Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 40 van 49

Discussie: Auto kopen bij domeinen

1. Wie heeft ervaring met het kopen van auto's bij domeinen?

site: http://www.domeinenrz.nl

Ik heb een interessante auto zien staan, die ik morgen tijdens de kijkdag op Soesterberg eens ga bezichtigen.

De site is echter niet duidelijk over alle kosten.
    Ik begrijp dat ik 15% opgeld moet betalen bovenop het (eventueel) door mij uitgebrachte bod.

Maar wanneer moet ik nou wel of geen BTW afrekenen?

En mag je met zo'n auto gewoon het terrein af rijden, als je hem gekocht hebt? Of moet ik 'em met een auto ambulance ophalen en wachten tot ik een nieuw kenteken krijg? In de catalogus staat namelijk "Kosten nieuw kentekenbewijs: 29,50"
    Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive
  2. Geen ervaring mee, maar die kentekenkosten zullen waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat je een ander kentekennummer krijgt. Dan loop je wat minder kans dat je auto wordt opgeblazen door een crimineel :-). Auto's zijn natuurlijk in beslag genomen en kunnen een dubieuze achtergrond hebben.

Hou er maar rekening mee, dat je de auto moet ophalen met een ambulance of handelsplaten. Het is geen dealer natuurlijk de domeinen die alles netjes voor je regelt.
  3. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Geen ervaring mee, maar die kentekenkosten zullen waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat je een ander kentekennummer krijgt. Dan loop je wat minder kans dat je auto wordt opgeblazen door een crimineel :-). Auto's zijn natuurlijk in beslag genomen en kunnen een dubieuze achtergrond hebben.

29,50 is voor het op naam zetten van de auto, je houdt het oude kenteken.

Of het moet een auto van Defensie zijn geweest, dan komen er nog de kosten van RDW-keuring, BPM en BTW bij.
  4. Uitstekende keuze :

Kosten worden vermeld:
    BTW wordt apart vermeld
    Als het RDW er aan te pas moet komen wordt het vermeld
    29,50 is ws gewoon de gang naar het postkantoor.

En inderdaad 15% opgeld (kom er niet achter of die 15% in- of ex- BTW is)
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
  5. Ik ga zo eens kijken.

Lijkt me een uitstekend moment om een recente auto tegen dealer inkoopprijs te vinden. De voorraden bij de dealers zullen (denk ik) ertoe leiden dat ze weinig animo hebben om er nog meer op voorraad te nemen.

Nu nog een "reeel en marktconform bod" bepalen....
  6. je kunt van oudere veilingen zien wat daar geboden is.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
  7. 997 Turbo cabrio, Monegaskische platen, 440km (!!) op de teller.

;-)
  8. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
    997 Turbo cabrio, Monegaskische platen, 440km (!!) op de teller.

;-)
    Jaja.. ;-)
  9. Af en toe kun je daar voor een habbekrats wel een leuke bak krijgen als ik het zo zie. Een 3 of 5 serie uit een 'goed jaar' voor 200 tot 1000 euro. Enige 'maar' is dat je niet weet hoe slecht/goed hij is, en/of hoe lang hij daar al staat. Ik heb ze wel eens gezien met bloedvlekken er nog op, en zoals de link/review hierboven al laat zien tref je ze nog wel eens aan met een leuke buit :)
    Good. Bad. I'm the guy with the gun.
  10. Ik ben gaan kijken naar kavel 2402.

Ford Galaxy Ghia 2.0 tdci uit april 2007. 105000 km op de teller.

Mooie gezinsbak, die een prima vervanger voor mijn huidige auto kan zijn.
    Visitekaartje van de verkopende dealer zat er nog in, dus die heb ik even gebeld voor wat info over de onderhoudshistorie.

Auto is netjes onderhouden. Paar kleine krasjes en deukjes en wat kleinigheden aan de binnenkant.

Heb zojuist een bod uitgebracht. Ben benieuwd.

Overigens: wat een bizar spektakel, zo'n kijkdag. Twee kilometer voor de ingang staan auto's van bezoekers al rijen dik in de berm geparkeerd. Op het terrein van Domeinen (Ministerie van Financien, voor de duidelijkheid) staat een frietkraam van monsterlijke proporties.
    Verder is het een waar gedrang om de verschillende patser-wagens op het terrein en in de loods.

Die Porsche was overigens erg mooi. Staat ook een BMW 760LI met kapotte banden en velgen aan de rechter zijde. Gevalletje aanhouding met spijkermat wellicht?
  11. * note to self: kijkdag domeinen is voorlopig a nogo area.
  12. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
    * note to self: kijkdag domeinen is voorlopig a nogo area.
    Waarom? Als je voor de prijs van 2 nieuwe banden/velgen (en als het die op de foto betreft, een nieuwe motorkap + zijschermen) een leuke 760il meeneemt, moet er nogal wat mis zijn wil dat niet rendabel worden...
  13. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
    ....moet er nogal wat mis zijn wil dat niet rendabel worden....
    Ha, die Htt-thalan;

Dat dacht jij zeker ook bij de aanschaf van je E30? ;)
    Minium, Bie? Ik dacht maxium!
  14. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
    Waarom? Als je voor de prijs van 2 nieuwe banden/velgen (en als het die op de foto betreft, een nieuwe motorkap + zijschermen) een leuke 760il meeneemt, moet er nogal wat mis zijn wil dat niet rendabel worden...
    760iL en rendabel worden in één zin!?! Iets met contradictio en terminis in één zin. :-)
  15. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
    Parkeren, frietkraam e.d.
  16. Grapjassen ;-)

Ik doelde op het doorverkopen daarvan. Je koopt voor 2000 euro onderdelen (banden, kap) en zet die auto weer door voor het dubbel van wat je betaald hebt.

Mijn E30 moest rendable zijn in de zin van - ik moet ermee naar kantoor komen, en ook weer terug, en het liefst nog voor een paar maanden. Helaas zuipt het ding harder dan ik, momenteel doet hij gemiddeld 1 op 6, dus kans zit erin dat ik hem binnenkort maar eens ten dele laat staan en ga treinen oid, want dit is echt niet grappig meer.

Carterslang is besteld, btw :P
  17. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht

Ik doelde op het doorverkopen daarvan. Je koopt voor 2000 euro onderdelen (banden, kap) en zet die auto weer door voor het dubbel van wat je betaald hebt.

Veel succes.....
  18. 1 op 6? Das niet goed. Ik kon met mijn E30 325i destijds makkelijk 1 op 10 / 1 op 11 halen als ik niet te wild deed.
  19. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    1 op 6? Das niet goed. Ik kon met mijn E30 325i destijds makkelijk 1 op 10 / 1 op 11 halen als ik niet te wild deed.
    Ik neem aan dat jij ook niet met 6500 toeren door de buurt heen reed... ;-)
  20. Klopt, maar de 325 was origineel en dan knalt de de begrenzer er bij 6300 in, maar anders natuurlijk wel :-).
  21. Gvd wat een paupers zeg, die criminelen. Goedkope hokken allemaal :-(

Is de kredietcrisis nu ook al toegeslagen in de onderwereld?
  22. Ministerie van Financien hè rut: grootste deel is inbeslaggenomen vanwege niet betalen van belastingschuld.
  23. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    1 op 6? Das niet goed. Ik kon met mijn E30 325i destijds makkelijk 1 op 10 / 1 op 11 halen als ik niet te wild deed.
    Dat weet ik, dat haalde mijn 520i met hetzelfde blok destijds ook. Er is nog een hoop werk aan deze...
  24. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
    Ministerie van Financien hè rut: grootste deel is inbeslaggenomen vanwege niet betalen van belastingschuld.
    Dat verklaart een hoop ;-)
  25. Binnenkort wellicht ook een BMW X6 bij Domeinen?
    Duitse kentekenplaten, schade aan linker portier en interrieur.

Moet professioneel gereinigd worden :)
  26. En en en?
  27. vanmiddag niets bij de post.... zal 'em dus niet geworden zijn :)

Ben nu benieuwd of ie gegund is voor een hoger bod of helemaal niet.
    Woensdag wordt de uitslagenlijst gepubliceerd.
  28. Zojuist de uitslagenlijst gezien: niet gegund.
    Mijn bod was in ieder geval niet hoog genoeg :)
  29. Hoeveel had je geboden dan ???
  30. En wat heeft hij wel opgebracht?

Standaardgummenmodus: Schraper!
  31. Ik had 17826 geboden. Komt neer op 20500 inclusief veilingskosten.

Heeft niets met "schrapen" te maken. De gedachte was meer "als ik 'em voor dat geld kan kopen, dan is dat een mooie kans". Ik heb geen nieuwe auto nodig, maar voor een leuk prijsje wil ik natuurlijk wel overstappen in een nieuwere.

Deze Galaxy staat waarschijnlijk volgende maand gewoon weer in de veiling. Wellicht doe ik er een Euro bovenop en bied gewoon weer lakker laag. Ze zullen er een keer vanaf willen, toch?

Overigens lijkt mij het bod best reeel. Bij ING Used Car Center stond er eentje uit 2006 met 100.000 km op de teller voor 25000 te koop.
  32. Hij is dus gewoon niet gegund?
  33. inderdaad "niet gegund"
  34. Heeee!!!! Een ouwe bekende.

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_...meerfotos=2435

Ze hebben de Gummensticker eraf gehaald, de sukkels. :)
    Jaguar XK8 Convertible --- Volkswagen Passat Variant
    "Taste every fruit of every tree in the garden at least once. It is an insult to creation not to experience it fully. Temperance is wickedness." - Stephen Fry
    "Jasper val dood." - RH
  35. Nou ja, ziek. :)

Ik zag hem in de banner voorbijkomen, en besloot het kenteken te googlen. That's it eigenlijk.
    Jaguar XK8 Convertible --- Volkswagen Passat Variant
    "Taste every fruit of every tree in the garden at least once. It is an insult to creation not to experience it fully. Temperance is wickedness." - Stephen Fry
    "Jasper val dood." - RH
  36. Nee, nee zo makkelijk kom je er niet vanaf JB.

Je zit dus stiekem te fappen op overjarige, afgetrapte en bovendien ondergemotoriseerde WITTE ex-KLPD Volvo's..

Laat v164 het maar niet horen...
  37. Jasper komt uit de kast....

Geen Italofapper maar een liefhebber van groot wit Scandinavisch....

Regels voor berichten