+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 40 van 165

Discussie: Hart in de keel deel II

Threaded View

1. Goed, je rijdt op een rustige Autobahn, zo'n 130 kmh op de linkerbaan met het verkeer mee. 3km verderop is Kreuss Neuss-West, dus het verkeer werd al ietsje 'dikker'. Begint de vrachtwagen die rechts voor je (zo'n 30 meter denk ik) rijdt ineens vol te remmen en gooit hem richting vluchtstrook.
    Twee auto's voor mij wordt er ook geremd, maar niet zo heftig als de vrachtwagen.

Dus ook maar poot op de rem. Vrachtwagen staat inmiddels stil op de vluchtstrook, zie ik nog, die daarachter heeft hem denk ik NET niet er bovenop geknald.

Goed, eerste gedachte na botsingen vermijden is dat er een paar auto's verder een ongeluk gebeurd is, en dat we daar niet met zijn allen bovenop willen rijden. OK, fair. Nee, dat was het niet. Want op dat moment zie ik een eendenfamilie doodgemoedereerd over het asfalt waggelen.

Tsja. Het ging goed. Deze keer. Ik had doorgedenderd als ik ze als eerste had gezien. Dit had gezien het 'verdikkende' verkeer, ook helemaal mis kunnen gaan.

Toen alles weer reed, de laatste 3 km maar rustig 80 gereden op rechts om de kreislauf weer een beetje tot bedaren te brengen...
    ... op de grond ligt een tapijt van peuken
  2. Goedzo!

Eendjes gered dus.
    BMW 118D 3-drs
    Alfa SZ (ES30)

"Too old to die young"
  3. Tja, da's wel een hoop risico inderdaad. Toevallig had ik laatst ongeveer hetzelfde. Ik reed 's ochtends vroeg op de A44, was erg rustig. Ik reed 150, 160, en ineens zie ik ook op een paar honderd meter afstand iets de vluchtstrook op waggelen. Oh kut nee, een moedereens met kleintjes. Ik kijk in m'n spiegel. Vrachtwagen die gepasseerd wordt door een auto, 300 meter achter me, daarachter niets in zicht. Remmen, op de stippellijn gaan rijden, alarmlichten aan. Gelukkig snapten de twee achteropkomenden het prima, en ook zij remden af met alarmlichten. De eendjes gingen onder de vangrail door toen ik, zacht rollend, nog 40 meter weg was denk ik. Daarna konden we weer verder, en er was naast de vrachtwagen en die ene auto verder niemand die er last van had. Maar ja, 't is een inschatting. Zoiets kan LANG niet altijd.

Hopelijk had het verkeer aan de andere kant van de vangrail ook de gelegenheid ze over te laten steken, maar een ongeluk is het natuurlijk niet waard...
    Alfa Romeo Spider 3.0 V6 ---- VW Passat CC (lease) ---- Yamaha TDM 900
    Work is the curse of the drinking class
  4. In het nieuwe gummendonateurspakket: "Ik-rem-voor-eendjes" stickers. :-)
    I blog BMW
    Rock on. RS.
  5. Levensgevaarlijk al die natuur, het zou verboden moeten worden
  6. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
    Levensgevaarlijk al die natuur, het zou verboden moeten worden
    Zo is het, volumeknop verder opendraaien en gas bij.

Doodklapper maken voor een eend.....
  7. Laat Knot het maar niet lezen.... :)
    Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive
  8. Ik niet, maar de bestuurder op de linkerbaan volgens mij wel:
    Oprit Ede-Wageningen richting Utrecht (wegwerkzaamheden). Busje voor mij trekt niet bijster hard op en zet al knipperlicht uit voordat de dubbele lijnen ophouden, direct na dubbele lijn (en met niet al te veel vaart denk zo'n 60, plaatselijk max is 90) naar links en bijna zonder vertraging nog naar links. In een gat wat duidelijk geen 2 seconden groot is. Stampt op rem en gooit hem naar het wegwerk vak tussen de pionnetjes. Dit alles in ongeveer 50-100 meter.

Geen alarmlichten of wat dan ook. Had ook rustiger kunnen afremmen en dan in het wegwerkvak achteruit kunnen rijden (meer dan een baan ruimte).
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
  9. Als mij dit zou overkomen.....

http://www.autojunk.nl/clips/view/138925?relevant-video

Zou ik een half uur strak staan van de adrenaline....en mezelf een enorme flinke vent vinden. Dit zijn echte stuurmanskunsten!
  10. Dat filmpje van NoStra hierboven: als twee druppels water...! Zij het dat het daar twee keer zo hard gaat.

Vanochtend, de lange 270 graden-doordraaier van de A10 (binnenring) naar de A2. Op nat wegdek is die bocht nog altijd goed voor circa 100 km/uur.

In de Coupé deed ik het wat kalmer aan: 90 in de binnenbocht. Halverwege de bocht breekt *ineens* de achterkant uit. En fors ook. In een reflex beetje tegenstuur en gas los, auto komt weer om, doet een kleine tankslapper, tweede keer overstuur was al veel minder, en na dertig meter ligt ie weer op koers voor de rest van de bocht.

Het ging allemaal heel mooi en goed, maar volgens mij was het meer geluk dan stuurkunst (90/10 ongeveer). Ik heb die auto nog NOOIT in een drift gehad: het onderstuur begint bij die auto veel eerder dan het overstuur. Glad wegdek? Bladeren en regen bij elkaar? Achterbanden met niet meer het allerbeste profiel? Zal wel een combinatie van alles zijn geweest. Zoals gezegd: 90 in de regen is daar gewoonlijk prima te doen.

Ik had *zulke* pupillen en denk niet dat ik dat nog een tweede keer goed kan doen.
  11. Wel eens van tray-drifting gehoord?
    Zie dan i.p.v. die McDonalds dingen, 2 weg geroeste bodemplaten onder de achterwielen voor je. :-)

Dat er iets van zo'n oude auto af valt is niet zo erg, jij hebt gewoon net pech gehad dat het precies onder de achterwielen terecht kwam, denk ik.
    BMW 118D 3-drs
    Alfa SZ (ES30)

"Too old to die young"
  12. Brun stond iig niet achterstevoren, Harry. Maar hij rijdt dan ook geen Alfa. :)
  13. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NoStra Bekijk bericht
    Als mij dit zou overkomen.....

http://www.autojunk.nl/clips/view/138925?relevant-video

Zou ik een half uur strak staan van de adrenaline....en mezelf een enorme flinke vent vinden. Dit zijn echte stuurmanskunsten!
    Moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als daar een motor zou rijden :(
  14. Gisterenochtend. Tijdstip: 08:00, schemerdonker dus nog. Ik reed richting rotonde in de bebouwde kom en een vrachtwagen wil van de rotonde afslaan om de kant op te gaan waar ik net vandaan kom. En dan echt een grote, die maar net de rotonde kan nemen. Het is een van de hondderduizend rotondes met fietsers voorrang 'buitenom'.

Zie ik ineens op het fietspad 2 kinderen van een jaar of 10 nog 'buitenom' de vrachtwagen inhalen terwijl ie eigenlijk net wou gaan afslaan. Volledig volgens de voorrangsregels maar zoooo gevaarlijk. Man wat waren die kinderen klein naast zo'n vrachtwagen. Hij zag ze op het allerlaatste moment in z'n spiegels. De cabine ging bijna 45 graden voorover zo hard ging ie in de noodstop.

Had ie ze niet gezien, was ie er vol overheen gereden. En je kan niks doen in die halve seconde.
    Laatst gewijzigd door SchnitzelStephan; 15-01-10 om 11:03
  15. <TAG Heuer mode aan>

8.00?
    Had je de ochtend vrij genomen ofzo??
    :P

</TH mode>
    Anything that is unrelated to elephants is irrelephant
  16. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
    Gisterenochtend. Tijdstip: 08:00, schemerdonker dus nog. Ik reed richting rotonde in de bebouwde kom en een vrachtwagen wil van de rotonde afslaan om de kant op te gaan waar ik net vandaan kom. En dan echt een grote, die maar net de rotonde kan nemen. Het is een van de hondderduizend rotondes met fietsers voorrang 'buitenom'.

Zie ik ineens op het fietspad 2 kinderen van een jaar of 10 nog 'buitenom' de vrachtwagen inhalen terwijl ie eigenlijk net wou gaan afslaan. Volledig volgens de voorrangsregels maar zoooo gevaarlijk. Man wat waren die kinderen klein naast zo'n vrachtwagen. Hij zag ze op het allerlaatste moment in z'n spiegels. De cabine ging bijna 45 graden voorover zo hard ging ie in de noodstop.

Had ie ze niet gezien, was ie er vol overheen gereden. En je kan niks doen in die halve seconde.
    Dit gebeurt dagelijks in Amsterdam, en weet je wat de reden daarvoor is. Omdat fietsers LEVENSGEVAARLIJK bezig zijn.

Ik pleit voor verplichte fietslessen, en een soort van fietsrijbewijs, je kan er om lachen maar diegenen (ja meervoud) die op de Overtoom platgereden zijn door een vrachtwagen kunnen er niet om lachen denk ik.

Ik heb weleens een fietser gewoon onder een vrachtwagen gezien, niet onder de wielen gelukkig, maar wel behoorlijk tegen de grond gedrukt doordat de vrachtwagen keihard had geremd. (ding ging in de veren) Waarom? Omdat zo een formula 1 fietscoureur d8 dat ze net voor een vrachtwagen kon vliegen, "ach die remt toch wel" FOUT. Zo een ding heeft best een lange remafstand... En meestal kom je dus deronder.
+ Reageren op discussie

Regels voor berichten