelf het beheer kunt voeren over je virtuele identiteit in plaats van dat aan anderen over te laten. Mijn naam staat inmiddels overal op internet, maar alleen in het verband waarin ik 'm graag zie. Dingen die je zelf maakt - vooral met je eigen naam in de domeinnaam of URL - drukken in Google de andere toevalligere hits weg, zodat er een veel duidelijker en eenduidiger beeld naar voren komt.
De enige andere methode is nooit aan internet beginnen - zoals een vriendin van mij, een van de weinige mensen in mijn omgeving van wie helemaal niets is terug te vinden. Maar dat is voor mij al bijna 20 jaar een gepasseerd station...
En qua privacy: normaal gesproken zit ik bij dat thema als een bok op de haverkist, maar voor internet ben ik er nu wel achter dat je beter zelf het beheer kunt voeren over je virtuele identiteit in plaats van dat aan anderen over te laten. Mijn naam staat inmiddels overal op internet, maar alleen in het verband waarin ik 'm graag zie. Dingen die je zelf maakt - vooral met je eigen naam in de domeinnaam of URL - drukken in Google de andere toevalligere hits weg, zodat er een veel duidelijker en eenduidiger beeld naar voren komt.
Precies. Dutch (of moet ik hier je echte naam neerzetten *gniffel*) heeft het begrepen :)
Ik ben maar weer eens met m'n eigen site begonnen. En het coole van al die hippe websites is dat ze een open structuur hebben. Via een API kun je erop programmeren en allerhande gegevens ophalen. Uiteraard mits de gebruiker er toestemming voor geeft.
Zo staan al mijn foto's op Flickr (geweldige site vind ik!). De muziek die ik luister houd ik online (automatisch via winamp) bij via Last.fm zodat je een eigen 'profiel' krijgt van muziek die je vaak op hebt staan. Je ziet ook wie er qua muzieksmaak bij je passen en welke nummers je, op basis van je profiel, ook mooi zult vinden. Videos pleur ik op Vimeo. Verder kun je met Twitter onzin bijhouden. En als social network is er Hyves en LinkedIn.
Al die sites hebben zo'n API. Op mijn nieuwe website toon ik straks al m'n foto's, video's, een top 10 van meestgeluisterde albumns en berichtjes van Twitter. En dat alles automatisch. En via Hyves kun je ook Flickr en Twitter weer inladen.
Privacy? Tja, vroeger wilde ik mijn naam ook niet op internet. Ben nu helemaal om :) Je krijgt leuke reacties uit de gehele wereld op bijvoorbeeld foto's. Filmpjes maken doe ik nog niet, maar m'n nieuwe camera kan in HD filmen, dus dat komt ook nog wel. Hyves is onzin maar zo weet ik wel dat er binnenkort een reunie is van m'n oude school. LinkedIn kan ook handig zijn om contacten op te doen. Laat het allemaal maar samenkomen. Vind het zelf ook handig dat ik overal bij dat spul kan. En uiteindelijk heb je zelf de regie erover.
(of moet ik hier je echte naam neerzetten *gniffel*)
Nee man! Daar ben ik hier als de dood voor!
*trekt de regietouwtjes nog wat strakker aan*
;)
rocketscience
12-02-09, 20:47
Tom, ik zet ook veel op flickr en Vimeo ... ik vraag me af wat de eeuwigheidswaarde daarvan zal zijn. Zullen mijn kids en hun kids mijn flickr albums nog kunnen bekijken, of die video's op vimeo. Grappig als je er over nadenkt.
Tom, ik zet ook veel op flickr en Vimeo ... ik vraag me af wat de eeuwigheidswaarde daarvan zal zijn. Zullen mijn kids en hun kids mijn flickr albums nog kunnen bekijken, of die video's op vimeo. Grappig als je er over nadenkt.
Ja, we zijn maatjes op flickr! ;)
Maar goede vraag. Maak mij daar niet zo druk om, tot die tijd het sowieso leuk. Heb alles ook op de harde schijf (en uiteraard veilig op backups) :)
Maar even serieus: op forums hou ik me weer aan nicks. Natuurlijk word ik hier wel eens aangesproken met m'n voornaam,* maar dat levert weinig op in Google. En natuurlijk staan er hier linkjes naar mijn autosportsite, waar mijn naam weer voluit op staat, maar daarvoor moet je eerst hier komen.
Ook al is 't allemaal onschuldig, forums zijn mij toch te persoonlijk voor het gebruik van volledige namen (de buren krijgen me dus nooit zo ver). Vragen over gumhumor moet je gewoon niet hebben in het zakelijk verkeer, tenzij de opdrachtgever een gummer is. Maar die kent m'n naam dan toch al - via LI. :)
* Sta ik overigens niet om te springen, zelf spreek ik iedereen hier ook aan met z'n nick, ook al ken ik je echte naam.
rocketscience
12-02-09, 21:07
Backups, tuurlijk, is hier ook zo :-)
Maar vroeg het me gewoon af ... stel je voor dat je afstammelingen zo over 100 jaar nog steeds die fotosets kunnen zien, geweldig toch.
Google jezelf verder eens, ik krijg referenties van Flickr, LinkedIn, een site die ik zelf gebouwd heb eens, facebook en een vermelding van een interview en case study die ik ooit voor een US bedrijf gedaan heb. Niks obscuurs, niks gummen, gewoon omdat mijn naam hier inderdaad niet echt voorkomt. Is maar best ook zo ... herinner me nog bij inschrijving in 'die andere site' dat ik mijn echt naam moest opgeven ... was dat niet zo. Iedereen die mijn echt naam wil weten, of mijn adres of mijn 'maat', stuurt me maar een PB :-)
het wachten is op onze forum lolbroek die een opmerking maakt over maatjes op flickr....
het wachten is op onze forum lolbroek die een opmerking maakt over maatjes op flickr....
Hehe ja. Dat krijg je wel vaker te horen als je die site noemt....
http://www.neowin.net/forum/fun/room_of_those_who_care.jpg
Tsja, LinkedIn. Ik heb ook een profiel, bevalt me een stuk beter dan het volstrekt achterhaalde principe van business cards uitwisselen. Ook is het handig om het netwerk van je eigen netwerk te zien, dat heeft mij in het verleden al e.e.a. opgeleverd. Online privacy is aardig zelf in de hand te houden, gewoon een beetje in de gaten houden wat je roept, anders een nick gebruiken, en het meeste van de info is als je kwaad wil makkelijk offline te verkrijgen. ZOlang je er bewust van bent zijn de risico's prima te overzien.
LOL @ de LI-profielen van de gummers trouwens. Kijk je naar Viewers of this profile also viewed...zie je vervolgens allemaal andere gummers staan. Zitten jullie de hele dag naar elkaars profiel te staren ofzo? :)
Tjees, heeft iemand werkelijk de moeite genomen gummers profielen op te zoeken op linked in?
Tjees, heeft iemand werkelijk de moeite genomen gummers profielen op te zoeken op linked in?
Na het stukje proza van motroosje was ik wel even benieuwd ja...
Tsja, ieder z'n hobby. Sommigen nemen de moeite om het afbreken van hun toilet in een blog te beschrijven. Die moeite had ik niet genomen ;-)
Grote grijnzende groene smilie
Het is tenminste een onderwerp wat ik voor een blog uit kan proberen. Wellicht dat ik daarna een for-real blog ga openen....
Ow en:
* werkt stalkfile van floris_s bij met de parameter 'leest daadwerkelijk motroosjes inbreng op het forum' * ;-)
* gaat nu ook motroosje inbreng lezen
Sinds de DSC periode ben ik een soort fake internet celebrity. Doe ik weinig meer aan. Op zich ben ik terughoudend namelijk.
Ook mbt identity spoofing oid, dat werk je in de hand naarmate er meer gegevens over je te vinden zijn. Daar moet je dus echt wel een beetje mee oppassen. Ik pas dan ook de Dutch-strategie toe. Ik zorg dat ik gevonden kan worden op de onderwerpen die voor mij interessant zijn.
Wil binnenkort ook blogs gaan schrijven voor mijn vakgebied. De goodwill/naamsbekendheid die je daarmee verwerft zijn gigantisch!
Zolang het een blog zonder foto's is moet dat goedkomen Rutger.
Dennis Cavallino
13-02-09, 13:46
Vandaag wat linkedin uitnodigingen aangeklikt en toegevoegd. Eén ervan was nog uit november. :)
Zaten ook weer wat gummers tussen.
Heb ook zo'n ding, weet alleen niet echt het nut daarvan.
Zit er nooit op, laatste paar weken uitnodigingen van Oops en Dutch gehad en natuurlijk aangeklikt. Die van jou trouwens nog niet gezien Cav:-)
....in aansluiting op Jaspers openingspost moest ik aan dit draadje denken bij het lezen van het volgende profiel op LinkedIn:
"Since 1983 I've been helping companies and other organisations to develop and implement strategic choices for their value creation. They flourish when they maximize their contribution to their stakeholders. Now I'm busy with a start up in the labour market which is in stealth mode. I got formal education in marketing and psychology.
* typical sky-is-the-limit strategist with clear getting-down-to-earth flight plan
* ample research & consultancy experience with b-to-b marketing & sales
* inventor of the "compass approach" - on how to organize the innovation of value creation by businesses when you start without a clear destination
* analytical & creative skills
* facilitator of change through meetings, trainings etc.
Experience:
* business-to-business industry
* services industry
* (semi-)government
* performing arts industry
* not-for-profits
* education
Specialties
Understanding key drivers of markets and businesses; Trendwatching and precise fortune telling; Qualitative market research; Sustainable development; Business ethics; E-business; Writing, training, moderating and presentation skills."
rocketscience
18-02-09, 22:10
Kijk, wil je creaief zijn? Maak van je CV dan zoiets:
http://theportfolio.ofmichaelanderson.com/wp-content/uploads/2008/05/resume-infographic.jpg
Is mooi en informatief, gotta love infographs :-)
Ik denk dat Rem Koolhaas hier jaloers op zal zijn.
Beetje jammer van de sneue spelfout in de eerste zin
Wat een waanzin...
Dennis Cavallino
21-02-09, 00:23
Vandaag (..) een bezichtiging gehad bij een leuk huis wat te koop stond. De eigenaar verkocht 't zelf zonder makelaar, deed 'ie leuk. Het was onze tweede ervaring met doe-het-zelf verkopers. De eerste ervaring was een voormalig verhuurder van ons en dat vonden we echt een prutser (hij toonde eerst alle nadelen van het appartement en toen de mensen al bijna depressief de deur uit wilden rennen begon 'ie pas over alle leuke dingen....). 35 bezichtigingen heeft 'ie gehad in 3 jaar tijd. Vandaar dat hij het tijdelijk verhuurde. En dat was nog in de goede markt. Als 'ie een makelaar had ingehuurd, had 'ie minder vrije dagen hoeven opnemen.
Maar goed, het huis van vandaag was leuk, vraagprijs was interessant om op te gaan bieden en dus een bezichtiging waard. Maar iets stoorde mij op 't eind. Ik kreeg de directe vraag te horen: 'Dus jij doet iets in onroerend goed?'. Ik had zelf nog niets gezegd, dus was even verrast door deze directe vraag. Ken ik jou? Dacht ik.
Als koper van een huis wil ik 't feit dat ik in het onroerend goed (eigenlijk vastgoed) werk niet benoemen als ik privé naar een huis ga kijken.
Dus ik bleef even stil zodat hij nog maar een opmerking moest maken.
Of heeft jullie verkopend makelaar een afspraak gemaakt?
... of is het een naamgenoot van je? (twijfel in stem verkoper sloeg toe).
Toen gokte ik dus maar dat hij mijn naam op google had ingetikt en mijn linkedin pagina had bekeken. Onze bedrijfsnaam is gekoppeld aan een makelaarskantoor. Ook wist 'ie dat ik iets met auto's deed. Dat vind ik veel leuker om over te praten dan mijn werk. :)
In ieder geval heb ik hem uiteindelijk maar verteld wat ik precies doe. Maar voor het eerst vond ik het irritant.
In ieder geval nemen we het huis wel mee in onze overweging, want leuk was het wel, op de buurt na (straat zelf is prima). Ik denk alleen wel dat ik liever zaken doe met een iets zakelijker ingegestelde verkopend makelaar, hoe leuk deze jongen 't verder ook deed. Het gaat uiteindelijk toch om de centen en dan wil je niet direct al je troeven op tafel leggen in deze tijd.
rocketscience
21-02-09, 10:43
Ik denk dat Rem Koolhaas hier jaloers op zal zijn.
Eerst maar eens een brandblusser kopen voor Koolhaas. :p
*proest*
Wat moet ik me precies voorstellen bij de functie van "relatiebeheerder", wanneer deze wordt uitgevoerd bij 's lands grootste uitvaartorganisatie?
Zullen weinig lange termijn-relaties tussen zitten. :)
Natuurlijk wel. Nu alvast je kaartje overhandigen aan de kinderen en kleinkinderen. :)
Ik ga ervan uit dat hij de B2B-relaties onderhoudt.
Dus met Crematorium "Laat U Niet Kisten" (hier komt alles in kannen en kruiken) en andere vuilverbrandingsplaatsen en dozenschuivers.
ROFL
Dus meer dat-ie zeg maar de dee toe dee kuntekts onderhoudt met zijn evenknie Gert-Jan Zesvoetdiep van begrafeniskistfabrikant "Kastje 6" uit Klokkeluyden? Alsmede de periodieke bila's afhandelt met Carel Swartjas van urnenemporium "Uw tante tusse de plante" te Houtespaede? :)
Is nogal wiedes. Voor de B2C-contacten is een accountmanagert toch veel te duur? Daar heb je callcenters voor, die tegenwoordig uiteraard multimediaal zijn.
Dus zou zo'n callcenter voor een uitvaartonderneming ook het medium 'medium' in z'n mix hebben?
LOL, transcendentale callcenters...
En de knappe jongens doen dat niet alleen inbound, maar ook outbound. Zeg maar de after-sales op de klanttevredenheid. Toch even beleefdheidshalve navragen of het vuur hoog genoeg stond. Of de kist, was die wel in afdoende mate wormbestendig? Ja, voor zulke service gaat geen veerman te ver.
Ja, en Dutch, eigenlijk is dát ook alweer zó 2004 hè. Online is het nu helemaal. Opa dood? Direct even naar de website, aanvinken wat je wilt en TNT Post komt 'm dezelfde dag nog halen. Binnen 24 uur is ie dan begraven of gecremeerd.
Je hoeft er de deur niet meer voor uit, je bent er gewoon per webcam bij. Voordeel: tante Jo die in 1951 naar Australië emigreerde, hoeft niet in 't vliegtuig te stappen om "die zuunige vrek nog n trap na te geev'm zodat hij op zeker wet'n dood is" (origineel citaat).
En alles track & trace hè. Op elk moment kunnen zien waar de kist zich bevindt.
Creditcardje even bij de hand houden en ze regelen het allemaal.
En als de rust is weergekeerd? Ook dan heb je zo'n callcenter helemaal niet meer nodig. Dat kan tegenwoordig allemaal vanachter je eigen pc. Gewoon even fijn helemaal zelf skypen met opa daarboven in de grote blauwe hemel.
Ja, inderdaad, u voelt 'm ook al.
Blue Skype is de merknaam die de goocheme brand creators daarvoor hebben laten deponeren.
en vergeet de online veiling van opa's inboedel niet.
Probeer dan maar eens je lach te houden als die relatiebeheerder over zijn werk praat en vertelt dat hij die gasten van het crematorium "het vuur aan de schenen legt" en dat hij ze weleens "stof tot nadenken zal geven".
Om het maar niet te hebben over de marktpenetratie van bedrijven die werkzaam zijn in doe-het-zelf-composteren en die Duitse toko die Weckpotten produceert.
't is weer Sethgaaikema.ORG hier? :)
't is weer Sethgaaikema.ORG hier? :)
Het blijft een begerenswaardige bokaal, die Worst Pun of the Day Trophy. :)
*skupje*
Toen ik voor het eerst een rijtje mensen kreeg voorgeschoteld, heb ik me nog wel eens verbaasd over de LinkedIn-applicatie 'People You May Know'. Stonden er van de tien mensen zeven bij die je ook daadwerkelijk kende. WTF, ging dat dan, hoe wéten ze dat? Ja duh, natuurlijk simpelweg in de netwerken kijken van mensen in jouw netwerk. Tien tegen een dat daar mensen tussen zitten die niet meteen op je radar staan, maar die je wel kent.
Nu ik PYMK een keer of tien heb ververst, wordt de success rate al een stuk minder. Met zojuist het mooiste voorbeeld. Want wie zou ik volgens PYMK moeten kunnen kennen?
Bono Vox
Independent Music Professional
Wil je zeggen dat je die niet kent dan? :)
'Not well enough' dus. Of eigenlijk moet ik natuurlijk reageren: 'I prefer not to connect'. Wel zo grappig. :)
*ziet kleintje al over de rooie gaan*
Pff, U2 ten tijde van October, dát was pas goed!!
Zo.
Telt IRL zelfoverinflatie ook?
Dan wil ik graag iemand voordragen.
Het is de senior-assistant junior-teamleader van een kantoor waar ik ooit (kort inderdaad) gewerkt heb. De gozer was dus eerste assistent van de junior teamleider in een bedrijf waar een teamleider hooguit een ploeg van 25man te runnen heeft. Vanzelfsprekend zag hij zichzelf als op weg naar de top.
Ik heb natuurlijk nog even geopperd dat hij mogelijk wat achterop schema lag gezien zijn leeftijd van eind 20 maar dat lag volgens hem aan de (zelf voorgeschreven) medicinale wiet.
Echt, je komt soms vreemde mensen tegen
Bono Vox
Overigens vind ik het schandalig dat mensen zomaar pseudoniemen mogen gebruiken op een serieus zakelijk medium. Kijk, als er nou had gestaan:
Paul Hewson
Helemaal akkoord, maar zo? Dat kan iedereen wel wezen!
Ik bedoel, Jasper heeft er zich toch ook niet aangemeld als:
Rel Smurf
Independent Amok Professional
En ondergetekende kun je ook niet terugvinden als:
Dutch Gummer
Professional Poster In The Boss's Time
Pff.
"senior-assistant junior-teamleader "
lui die zich zelf zo omschrijven lach ik recht in de bek uit
zon snotjong krijgt meteen een losse slappe trap onder zn reet met de mededeling dat ie eerst koffie moet halen als ie wat wil van me
Precies. Eerst mag ie even boodschappen gaan doen (doos bougievonkjes, een haakse sleutel en een cementkam) en dan wordt er pas met titels gegooid. :-)
Je vergeet de plintenladder.
En de doperwtensplitser en de het eierenpelmachientje.
Vierkante gatenboor als afsluiter (want dan zijn ze het zo zat dat ze niet doorhebben dat die echt bestaat :-) )
en wat te denken van 10 stuks M16 luchtankers?
SchnitzelStephan
18-03-09, 09:39
Of een spuitbus Boston Racing Green?
Ja, verscheidende van mijn contacts hebben ene Barack O. in hun LinkedIn zitten. Toch handig hoor, zo'n netwerk ;-)
Het ministerie van Algemene Zaken heeft een ambtenaar in dienst die een dagtaak heeft aan het bijhouden van de vrienden van onze premier...
Ha, die Dutch;
Bijhouden dan waarschijnlijk in de zin van blijven volgen om er maar voor te zorgen dat ze ook allebei vriend blijven zeker?
en wat te denken van 10 stuks M16 luchtankers?
Ach, neem dan ook ff wat glaspluggen mee ;-)
Het ministerie van Algemene Zaken heeft een ambtenaar in dienst die een dagtaak heeft aan het bijhouden van de vrienden van onze premier...
'Echte' vrienden? Kan geen dagtaak zijn :-))
Verontschuldigingen voor het achterwege laten van de aanhalingstekens. :)
SchnitzelStephan
18-03-09, 11:53
PYMK:
Jasper Vollebroek
..........
Van Vollenbroeck tot Linksdraegend, om volledig te zijn.
Pff, oud geld doet maar gewoon dan doe je al gek genoeg, hoor.
Die heeft op 18 december 2007 toch promotie gekregen?
Die begrijp ik niet ... :-(
*grinnikt*
Ik werkte in het verleden eens een tijdje samen met een extern ingehuurde gozer die iets met communicatie deed. Basically, foldertjes ontwerpen, productcampagnes draaien. Allemaal geen rocket surgery. Daar kwam nog eens bij dat-ie niet al te nozel was, en redelijk lui.
Staat-ie vandaag in m'n PYMK. Dus ik klik. Wat staat er onder z'n naam?
"Bevlogen en ervaren interim marketing en communicatiemanager"
Bevlogen, GTFOH, hou toch op man. Ik ga m'n subtitel aanpassen denk ik. "Goal oriented client relationship inspirator and multi faceted motivator. Motto: life is all about moments."
SchnitzelStephan
20-03-09, 10:32
Jasper, omdat je zo aandringt, jij hebt ook wel de nodige gebakken lucht ertussen staan hoorrrrrrrrr...
Vind je? Nou ja, 't zal wel... ik zie hooguit wat jargon. Waar het me met name om ging was zo'n term als "bevlogen", ik bedoel, dat zeg je toch niet over jezelf? Zou jij 't met droge ogen op je CV durven zetten?
rocket surgery? Als in: onderhoudstechnicus bij de NASA?
SchnitzelStephan
20-03-09, 10:40
Nee, natuurlijk niet. Maar de grens tussen jargon en gebakken lucht is dunner dan jij. :)
Die begrijp ik niet ... :-(
Had je het tegen mij Steven? Moet ik hem nog uitleggen?
@ Steven: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jack_de_Vries
Van die hele man echt nog nooit gehoord.
* weet niet of dat dat erg is *
rocketscience
14-04-09, 18:02
Looks like crap, IT IS CRAP: http://www.youtube.com/watch?v=4YBxeDN4tbk
LOL.
Van die hele man echt nog nooit gehoord.
* weet niet of dat dat erg is *
Lijkt me van niet, ik snapte hem ook niet...
Looks like crap, IT IS CRAP: http://www.youtube.com/watch?v=4YBxeDN4tbk
LOL.
heeft aardig wat zelfvertrouwen die gast :)
Dennis Cavallino
15-04-09, 09:26
Een businesscard met een pasfoto erop, haha dat zijn altijd de ergste gasten.
Of een spuitbus Boston Racing Green?
roflol & STFU ;-)
Gvd, daar kom ik echt nooit meer vanaf he?
Er was hier net een verkoper van de Gouden Gids + Telefoongids (zijn voortaan samen 1 boek)
Dat heet dus geen verkoper meer, of misschien account manager..
maar:
SR. Field Sales Representative
wow, die MOET wel betrouwbaar zijn. :)
Hij vertegenwoordigd dus alleen het sales team? En dan? Na hem contact met het sales team.... pff.
http://www.youtube.com/watch?v=HRDjIy7Jj4M&feature=related
lol mooie irritante spiegel ;-)
Zou jij iemand aannemen met deze naam?
Hallo, ik ben <humoristische naam> (http://www.linkedin.com/pub/constant-lam/10/383/629) :)
Zou jij iemand aannemen met deze naam?
Hallo, ik ben <humoristische naam> (http://www.linkedin.com/pub/constant-lam/10/383/629) :)
tuurlijk, leuke jongen toch? en je kunt nog gezellig met em een biertje drinken ook nog ;-)
beter als die kontkruipers van de carriere beurs ;-)
De lol van LinkedIn is dat je erin zet wat je kwijt wil :)
Sommige mensen zetten er nogal wat in, waardoor het hele netwerk van bedrijf met leveranciers en wie kent wie en waarvan inzichtelijker wordt dan dezelfde mensen je face-to-face ooit zouden vertellen.
http://www.linkedin.com/groups?gid=2039494&trk=NUS_JGRP_grp_nm&goback=%2Ehom
Euh, Ralf, misschien moet je die group owner even een spell check Engels aanraden? :)
Constant Lam, haha prachtig.
Nu nog Seymour Butts en Oliver Closoff en de groep is compleet :)
Fail:
http://www.linkedin.com/pub/anja-cox/10/a9b/229
In 2004 en 2005 is ze "Busnisse director responseble" geweest... :)
@Jasper:
We zullen maar zeggen dat "Oppertunity" een leuke woordgrap is. (Hoewel de engelstaligen die dan weer niet snappen.)
Fail:
Anja Cox’s Interests:
relaxatie,
Da's toch gewoon 'ontspannen' ? Kijk da's nou ook een typische interesse van me ; ontspannen, op vakantie gaan, luieren. Maar of 't handig is om op je 'cv' te zetten :)
Is dat de zus van Alotta Cox?
Boris - Djurre
23-07-09, 20:02
waar hebben jullie het over? wat is linkeding?
Gummert (you know who you are) nodigt mij uit voor Naymz. Nooit van gehoord. Is 't wat? Voegt 't iets toe ten opzichte van LinkedIn?
http://www.naymz.com/
Jaja....
Voorspelbaar. ;-)
Gummert (you know who you are) nodigt mij uit voor Naymz. Nooit van gehoord. Is 't wat? Voegt 't iets toe ten opzichte van LinkedIn?
http://www.naymz.com/
Naar mijn mening niet, dat is bedoeld om te achterhalen wie op zoek is naar jou. heel geschikt voor wannnabe detectives en paranoide personen...
Beetje net als wieowie.nl ?
Maar Linkedin vind ik voldoende.
Daarnaast vind ik dat elke ICT'er die zijn connecties op meer dan 1 plek bijhoudt, dus naast Linkedin ook op Plaxo en Naymz zit, geen echte ICT'er en moet die worden ontslagen of op zijn minst worden gecorrigeerd mert de vlakke hand.
Welke mafkees gaat nou alles op meer plaatsen bijhouden?? WTF
of op zijn minst worden gecorrigeerd mert de vlakke hand.
3de-jaars vanuit de sociëteit@PC Harry?
Naymz is niks, Plaxo ook niet, LinkedIn is prima.
3de-jaars vanuit de sociëteit@PC Harry?
Naymz is niks, Plaxo ook niet, LinkedIn is prima.
http://www.nu.nl/algemeen/690774/geweldsincidenten-bij-studentenvereniging-minerva-video.html
Een ITer op Plaxo en Naimz is stiekem een sales.
Fail:
NOG MEER ROFLOL op dat profiel:
Anja Cox’s Education
Universiteit Hasselt
bachelor , Kinderpsychologie , 2001 — 2003
EN DAN:
Anja Cox’s Specialties:
levensverzekeringen, fiscaliteit, beleggingen
Somehow I don't think so ...
Nu dit draadje toch weer bovenaan staat, wil ik nog wel een LI-ergernis noemen.
De originele foto.
Je weet wat ik bedoel. Kijk, mij maakt het geen zak uit, maar een foto op LI heeft denk ik als doel om te zien hoe je er uit ziet. Voor degenen die dat interesseert. Dat vakje is niet bedoeld voor je bedrijfslogo, een foto van je cavia, een South Park-ised versie van jezelf (ja, die nemen we aan, die lijkt op Kenny!), of een extreme close-up van je linkeroorlel of zo.
En dan is er nog het grijze gebied van de "kijk mij eens niet standaard op de foto staan"-ers, van die geforceerde zogenaamd spontane houdingen. Je weet wel, van die poses waarover brun en Dutch parodien schrijven in vrijdagmiddagdraadjes. De pose "Visionaire DGA met hand over kin strijkend". De pose "van bovenaf gefotografeerde senior sales".
Vrijetijdsfoto's vind ik dan nog wat anders, dat kan wat zeggen over je hobby's of zo.
een extreme close-up van je linkeroorlel of zo.
... luisteren is een kunst ...
Tja, ach, wat zal ik zeggen. Ik heb op linkedin hetzelfde plaatje als hier links van deze post. Vind ik voldoende. Ik wil niet met mijn kop op internet, en dit vond ik een mooie vervanger. Bevalt het niet, jammer dan.
... luisteren is een kunst ...
D'r achter komen hoe iemand eruit ziet als je alleen z'n oorlel ziet ook.
Ik wil niet met mij kop op internet,
En wij zijn je eeuwig dankbaar daarvoor!
;-)
Nu dit draadje toch weer bovenaan staat, wil ik nog wel een LI-ergernis noemen.
De originele foto.
Je weet wat ik bedoel. Kijk, mij maakt het geen zak uit, maar een foto op LI heeft denk ik als doel om te zien hoe je er uit ziet. Voor degenen die dat interesseert. Dat vakje is niet bedoeld voor je bedrijfslogo, een foto van je cavia, een South Park-ised versie van jezelf (ja, die nemen we aan, die lijkt op Kenny!), of een extreme close-up van je linkeroorlel of zo.
En dan is er nog het grijze gebied van de "kijk mij eens niet standaard op de foto staan"-ers, van die geforceerde zogenaamd spontane houdingen. Je weet wel, van die poses waarover brun en Dutch parodien schrijven in vrijdagmiddagdraadjes. De pose "Visionaire DGA met hand over kin strijkend". De pose "van bovenaf gefotografeerde senior sales".
Vrijetijdsfoto's vind ik dan nog wat anders, dat kan wat zeggen over je hobby's of zo.
Checkt Jasper's LI-foto
Oké, ik hoor je ergernis maar om nu zelf een foto van je blote kont erop te zetten...
*rent snel weg*
Je moet gewoon Harry's avatar d'r op zetten. Baangarantie aanwezig!
Totdat je wordt gevraagd waarom je foto op linkedin zoveel 'afwijkt' van de werkelijkheid, als je aan het buro aanschuift voor gesprek 1 ...
"Heeft u al lang last van die baardgroei, mevrouw Harry ?"
Geh. Ook een leuke: glashard liegen over hoe lang je op je studie hebt gedaan.
Gebeurt ERRUG vaak. Je zoekt wel eens oud-studiegenoten op, en dan zie ik dat dus echt veel he.
Education
Hotseflots University
Gloup Oneology, Msc
1996 - 2001ROLF, we hebben samen de introweek gelopen, pik. In negentienhonderdeenennegentig. :)
LOL. Ik heb gewoon netjes neergezet dat ik er 8 jaar over gedaan heb. And proud of it ;-)
Geh. Ook een leuke: glashard liegen over hoe lang je op je studie hebt gedaan.
Gebeurt ERRUG vaak. Je zoekt wel eens oud-studiegenoten op, en dan zie ik dat dus echt veel he.
ROLF, we hebben samen de introweek gelopen, pik. In negentienhonderdeenennegentig. :)
Ja, zet er gelijk dan ook maar zijn achternaam bij ;)
Nou, de fanatieke LinkedIn'ers mogen straks extra gaan betalen: http://zaplog.nl/zaplog/article/hogere_verzekeringspremies_voor_social_networkers (http://zaplog.nl/zaplog/article/hogere_verzekeringspremies_voor_social_networkers)
Digitale zelfdeflatie?
Althans, je zult maar DEZE naam hebben. Arme kerel!
http://www.linkedin.com/profile?viewProfile=&key=1823003&goback=%2Ehom&trk=NUS_DIG_CONN-conncte
Ha, die Jasper;
"You and this LinkedIn user don’t know anyone in common"
Houden zo dan maar....
Nog 1 dan maar. Even voorstellen: Hello, I'm Mr..... http://www.linkedin.com/pub/oscar-assmann/9/296/b9b
15 hits op Phil McCracken zelfs. :)
http://www.linkedin.com/search?search=&fname=Phil&lname=McCracken&index=1&nospell=true
Ik denk dat de hele "familie" op LI zit:
http://www.linkedin.com/pub/hugh-jazz/b/231/791
http://www.linkedin.com/search?pplSearchOrigin=GLHD&keywords=mike+rotch&search=
http://www.linkedin.com/search?pplSearchOrigin=GLHD&keywords=ivana+tinkle&search=
http://www.linkedin.com/search?pplSearchOrigin=GLHD&keywords=seymour+butts&search=
Categorie sprakeloos.
Summary
Door mijn collega’s word ik ervaren als een innovatieve, inspirerende en ondernemende leider met visie. Waar nodig onconventioneel, maar rechtvaardig en transparant. Als bankier word ik ervaren als een deskundige gesprekspartner, toonaangevend in de markt. “Passie, plezier en professionaliteit” is mijn handelsmerk geworden.
Ik zie mijzelf als een enthousiaste verandermanager, intuïtief en energiek. Mijn persoonlijke drive is gericht op het behalen van concreet resultaat en groei van de organisatie. Rode draad van mijn aanpak is dat ik werk vanuit de identiteit en capaciteit van mensen. Zelfstandigheid, intervisie en out of the box denken zijn in dit proces essentiële thema’s.
Door het structureel doorbreken van paradigma’s, in combinatie met een instinct voor het zien van verbanden, kansen en nieuwe markten, verwacht ik altijd zakelijk succes, kwalitatieve groei en bouw ik op een betekenisvolle manier bruggen tussen alle betrokken partijen.
Specialties
Daar waar een ander de moed opgeeft, begin mijn deskundigheid. Inspiratie, beweging en betekenisvolle verandering: succes verzekerd!Nee, gaat niet over mij. :)
Maar je ziet toch niet zo vaak ZO'N in bullshit-bingo geformuleerde zelfverheerlijking. :)
SchnitzelStephan
06-10-09, 14:15
gevonden. :)
ROFLOL@marketingnonsens
EDIT:
Ook gevonden. :-) Nóg erger is dat ie blijkbaar een eigen bedrijfje heeft gestart, en dat de - op zich van humor getuigende - naam 'Gebakken luchtvaart' heeft gegeven, maar dit naar 't Engels heeft omgezet en daarbij 'gebakken' verkeerd heeft vertaald.
Categorie sprakeloos.
Nee, gaat niet over mij. :)
Maar je ziet toch niet zo vaak ZO'N in bullshit-bingo geformuleerde zelfverheerlijking. :)
maar dan de hamvraag: worden er werkelijk onbenullen aangenomen op basis van de gequote onzin? als het antwoord ja is , dan is het bedrijfsleven erg ziek van binnen , deze crisis is dan een heilzame noodzaak
Sterker nog, motroosje: er worden miljoenendeals tussen bedrijven afgesloten op basis van dit soort inhoudsloze onzin.
Nóg sterker: er zijn mensen die geld verdienen met het in opdracht schrijven van zulk proza. *kuch*. :-)
maar dan de hamvraag: worden er werkelijk onbenullen aangenomen op basis van de gequote onzin? als het antwoord ja is , dan is het bedrijfsleven erg ziek van binnen , deze crisis is dan een heilzame noodzaak
Kom je wel eens buiten?
inhoudsloze onzin.
Hoho. Zoiets noemen wij 'toegevoegde waarde'. :)
Kom je wel eens buiten?
ik zie varianten van die onzin op mn eigen werk
maar ik had nog zoiets van dat mensen iets minder schaamteloos waren TIJDENS een sollicitatie, ik begrijp ook wel dat als mensen een vaste baan HEBBEN wel wat vrijpostiger worden met die onzin en er andere mensen mee van het werk houden
Hoho. Zoiets noemen wij 'toegevoegde waarde'. :)
Ohja, da's waar ook. Communicatie op maat, zo noemden we het toch? Uw boodschap in de taal van uw doelgroep?
Ohja, da's waar ook. Communicatie op maat, zo noemden we het toch? Uw boodschap in de taal van uw doelgroep?
ff serieus brun , wil een nuchtere groninger DAAR zn geld aan verdienen?
op het moment dat je het neerpent krijg je toch weerzin ?;-)
maak een mooi dagboek van je mongolie trip , en publiseer een mooi boek met mooie panorama foto's en smeuige annekdotes
hoef je je ziel niet meer te verkopen aan marketing hoeren ;-)
*Pakt er melancholiek een glaasje wijn bij*
Ach, motroosje, je weet hoe het gaat. Soms zijn er dagen waarop ik me ook afvraag wat ik nu weer voor bullshit zit te schrijven. En soms zijn er dagen waarop je de prachtigste opdrachten hebt.
't Is een beetje geven en nemen hè.
Vroeger. Toen zeurde je niet. Je deed je WERK - straten maken, beleidsnota's opstellen, reclameteksten bedenken - en daarvoor kreeg je aan het eind van de maand uitbetaald. Als je geluk had, kreeg je aan het eind van je veertigjarig dienstverband een speldje. Voor op je bedrijfsdas.
Dát was arbeidsethos. Zo zaten echte kerels in elkaar.
Maar nee. Van die zweverige motroosje moet je ook nog denken aan je persoonlijke ontwikkeling. Moet je je afvragen of je baan nog wel genoeg uitdaging biedt. Moet je bij jezelf nagaan of je job je wel in staat stelt om je maatschappelijke betrokkenheid tentoon te spreiden. Moet je eerst even je werkgever aan een door Greenpeace ontwikkeld duurzaamheidsonderzoek onderwerpen. Moet je drie maanden op sabbatical naar Zuidoost-Verweggistan om je carrière en je leven op een rij te zetten. Moet je je daarin laten begeleiden door een job counselor en life coach, die je helpt bij het openstellen van je geest en je aanzet tot een bewustwordingsproces waarin werk geen bestemming is, maar een reis naar een beter en tevredener mens-zijn.
Nou brun, gelukkig kun je dat volgend jaar allemaal tegelijk doen in Mongolië. Dus jij zit wel goed! :)
Vroeger. Toen zeurde je niet. Je deed je WERK - straten maken, beleidsnota's opstellen, reclameteksten bedenken - en daarvoor kreeg je aan het eind van de maand uitbetaald. Als je geluk had, kreeg je aan het eind van je veertigjarig dienstverband een speldje. Voor op je bedrijfsdas.
Dát was arbeidsethos. Zo zaten echte kerels in elkaar.
Maar nee. Van die zweverige motroosje moet je ook nog denken aan je persoonlijke ontwikkeling. Moet je je afvragen of je baan nog wel genoeg uitdaging biedt. Moet je bij jezelf nagaan of je job je wel in staat stelt om je maatschappelijke betrokkenheid tentoon te spreiden. Moet je eerst even je werkgever aan een door Greenpeace ontwikkeld duurzaamheidsonderzoek onderwerpen. Moet je drie maanden op sabbatical naar Zuidoost-Verweggistan om je carrière en je leven op een rij te zetten. Moet je je daarin laten begeleiden door een job counselor en life coach, die je helpt bij het openstellen van je geest en je aanzet tot een bewustwordingsproces waarin werk geen bestemming is, maar een reis naar een beter en tevredener mens-zijn.
Nou brun, gelukkig kun je dat volgend jaar allemaal tegelijk doen in Mongolië. Dus jij zit wel goed! :)
lol
kom kom niet meteen te persoonlijk aantrekken;-)
van wat ik van em ervaar hier , zit het wel goed met em :)
tot aan de zin echte kerels had je me nog bij de les ;-)
die onzin erna past prima in de bullshit pre crisis hype
ik zweverig? hou nou toch op man *spuugt op de grond*
ik zweverig? hou nou toch op man *spuugt op de grond*
Ehm? Satire?
*reikt motroos een tangetje aan om z'n ironiemeter bij te stellen*
Ja, da's blijkbaar een gevoelige snaar, brun! Met z'n Youp-motto 'doe toch waar je hart ligt, anders is 't straks te laat' is onze rouwdouwer veel zweveriger dan-ie zelf denkt. Mooi toch? Komt 't in deze maatschappij toch nog helemaal goed met je, mr!
O ja, ;) dus hè. :)
Ja, da's blijkbaar een gevoelige snaar, brun! Met z'n Youp-motto 'doe toch waar je hart ligt, anders is 't straks te laat' is onze rouwdouwer veel zweveriger dan-ie zelf denkt. Mooi toch? Komt 't in deze maatschappij toch nog helemaal goed met je, mr!
O ja, ;) dus hè. :)
ach misschien kun je de knipoog deze keer wel weglaten ;-)
misschien zit er op bepaalde vlakken ook wel een kern van waarheid in
maar waar het om begon die linkedin zelfpijperij das echt een ver van mn bed show
Ook geen handige naam:
http://www.linkedin.com/pub/marcel-kaput/5/665/368
http://zaplog.nl/zaplog/article/cia_speurt_op_sociale_netwerken (http://zaplog.nl/zaplog/article/cia_speurt_op_sociale_netwerken)
"Senior Assistent Brand Manager", is een oud-studiegenoot (zeer vage bekende trouwens, niet al te close) van me geweest. Is dat zoiets als eerste bediende? :)
Houdt hij niet gewoon de brandslang vast achter de brandweerman die mag spuiten?
Of helpt hij de kerel die de voorraad Brand-bier op peil moet houden?
Of degene die deze vleesklomp haar ontbijtpizza mag brengen?
http://i.thisislondon.co.uk/i/pix/2008/08/Jo-Brand-by-Trish-Grant-243x334.jpg
Pffffrrrrrr. Kun je ook iemand weer un-linken op LinkedIn? Zonder dat ze het door hebben?
Heb een paar maanden geleden "Ja" gezegd op een request van een oud-studiegenoot. Was toen al een vrij verre bekende, maar geen verkeerde vent of zo, dus ik denk "Why the fuck not".
Nou blijkt die kerel dus een soort van digitale spreekwoordentegel te zijn. Elke dag zo ongeveer, wijzigt-ie zijn status in een of andere business-achtige oneliner. De ene nog afgestompter en dommer dan de andere (hij is dan ook marketeer van huis uit).
Echt. Alsof je elke dag gedwongen wordt om naar de scheurkalender van VMBO-marketeers te kijken. Ik verlies gewoon retroactief totaal alle respect voor die gozer zo. :)
Pffffrrrrrr. Kun je ook iemand weer un-linken op LinkedIn? Zonder dat ze het door hebben?
Heb een paar maanden geleden "Ja" gezegd op een request van een oud-studiegenoot. Was toen al een vrij verre bekende, maar geen verkeerde vent of zo, dus ik denk "Why the fuck not".
Nou blijkt die kerel dus een soort van digitale spreekwoordentegel te zijn. Elke dag zo ongeveer, wijzigt-ie zijn status in een of andere business-achtige oneliner. De ene nog afgestompter en dommer dan de andere (hij is dan ook marketeer van huis uit).
Echt. Alsof je elke dag gedwongen wordt om naar de scheurkalender van VMBO-marketeers te kijken. Ik verlies gewoon retroactief totaal alle respect voor die gozer zo. :)
Ja, dat kan. Nee, dat hebben ze meestal niet door ;-)
Ja, ze krijgen daar geen berichtje van. Ik heb van de week ook even zitten ontvrienden op LinkedIn. Ik had 'r bijvoorbeeld eentje die wel een zakelijke connectie wilde, maar privé het contact sinds een tijdje afhoudt omdat mevrouw tegenwoordig moeder is, en dan schijn je als oude vriend ineens af te dalen tot de status van "Nee, sms me maar beter niet meer."
't Is met name hypothetisch hoor, ZO erg erger ik me er ook niet aan. Maar puur voor de toekomst: ziet zo'n persoon dan mij nog WEL in zijn Linked-lijst staan? En ik hem niet meer?
Nope. Als jij hem uit je connectie-lijst gooit dan heeft hij dus geen connectie meer met jou en ziet hij je dus ook niet meer terug in zijn connectie-lijst.
Aha :)
* Unlinked half Gummen.org uit zijn LI *
Nog even iets over LI.
Die recommendations zijn vaak ook zo erg. Wie let daar nou op?
Dat is echt een litanie van open deuren en dooddoeners die rechtstreeks overgeschreven lijken te zijn uit één of andere wervingsbijbel. "I have come to know Bladiebla as a dedicated worker and a true team playert...." blablabraak...
Je zou gewoon eens goed hard uit moeten halen in zo'n recommendation zodat die persoon het nooit meer waagt te vragen.
"Gerard van den Slurfsleure is er nooit als je hem nodig hebt en altijd hogelijk storend aanwezig als hij niet gewenst is. Gerard is de belichaming van Peter's Principle en een onuitputtelijke bron van kennis als het gaat om ranzige moppen en afgezaagde oneliners. Werken met Gerard is als seks hebben met je moeder: je wil er nog niet één seconde aan denken en na afloop wil je jezelf het liefst van kant maken. Enz."
Opbokken met die lulkoek.
ROFL, eens, eens, EENS!!!!!! Recommendations zijn echt totale bila-pijperij. Jantje recommendt Pietje, en een dag later v.v. Inderdaad voorzien van de meest gruwelijke bullshit bingo opsommingen. AAARGH.
Zo, nu ga ik even de heer Aziz L. recommenden. :)
Hehe. Dat zou wel lachen zijn ja. Als alle gummers onderling slechte aanbevelingen gingen schrijven.
I personally hired Paco as strategic consultancy procurement manager, and my collegues were as thrilled as I was to have him on board. Boy were we wrong. On day one, he installed his conspiracy website as a start-up page on all company web browsers. On day two, Paco sent a company-wide e-mail stating the 'Top 10 George Bush Jokes Of All Time', offending our CFO, who was a member of the 2004 committee to reelect the president.
On day three, our receptionist wanted to sue Paco because he had tried to touch her ample bosom - several times. On day four, our boss decided to have Paco's oil leaking Seat towed, since it had occupied the CEO's parking space for days. On day five, Paco showed a friend around our company premises - he turned out to be working for our biggest competitor in the business.
Do NOT hire Paco. Ever. Really.
PS: after we fired him, we used his LinkedIn network to find ourselves a new financial consultant. His name was JasperB. Click here to read about HIS week at our company.
Hey, da zijn geen grappen, hè!
Mijn Seat lekt GEEN olie!!
Recommenden in de vorm zoals Paco beschrijft, is inderdaad een wassen neus. Het is daarentegen wel aardig een echte recommendation van een echte klant te krijgen (en voordat jullie gaan kijken, nee, ik heb die (nog) niet).
@ Jasper, je kunt toch uitzetten dat je zijn profiel volgt (dacht ik, maar ben een newbie op LI)?
Groet
GJ
Ik denk dat als je een geinige recommendation zoals hierboven schrijft voor die kerel, dat je dan ook wel heel snel "geunlinked" bent Jasper :)
De meeste Nederlanders zijn het Engels toch niet zo goed machtig, dus dan kan het ook nog even duren voor ze het door hebben.
"Jasper came highly recommended (by one of our copywriters who turned out to be a blatant plagiarist) as a talented foreskin manipulation manager and avid semen sourcing manager after paying his dues at Unilever and Raakeind for 10 years. No requests goes unanswered or is too taxing and he gladly will provide any services in the area of manual stimulation management and corporate debauchery e.g. felching. Jasper is a team player who feels very at ease in the presence of large groups of seniors and can act on any level and with great flexibility"
Ok, Jasper zal het iets sneller door hebben denk ik ;)
@ Jasper, je kunt toch uitzetten dat je zijn profiel volgt (dacht ik, maar ben een newbie op LI)?
Oh ja! Dat kan inderdaad. Hmm, da's iets om te overwegen.
Alhoewel het net zoiets is als Toledo man onder de ignore-knop zetten. Vroeg of laat wil je toch weer zien waar je je ook al weer aan ergerde. Maybe that's just me. :)
*strekt de vingers en steekt de tong half uit de mondhoek*
In 2008, I started a succesful business. Early 2009, the Dutch tax service (Belastingdienst) asked me why I hadn't taken advantage of their tax deduction schemes. I answered that I don't know much about taxes. The Belastingdienst then advised me to hire an expert, since the benefits would definately outweight the costs. So I contacted GJ to do my taxes. He did a thorough job.
It's 2010 now. I'm writing this from an internet cafe. Hope I'll find a place to sleep tonight. It's cold. Hopes are up, though. The Belastingdienst is convinced that they'll prove their fraud case in court, and then I get to stay three years in a nice, warm jail cell.
*proest het uit om PACO's recommendation* :)
As an IT expert, Harry has a keen knowledge of problem solving solutions and a hands-on mentality. His ways of looking at things inspired our corporate management to implement some truly paradigm-shifting changes. In short we were really happy to have him.
But then it started to snow.
'manual stimulation management'
ROFLOL
OK, bastards. Hier zijn mijn recommendations.
We hired brun in 2007 as we were restructuring our corporate communications department. He came highly recommended by a friend-of-a-friend, who swore up and down that brun helped him out to no end in a previous project.
In hindsight, this so-called friend was clearly trying to get rid of him.
On day 1, brun arrived at our offices, admittedly on time. And by "arrived", I mean, "skidded his archaic Teutonic tank to a halt before our entrance, with our parking lot's entrance beam sticking through his door". During the following quick introduction, I was told that this was "normal Quattro behaviour". Whatever the fuck that means.
On day 2, brun introduced his "business associate", a shifty looking Oriental who bore much resemblance to the 1970's train hijackers who still linger in the minds of many a wary Dutchman. We could never quite make out what the two of them were discussing, grinning behind their weird green screens (proprietary software, they called it) like a deranged Beavis & Butthead, minus the jokes.
On day 3, we had to let this supposed "Expert Communications Team" go, as their prolific browsing of obscure German WWII-fetish porn sites triggered so many IT alarms, our entire dealing room went on BSOD for 20 minutes, costing us EUR 45 million in lost trades. We decided enough was enough, and had our security advisors "W220 Enforcement & Associates" escort our pen pals off the premises.
Would not recommend them unless you're looking for a Madoff style meltdown to cover up some gigantic trading scandal.
Zo. Who's next. :)
Heh. Lache.
My office had the dreary misfortune of inadvertedly hiring PACO as a business consultant in 2008.
Granted, we were impressed with his initial pitch. Slightly intimidated, even. I don't know about you, but a 110 kg almost-as-wide-as-tall North African hovering over you telling you to "GET THE BIG FUCKING PICTURE" would persuade many a corporate purchaser. Jesus, we're used to the Bic-guy defiantly crossing his arms when we're trying to jew him down 10 cents a box, but that's about it. As far as anti-corporate neo-terrorists are concerned, I'm afraid we were ill-prepared.
So, it was with brown trousers we "welcomed" PACO into our plush offices on that fateful spring day, 3 weeks after his pitch. His mode of transport looked neutral enough, if a tad "economical" for someone who boasts "senior consultant" credits. But truth be told, we were glad he merely got a laptop bag out of the boot, rather than the bazooka we were expected to be aimed at our marble-clad entrance.
In hindsight, it was a stroke of luck. Certainly we were spared more agony, when the local CIA branch went medieval on our office just before lunch. Seeking only to extract PACO, we rejoiced in the fact that our damages were limited to a mere EUR 25 million rebuild of our Dutch branch. With a mere 3 employee casualties to boot, it seemed like a small price to pay to terminate such an unhealthy business alliance.
Would recommend only if you're in the business of overthrowing Western governments.
;)
Wat dan wel weer jammer van die recommendation peop is, is dat je dus zelf kiest of je ze publiceert of niet. Dus alle kut recommendations krijgt geen hond te zien ofcourse.
Woehahaha. :-) Vooral die proprietary software :-)))
Wie schrijft de recommendation voor Patmans? :)
*leest*
JasperB was recommended by Direct Leidinggevende.
*klikt*
Als Direct Leidinggevende van Vorigewerkgever NV mis ik Jaspers onvermoeibare inzet nog elke dag. In mijn korte periode als begeleidster, mentor en aansturend manager heb ik hem leren kennen als een expert in het verdedigen van financiële belangen. Zo bracht hij in zijn salarisonderhandelingen met mij zonder uitzondering onweerlegbaar harde argumenten in, en wist zo zelfs de meest drooggelopen onderhandelingen weer soepel te krijgen. Enerzijds beschikt Jasper over een overtuigende hands-on-mentaliteit, waarmee hij elk aspect van het onderhandelingsproces krachtig beetpakt en doorkneedt. Anderzijds weet hij bij zakelijke onderhandelingspartners - waartoe ik uiteraard ook behoorde - de diepste beweegredenen te raken, door hier vanuit onvermoede richtingen op aan te sturen. Tot slot wil ik nog wijzen op de steun die hij mij, als vrouwelijk leidinggevende, bood bij de implementatie van ons organisatiebrede diversiteitsbeleid, door mij het duwtje in de rug te geven dat ik nodig had om het glazen plafond te doorbreken.
Ik weet niet of ik moet grinniken of huiveren. Beide dan maar. :):)
Als je dit draadje van begin tot eind doorleest, zit je trouwens wel de rest van de avond te giechelen over de flauwe grappen. Skitterende gummenkwaliteit. :-)))
Als je dit draadje van begin tot eind doorleest, zit je trouwens wel de rest van de avond te giechelen over de flauwe grappen. Skitterende gummenkwaliteit. :-)))
Nou, niet alleen giechelen. Voor het 'het sneeuwt' draadje was/is meer dan om te giechelen maar om in tranen uit te barsten van het lachen.
Collega's kijken soms wel raar op als je bulderend van het lachen naar je schermpje staart :-D
*was net weer een beetje bijgekomen, leest-ie dit*
Would recommend only if you're in the business of overthrowing Western governments.
Whahahahahaaa, ROFLOL. Prachtig weer!
Ook zo mooi zijn die recomm's voor vrouwen waarbij ze niet alles zeggen wat ze eigenlijk willen zeggen. Zo heb ik al twee keer standaard recomm's gezien als deze:
“*Alotta Cox* is very committed to her job and to achieving her goals. She is a professional *lapdancer* who clearly knows and loves what she is doing!”
Wat ze dan niet (durven) vermelden is dat het hier om een KEI-lekker wijf gaat en dat ze die het liefst zouden ketsen totdat de banketstaaf eraf valt. Maar da's not done, hè. Je moet ze wel op hun 'kwaliteiten' beoordelen, hè ;-)
Pfff....ik heb er weer een...teammanager bij een grote bank:
Resultaatgericht mensenmens, autonoom, authentiek, peoplemanager, trainer, coach, reintegratiemanager, interimmanager, casemanager, analytisch, beslisser, timemanagement.
Monique van de Muts Specialties:
Ik train persoonlijke ontwikkeling, groepsontwikkeling,cultuur, vaardigheden, ziekteverzuim en reintegratie.Ik geef leiding aan mensen en processen, resultaatgericht met hart voor de mens.
Mwoah. Afgezien van de braakopwekkende term "mensenmens" vind ik die nog wel meevallen.
't Is een HR-muts. Wat verwacht je nou. :)
Ik had gisteren nog een mooie verzonnen, maar ik zie dat 'ie niet gepost is.
Jammer :)
Mwah....de eerste drie woorden deden mij al besluiten om hem hier te copy-pasten. Jezelf authentiek noemen? Come on!
Eigenlijk zit iedereen gewoon te liegen, dus is het allemaal bullshit.
Wat misschien nog wel zou kunnen helpen is een negatieve insteek die toch positief werkt (of de juiste mensen aantrekt):
Ik heb het laatste jaar met PACO gewerkt en zou hem niet aanbevelen bij de helft van de bedrijven die ik ken. Totaal niet geschikt als je op zoek bent naar een adviseur die je alleen maar naar de mond praat, vol valse lucht zit en alleen maar dikke factuurtjes kan schrijven. Ook niet aannemen als je niet tegen gefundeerde kritiek kunt of niet kritisch naar je eigen bedrijfsvoering durft te kijken. Zoek je een gladde prater die weinig uitvreet: vooral een ander zoeken.
;-)
digitale suicide:
http://www.techcrunch.com/2009/12/31/web-2-0-suicide/
muziekje erbij? U vraagt ,YT draait!
http://www.youtube.com/watch?v=0Yc52NckGLs
hier een bijvoegelijke naamwoorden tsunami
- Outstanding interpersonal and team management skills
- Excellent knowledge of project management principles and the application of them in a real-world environment
- Broad area of expertise and experience in team management, planning and organization.
- Strong analytical mind with the ability to understand and assess complex situations quickly.
- Strong in managing, controlling and assessing crisis situations within projects and organisations
dat mensen afgezien van de al dan niet feitelijke juistheid ervan
dat zonder enige vorm van gene neerpennen en denken dat het helpt
ik bedoel al zou het allemaal waar zijn ... sommige waarnemingen laat je aan derden over.......
houd het feitelijk en klinisch die woordenbrij kan pas over een lange tijd worden beoordeeld in een echte samenwerking
en gezien de woordkeuze kan het in het beste geval kloppen , maar meestal alleen maar tegenvallen
- Excellent knowledge of project management principles and the application of them in a real-world environment
- Broad area of expertise and experience in team management, planning and organization.
- Strong analytical mind with the ability to understand and assess complex situations quickly.
- Strong in managing, controlling and assessing crisis situations within projects and organisations
Verrrek, dat ben ik ten voeten uit!
* c/p naar eigen LinkedIn proefiel *
Wat is hier mis mee???
Een beetje zelfverheerlijking in een resume kan opzich geen kwaad. Tenslotte wil men tijdens een job interview toch weten op welk vlak jouw sterke punten liggen.
Je zou eventueel in bovenstaand lijstje overal het woord 'proven to be' neer kunnen zetten. Vooral als iemand jarenlange ervaring heeft in een specialistische functie.
Wat is hier mis mee???
Een beetje zelfverheerlijking in een resume kan opzich geen kwaad. Tenslotte wil men tijdens een job interview toch weten op welk vlak jouw sterke punten liggen.
Je zou eventueel in bovenstaand lijstje overal het woord 'proven to be' neer kunnen zetten. Vooral als iemand jarenlange ervaring heeft in een specialistische functie.
ik haal hier geen specialistische functie uit , eerder een luchtfietser
die in de meest uiteenlopende bedrijven "iets" met "management " kan/wil doen
ik heb het idee dat dit soort narcisme /overdreven verkoops drang zelden in belang van een functie/bedrijf is maar meer bedoeld is voor de persoonlijke "carierre"
zou voor sommige bedrijven ook een puntje van afkeer kunnen/moeten zijn
In de categorie 'wie is dat nou weer die mijn profiel heeft bekeken?':
- Someone in the Leadership function in the Banking industry from Moscow, Russia
- Someone in the Leadership function in the Think Tanks industry from Luxembourg
SchnitzelStephan
04-01-10, 16:00
-Someone in the petflessenbusiness? :)
De volgende dag stonden drie Russen in zwarte leren jassen voor de deur van 't Haagse schrijverspand, die cash 50K euro op tafel legden en vroegen of dat genoeg is voor een brochuretekstje over interessante investeringsmogelijkheden in de Luxemburgse olie- en gasindustrie?
En toen de collega-schrijver Brun peinzend over z'n kin wreef, knipte een van de Russen met z'n vingers, waarna er uit de foutgeparkeerde zwarte ZiL drie Russische meisjes stapten, gehuld in véél te korte rokjes voor het jaargetijde?
In de categorie 'wie is dat nou weer die mijn profiel heeft bekeken?':
- Someone in the Leadership function in the Banking industry from Moscow, Russia
- Someone in the Leadership function in the Think Tanks industry from Luxembourg
Deze vond ik bij mij...
- Someone in the Consulting function in the Information Technology and Services industry from Iceland
Someone in the Financials function in the Food Production industry from Almere Stad Area, Netherlands
Dit is mijn raarste. Dat past in niks bij mijn profiel.
Kan je ook al patsen met rare gasten die je profiel bezoeken?!
OK, wie is deze gummer?!
- Someone in the Leadership function in the Marketing and Advertising industry from Amsterdam Area, Netherlands
Kan je ook al patsen met rare gasten die je profiel bezoeken?!
OK, wie is deze gummer?!
- Someone in the Leadership function in the Marketing and Advertising industry from Amsterdam Area, Netherlands
niet voor lang meer gok ik
dat soort onproductieve overbetaalde luchtfietsers
zijn het eerste verstandige object om op te bezuinigen in een neergaande economie
dat mensen afgezien van de al dan niet feitelijke juistheid ervan
dat zonder enige vorm van gene neerpennen en denken dat het helpt
ik bedoel al zou het allemaal waar zijn ... sommige waarnemingen laat je aan derden over.......
houd het feitelijk en klinisch die woordenbrij kan pas over een lange tijd worden beoordeeld in een echte samenwerking
en gezien de woordkeuze kan het in het beste geval kloppen , maar meestal alleen maar tegenvallen
Als die werkgevers zo nodig eigencocksuckerij nodig hebben dan krijgen ze dat ook. Vraag word voldaan door aanbod.
Ik zou nooit van dat soort bullshit kunnen neerpennen. Maarja mij zullen ze dan ook niet zo snel aannemen :P
De volgende dag stonden drie Russen in zwarte leren jassen voor de deur van 't Haagse schrijverspand, die cash 50K euro op tafel legden en vroegen of dat genoeg is voor een brochuretekstje over interessante investeringsmogelijkheden in de Luxemburgse olie- en gasindustrie?
En toen de collega-schrijver Brun peinzend over z'n kin wreef, knipte een van de Russen met z'n vingers, waarna er uit de foutgeparkeerde zwarte ZiL drie Russische meisjes stapten, gehuld in véél te korte rokjes voor het jaargetijde?
Je hebt de benen van die arme meisjes toch wel warmgewreven he als echte weldoenede medemens ?
Anyway we moeten dus snel aandeeltjes kopen van Luxembourg Oil & Gas companiski ltd. inc. Gmbh ?
On topic :
Als je bedenkt wat voor mens je bent als je die kwalificatie niet hebt:
Zwakke analytische geest met de onmogelijkheid om snel complexe situaties te begrijpen en in te schatten.
Nou klopt best goed voor al die automobilisten op zomerbanden en RWD in 5 cm sneeuw ;)
rocketscience
04-01-10, 19:51
Hey Motroosje, het is gestaafd door derden, hoor. Ik wl je best wat referenties doorsturen, daar niet van, mocht je het willen checken. Lijkt wel Geelhoed op een boot. LOL.
*Voegt alvast een lijntje toe met 'ability to create a verbal tsunami to scare ex-submarine deckhands'.*
Heee:
- Someone in the Sales Executive function in the Sweet Dreams industry from Groningen area.
- Someone in the Bend Over function in the Kitsch & Klokkies industry from Leeuwarden area.
- Someone in the Blue Smurf Sales Advisory Executive function in the Big Bonuses industry from Amstelveen area.
- Someone in the Empty Bottles engineer function in the Bath Tub industry from Amstelveen area.
- Someone in the Grumpy Sailor function in the ICT Helpdesk industry from North Holland area.
- Someone in the Senior Consultant function in the Large Tax Rebates industry from Brabant area.
- Someone in the Senior Executive Director function in the Large Upright Concrete Poles industry from Utrecht area.
Ik kwam vandaag op een linked in profiel, waar ook gummen.org op z'n cv stond. Ook opmerkelijk.
SchnitzelStephan
05-01-10, 08:11
http://www.google.nl/search?rls=ig&hl=nl&source=hp&q=gummen+site%3Alinkedin.com&meta=&aq=f&oq=
rocketscience
05-01-10, 08:51
Héhéhé@Schnitzel.
Wat? Mensen met Gummen.org op hun digitale CV'tje?! Gaat nergens over :-)
Hey Motroosje, het is gestaafd door derden, hoor. Ik wl je best wat referenties doorsturen, daar niet van, mocht je het willen checken. Lijkt wel Geelhoed op een boot. LOL.
*Voegt alvast een lijntje toe met 'ability to create a verbal tsunami to scare ex-submarine deckhands'.*
of het gestaafd is door derden gaat het toch helemaal niet om ?
als je een beetje zelfrespect in je sodemieter hebt zeg je zoiets gewoon niet over je zelf ;-)
maar ja wat wil je met boss onderbroeken en design kinderzitjes
materialistische aap ;-)
- Someone in the private TrAnsport eXecutIve function in the Big Bonuses industry from Amsterdam area.
- Someone in the Nerdy Forum Admin function in the Lease car drivers industry from East-Utrecht area.
rocketscience
05-01-10, 12:39
of het gestaafd is door derden gaat het toch helemaal niet om ?
als je een beetje zelfrespect in je sodemieter hebt zeg je zoiets gewoon niet over je zelf ;-)
maar ja wat wil je met boss onderbroeken en design kinderzitjes
materialistische aap ;-)
Meer smileys, motroos, meer smileys, anders denk ik nog dat je het meent ook. Wel laf van je om je daarachter te verschuilen, ik had meer ballen aan je lijf verwacht. Clue is dat ik dat niet verzin over mezelf, maar dat dat komt uit feedback van klanten, werkgevers en collega's. De bullshitbingo die daarrond hangt is helaas nodig, maar ik zal er eens aan denken om dat te vereenvoudigen naar meer 'actieve' en meetbare begrippen, lijkt me een nuttige oefening. Ik zal de resultaten hier posten, dan kan jij je kennersoog erover laten gaan.
Maar of ik dat over mezelf schrijf of niet, moet jij daarover oordelen ... ? Pas op, je mag, hoor, dat is des Internets 2.0, weet je wat .. schrijf anders een testimonial op LI over onze samenwerking, en vorm daarin je beoordeling over hoe ik werk & functioneer, wie ik ben, etc. Lijkt me beter dan hier te gaan roepen in een armzalige poging een soort van rel op te starten.
Voor je stalkfile: geen Boss onderbroeken alhier, en ook geen materialisme. En no smiley for you vandaag.
Meer smileys, motroos, meer smileys, anders denk ik nog dat je het meent ook. Wel laf van je om je daarachter te verschuilen, ik had meer ballen aan je lijf verwacht. Clue is dat ik dat niet verzin over mezelf, maar dat dat komt uit feedback van klanten, werkgevers en collega's. De bullshitbingo die daarrond hangt is helaas nodig, maar ik zal er eens aan denken om dat te vereenvoudigen naar meer 'actieve' en meetbare begrippen, lijkt me een nuttige oefening. Ik zal de resultaten hier posten, dan kan jij je kennersoog erover laten gaan.
Maar of ik dat over mezelf schrijf of niet, moet jij daarover oordelen ... ? Pas op, je mag, hoor, dat is des Internets 2.0, weet je wat .. schrijf anders een testimonial op LI over onze samenwerking, en vorm daarin je beoordeling over hoe ik werk & functioneer, wie ik ben, etc. Lijkt me beter dan hier te gaan roepen in een armzalige poging een soort van rel op te starten.
Voor je stalkfile: geen Boss onderbroeken alhier, en ook geen materialisme. En no smiley for you vandaag.
"De bullshitbingo die daarrond hangt is helaas nodig"
dit verklaart het dan toch? en eigenlijk geef je zelf aan het ook te vinden
kom dan ook niet met jankverhalen over klanten die dat bevestigen ja of nee
ik val je helemaal niet aan op de waarheid ervan of niet
sommige zaken zijn een stuk meer kies als je het niet expliciet uitspreekt op zon openbaar hoer profieltje
Is er al een linked-in gummen groep?
Is er al een linked-in gummen groep?
Nope, ik deed die suggestie ook al aan John, maar had natuurlijk beter moeten weten. John weet gelukkkig sinds een tijdje hoe een muis werkt, maar een groep aanmaken in linked-in is natuurlijk wel een paar stappen te ver vooréén van onze gummen-opa's. ;-)))) Geintje, serieus een geintje, John. ;-))
Groet
GJ
Ja, ik heb daar ook vaak aan gedacht. Maar binnen de meeste groepen gebeurt weinig. En de forum-functionaliteit hebben we hier al (met een veel betere interface).
Wel leuk om in contact te komen en blijven met andere Gummers.
Ja, ik heb daar ook vaak aan gedacht. Maar binnen de meeste groepen gebeurt weinig. En de forum-functionaliteit hebben we hier al (met een veel betere interface).
Wel leuk om in contact te komen en blijven met andere Gummers.
Nah, is met name makkelijk om gelinked te raken aan gummers. Soms is met de nicks wat lastig zoeken en als ze lid zijn van de groep is het veel eenvoudiger.
Groet
GJ
Precies.
Nou, Ralf T = Ralf Thissen, dus kom maar op met die invites :-)
Ik kon zweren dat er een Gummengroep was, maar dat is dus niet zo.
Wmb ook overbodig, want het forum voorziet in die behoefte. Plus spendeer ook niet zo heel veel tijd aan LI.
EDIT: De Stichting van Gummen.org staat wel op LI. alleen John en Jan zijn daar lid van.
Precies.
Nou, Ralf T = Ralf Thissen, dus kom maar op met die invites :-)
Done ;-) (we blijken zelfs al een linking pin te hebben, scary!)
Nah, is met name makkelijk om gelinked te raken aan gummers. Soms is met de nicks wat lastig zoeken en als ze lid zijn van de groep is het veel eenvoudiger.
Groet
GJ
Yep, weet je hoeveel jasper b.... er op linked in zitten :-)
Yep, weet je hoeveel jasper b.... er op linked in zitten :-)
De lelijkste, die moet je hebben.
Kan niet missen :)
Kortom, zoals ik door Stevens uitnodiging nu pas weet wat zijn achternaam is. :)