Weergegeven resultaten: 1 t/m 40 van 40

Discussie: remontluchter/n

  1. http://link.marktplaats.nl/173701096
    werkt zoiets
    heeft iemand hier ervaring mee
    heeft iemand zo'n ding liggen
    dus
  2. Ik heb nog ergens een originele easybleed liggen.
    Werkt perfect!

    Kun je in je eentje remmen ontluchten.

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    MG B GT (1973)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)


    These are the days of miracles and wonders
  3. Wij gebruiken een vacuümontluchter, ideaal als je in je eentje aan de slag wilt:



    Bijkomend voordeel tov alle ontluchter waarbij je op het pedaal moet trappen is dat deze oplossing de olie + lucht eruit zuigt. Je hoeft dus niet elke keer het pedaal plat op de bodem te trappen waarbij je het risico loopt dat (zeker bij oudere auto's) de cupjes van de remzuiger(s) nu in een deel van de cilinder komen waar ze nog nooit geweest zijn (zo plat gaat het pedaal bij gebruik immers niet). Dat deel van de cilinder is relatief ruw (want nooit gebruikt) met lekkage van de cups als mogelijk gevolg.
  4. mmm, beter, kan iemand zo'n ding even missen?
    1 juli?
  5. Heb jij een kompressor in je garage dan?

    Of heb je ook stand-alone apparaatjes?

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    MG B GT (1973)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)


    These are the days of miracles and wonders
  6. Nadeel van een easybleed is dat je in ieder geval een reservewiel bij je moet hebben. En in mijn racertje zit dat bijvoorbeeld niet.

    Zo'n persluchtding werk uitstekend! Voorwaarde is dat je perslucht beschikbaar hebt in je garage, en dat je in je garage bent als je je remmen wilt ontluchten.

    Ik heb er daarom zelf een gebouwd van een 5 liter plantenspuit.
    Werkt perfect, en niet afhankelijk van perslucht.
    Totale kosten nog geen drie eurotientjes.
  7. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Heb jij een kompressor in je garage dan?

    Of heb je ook stand-alone apparaatjes?


    Ik? Ik heb niet eens een garage
  8. Een easybleed (zoals ik die heb) kun je gewoon 'as-is' gebruiken.
    Heb je niets bij nodig.

    Slangetje zet je op de nippel. Dan losdraaien zodat er remvloeistof kan gaan stromen.
    De Easybleed zorgt ervoor dat er alleen vloeistof (en lucht!) uit kan en niet weer terug.
    Je pompt dan dus de remvloeistof in een bakje totdat je geen belletjes meer in de easybleed ziet.

    Easybleed gebruik je zodat je niet met 2 man bezig hoeft met steeds die nippel open en dicht draaien tijdens het ontluchten.


    Zo'n vacuum-slurper is handiger idd, maar kost wel geld.

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    MG B GT (1973)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)


    These are the days of miracles and wonders
  9. Ik bedoel dus gewoon zoiets.

    http://cgi.ebay.co.uk/Vizibleed-Comp...742.m153.l1262


    Is echt ideaal en niet zo'n gedoe met reservewielen etc etc


    Deze heb ik :
    Laatst gewijzigd door Harry; 12-06-08 om 13:28

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    MG B GT (1973)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)


    These are the days of miracles and wonders
  10. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Heb jij een kompressor in je garage dan?

    Of heb je ook stand-alone apparaatjes?
    M'n vader heeft 2 compressoren ja: 1 grote (100L tank) 2-cilinder onder de werkbank en 1 zo'n kleine 1-cilinder met 25 liter tank op wieltjes, ideaal. Zoiets:

  11. O, verdomd , zoiets heb ik ook wel ergens
  12. Die vacuümontluchter koop je dan voor (ik meen) nog geen 2 tientjes bij de betere automaterialenzaak. Is echt een top ding; je gaat bijna voor de lol de remmen van de hele buurt ontluchten, zo mooi werkt het :)
  13. Neem een veerkrachtig slangetje met de doorsnee van de ontluchtingsnippel.
    Sluit het uiteinde af.
    Maak met een scherp mes een sneetje in de lengte van die slang net voor die afsluiting.
    Doe het uiteinde in een bakje.
    De andere kant op de losgedraaide nippel.
    Pompen maar. Eventueel eerst de nippel helemaal losdraaien en het schroefdraad dik in het remmenvet zetten om luchtlekken te voorkomen.

    Maar persoonlijk zou ik eerst
    Het rempedaal iets indrukken.
    De nippel open met een slangetje erop.
    Remzuiger helemaal terug drukken.
    Dan heb je tenminste alle bagger net achter de zuiger weggedrukt want DAAR zit het eventuele water en vervuiling.
    Alleen met een vacuum pomp aan de gang is het halve werk.
    Je pompt dan alleen de olie in de leidingen door maar niet de hele voorraad achter de remzuiger.
    Daar kiest de vloeistof de kortste weg.
    Van ingang remleiding naar ontluchtingsnippel.
    Onderschrift met handtekening en de groeten.
  14. Goed punt. Zuigers indrukken is altijd verstandig inderdaad. Wordt volgens mij vaak vergeten/overgeslagen.

    Zelf zie ik twee nadelen voor zo'n onluchtingsslangetje.
    - werkt pas echt goed als je met zijn tweëen bent. Een trapt op de rem, de ander controleert of er geen luchtbellen meer voorbij komen, c.q. wanneer er heldere nieuwe remvloeistof door de slang komt.
    - het vele pompen met het rempedaal schijnt tot een kapotte hoofdremcilinder te kunnen leiden. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar dat heb ik toch regelmatig gelezen.

    Voordeel van en druktankje is dat je alles in je eentje kunt doen, zonder op en neer te hoeven lopen.
  15. -up-

    Zo, ook maar eens zo'n Eezibleed besteld. Want als Harry met zo'n ding overweg kan...:)
    Het niet zelf kunnen vervangen van je remvloeistof is zo schraal en met de vele cols volgende week voor de boeg wil ik die bijna 3 jaar oude olie eruit hebben. Inclusief de troep achter de zuigers lees ik hier boven.
    M'n Alfa komt gewoon te weinig in de garage...:)

    En is ATE Super Blue Racing nog steeds dé DOT4 remvloeistof?
    Laatst gewijzigd door raspaardje; 24-08-10 om 07:44
  16. hier nog een easybleed gebruiker. super handig spulleke .

    zo handig zelfs dat je niet moet vergeten de voorraad in het reservoir tussentijds goed te blijven controleren en bij te vullen met nieuwe vloeistof. Het zou lullig zijn als je na het 4de wiel er achter moet komen dat je de lucht er inderdaad bij de klauwen uit hebt laten 'bleeden' om het vervolgens net zo makkelijk aan de reservoirkant weer in het systeem te laten komen...!

    als je toch nieuwe remblokken plaatst moet je toch al de zuigertjes terugdrukken, doe dit eerst, plaats dan de blokken en ga dan pas verversen/ontluchten. Want dan zijn immers overal de zuigertjes toch al netjes terug gedrukt.
  17. Ben zelf niet helemaal kapot van ontluchten met eezibleed of aanverwante producten. Heb vaak dat je valse lucht krijgt langs de slangkop die je op je ontluchtingsnippel zet. En dan werkt het dus niet.

    Ik heb van Draper ook zo'n simpel potje + slangetje met daarop een terugslagklep en dat werkt wel heel goed. En voor een ultrahard pedaal gebruik ik dit systeem toch in samenwerking met een 2e persoon die het rempedaal bedient.
    Deze dus: link

    Het merk remvloeistof zal niet zo heel veel uitmaken, lijkt me. Zelf haal ik altijd Comma DOT4, simpelweg omdat de materialenhandel dat in het schap heeft staan.
    Mundus vult decipi, ergo decipiatur
  18. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
    als je toch nieuwe remblokken plaatst moet je toch al de zuigertjes terugdrukken, doe dit eerst, plaats dan de blokken en ga dan pas verversen/ontluchten. Want dan zijn immers overal de zuigertjes toch al netjes terug gedrukt.
    Nieuwe remblokken plaatsen gaat niet gebeuren, het is alleen om zo veel mogelijk oude remvloeistof eruit te krijgen. Doe het overigens alleen bij de zuigers voor, kan ik de boel daar ook direct schoonmaken. Achter is pas geleden gebeurd.

    @Edieee
    Hoezo werkt dat niet? Als je de Eezibleed goed aansluit op je reservoir (=luchtdicht) dan komt er alleen maar vloeistof (en eventueel luchtbellen) door de ontluchtingsnippels. Wel even rond de nippel remmenvet smeren.
    En het droge en natte kookpunt van remvloeistof is wel degelijk van belang. Vooral die laatste. Is een indicatie hoeveel vocht de vloeistof kan opnemen (nat kookpunt is kookpunt met een vaste hoeveelheid vocht in het remsysteem).
    Laatst gewijzigd door raspaardje; 24-08-10 om 16:56
  19. Oh wacht, je hebt een systeem gekocht met aansluiting op het reservoir? Dacht dat je het had over een systeem dat je op de ontluchtingsnippel zet. Zuigen ipv persen, zeg maar. :-)
    Mundus vult decipi, ergo decipiatur
  20. Ik ben voor zuigen. Je hebt dan minder last van hangende luchtbellen in de remleidingen.
    M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

    Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
    Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
    Rally organisatie: Safety Fast Rally Club
    Facebook: Model Car Workshop & SFRC
  21. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
    Oh wacht, je hebt een systeem gekocht met aansluiting op het reservoir? Dacht dat je het had over een systeem dat je op de ontluchtingsnippel zet. Zuigen ipv persen, zeg maar. :-)
    Juist. Er gaat geperst worden...:) Kwestie van de nippel losdraaien en kijken wanneer de nieuwe remvloeistof door het slangetje stroomt. Dan direct dicht draaien. En dat 4x, rechtsachter beginnen.
    Harry kan het ook dus moet het goed komen...:)
  22. Topickick!

    Ik zoek ook een remontluchter en kwam zo'n ding tegen: http://www.denkotech.nl/a-12400779/r...uchter-bg8066/




    Iemand ervering met zo'n soort apparaat? Aan te raden of niet?
    Alfa Romeo:
    Giulia 1600 Super '65
    156 3.2 GTA Sportwagon '03
    Spider 2.0 Veloce '85
  23. Hahahaha LOL ik heb net zo'n ding gekocht en het werkt echt voor geen ene meter
    Maar dan ook echt niet ;)
    Het idee is wel goed, en hij zuigt ook echt best wel hard.
    En er komt ook olie in het tankje.
    Maar ontluchten; nee.
    Je kunt wel in je eentje remvloeistof verversen, dat is dan weer keurig.
    Je moet dan wel 50x de auto in en uit want je moet nog steeds je reservoir blijven vullen.....

    Hij kan misschien wel werken als ik al me nippels in de gastape zet, maar dat moet ik nog proberen.
    Daarbij is dat tankje na een tijdje spoelen, en met wat vettigheid olie aan je handen, echt met geen mogelijk meer open te krijgen.
    Dan denk je dus ik neem dat tankje even tussen de benen, dan loopt de olie via het ontluchtingsgat eruit
    Als je hem daarna weer gebruikt moet je eerst ff de windrichting controleren.
    ROFL
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)
  24. Zelfde ervaring als TSM. Meuk, onhandig, werkt niet perfect, knoeiboel en na een paar keer al stuk.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
  25. Daniel heeft een goed setje om zelf je remvloeistof te verversen. Werkt met je reservewiel om de druk op te bouwen. Easy bleed heet dat geloof ik.
  26. Potje met deksel. Deksel met een gaatje, doorzichtig slangetje er door.
    Einde slangetje afdoppen (schroef) slangetje schuin in snijden:


    andere eind van de slang van meer dan voldoende lengte aan de iets geopende remklauw nippel
    zetten. Rustig pompen net zo lang tot er geen lucht meer door het slangetje gaat en enkel
    remvloeistof het is handig dat je de slang dus kunt zien, vandaar de voldoende lengte. Nippel
    dicht, klaar.
  27. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
    Daniel heeft een goed setje om zelf je remvloeistof te verversen. Werkt met je reservewiel om de druk op te bouwen. Easy bleed heet dat geloof ik.
    Heb ik ook. Meuk, onhandig en gaat na een paar keer al stuk. :-)

    Ik gebruik nu ook gewoon de V164-methode, zij het met een fietsventieltje in het slangetje.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
  28. Rofl @ Beaker! :D
    De Boekhouder

    Oi, no professionals
  29. Dus eigenlijk komt het er op neer dat al die systemen gewoon ruk zijn? Ook geen andere betaalbare alternatieven op de markt?
    Dan inderdaad gewoon maar een slangetje kopen en het zo doen.
    Voordeel is wel dat ik de remmenwissel binnenkort met een maatje samen doe, omdat hij lekker veel ruimte om het huis heeft. (en ik niet in het centrum)
    Alfa Romeo:
    Giulia 1600 Super '65
    156 3.2 GTA Sportwagon '03
    Spider 2.0 Veloce '85
  30. Een professionele remontluchter is gewoon duur, klopt. Maar op de ouderwetse manier met twee personen of in je eentje met zo'n slangetje lukt het altijd verrassend goed.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
  31. Mijn DIY remontluchter werkt na vijf jaar (realiseer me door dit draadje pas dat dat ding het alweer zolang doet) nog prima.

    Was even knutselen. Maar als ik het kan maken, kan iedereen het.
    Zal er wel eens een foto van maken.

    Fijne van dat ding is dat je alleen kunt werken en dat je geen lucht van reservebanden nodig hebt.
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié
  32. Iemand een tip waar je doorzichtige flexibele slang kan halen?
    The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
    Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
    I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.
  33. Hoeveel mm?
    Het is erg moeilijk om goed spul te vinden. Voor de Fiat heb ik toen bij vijverwinkel iets gehaald, maar echt ideaal was het niet. Is vaak erg hard spul.

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    MG B GT (1973)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)


    These are the days of miracles and wonders
  34. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hamster Bekijk bericht
    Iemand een tip waar je doorzichtige flexibele slang kan halen?

    Gaat het om slang die bestendig is tegen remvloeistof of om benzineslang.
    Benzineslang kun je halen bij een motorwinkel.

    bijvoorbeeld: http://www.motoport.nl/Webshop/nl/Te...Benzineslangen uit Veghel.

    Voorts hebben de modelauto/vliegtuigen/boten bouwers vaak een beschermingshuls voor de slangen in de vorm van een veer.

    Zelf heb ik een zeer zachte doorzichtige slang om te hevelen, die heb ik in Tilburg bij een automaterialen zaak gehaald.
  35. Wat denken jullie in 't remontluchter draadje? ;-) Remvloeistof natuurlijk! En @Harry; diameter van een nippel, al moet ik toegeven dat ik niet precies weet wat dat is. Ik bestel meestal meteen maar wat verschillende diameters, uiteindelijk past wel wat en de rest komt later wel eens van pas.
    The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
    Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
    I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.
  36. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
    Ook geen andere betaalbare alternatieven op de markt?
    De Sealey VS820.
    http://www.amazon.co.uk/Sealey-VS820.../dp/B000ROARTI
    Op de UK vx220 club best populair.
    Heb er een aangeschaft, maar nog niet geprobeerd.
  37. The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
    Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
    I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.
  38. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
    Topickick!

    Ik zoek ook een remontluchter en kwam zo'n ding tegen: http://www.denkotech.nl/a-12400779/r...uchter-bg8066/




    Iemand ervering met zo'n soort apparaat? Aan te raden of niet?
    Ik vind hem wel voldoen. Het laatste stuk gaat die eraf en zit er iemand in de auto om het op de klassieke manier op de pedaal te trappen.
    Het tussentijds bijvullen van de vloeistof is niet moeilijk, doordat het langzaam gaat.
  39. Ik heb hem ook en vind hem ook wel voldoen. Daarnaast heb ik deze nippels: http://www.speedbleeder.com en dat werkt ook prima, ik heb nooit een tweede man nodig om te ontluchten.
  40. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hamster Bekijk bericht
    Iemand een tip waar je doorzichtige flexibele slang kan halen?
    Wildkamp: http://www.wildkamp.nl/
    Oliestoken voor het goede doel

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •