PDA

View Full Version : Citroën C3 e-HDI 90 Airdream Dynamique

Dennis Cavallino
14-08-11, 00:05
Vandaag hebben we onze nieuwe C3 e-HDI opgehaald. Hij is zwart en voorzien van de 1.6 Diesel met 92 pk en 230Nm (@1750 tpm). Met A-label en nog ff vrij van houdersschapsbelasting. Gewoon privé, dus bijtelling van 14% boeit niet, dat 'ie BPM vrij is natuurlijk wel.

Standaard is de e-HDI uitgevoerd met het Dynamique pakket. Dit omvat o.a. airco, gordijnairbags, een erg fijn met leer bekleed stuurwiel, radio/cd/mp3 speler, plus aansluitingen in de middenconsole. 6 speakers zorgen voor een aardig geluid. Spotify aan natuurlijk. De bekleding is ook wat knapper dan van een basis-C3, maar geen leer ofzo.

Het aerodynamicapack is ook standaard. Verwacht geen bespoilerde C3, maar subtiliteiten zoals een gladde bodemplaat en wieldoppen (hiep hoi). Dit wordt aangevuld met start-stop, andere versnellingsbak, een soort KERS (maar dan anders) en nog wat zaken die brandstof moeten besparen. Daarmee loopt 't ding inderdaad vrij zuinig. Cruise control zit er ook op.

http://www.omniauto.it/awpImages/photogallery/2009/10121/photos650/nuova-citroen-c3-il-parabrezza-zenith_4.jpg

Verder is 'ie voorzien van het Zenith Pack. Daarin zit de Zenith 80 graden voorruit die doorloopt in het dak. Carglass zal vast in zijn handjes wrijven als die ooit vervangen moet worden. Het deel van het 'plafond' inclusief de zonnekleppen kun je tot achter de voorpassagiers verschuiven. Best geinig om elkaar vervolgens met die zonneklep een mep op het achterhoofd te geven... Ook kan de passagiersstoel met dit pakket ook in hoogte versteld worden. De zittingen zijn vrij kort, maar de stoelen zijn goed geprofileerd. Zit prima, maar het is geen SAAB natuurlijk.

http://cdn.24.com/files/Cms/General/d/457/9e24b37f6f0e4bd4b9713ee7e62ef6de.jpg

Pack City is ook nog wel het vermelden waard; automatisch inklapbare en verwarmbare buitenspiegels, parkeersensoren, electrische ramen rondom en electronisch kinderslot (in de limoklasse noemen ze dat anti car-jack...). Isofix is standaard.

De motor is fijn. Hij is stiller, veel zuiniger en feller dan de 90 pk HDI die wij gewend waren in de 307. Het verbruik van de 307 lag gemiddeld tussen de 6 en 7 l/100km. In de C3 schommelt dat tussen de 4,5 (gemiddelde gum-rijstijl) en 5,5 gemiddeld (HTV-2 style).

Dus we gaan ons opgeven voor de zuinigheidstest (80 km/u = 3 liter/100, dus maak uw borst maar nat.

Dit weekend heb ik toevallig een witte DS4 200pk als testhok, dus ik beloof jullie om een mooie fotoshoot te maken van die twee. Duo Penotti. Yin & Yang. Niet te vergelijken en toch zie je de overeenkomsten. Die arme SAAB 9000 kan wel wachten. Sorry RC! ;)

PACO
14-08-11, 00:29
Een auto de grootte van een pak yoghurt en dan parkeersensoren erbij?
Zegt wel wat over de doelgroep ;-)

Dennis Cavallino
14-08-11, 00:36
1e "upgrade" was het aansluiten van de iPhone.

De volgende upgrades kunnen jullie ook nog wel verwachten:
- make up spiegel voor GF (blijkt dat dat een accesoire is, zit er niet op als je het Zenith Pack koopt)
- rubberen vloermatten en omkeerbare kofferbakmat
- zonneschermen voor de zijruiten achter voor de kleine VIP achterin
- setje wielen met winterbanden. Bijvoorbeel 16 inch lichtmetaal van de C3 e-HDi Selection of anders gewoon staal, maar comfort moet er in ieder geval niet onder lijden). Ik ben nooit zo'n fan van Michelin Energy banden, omdat ze gewoon kut zijn bij regen, gladheid en gummen/noodsituaties op droog. Die 0,weinig procenten extra brandstofverbruik neem ik graag voor lief in ruil voor meer grip en veiligheid.

Dennis Cavallino
14-08-11, 00:39
Een auto de grootte van een pak yoghurt en dan parkeersensoren erbij?
Zegt wel wat over de doelgroep ;-)

Ja optioneel hè, krijg je bij de inklapbare spiegels. Wel handig, dan kan ik de resterende 2 meter van mijn garage volstouwen met meuk, net als nu met de Mini erin. Hij is niet groot van buiten, nog geen 4 meter. Van binnen wel (anders was t niks voor ons geweest). DS4 is krapper.

Ton van S
14-08-11, 14:40
Aparte auto, die nieuwe C3.

veel plezier ermee, Dennis

ErwinGTA
14-08-11, 15:55
Leuke auto Dennis, het verbaast me hoe gruwelijk veel nwe C3tjes je in Frankrijk ziet!
Alleen niet de vlgen vd. foto en dat is wel een beetje jammer....

Dennis Cavallino
14-08-11, 18:37
Tnx Ton.

@Erwin, ja die velgen kan 'ie goed hebben.

De wieldoppen staan wel erg karig naast de zwarte 19 inch jetsers van de DS4 (die allemaal te hoog op hun poten staan).

Harry
14-08-11, 19:58
Koele voorruit! Waarom geen DS3 trouwens?

Ton van S
14-08-11, 19:59
<Dennis zal wel een 5 drs willen hebben ivm de kleine Cav die op komst is. veul makkelijker met het in- en uitladen van de reiswieg en later de MaxiCosi>

Dat vraag ik me ook af, Harry

Dennis Cavallino
14-08-11, 21:20
Ds3 is superleuk, vorig jaar meteen in gereden toen ie uit was, maar dat is geen gezinscontainer. DS3 is echt klein. Maatje Mini. C3 is veel groter, maar heeft wel hetzelfde fraaie dashboard. De DS4 zou ik ook niet kiezen, want achterin is er minder beenruimte op één of andere manier (stoelen staan lager). Ook zijn de DS3 en 4 te stug voor kinderruggetjes imho.

Taeke
14-08-11, 21:38
Feli, Cav. Nette kar. Alleen meen ik me te herinneren dat jij een andere C3, de Pluriel, zo ongeveer de slechtst rijdende auto ooit vond? Die met die gare robotbak meen ik. Deze C3 rijdt dus aanzienlijk beter..?

Dennis Cavallino
15-08-11, 07:09
Ja de C3 Pluriël is de allerslechtste auto ooit. Van de vorige C3 was ik ook geen fan, maar dit is prima. Stuurt lekker, fijne motor, ziet er netjes uit van binnen. Van buiten blijft 'ie wat bol, maar het smoelt verder prima in zwart. Voor het doel (vrouw+kind vervoeren) is hij meer dan geschikt. Ik denk dat we hier ook wel mee op reis zullen gaan.

Jeroen
15-08-11, 07:50
Wat een ontzettend suf hok ;-) Belangrijk is natuurlijk dat jullie je er goed in voelen. Veel plezier er mee!

SchnitzelStephan
15-08-11, 07:57
Just to get the facts straight: Dit ding is nieuw gekocht omdat jij je kikkerdril gedumpt hebt?

Jeroen
15-08-11, 07:58
Ik meen me trouwens te herinneren dat je nieuwe auto's maar niks vond. Want afschrijving, geen kakrakter, en weet ik wat. Toch?

Dennis Cavallino
15-08-11, 08:21
Klopt, dat vind ik nog steeds. :)

Mijn hart gaat pas kloppen bij mooi oud spul.

SchnitzelStephan
15-08-11, 08:23
Dus het was niet je eigen idee? :)

Jasper
15-08-11, 09:37
Ik vind dit ook een on-Caviaanse auto. Jullie waren toch zo'n jong hip stelletje dat zich door weer en wind in youngtimers verplaatste?

Een garnaal in de pens en de NCAP-scores en Bugabooability-index staan bovenaan de lijst. :)

Nou ja, proficiat. Zal verder geen verkeerde auto zijn of zo, al is-ie ook niet echt spannend. Snap alleen niet waarom je hem nieuw gekocht hebt inderdaad, want nu gaat dit per kilometer je duurste auto worden. De duurste kilometers moeten normaliter de grootste pret opleveren, en dat lijkt me in een C3 wat minder waarschijnlijk. :)

SchnitzelStephan
15-08-11, 09:41
Zou het licht niet te fel zijn voor de baby met dat grote glazen dak?

Eddieee
15-08-11, 09:51
Opvolger van de Mini en de gezinsbak voor de komende jaren? In ieder geval gefeliciteerd.

Boertje
15-08-11, 09:53
Opvolger van de Mini en de gezinsbak voor de komende jaren? In ieder geval gefeliciteerd.

Goed idee Eddieee, laten we proberen om dit draadje weer een positieve wending te geven (en het niet langer over de C3 hebben). Alsnog van harte met de aankomende kleine Cav!

:)

Dennis Cavallino
15-08-11, 10:19
De Mini is nog niet verkocht, maar deze week komen de spullen uit Engeland binnen en kan 'ie door de APK. Kennelijk is dat noodzakelijk om de interesse te wekken, want tot nu toe maar 2 niet-serieuze reacties gehad. Geen kijkers in ieder geval. Ik ga ervan uit dat de Mini verkocht gaat worden. De E30 325 ook (staat nog niet te koop) en de 900 Classic wordt steeds kleiner, daar is al 't nodige van verkocht. Dus dan blijven er over de C3 en 9000. Tzt komt er wel een leuk speeltje voor papa. Als ik in mijn midlife crisis belandt. :) Tot die tijd rijd ik in genoeg leuke auto's om het gemis te compenseren zullen we maar denken.

RC
16-08-11, 08:23
Nou, gefeliciteerd.

(wat is een Toledo II V5 Exe dan ontzettend stoer en hip als baby carrier voor moedah de vrauhw zeg :)

*zoekt naar vriendelijk woord* Het kon natuurlijk veel erger,namelijk een polo of ibiza st met die gruwelijke 3 poot diesel. Dit klinkt een stuk leuker.

Parohl
16-08-11, 09:02
Proficiat met de Citroën Dennis.

* vraag me wanhopig af of ik hier als kleine auto binnenkort ook aan moet geloven*

Kleintje
16-08-11, 09:05
Hoog Libelle gehalte weer op Gummen....

Maar okay; Gefeliciteerd dan maar.

GJ
16-08-11, 09:25
Ds3 is superleuk, vorig jaar meteen in gereden toen ie uit was, maar dat is geen gezinscontainer. DS3 is echt klein. Maatje Mini. C3 is veel groter, maar heeft wel hetzelfde fraaie dashboard. De DS4 zou ik ook niet kiezen, want achterin is er minder beenruimte op één of andere manier (stoelen staan lager). Ook zijn de DS3 en 4 te stug voor kinderruggetjes imho.

Oh my god, we hebben een tweede panda. ;-))

De twee mini GJ's zijn opgegroeid in resp. een vrij stugge 147 en een E91 met M-onderstel (okay daar tussenin nog een V50, niet met sportonderstel maar wel het iets stiugger dan standaard dynamique-onderstel). Nog geen rugklachten kunnen constateren bij beide kinderen.

Oh, en natuurlijk gefeliciteerd met de aanstaande aanwinst, dat had ik kennelijk ergens weten te missen. En ook veel plezier met het gezinscontainertje.

Groet
GJ

brun
16-08-11, 09:45
Als jij er blij mee bent, Dennis, zijn wij ook blij voor je. :-)

Ruud
16-08-11, 09:49
lol @ reacties...

EG
16-08-11, 09:52
Ik vind dit echt geen mooie auto.

Waarom geen Punto, heeft ook een redelijk vlotte blok en ziet er echt leuk uit? Ik vind dit juist een auto voor ouwe mensen :)

Ds3 is veel leuker. Maar snap wel dat je niet op 3 deuren zit te wachten.

brun
16-08-11, 09:52
Een E34 535i schijnt trouwens ook een heel veilige, kindervriendelijke auto te zijn.

Alleen het verbruik van zo'n auto valt wat tegen. Ik bedoel, voor de meerkosten aan brandstof over vijf jaar kun je ook twee kapotte Saab 900's, een Saab 9000, een kapotte Citroen BX, een Mini met doorgeroeste achteras en de slotsom van een Citroen C3 betalen. En dat zijn toch ook mooie auto's!

:-))

Kleintje
16-08-11, 09:55
Een 740i 6H is ook een heel kindvriendelijke auto. Passen 4 bugaboo's in en als je een frontaaltje hebt duur het heeeeeeel lang voordat de klap bij de achterbank is.

Taeke
16-08-11, 10:08
*begint zich nu toch wel af te vragen of Cav ons niet weer loopt te foppen, zal niet de 1e keer zijn* :)

V70
16-08-11, 10:12
Hmmm, zie idd wel een verwijzing naar 1-4 (14%). Zou het een vroege 1 april grap zijn?

gait156
16-08-11, 10:32
aanstaande vaders schijnen hun gevoel voor humor vrij snel te verliezen, dus ik ben bang dat ie echt een rijdende doorzonwoning heeft gefinancierd...

Kleintje
16-08-11, 10:46
Ik had paar keer al gehoord dat mensen de zonnekleppen naar beneden laten omdat er wel heul erg veul licht en zon door dat raam heen komt.... Dan hebbie er ook weinig an.

GJ
16-08-11, 10:47
aanstaande vaders schijnen hun gevoel voor humor vrij snel te verliezen, dus ik ben bang dat ie echt een rijdende doorzonwoning heeft gefinancierd...

Niet alle aanstaande vaders hoor. Ik heb de oudste gewoon iedere keer lachend in de 3-deurs 147 gezet, misschien wel één van de minst "jonge-ouder-proof"-auto's die je kan bedenken qua bostveiligheid, praktisch nut, Bugaboo-compatability en babyruggetjes-veilig onderstel. Geen moment spijt van gehad, maar je hebt wel gelijk dat tegenwoordig jonge ouders echt over-the-top beschermend en voorzichtig zijn. Misschien dat we dat echter beter in het draadje een "Wereld van kneuzen en mietjes" kunnen bespreken. ;-))

Groet
GJ

RC
16-08-11, 11:17
*probeert nog iets aardigs te zeggen*

Euhh, deze is veel knapper en minder oubollig ogend dan de oude C3. En best vlot met die diesel wed ik.

Gaat het nu weer een beetje? Ik snap wel hoe het liep. Zwangere vrouw, hormonen uitbarsting. Jij neemt regel 1 en 2 (Zie het boek "Help ik wordt pappa!" van Kluun) in acht en geeft toe..

" DENNIS!! Wij krijgen een kindje en hebben al die oude troep voor de deur staan, ons wagenpark lijkt wel een autosloperij!"

" ja maar sch.."

" NIKS SCHATJE!! Marie-fleur heeft een Renault Scenic 1.4 gekocht voor het kleintje en Marie-claire heeft van Bob-Jan een Ibiza ST 1.2 tdi gehad!! Weet je wel hoe weinig airbags die oude troep van ons heeft? Straks denken ze nog dat ik een slechte moeder ben boehoeoeoe!! Ik wil een Opel Meriva, in de Libelle en op babybites.nl staat dat je niet genoeg van je kind houdt als je deze in een oude stink BMW of Saab vervoert. Snik"

" ja maar schatje, op gummen kan ik toch niet aank.."

"WAT BOEIEN MIJ DIE NERDS OP GUMMEN NOU! Het gaat om ons kindje. Je zorgt maar dat er iets nieuws met veel airbags en makkelijke instap komt! Waarmee ik niet voor lul rijdt bij het kinderdag verblijf. De andere moeders vinden die oude pooierbakken gewoon niet kunnen! En veel sterren in de ANWB gezinsauto test!!! Ik geef je 1 week voor een short list"

" hmm, is goed liefje. Ik zal kijken wat er allemaal mogelijk is" * druipt af*

Zoiets?

brun
16-08-11, 11:54
*heeft het rare vermoeden dat RC de spijker op z'n kop slaat* :-)

Kleintje
16-08-11, 11:57
*Weet zeker dat RC 100% gelijk heeft.....

Taeke
16-08-11, 12:06
*gelooft er intussen toch geen reet van dat Dennis echt zo'n knoflookhok heeft gekocht* :D

RC
16-08-11, 12:06
Bij mij viel het nog erg mee, de aangedragen Leon 1.8T 4wd veranderde in een Toledo V5 waar de kinderwagen mooier in paste, dus de compromis-schade bleef beperkt tot 10pk en aandrijving op een as minder :)

Maar met zwangere vrouwen valt niet te twisten nee :)

Ow en om de 1 of andere reden vond ze een ongeveer-net-zo-dure Jaq S-type 3.0 ook een optie. Maar daar heb ik om Stefan redenen (bang voor runnings costs) vanaf gezien. Denk dat een goeie toch ff wat meer dan een dikke Seat behoort te kosten.

Zelf wil ik daarentegen wel in een XJ 3.2 v8 proefrijden volgend jaar :) :)

*is vandaag de off topic koning*

ølle
16-08-11, 12:12
*knuppel in hoenderhok*

Weet je RC, ik vind die Meriva (met suicide doors) qua model beter te pruimen dan deze C3

Sorry Dennis :)

PS Dat binnenruimte-verhaal is BS. Staat in mijn parkeergarage zo'n ding en die heeft echt niet veel ruimte tussen bestuurdersstoel en achterbank (tenzij je 1.60m bent)

Gijs
16-08-11, 12:21
(...)Ik ben nooit zo'n fan van Michelin Energy banden, omdat ze gewoon kut zijn bij regen, gladheid en gummen/noodsituaties op droog. (...)

Dat hangt HEEL erg af van de chassissetup van de auto waaronder ze zitten, heb ik aan den lijve ondervonden. De 147 kon ik op 80% versleten Energy's boven verwachting hard over de buitenbaan van een dubbele rotonde gooien. In z'n 3. Op nat asfalt.

on topic: leuke auto om te zien!

Dennis Cavallino
16-08-11, 12:52
Dat de DS3 er steeds bij gehaald wordt snap ik niet goed. DS3 is echt klein. Het verschil zit hem niet alleen in de extra deuren.

@Olle: ja als ik de bestuurdersstoel in de JC-stand zet dan is er niet veel ruimte nee, maar dan kan ik niet meer bij het stuur.

De bijrijder kan, comfortabel, vrij ver naar voren zitten. We hebben de 9000 ook nog hè... En wie weet wat daar tzt voor in de plaats komt. Ik vind t wel best zo.

RC
16-08-11, 14:00
. We hebben de 9000 ook nog hè... En wie weet wat daar tzt voor in de plaats komt. Ik vind t wel best zo.

Ja dat zeg je, maar voorlopig heeft niemand nog foto's van dat ding gezien :)

Ow en met michelin energybanden heb ik dezelfde ervaring: piepen zodra je een bocht ook maar nadert en te weinig grip voor mn gevoel. Ik laat een (lease/pool) auto er voor staan, die troep hoef ik niet.

Harry
16-08-11, 14:15
Ik vind het ook rampenbanden.

Dennis Cavallino
16-08-11, 15:36
GJ heeft de disclaimer voor die banden geschreven zeker? :)

GJ
16-08-11, 16:33
GJ heeft de disclaimer voor die banden geschreven zeker? :)

Huh? Wat bedoel je nou precies?

Groet
GJ

Dennis Cavallino
16-08-11, 17:14
hmm mijn grap mislukt, het was niet GJ die dat zei maar Gijs.

Cav zet bril weer af

gait156
17-08-11, 08:04
welke grap, over de aankoop van die dynamische luchtdroom?

NoTVR
17-08-11, 21:00
Gefeliciteerd. Hele interessante keuze...

Maar te stug, te hard, te klein.
Toen mijn vrouw zwanger was hebben we er een 106GTI bij gekocht. Ze heeft zelfs nog ruim een jaar met zo'n ding gereden met twee kinderstoeltjes achterin en twee kinderwagens in de kofferbak.

Maar nu, 8 jaar later is zoiets niet alleen ondenkbaar, nee het is zelfs onmogelijk!

En nee, ze hebben nog steeds geen last van hun ruggetjes.

Maar ok, een iets grotere en zuiniger auto met 4 deuren... het is handiger.

Dennis Cavallino
17-08-11, 21:52
Kinderen krijgen ook geen last van hun rug als ze jong zijn, maar als ze puber/volwassen worden soms wel. Aangezien wij nogal veel km's* rijden ten opzichte van de gemiddelde Nederlander is het niet zo onzinnig om daar alvast rekening mee te houden, toch? Deze auto moet GF & kind van A naar B brengen. Oppas woont allemaal niet om de hoek. In de weekenden trekken wij er nu eenmaal vaak op uit.

*Niet voor niets mag je je kind niet te lang in een maxicosi laten liggen, maar wij moeten ook nog eens 4 schuine drempels over alvorens wij thuis zijn. Met een stuggere auto rammelt 't kroost aardig door elkaar. Wie zulke drempels verzint mogen ze afschieten, maar goed ik hou sowieso niet van stugge onderstellen, dus die drempels zijn niet eens de doorslaggevende reden.

Ik ga echt niet in één of ander klein oncomfortabel gum/kuthok zonder airco, zonder achterdeuren en zonder weet ik wat rijden als we niet met mijn auto op pad gaan straks. Daarnaast telt het financiële plaatje mee. Ik betaal nu geen wegenbelasting, heb geen financiering en slechts 50 euro all risk verzekering. Alles wat we nodig hebben zit erop en eraan en dan is ie ook nog eens goedkoper qua verbruikskosten dan iedere lpg-auto die ik in gedachten had. Dit ding is veilig, smoelt niet onaardig voor een suf hok (want dat is het), rijdt prima en we hebben lol met die voorruit. Geen gezeik met onderdelen/onderhoud (ik wacht al meer dan een week op een hoofdremcilinder voor de Mini). Voor zelf sleutelen heb ik straks amper meer tijd. Ik mag blij zijn als ik daar straks voor mijn eigen plezier nog tijd voor kan/wil vrijmaken.

Daarnaast heb ik mijn Saab 9000 met alles erop en eraan en als ie weggaat koop ik weer zoiets of een 9-5 Estate of Volvo station. Als dat straks onze enige auto's zijn, het kind komt gezond en wel ter wereld, wat kan mij het dan verrotten dat anderen iets te zeiken moeten hebben? Het cynisme, de grappen, ik vind het allemaal prima. Dat anderen dat niet snappen interesseert me geen hol. Wat mij betreft plempen jullie het hele draadje vol met jullie onbegrip, maar ik leg het na deze post niet nogmaals uit.

Er komt echt wel weer een leuke auto in huize Cavallino en zo niet, dan niet. Ik heb qua auto's al zo'n beetje alles meegemaakt wat ik wilde meemaken en daar ben ik heel dankbaar voor. Anderen van mijn leeftijd (of ouder) hebben dat nog niet gedaan en halen dat op latere leeftijd alsnog in. Lekker belangrijk. Ik geniet van het leven zoals het gaat. Mij hoor je dan ook niet klagen en ik ben gelukkig met deze C3, maar echt blij word ik van kleine dingen zoals de eerste 2 echo's, het hartje dat klopt en de lol die we samen hebben naast de ellende zoals de ziekte van afgelopen weken van GF. Dat was hegtig en absoluut niet leuk.

Vandaag heb ik lekker in de Mini gereden. Dat had ik al een tijd niet gedaan. Toch wilde ik de C3 pakken en GF dwong me om met de Mini te gaan. Later reden we samen op, net als maandag toen we met de DS4 en C3 een fotoshoot deden alvorens samen te lunchen. We hebben op onze manier lol met die auto en dat telt voor ons. Ik heb zelfs zin om met dat ding een roadtrip te maken en dat is een goed teken dunkt me.

(best een lang verhaal op een iPhone met een gebroken schermpje...) ;)

Parohl
17-08-11, 22:14
*(best een lang verhaal op een iPhone met een gebroken schermpje...)

Vandaar die wartaal :-)

w220l
17-08-11, 22:25
Je moet toch wat verzinnen om voor jezelf te ontkennen dat je onder de plak zit....
"Kinderen krijgen ook geen last van hun rug als ze jong zijn, maar als ze puber/volwassen worden soms wel."

misschien valt "het" wel op het eigen geslacht omdat het in een C3 werd rondgereden....

Gek op auto's en autorijden en dan thuiskomen met een C3

driewerf GTFOH

Dennis Cavallino
17-08-11, 22:25
Lol@pa ;)

PACO
17-08-11, 22:26
Cognitieve dissonantie noemen we dat ;)

Dennis Cavallino
17-08-11, 22:34
misschien valt "het" wel op het eigen geslacht

Nou en?

Als 't maar gelukkig en gezond is.

Dennis Cavallino
17-08-11, 22:36
Jij weet als geen ander hoe achterbankpassagiers een slecht/oncomfortabel onderstel ervaren. Zeker op lange ritten. Achterin wil je gewoon zo min mogelijk voelen.

w220l
17-08-11, 22:38
Appels en peren Cav

Je zit gewoon dik onder de plak.

Ton van S
17-08-11, 22:40
< leest grinnikend mee>

Dennis Cavallino
17-08-11, 22:52
GF wilde voor zichzelf een Volvo 850/940 station of 9-5 Estate nadat ik haar daarvan had overtuigd en toen opeens die 9000 kocht.

En ze vindt het echt niet gaaf dat de Mini weg gaat. Ze is zich er ook erg bewust van dat ik straks natuurlijk een hobbyauto ga zoeken, maar ik heb een ander plan. :)

w220l
17-08-11, 22:55
maar ik heb een ander plan. :)

Goh, heel gek, daar had ik niet aan gedacht.....

PACO
17-08-11, 23:20
maar ik heb een ander plan. :)
Lame raden: je gaat een oude T-Ford restaureren en daarmee naar Detroit rijden om de economie daar uit het slop te trekken?
;-)

brun
17-08-11, 23:22
Ik ben op een haar na geboren in een NSU Prinz en lag de hele babyleeftijd gewoon achter in die auto, op een dekentje, zonder gordels. Toen ik kon lopen, hadden we een doorgeroeste Simca 1100 met rampenvering en arko. Toen ik kon praten, kwam de tweede Simca. Toen ik kon lezen, een Audi 80 die achter doorhing vanwege de LPG-tank. Toen ik naar de middelbare school ging, deed ik dat gewoon op de fiets, ook bij regen en min tien en altijd wind tegen in het platte Groningse land. Maar als er windhozen of overstromingen dreigden, bracht mijn moeder ons in de Audi 80 diesel, nog altijd zonder gordels op de achterbank.

Geen van die auto's had een onderstel dat ook maar in de verste vergelijkbaar was met een Saab-youngtimer.

Nog nooit een slechte rug gehad. Ik val uitsluitend op dames. En ik heb zelfs nog al m'n hoofdhaar op mijn veertigste.

Dus!

*enter een eindeloze stroom reacties van medegummers met vroegerwarenkinderennogbikkels-verhalen* :-)

Ton van S
17-08-11, 23:25
Vroeger? Ook nu nog. De middelbare scholieren hier fietsen op een dag al een kilometer of 40 weg.

En zelfs mijn dochter doet dat zonder protest :-)

Ton van S
17-08-11, 23:46
Cav,

Uit pure interesse. Hoe krijg jij het voor elkaar als ondernemer met ik weet niet hoeveel bedrijven/bedrijfjes zoveel rond te tikken op ik weet niet hoeveel fora? Zeker veel personeel dat al het werk voor je doet?

PACO
18-08-11, 07:15
* pakt chips bij de koffie *

RC
18-08-11, 07:42
Er komt echt wel weer een leuke auto in huize Cavallino en zo niet, dan niet. Ik heb qua auto's al zo'n beetje alles meegemaakt wat ik wilde meemaken en daar ben ik heel dankbaar voor. Anderen van mijn leeftijd (of ouder) hebben dat nog niet gedaan en halen dat op latere leeftijd alsnog in. Lekker belangrijk. Ik geniet van het leven zoals het gaat. Mij hoor je dan ook niet klagen en ik ben gelukkig met deze C3, maar echt blij word ik van kleine dingen zoals de eerste 2 echo's, het hartje dat klopt en de lol die we samen hebben naast de ellende zoals de ziekte van afgelopen weken van GF.

Lol, anders leg je het even uit. Stukje hierboven klinkt een beetje als een afscheidsrede, omdat je de rest van je leven scenic gaat rijden :)

Kijk dat laatste stukje hierboven hoef je niet uit te leggen aan de meesten hier, ik tik dit met RC junior op schoot en daar kan geen stuk ijzer tegenop qua beleving zeg maar :)

Ik denk dat de reacties voor een deel zo verbaasd zijn omdat jij het bent, we hadden eerder uitleg verwacht over het bevestigen van kinderzitjes in een auto met rolkooi, jou kennende.

Die uitleg over kinderruggetjes klinkt redelijk over the top, maar zal ingegeven zijn door vaderschapsgevoelens. Je merkt vanzelf nog wel dat zo'n kleintje in een veilige maxi-cosi weinig last heeft van wat de auto doet en dat pappa niet als een bejaarde door het verkeer hoeft ;)

Die C3 klinkt als een prima vervoermiddel voor je vriendin en is in elk geval een stuk rapper en orgineler dan de meeste ecohokken (polo/ibiza etc.). De maandkosten als baby-mover zijn in elk geval een stuk leuker dan, laten we zeggen, een 2e hands sjonnie seat die de extra pk's nodig heeft om het zwembad op de bodemplaat te versjouwen.

@Ton: Dat vraag ik me bij half gummen af, maar volgens mij is een deel van die bedrijfjes/bezigheden op Cav zn site in ruste/uit het verleden.

Ps. maarre, eerlijk zeggen: het gesprek over de C3 ging exact zo als ik op de vorige pagina schetste toch? huh? :op

Dennis Cavallino
18-08-11, 08:48
Cav,

Uit pure interesse. Hoe krijg jij het voor elkaar als ondernemer met ik weet niet hoeveel bedrijven/bedrijfjes zoveel rond te tikken op ik weet niet hoeveel fora? Zeker veel personeel dat al het werk voor je doet?

Ik heb vakantie. Helaas is GF erg ziek geweest, dus we konden niet weg. Op DF tik ik niet veel op het forum. Verder lees ik alleen Garage Journal.

Als ik aan het werk ben als chauffeur, dan heb ik wachttijd. Dan was ik de auto, doe ik mijn administratie, ik lees een boek, ga uit eten, of ik zit in de auto om mijn ritten voor te bereiden. Vaak is er tijd over voor internet. Je kunt je beter afvragen hoe de rest dat hier doet, zonder dat hun baas klaagt.

Tomstr
18-08-11, 08:53
*komt even kijken waar alle ophef om gaat*

Dennis, serieus?!?! EEN C3?!?!

*Ziet post van Brun*

Ah, the memories. Pa had Volvo's, grote hoekige slagschepen met LPG tanks en kreukelzones van enkele decimeters. Als jongste van de 3 moest ik in het midden op het klapding in de achterbank. Als pa dan gas gaf (deed ie niet maar kon wel) zat je met je kont op die koude LPG tank. Als hij moest remmen schoof je naar armleuning tussen de voorstoelen. Zonder gordels, zo ging dat toen.
Met de witte 360 zat ik weleens op schoot om te sturen en dan reden we zó het bos in over de paadjes naar de plekken waar de militairen aan het oefenen waren.
Ik heb wel 100 van die auto's met Lego gebouwd (dat ging opvallend makkelijk bedenk ik nu), zo gaaf waren ze. De vering was erg goed trouwens, de demping leek helemaal nergens op als ik er nu bij stilsta en toch is het goedgekomen met de 3 kinders.

Naar de basisschool heb ik altijd gelopen, een paar km met een drukke provinciale weg ertussen. Later mocht ik met de fiets, lekker overal tussendoor crossen en alles inhalen wat wielen had. Met 100000 reflectoren van de kelloggs maar zonder vlaggetje, handschoenen of helm want dat was niet nodig.

De tijden zijn veranderd,

http://www.youtube.com/watch?v=mh6pZQX22CQ

PACO
18-08-11, 08:59
Met de witte 360 zat ik weleens op schoot om te sturen en dan reden we zó het bos in over de paadjes naar de plekken waar "de militairen aan het oefenen waren".
Ah... heette dat bij jullie zo...

Dennis Cavallino
18-08-11, 09:06
Tomaz, ik ben het er helemaal mee eens hoor. Ik zat zonder gordel los op de achterbank. Mijn vader reed 220 door Duitsland met mij ernaast terwijl ik de driepuntsgordel voorin als heupgordeltje droeg. I've been there en ik vond (vind) het prachtig. Tijden zijn veranderd. Ik ben veranderd. Toen ik op mijn 21e een Porsche had, weliswaar een 924 S, toen wist ik al dat ik daar maximaal van moest genieten. Dus dat deed ik ook. Net als dat ik van het vrijgezellenleventje heb genoten. Uiteindelijk gaat het leven door en krijg je nieuwe prioriteiten (en inzichten). Ook daar geniet ik van. Tuurlijk was vroeger alles beter, maar de toekomst wordt ook ooit een 'vroeger' en wie weet hoe we daar dan tegenaan kijken. Ik vind het wel cool om mijn kind straks het enthousiasme voor autorijden bij te brengen, maar als hij/zij liever gaat schaken vind ik dat ook best. Daar leer ik dan weer wat van.

Tomstr
18-08-11, 09:07
Tja, we zijn niet allemaal opgeboord met de purperen kardinaal van de lokale priester of deken.

Weer een leerpunt voor Dennis, kinderen niet naar de kerk sturen. Dat is ook slecht voor de ruggetjes.

[edit] was voor Paco natuurlijk, lelijke ramptoerist :D

GJ
18-08-11, 09:15
Cav, je zegt het zelf al. Voor hobbyauto's zal niet veel tijd zijn en geloof me het aantal km's zal ook drastischh gaan afnemen ls zo'n kleine schreeuwlelijk er eenmaal is. Roadtrips met een bay? GTFOH! Hoe wou je dat bovendien doen met beperkte Maxicosi-tijd? Het enige handige aan de combi auto en baby is dat baby's doorgaans snel en lang slapen in de auto. ;-))

Wat ik verder zie, is een aanstaande vader die zich vreselijk zenuwachtig maakt voor zijn eerstgeborene. Niets mis mee overigens, en als "niet-couveuse" probeer je die dingen te regelen of invloed uit te oefenen waar je als vader nog wel invloed uit kunt oefenen. Dat is voor nu allemaal niet zo erg, maar for God's sake, snap out of it voor het te laat is en je echt een Panda bent geworden. Eén Panda is echt meer dan genoeg op gummen qua NCAP-fapperij. ;-))

Groet
GJ

Jasper
18-08-11, 09:28
Daar leer ik dan weer wat van.

Ron Selling @ PC Cavallino? :)

Dennis Cavallino
18-08-11, 09:28
Ik beloof je dat ik gewoon over drift&dwars zal blijven spreken hier. Een hobbyauto zit er idd niet in, maar daar dat wordt opgelost. Roadtrips zitten er ook niet in, maar zodra het tijd wordt voor een kinderzitje, dan gaan we los. Toen ik van een baby in peuter veranderde gingen we ook naar Barcelona zonder overnachting. Maar mijn rug is niet best... ;) geintje

Jasper
18-08-11, 09:30
Maar eerst even wat foto's van die C3 met een krant van vandaag en een screenprint van dit topic op de motorkap, Cav. Anders geloof ik het nog steeds niet. :)

Tomstr
18-08-11, 09:52
Jasper, heb je dat draadje waar die Mini uitkwam gezien?

Dan weet je ook dat dit best eens waar zou kunnen zijn. :)

PACO
18-08-11, 10:23
Toen ik van een baby in peuter veranderde
Toch best knap: van baby naar peuter naar reuzenbaby ;)

MN-Power
18-08-11, 10:27
Toch best knap: van baby naar peuter naar reuzenbaby ;)

Transformer di Cavallino :-)

RC
18-08-11, 11:08
Cav, je zegt het zelf al. Voor hobbyauto's zal niet veel tijd zijn en geloof me het aantal km's zal ook drastischh gaan afnemen ls zo'n kleine schreeuwlelijk er eenmaal is. Roadtrips met een bay? GTFOH! Hoe wou je dat bovendien doen met beperkte Maxicosi-tijd? Het enige handige aan de combi auto en baby is dat baby's doorgaans snel en lang slapen in de auto. ;-))

euhhh, wij vertrekken binnenkort voor een rondje Schotland met zn 3-en. Tis even wennen dat je geen ritjes van 10u of meer kunt plannen, maar we hebben een rijtje hotels en B&B's gereserveerd waarbij we toch een leuke ronde maken.

Overigens is junior wel een erg makkelijke baby en slaapt ie zodra ie de achterbank van een auto ziet. Hij is ook niet anders gewend vanwege de ritjes van 180km enkele reis in de weekenden.

Jasper
18-08-11, 11:31
Waar komt toch die rare gedachte bij jonge ouders vandaan dat kinderen niet tegen lange autoreizen kunnen?

Ik heb zowat mijn halve jeugd op de achterbank doorgebracht. Hooguit moet je ze wat amuseren, nou ja, dan geef je ze een boek, of als je een SBS6-camping-gezin hebt doe je van die DVD-spelers. Kinderen die voor beiden te jong zijn, die vallen wel in slaap.

Met het getrut met kinderen tegenwoordig zijn die krengen hypersensitief geworden denk ik wel eens. Voorbeeld: als een jong kind valt, zie je het vaak eerst naar de ouders kijken, voor een reactie. Als je dan vrolijk reageert, rennen ze al rap weer lachend verder. Ren je er "Och menneke bende gevalle laat 's zien ochochoch menneke toch"-gillend op af, dan gaat-ie geheid janken.

Al die Maxicosi-fapperij, de NCAP-sterrenslag, kortom, de overdreven verheven manier waarop met kinderen wordt omgegaan tegenwoordig, inclusief de commercie die er handig op inspringt en alle jonge ouders vertelt dat ze Echt Slechte Ouders zijn als ze NIET die Maxicosi van 400 euro kopen.... het creeert een generatie van doodsbange ouders en straks nog veel bangere kinderen.

RC
18-08-11, 11:41
Nou ja, kinderen is een ander verhaal. Maar ik geloof best dat het niet goed is om bijv. een pasgeboren baby een heel ritje Z Frankrijk in die maxi cosi te laten zitten.

De aangeraden 90min overschrijden we wel eens overigens...

brun
18-08-11, 11:48
Al die Maxicosi-fapperij, de NCAP-sterrenslag, kortom, de overdreven verheven manier waarop met kinderen wordt omgegaan tegenwoordig, inclusief de commercie die er handig op inspringt en alle jonge ouders vertelt dat ze Echt Slechte Ouders zijn als ze NIET die Maxicosi van 400 euro kopen.... het creeert een generatie van doodsbange ouders en straks nog veel bangere kinderen.

Ja en het grappige is dat die maxicosi statistisch niet eens veel veiliger is dan kinderen gewoon in de gordels op de achterbank te zetten...

PACO
18-08-11, 11:51
Gewoon die kids goed inklemmen tussen twee kratjes bier en wat zakken chips.

Tomstr
18-08-11, 12:00
Eens met Jasper, te beschermend opvoeden is ook niet goed.

Leuk filmpje voor Dennis en Panda :)
http://www.dumpert.nl/mediabase/1639521/2b1886cd/falende_koters.html

Shit happens, deal with it. Iedere ouder maakt het mee.

GJ
18-08-11, 12:18
Nou ja, kinderen is een ander verhaal. Maar ik geloof best dat het niet goed is om bijv. een pasgeboren baby een heel ritje Z Frankrijk in die maxi cosi te laten zitten.

De aangeraden 90min overschrijden we wel eens overigens...

Dat deden wij ook, geen probleem. Feit is wle dat kinderen redelijk vast zitten in Maxicosi's of stoeltjes en dus realtief weinig bewegingsvrijheid hebben. Onze jongst eis nu ruim 2,5 jaar en slaapt nog veel in de auto, maar als hij niet wil slapen is 1,5-2 urr echt wel de max omdat ze dan hun energie kwijt moeten. Sttop je dan niet, dan wordt het heiebel in de tent (been there, done that) en als je wel vaak stopt, kon je niet echt ver. Met de oudste zijn we toen hij net 2 was naar de Dordogne gereden in één ruk. De eerste 600-700 kilometer geen centje pijn, de laaste ca. 100-150 km waren een hel van gekrijs, vermoeidheid, etc. En dan is de oudste bij ons dus nog een bovengemiddeld rustig kind, absoluut geen ADHD'tje. Het is meer ervaringswijheid dus.

Groet
GJ

GJ
18-08-11, 12:27
Ja en het grappige is dat die maxicosi statistisch niet eens veel veiliger is dan kinderen gewoon in de gordels op de achterbank te zetten...

Ja joh, laat die statistieken dan eens zien.

Want een Maxi-Cosi is in het normale spraakgebruik namelijk een draagstoeltje dat je gebruikt voor kinderen tot ca. 1 jaar. Kinderen dus die nauwelijks zelfstandig rechtop kunnen zitten en nauwelijks een hun hoofd zelf recht kunnen houden. You do the math!

De volgende stap zijn de vaste autostoeltjes met eigen 3-puntsgordel die je gebruikt totdat ze ong. 3-3,5 jaar zijn (afhankelijk ook van hun lengte). Die zijn gewoon wettelijk verplicht en schelen wel degelijk enorm in letsel bij aanrijdingen. Dat zijn zeg maar die stoeltjes die bij de Panda's van deze wereld nog steeds tegen de rijrichting in staan.

Tot slot heb je de zittingverhogers (met rugsteun) die wettelijk verplicht zijn totdat het kind 1.35 meter meet. Ook die zijn bewezen nuttig bij aanrijdingen omdat ze er met name voor zorgen dat de gordel op de juiste plek loopt en op de juiste manier werkt zonder je kostbaarste bezit te kelen.

Daarboven (en dan praat je dus over 8-9 jarigen) mag het wettelijk zonder zittingverhoger (doen wij bij de oudste ook wel eens als hij op de voorstoel meerijdt), maar is het op zich nog wel steeds veiliger dan zonder verhoger.

Maar ik ben benieuwd, want je bent kennelijk expert. ;-))

Groet
GJ

GJ
18-08-11, 12:31
Eens met Jasper, te beschermend opvoeden is ook niet goed.

Helemaal mee eens. Als ik een videocamara bij ahd geahd, had ik op vakantie minimaal 2 filmpjes kunnen aanleveren. Zaols van de jongste die door middel van een achterwaatse salto de schommel op het hoogste punt verliet om met zijn snoet pardoes op de grond (in het zand te vallen). Gevolg een bloedlip, verder geen erg, dus dan moet je ook niet gaan zeuren. Dat is even schrikken, door de enorme zwieper die ze maken, maar kinderen zijn verrassend weerbaar en flexibel in dat soort dingen. Maar goed, bij de eerste ben je wel nog wat voorzichtiger, gebiedt de eerlijkheid te zeggen.

Groet
GJ

brun
18-08-11, 12:35
Geen expert, GJ. Wel een goede lezer. Superfreakonomics. Kan het je aanraden, superleuk boek.

Anyway:

http://pricetheory.uchicago.edu/levitt/Papers/levitt_carseats_farsdata.pdf

http://www.freakonomics.com/2009/10/27/what-the-secretary-of-transportation-has-to-say-about-my-car-seat-research/

Baby's zitten wel veilig in die stoeltjes, klopt, om de reden die jij beschrijft. Maar bij peuters is de extra veiligheid minimaal, vooral doordat 80 procent van de ouders de stoeltjes verkeerd vastzet...

GJ
18-08-11, 12:51
Geen expert, GJ. Wel een goede lezer. Superfreakonomics. Kan het je aanraden, superleuk boek.

Anyway:

http://pricetheory.uchicago.edu/levitt/Papers/levitt_carseats_farsdata.pdf

http://www.freakonomics.com/2009/10/27/what-the-secretary-of-transportation-has-to-say-about-my-car-seat-research/

Baby's zitten wel veilig in die stoeltjes, klopt, om de reden die jij beschrijft. Maar bij peuters is de extra veiligheid minimaal, vooral doordat 80 procent van de ouders de stoeltjes verkeerd vastzet...

Goed voor kinderen onder de 2 gaat jouw vlieger al niet op. Dank daarvoor, want als ik me niet vergis, komt die wurm vam Cav er niet als 2-jarige uitzetten. En dan blijft dus mijn ervaring staan dat heel jonge kinderen langer een een uur of 2 in zo'n stoel zetten (achtereen) niet bevorderlijk is voor de rust in de auto, hetgeen je mobiliteit dus ernstig beperkt.

Daarnaast gaat het argument van verkeerd geplaatste stoetjes al veel minder op sinds de uitvinding van Isofix. Die kun je namelijk niet fout installeren (of in ieder geval is dat moeilijker dan ze goed installeren). Zelf gebruik natuurlijk geen Isofix. Ik heb immers een stel goedwerkende hersenen en dan is het echt niet moeilijk om zo'n stoeltje goed te installeren. Voor hen die dat niet kunnen, heeft Darwin eennmooie theorie ontwikkeld die tot troost kan dienen. ;-))

Groet
GJ

RC
18-08-11, 13:30
HEERLIJK DAT ISOFIX!!! Deur open, met 1 hand klik je het stoeltje erin. *PIEP* 3 groene lampjes, alles zit goed. Klaar. Beste 120 euro ooit besteed.

Ik wissel regelmatig het onderstuk van de ene naar de andere auto en heb nog nooit met die gordels gekloot (al geloof ik best dat je daar vanzelf handig in wordt). GF gebruikt overigens wel regelmatig de gordels, omdat ik altijd het onder-zitje mee jat :)

Henk
18-08-11, 13:48
Sjezus, Cav aan een C3?

Had ik al gezegd dat ik dat soort kleine gebakjes echt absoluut helemaal niks vind? Zonder uitzondering en dan Citroen (samen met Renault) ook nog eens in het bijzonder als ik eerlijk ben.

Laten we zeggen dat ik het een onverwachte keuze vind van jouw kant, ik wens je er veel plezier mee, maar zelf zou ik never, nooit zo'n ding aanschaffen, kan MdV hoog of laag springen, IK kom er niet bij in de buurt... Argument met de kinderruggetjes en 4 drempeltjes vind ikzelf tever gezocht, da's bij die kleintjes de komende 5 jaar nog elastiek man! Als je dat argument serieus neemt dan moet je een Rolls-Royce ofzo kopen, en had iedereen in het voormalig Oostblok een serieuze hernia...

Dutch
18-08-11, 14:07
Misschien moet ik dit uit een ander draadje maar even hiernaartoe slepen...

http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_relatie/10381506/__Stofzuigen_of_seks___.html?p=29,2

Vrouwen

1. Lekker eten
2. Goed gesprek hebben
3. Iets moois kopen
4. Afspreken met vriendinnen
5. Lezen
6. Seks hebben
7. Werken
8. Sporten
9. Stofzuigen
10. Televisie kijken

Mannen

1. Seks hebben
2. Lekker eten
3. Afspreken met vrienden
4. Een goed gesprek hebben
5. Iets moois kopen
6. Televisie kijken
7. Werken
8. Lezen
9. Sporten
10. Stofzuigen

Dat kan niet kloppen. Liever werken dan sporten? Stofzuigen in de top 10 bij iedereen?
Seks voor vrouwen op plaats 6? Ik geloof er kortom helemaal niets van.

Mannen... Die autisten nemen ook alles letterlijk. Je moet gewoon een beetje tussen de regels lezen:

Vrouwen

1. Voorspel
2. Voorspel
3. Voorspel
4. Tips opdoen
5. Tips opdoen
6. Seks hebben
7. Geld hebben voor 1, 3, 4 en 5
8. In vorm blijven voor 6
9. Balen dat hij weer als laatste ziet dat 't een puinhoop thuis is
10. Niks anders te doen hebben omdat hij wéér met z'n vrienden op stap is

Mannen

1. Hop, erbovenop
2 t/m 10. Van het gezeur af zijn

Maar daar moet je waarschijnlijk een metroseksuele treinkaper voor zijn, om dat te snappen. :)

Maar als je dat stofzuigen écht verwaarloost, wordt het vrouwenlijstje ietsje anders zodra de eersteling zich aandient:

1. Chocolade bunkeren uit frustratie, daarna sardientjes in slagroom vanwege de hormonen
2. Met de buurman die het wel snapt in gesprek over zijn Scenic met vijf NCAP-sterren
3. Alle vakliteratuur over het ouderschap in huis halen
4. Verhalen uitwisselen met Liselotte en Christel over hun Polo Greenline en Yaris Ecomotive
5. Je laten indoctrineren door alle zojuist gekochte vakliteratuur
6. Pas weer seks hebben zodra de handtekening onder de aankoop van de 5008 Babymover is gezet
7. Geld hebben voor Bugaboo's, reiswiegjes, stoelverhogers and what have you
8. Toch nog een beetje bewegen om die chocolade eraf te lopen, en anders maar pech, de buit is toch al binnen
9. Nog steeds balen dat hij weer als laatste ziet dat 't een puinhoop thuis is
10. Maar vooruit, toch maar romantisch met hem op de bank kruipen voor een avondje Net 5

Het mannenlijstje wordt dan al snel:

1. Had je gedacht, veel te gevaarlijk voor de ongeboren vrucht!
2. Mijn god, krijg je nu een buikje?
3. Nee, die tijd heb je nu wel gehad!
4. Ja, hoe lang is dat nou alweer geleden?
5. Vind jij onze C3 ook zo mooi?
6. Top Gear? Nee, op zondagavond eten we voortaan bij mijn ouders
7. Heb je je papadag al geregeld?
8. Die oude jaargangen Autovisie gaan nu echt een keer weg, hoor, je leest maar eens een goed boek
9. Moet je niet eens wat aan dat buikje doen?
10. Ben ik nou echt de enige die ziet dat het hier een puinhoop is?

Happy motoring, Cav... ;)

Jasper
18-08-11, 14:10

LOL, wist meteen dat dit om Freakonomics ging. Wereldboeken zijn dat. :)

PACO
18-08-11, 15:06
LOL, wist meteen dat dit om Freakonomics ging. Wereldboeken zijn dat. :)
Er stond toch ook nog een hoofdstuk over corpulente bankiers in dat boek?

Oh nee, dat waren sumoworstelaars ;)

NoTVR
18-08-11, 17:33
Ondanks alles snap ik Cav's beweegredenen volledig. Als ik nu een hok voor dagelijks moest aanschaffen werd het ook zoiets. Je weeet 1 ding zeker: het kost weinig, en gaat ook weinig kosten, terwijl je er alles mee kunt, behalve op het circuit rijden.

Je kunt ook een gebruikte Touran aanschaffen bijvoorbeeld. Maar daar krijg je vreselijk veel spijt van.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat het dan ook een Saab of Volvo zou kunnen worden. Dat is al zo verschrikkelijk dat je tijdens de proefrit al bijna wilt uitstappen om verder te gaan lopen ;-)

Ja, hier zijn de sleutels, de auto staat 3 km die kant op...

Ton van S
18-08-11, 18:30
, omdat ik altijd het onder-zitje mee jat :)

Ja, met jouw lengte heb je inderdaad een zitverhoger nodig!!! :-)

Dennis Cavallino
18-08-11, 20:08
HEERLIJK DAT ISOFIX!!! Deur open, met 1 hand klik je het stoeltje erin. *PIEP* 3 groene lampjes, alles zit goed. Klaar. Beste 120 euro ooit besteed.

Ik wissel regelmatig het onderstuk van de ene naar de andere auto en heb nog nooit met die gordels gekloot (al geloof ik best dat je daar vanzelf handig in wordt). GF gebruikt overigens wel regelmatig de gordels, omdat ik altijd het onder-zitje mee jat :)

Schraper, koop nou gewoon 2 van die beugels. <schraapt mee> Ik ga ze bij de kinderwagen erbij proberen te lullen.

RC
18-08-11, 21:37
Schraper, koop nou gewoon 2 van die beugels. <schraapt mee> Ik ga ze bij de kinderwagen erbij proberen te lullen.

Beugels? Waar heb je het over? Ik heb het over dat plastic ding dat je permanent aan je isofix kunt laten zitten, met een telescopische poot naar de vloer.

http://www.consumentenbond.nl/morello-visuals/auto-vrije-tijd/autokinderzitjes/veiligheidswaarschuwing-maxicosi-1003/familyfixbase1.jpg

@Ton: ik ben die kleine C he, van slechts 1.93 :)

Dennis Cavallino
18-08-11, 21:46
Ow dat ziet er weer anders uit dan ik had gezien (voor de Saab komt er zo'n beugel met een poot, waar je de Maxicosi inklikt, maar die zit met een gordel vast). Ik moet me er verder nog in verdiepen.

Ton van S
18-08-11, 21:51
@Ton: ik ben die kleine C he, van slechts 1.93 :)

Weet ik, weet ik. ;-)

PACO
18-08-11, 22:20
Hey RC, leg het anders nog een keer uit van die isomeuk.
Reuze boeiend, man!

JPD
19-08-11, 08:09
Hier een Focus Wagon gekocht toen bleek dat er gezinsuitbreiding kwam. Geen isofix etc , gewoon ruime bak waar die kinderwagen meuk zonder opvouwen zo achterin kan.

Een baby zonder maxicosi vervoeren ? dacht het niet, dan krijg je het kind niet eens mee uit het ziekenhuis ( mocht het daar ter wereld komen ) ... baby < 2 jaar even veilig in gordels dan in maxicosi ? GTFOH ... kinderstoeltjes etc voor > 2 jaar heb ik nog geen verstand van ...

Verder hiero wel een nieuwe maxicosi gekocht, dingen kosten geen 400 euro, maar iets van de helft. Wel zo fris, babies spugen en kwijlen nog al eens etc ... kon het voor mezelf niet verantwoorden om zoiets 2de hands te kopen. Daarnaast is het volgens mij net als bij een helm of kuipstoel met schaal, als het eenmaal een harde klap heeft gehad is de kracht eruit ... ga toch $#!^@! niet bezuinigen op zoiets ...
We zetten het ding gewoon met de gordel vast, er is geen isofix te krijgen voor de Focus namelijk. Maar dat trucje heb je ook zo onder de knie, en neemt hoogstens 5 seconden van je tijd.

Wij maken geen lange ritten in de auto met kind, langer dan een 1.5 uur heeft ze nog niet achterin gezeten, niet dat dit tegen onze principes is, maar het is gewoon nog nooit voorgekomen, vakantie doen we met ons bootje, en daar heeft de kleine alle ruimte ...

Jaren 70 vergelijken met nu is zinloos, verhalen als "vroegah gingen we met z'n 5en in een Fiatje naar Spanje op vakantie, en ik leef ook nog" slaan nergens op. Drie kids los op de achterbank en de politie trekt je terecht van de snelweg.

Ik ken de door Cav. gekochte Citroen niet echt qua model, persoonlijk zou ik iig iets kopen met een grote kofferbak en een makkelijk toegankelijke achterbank, want wat een troep sleep je mee als je ineens een kind hebt ... zeker in het begin. Stugheid van onderstel etc lijkt me niet echt boeiend, onze kleine vind drempels en klinkerwegen leuk, maar de snelweg dodelijk saai ( goed teken :-) ).

gr
JPD

KMvrtr
19-08-11, 08:58
Same here JPD, helemaal mee eens.

RC
19-08-11, 08:58
Hey RC, leg het anders nog een keer uit van die isomeuk.
Reuze boeiend, man!

Hee kneus, nou geen grote broek aan gaan trekken he. Ff doorgaan en je krijgt een PM van me:

http://world.guns.ru/userfiles/images/handguns/germany/hg67/1287724881.jpg

@JPD: herkenbaar, ik was stomverbaasd dat je met 1 baby een Mondeo wagon van 5 bij 2 m gewoon vol krijgt bij een weekendje weg. Terwijl we toch best nuchtere mensen zijn, geen panda beren mentaliteit zeg maar :)

Aan de andere kant, je propt toch wel zoveel in je auto als past. Straks is de Toledo een tijdje family mover en dat zal ook prima gaan. Met ons familyfix onderstukgeval (echt een aanrader!) is het wel heerlijk dat het ding wel isofix heeft.

De Focus I is toch uit dezelfde periode? Weet niet vanaf wanneer isofix standaard werd? Wellicht omdat de onze een "alle-lampies" uitvoering is (MY2004).

KMvrtr
19-08-11, 09:10
@JPD: herkenbaar, ik was stomverbaasd dat je met 1 baby een Mondeo wagon van 5 bij 2 m gewoon vol krijgt bij een weekendje weg.

Ha, dat had ik ook. Bij het eerste tripje hadden we nog een 740 station. Veel meer laadruimte kun je eigenlijk niet krijgen. Die kwam nog verrassend vol.
De 850 was al wat kleiner, de 407 helemaal. Blij dat we al uit de kleine kinderen zijn.

Met dat in het achterhoofd zou ik zelf liever een (jonge) 2e hands station hebben dan een nieuwe C3.
Aan de andere kant. Hele volksstammen kunnen prima uit de voeten met dat formaat auto's, dus het moet best te doen zijn.

JPD
19-08-11, 09:22
Met wat proppen kun je natuurlijk heel veel kwijt in een normale hatchback ...
Alleen is het wel reuze makkelijk om een station te hebben, kleppie open, complete kinderwagen er zo inschuiven, en wegwezen ...

Uiteraard hebben we zo'n hippe kinderwagen die je helemaal in elkaar kunt klappen etc, maar in praktijk doen we dat dus niet.

Je had de Focus moeten zien toen we naar de boot reden om daar 14 dagen mee weg te gaan, tot aan de nok toe vol ... vorig jaar pastte alles nog in 2 sporttasjes in de kofferbak van een polo 6n ...

Volgens is in een Focus 1 geen ISOFIX mogelijk, al kun je dat zelf natuurlijk wel maken. Ik weet wellicht niet wat ik mis, maar vooralsnog gaat het met het gordeltje ook wel prima ...

Overigens hebben we voor de boot en voor evt. de MX5 een kleinere buggy/kinderwagendinges gekocht, als het zo uitkomt kan de kleine dus mee met de mx5, ben benieuwd hoe ze daarop reageert :-)

Gijs
19-08-11, 13:25
@ RC: Isofix is de grootse marketing bullshit ooit, als het om stoeltjes voor de allerkleinsten gaat. Wij hebben ook zo'n base, maar dan de gordel-uitvoering. Daar klik je het stoeltje ook zo in. Als je (in geval van isofix) zo'n base MOET aanschaffen (omdat aan het stoeltje zelf geen isofix te krijgen is), wat is dan de meerwaarde? Nul.
Het zou wat toevoegen indien het stoeltje rechtstreeks, dus zonder tussenkomst van een base a 80 euro, op de isofix geklikt kon worden. Mee eens toch?

[edit] Ik weet overigens niet of dit de wending in het draadje is die Cav voor ogen had :)

RC
19-08-11, 13:33
Tja, jammer dat je nu apart voor zo'n base moet schokken. Maar ik blijf het een geweldig systeem vinden.

en wat Cav zn draadje betreft, dit is juist de materie die hem nu interesseert. Auto's.. tja, die tijd heeft hij gehad. Das war einmal. :)

Jasper
19-08-11, 13:36
Cav is allang blij dat-ie al z'n Libelle-info nu doorkrijgt zonder dat hij daarvoor weer 34 nieuwe schaamroodopdekakendraadjes moet openen. :)

JPD
19-08-11, 15:40
Als ik dan ook nog ff in mag haken dames ... ?

Hebben jullie het nu over een of ander 'base' ding wat je met gordels in de auto klikt, en waarop je dan met 1 klik je maxicosidinges kan klikken ? dat klinkt wel handig ... wist niet van het bestaan van zoiets ...

Weet niet of ik de knaken er voor over heb op het moment ( eerst is de boot aan de beurt, dan de MX5 en dan zien we wel weer ) ,maar toch ...

Jurgen
19-08-11, 15:56
Tja, jammer dat je nu apart voor zo'n base moet schokken. Maar ik blijf het een geweldig systeem vinden.

en wat Cav zn draadje betreft, dit is juist de materie die hem nu interesseert. Auto's.. tja, die tijd heeft hij gehad. Das war einmal. :)

Ja, heel gummen gaat nu over ruimte stationwagons, isofix en kinderzitjes :-) Auto's? Das war einmal ;-)

Dutch
19-08-11, 16:00
Ja, heel gummen gaat nu over ruimte stationwagons, isofix en kinderzitjes

Héél gummen? Sommige gummers zijn die fase allang weer ontgroeid. :)

Kortom, waar zijn de midlifecrisisdraadjes?

Jasper
19-08-11, 16:02
*parkeert XK8 voor de deur en stapt zuchtend en steunend uit*

You rang, m'lord? :)

Dutch
19-08-11, 16:06
Ja James, waar zijn de te jonge meiden?

Jasper
19-08-11, 16:08
Euh. 'k Heb er thuis alleen een die te jong lijkt. Een bijltje waar u ook mee kapt, geloof ik. :)

Dutch
19-08-11, 16:33
O, da's waar. Wij verlichten ons lot met te smaakvolle dan wel te schunnige automobielen. En een toupet hebben we ook al niet nodig.

Valt eigenlijk best mee hè, die midlife? Zullen we dan maar weer gaan Isofix-bashen? :)

brun
19-08-11, 16:47
- Nieuwe Citroen C3 kopen omdat andere auto's niet goed zijn voor 't ruggetje van de pasgeboren dochter: 16K euro

- De achterbank volstouwen met nagelnieuwe Isofixen, Familyfixen, DVD-spelers en anti-teenstoot-matjes: 1K euro

- Zeventien jaar later knarsetandend toekijken hoe de blonde dochter bij Mohammed in de tiendehands BMW stapt om naar de tattoo-shop te gaan: onbetaalbaar

:-)

KMvrtr
19-08-11, 16:50

Met vooruitziende blik alweer 5 jaar geleden mijn gum(ge)bakje gekocht. Inclusief tussenwervelvergruizelend stug onderstel en een kuipstoel waar ik eigenlijk al bijna 4 jaar niet meer in pas. :-)

Jasper
19-08-11, 16:57
- Zeventien jaar later knarsetandend toekijken hoe de blonde dochter bij Mohammed in de tiendehands BMW stapt om naar de tattoo-shop te gaan: onbetaalbaar

- En bij het wegrijden aan 't kenteken Stefan's ex-520i herkennen: VVDG. :)

brun
19-08-11, 17:06
ROFL ja. "Ey, is veilig auto jonguh! Geen ABS! Maar veilig, weetje! Want ik goeie rijder, weetje!" :-)

Dennis Cavallino
19-08-11, 17:08
Cav is allang blij dat-ie al z'n Libelle-info nu doorkrijgt zonder dat hij daarvoor weer 34 nieuwe schaamroodopdekakendraadjes moet openen. :)

Hehe, ja dat is wel de spijker op de kop. :)

Tnx guys!

Vandaag weer heel de dag met de Mini op pad geweest. I had my DF for this day. ;)

Gijs
19-08-11, 17:12
Als ik dan ook nog ff in mag haken dames ... ?

Hebben jullie het nu over een of ander 'base' ding wat je met gordels in de auto klikt, en waarop je dan met 1 klik je maxicosidinges kan klikken ? dat klinkt wel handig ... wist niet van het bestaan van zoiets ... (...)

Isofix: http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/products/autozitjes/bevestigingssystemen/familyfix.aspx
Gordel: http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/products/autozitjes/bevestigingssystemen/easybase-2.aspx

Wij hebben die laatste. Die dingen zijn wel godsgruwelijk zwaar, ongekend.

w220l
19-08-11, 18:17
Neefjes in koor "nee we rijden met ome Peter mee, die heb niet van die stomme stoeltjes..", kropen vervolgens op de achterbank van de C-klasse, deden zelf de gordel om en riepen de mannetjes "Gas, ouwe"

Yep, leuk GEEN KINDEREN ;-)

_Arthur
19-08-11, 18:27
en riepen de mannetjes "Gas, ouwe"

hehehehe :-)

brun
19-08-11, 20:37
*gniffelt mee*. "Gas ouwe." Goeie. Je ziet ze gewoon zitten hè, twee van die blagen bij oom W220 op de achterbank. :-)

w220l
19-08-11, 21:04
*gniffelt mee*. "Gas ouwe." Goeie. Je ziet ze gewoon zitten hè, twee van die blagen bij oom W220 op de achterbank. :-)

Ja, en dan zijn deze van m'n schoonzusje.

Die ene met een echte bloedband was nog erger, alleen verraadde hij mij altijd bij z'n moeder.. ;-)
"Hoe hard hebben jullie gereden ?? " "Zo, we gingen 248 mama " ( klote Mausekino van de GSI.. ;-) )
"Ehm, Peet, je moest hem toch alleen van school halen ? ""Ja.... "
En dat was niet de enige keer, het kon niet gek genoeg..

Verse sneeuw gevallen, dingdong, 5-jarige kleine man voor de deur "Moet jij niet naar kleine oma toe ??"
Jaja, en dan ga jij zeker mee ?? "Ja, maar dan wel met die BMW ( 82 er E28 528i) want dan kunnen we "glije"

Nah dan ging W220 maar met de kleine man op de achterbank richting Geuzenveld om daar eerst een uurtje door de sneeuw te driften en vervolgens naar mijn oma te gaan ( en dus zijn overgrootmoeder)

Of bij z'n vader en moeder in de auto( vader op zijn manier redelijk strak sturend de bocht door thv de Suikerfabriek in Halfweg met de E39 528i))
Vader ondertussen tegen zoonlief "Net als Peter he" waarop het neefje antwoordde "Ik vind het niet leuk als jij het doet pappa, Peter kan het en jij kan het niet"

Maar ach, toen kon dat nog he...

floris_s
19-08-11, 21:24
LOL @ minimaal 16k voor een niet zo heel praktische splinternieuwe niet mega-courante hatchback. Wel eens in een oude C3 gereden, tenzij dit een volslagen andere auto rijdt het suf en valt de ruimte tegen. Had ik niet verwacht Cav :-) Running costs zullen laag zijn, de afschrijving minder. Dan rijdt die pas aangeschafte V40 van 2,5k lekkerder en is ie een stuk ruimer ;-)

Maar goed, als jullie er gelukkig van worden, congrats.

Wel grappig trouwens dat alle theorieën over het niet hoeven gebruiken van een maxi-cosi komen van mensen die geen kinderen hebben.

Dennis Cavallino
20-08-11, 09:10
Lol@verhalen W220l
Keep 'm coming!

@Floris; oude type C3 is echt een waardeloze auto. Dit niet. Ik ben niet gek. ;)
Gisteren toevallig naast een oude zwarte C3 geparkeerd en de boel eens goed bekeken. In feite is er niets hetzelfde, op die bolle dakvorm na. De oude C3 reed voor geen meter en zag er niet uit van binnen en buiten. De nieuwe is gewoon een volwassen auto. Het blijft suf/burgo natuurlijk, maar het rijdt prima en smoelt niet onaardig. Dit blijft natuurlijk de tweede auto in het gezin. Ons hoor je niet klagen.

Joep
20-08-11, 09:31
De oude C3 reed voor geen meter en zag er niet uit van binnen en buiten. De nieuwe is gewoon een volwassen auto. Het blijft suf/burgo natuurlijk, maar het rijdt prima en smoelt niet onaardig.

Qua rijden geloof ik je wel. Maar hoe kun je in godsnaam beweren dat de 1e C3 lelijk is, en de huidige niet? De basisvorm is identiek, alleen wat details en de afwerking zijn anders.

gait156
20-08-11, 14:22
Ik hoop dat jouw zwarte dynamische luchtdroom er minimaal een factor 6 vlotter uitziet dan een zilvergrijs zusje met normaal dak. Want daar heb ik gisteren een paar seconden naar gekeken.
Om vervolgens een plotseling gevoel van medelijden met de eigenaar te ontwikkelen. Ontzettend duf ding, niets leuker dan de voorganger.

w220l
20-08-11, 14:34
Maar hoe kun je in godsnaam beweren dat de 1e C3 lelijk is, en de huidige niet? De basisvorm is identiek, alleen wat details en de afwerking zijn anders.

http://www.driessen-citroen.nl/upload/driessen-citroen/Image/afbeeldingen/C3/Driessen%20Citroen%20C3a.jpg

http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/63/03.jpg

* gaat z'n lenzen nog even spoelen...

Taeke
20-08-11, 17:16
Die subtiele welving in de voorportieren en de lagere plaatsing van de zijspiegels maken toch wel een enorm verschil :)

Boertje
20-08-11, 17:27
Die subtiele welving in de voorportieren en de lagere plaatsing van de zijspiegels maken toch wel een enorm verschil :)

En die locatie van het zijknipperlicht. Stuk veiliger ook om ze op deze manier te monteren.

ølle
20-08-11, 18:27
Die velgjes zijn best ok btw. Prak je die er nog onder Cav, of kom je dan in gewetensnood ivm de gegarandeerde chronische rugklachten van je nageslacht?

Lars Veenstra
20-08-11, 19:12
Héél gummen? Sommige gummers zijn die fase allang weer ontgroeid. :)

*Gaat aarzelend in dit hoekje staan*

Jasper
23-08-11, 12:31
Vanochtend zat ik even achter, naast, en voor een witte Citroen C3 met wieldopjes. Dus even goed op de auto gelet, moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit echt met aandacht naar gekeken had.

Tja. Wat zal ik zeggen. Wat een futloos ding om te zien, sorry. 't Is een Citroen, dus mogelijk rijdt het fantastisch comfortabel en maakt het uiterlijk weinig uit. Zo heb ik er zelf ook twee gehad tenslotte (Xantia en Xsara). Die reden allebei heerlijk, waren gewoon comfortabele A-naar-B-auto's, die ook nog eens vrij betrouwbaar bleken. De Xantia was een overbruggertje terwijl ik op zoek was naar een nieuwe cabrio, dus die hoefde niet spannend te zijn. De Xsara was een praktische, zuinige auto toen ik ineens meer kilometers ging rijden (HDI). Maar beiden waren uiteindelijk toch te, tja. SAAI. Prima auto's voor mensen die niet veel om auto's geven - en da's bij ouwe Citroens dan weer helemaal anders.

Maar die nieuwe C3, tenzij dat ding stuurt als een Alfa GT of zo, lijkt me precies in dat rijtje passen: prima comfortabel vervoer zonder al te veel beleving. En dan snap ik het volgende weer niet - waarom zou je voor ZO'N auto de keuze maken om die eerste klapper qua afschrijving voor je conto te nemen? Zoiets koop je toch per definitie tweedehands? Tenzij je, zoals alle dliekeelmodale Gummels, je geld echt niet opkrijgt? :)

Taeke
23-08-11, 13:03
De maandlasten van zo'n ding zijn natuurlijk wel laag. Op Directlease is Cav's C3 te leasen ex brandstof vanaf 260 euro pm, 15K per jaar en 5 jaar looptijd. Dat is een aardige graadmeter wat zo'n hok je prive zou kosten.
Misschien zijn er 2e hands auto's die goedkoper zijn per maand, maar dat levert meer onzekerheden op qua onderhoud. Desalniettemin, ik zou ook wat anders kiezen. :)

Dennis Cavallino
24-08-11, 08:23
Daar zit ook nog een partij overhead bij natuurlijk.

15k = 15 keer tanken a +- 50 euro
Verzekering = 61 euro all risk pm
Na 2 jaar hoeft ie dan pas een beurtje. Bij ons iets eerder. Beurtje stelt geen reet voor qua kosten.
Bandjes na 3 a 4 jaar
In 2014 begint ook de HSB mee te tellen, maar dat is niet erg veel.

Misschien doen we wel 10 jaar of langer met dit ding. Misschien ruilen we hem wel in als de garantie afloopt. Over afschrijving maak ik mij geen zorgen. Auto's zoals deze schrijven amper af. Met 15k per jaar (ik ga ervan uit dat we veel meer rijden) heb je na 10 jaar nog steeds een auto die nog heel lang mee kan.

Goedkoper rijden als 2e auto in het gezin kan niet zonder stress. Dat de auto nieuw is ipv 2e hands doet er dus toe. Al hadden we net zo lief in een 6e hands Saab 9-5 Estate of Volvo station gereden, mits die goed waren onderhouden. Toch had je dan altijd wel kans op 'stress' gehad. Je blijft ermee bezig, met oude auto's. Daar heb ik de tijd niet meer voor.

RC
24-08-11, 08:41
uhu, stress. bij oude auto's... Dat heb jij opeens .. uhu :)

We weten allemaal waar die streess vandaan komt, jongen, we begrijpen het wel.

Mocht je hem niet cadeau gehad hebben, nu kopen:

http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/help+ik+heb+mijn+vrouw+zwanger+gemaakt/search/true/searchType/qck/N/8299/Ntk/books_all/sI/true/sA/300/index.html

"De twee basisregels van Kluun zijn:

1) meeveren. Niet star zijn en tegenstand bieden, maar meeveren.
2) woestijnpolitiek. In geval van stemmingswisselingen of andere stormen: stil blijven liggen met je buik op de grond tot het over is. Tegenstand heeft toch geen zin."

Boertje
24-08-11, 08:49
Auto's zoals deze schrijven amper af.

Ik help motroosje hier even, want deze kan ZO de stalkfiles in om over 2 jaar weer afgestoft te worden :)

Henk
24-08-11, 09:13
Misschien doen we wel 10 jaar of langer met dit ding.

Doe deze dan ook maar in de files, just aint gonna happen, Cav kennende.

Dennis Cavallino
24-08-11, 09:42
Ja ik moet toch wat verzinnen om jullie herhalingen te doorbreken? :)

Tomstr
24-08-11, 10:19
:D Ik denk niet dat je de herhalingen van dingen die je van plan was, maar uiteindelijk niet zijn gebeurd, terug wil zien.

http://static.cinebel.be/img/movie/poster/full/1000044_nl_deja_vu_1310561890165.jpg

Alfisto
24-08-11, 10:39
uhu, stress. bij oude auto's... Dat heb jij opeens .. uhu :)

We weten allemaal waar die streess vandaan komt, jongen, we begrijpen het wel.

Mocht je hem niet cadeau gehad hebben, nu kopen:

http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/help+ik+heb+mijn+vrouw+zwanger+gemaakt/search/true/searchType/qck/N/8299/Ntk/books_all/sI/true/sA/300/index.html

"De twee basisregels van Kluun zijn:

1) meeveren. Niet star zijn en tegenstand bieden, maar meeveren.
2) woestijnpolitiek. In geval van stemmingswisselingen of andere stormen: stil blijven liggen met je buik op de grond tot het over is. Tegenstand heeft toch geen zin."

Ik dacht meer aan dit boek van Ragas (http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/maar-je-krijgt-er-wel-heel-veel-voor-terug/1001004011191926/index.html).

"Maar je krijgt er wel heel veel voor terug" Ja, bergen luiers, agendaseks en chronisch slaapgebrek. En dat begint op het moment dat je vrouw met een positieve predictorstick door de kamer danst. Met zijn taboedoorbrekende vaderverhalen geeft Bastiaan Ragas een openhartig en humoristisch kijkje in de zielenroerselen van de man. Over het accepteren van het ongewenste bakfietsvaderschap, de niet-bestaande roze wolk en de vraag of sterilisatie het einde van het mannelijke Bokito-bestaan betekent.

DE HORROR!

RC
24-08-11, 12:35
Maarre, van harte he Cav. Lekker genieten :)

SchnitzelStephan
30-08-11, 15:41
http://img18.imageshack.us/img18/1347/cavhomo.jpg

????

Henk
30-08-11, 15:53
"Of het een deal wordt val nog te bezien natuurlijk"...

Zal ik een voorspelling doen? ;-)

PACO
30-08-11, 16:00
Heeft 'ie geen tijd voor.
Hij moet eerst nog naar New York om puin te ruimen van orkaan Irene.
Daarna door naar Libië om Tripoli weer van elektriciteit en stromend water te voorzien.

w220l
30-08-11, 19:37
* spuugt de Zero over beeldscherm en toetsenbord....

Dennis Cavallino
31-08-11, 04:44
Lol@Paco! :)

Dennis Cavallino
29-06-12, 08:10
Na 17.000 km de 1e defects

- Stuurkogel RV is pulp
- Voorruit heeft inimini sterretje
- Gaspedaal staat opeens in standje opoe, want de motor pakt onderin na stationair of overschakelen bij lichte druk op gaspedaal niet meer op en dat komt volgens mij door elektronica. Pas als je het gaspedaal indrukt tot halverwege pakt 'ie weer op. Misschien is een reset voldoende, maar dat mag de dealer uitzoeken. Ik vond juist altijd dat 'ie heel scherp op 't gaspedaal reageerde en dat was fijn. Dit is ruk. GF was 't ook opgevallen.

Auto bevalt verder wel. Stoelen kunnen beter voor mensen van onze lengte. Rebound van schokdemping mag van mij wat minder. Sturen doet 'ie best fijn. Verbruik schommelt bij ons rond de 1:20,5 gemiddeld. Dat zou zuiniger kunnen als we rustiger zouden rijden. Boeiend.

Achterin kan ik of GF prima zitten om de baby af en toe bij te staan. Weekendje weg met 't gezin + koffers + kinderwagen is geen probleem. Maar je moet geen 2 koters hebben, dan past 't niet meer met de hoedenplank dicht. Met 4 volwassenen naar Antwerpen ging ook prima.

Binnenkort de zomerbandjes er maar weer eens onder knallen, volgens mij is de winter bijna voorbij.

Jasper
29-06-12, 08:44
Nog op winterbanden? Ik wilde een Panda-alert doen vanwege dat "achterin zitten naast de baby" verhaal, maar die trek ik in na het lezen van dat winterbandenverhaal. Gevaarlijke gek! :)

Stuurkogel is wel erg rap na 17K?

Dennis Cavallino
29-06-12, 09:40
Putje a.k.a. sinkhole, daar kon 'ie niet tegen denk ik.

Die winterbanden rijden echt prima met deze temperaturen. Met de Saab reed ik voor 't eerst heel 't jaar door omdat ik geen nadelen ondervond. M&S he, daar kún je gewoon mee doorrijden heel 't jaar. Hoeft niet, maar kan wel. Toch ga ik ze wisselen. Gaan ze weer langer mee. :)

Dennis Cavallino
03-09-12, 14:22
Auto heeft vandaag 20k beurtje gehad. Na een jaartje toch minder km's gereden dan ik had verwacht. Ik dacht dat we de 25 a 30.000 wel zouden halen in een jaar tijd. Dat komt vooral door 't zwangerschapsverlof van GF, waardoor de auto maandenlang niet veel km's maakte.

Op één of andere manier vliegt de tijd, want de punten van aandacht hierboven hadden kennelijk geen prioriteit in huize Cav nu ik zo naar de datum kijk van die post. Die punten zijn vandaag pas aangepakt. Was allemaal niet spannend.

- gaspedaalkwaal + hickup was toch een softwareprobleem dat met update is verholpen. Had ik al op een forum gelezen ergens. Rijdt nu weer prima. Veels te lang mee rondgereden achteraf gezien. Verbruik zal nu wel omlaag gaan en koppeling zal minder slijten, omdat je in sommige omstandigheden de boel moest laten slippen anders viel de auto stil.
- Stuurkogel/fusee waren prima, ze hebben de boel aangedraaid. Ik merk nu niets meer.
Beide dus garantie.

Het inimini sterretje in de voorruit was ik vergeten te melden vanmorgen. Moet ik toch weer een keer terug, of Carglass bellen dat ze mijn sterretje mogen komen harsen. :)

C1 als demo meegekregen. Mini review van die 4 kilometer. De funky roffel van de 3-cylinder was natuurlijk dolle pret.... Vering/demping is stugger, maar wel fijner dan in de C3 bij drempels. Dat is niet zo gek. De C3 heeft een hele nare uitgaande slag van de dempers. Typisch Citroen, maar erg onprettig want je moet eigenlijk volgas over drempels wil 't comfortabel zijn. Bilstein/Eibach setje kan geen kwaad op onze auto.

Auto even gewassen voor 't vrouwtje. Ze zal wel blij zijn (lees: ze mist de Mini enorm). hehe

Dennis Cavallino
01-12-12, 09:11
Bijna 30k op de klok en 't rubber van het koppelingspedaal was volledig versleten en daardoor gescheurd. De dealer vond dat extreem vroeg, dus we kregen een nieuwe.

Ook alweer een lamp gewisseld. Dat vind ik ook altijd erg vroeg, maar goed, het gebeurt bij veel nieuwe auto's. Op één of andere manier gaan ze bij auto's met 3 ton op de teller langer mee...

Dennis Cavallino
04-07-14, 15:30
Time flies. Uitnodiging voor de APK gekregen.

Moet (nog steeds) uitgelijnd worden. Piep in de voorruit boven de 130, of met harde wind.
Motor begint steeds beroerder te lopen, dus het wordt tijd voor EGR clean.