Vorig jaar, ergens in Duitsland. Ik had 75 Qv pas een maand daarvoor uit Duitsland gehaald en irriterde me aan mensen die maar 100 bleven rijden op de linker strook zonder ooit naar rechts te gaan. Op dat moment rij ik 130-140 op mooie 2-baanse slingerweg. Er is geen vluchtstrook. De weg knikt naar beneden en ik kan de voorliggers niet meer zien. Het zal allemaal wel. Ik rij over de knik heen. FUUUUUUUUUUUUUUUCK!!!!
Iedereen staat stil. De laatste auto in de linker rijstrook staat het meest naar achteren, daar rij ik dus. De laatste auto in de rechter rijstrook staat 20-30 meter verder. Hier was dus ook een afrit en de laatste auto daar(Fiat Uno) stond weer 20-30 meter verder.
Ik had gelijk na aankoop de voorste remblokken vervangen en Ferodo gemonteerd hoewel de oude blokken wel redelijk waren.
Toen ik het zag dacht ik gelijk dat ik het nooit ga reden om op tijd te stoppen . De tweede reactie was remmen!. Met 140 blokkerende remmen bij een Alfa 75 is heel wat maar het kan blijkbaar wel. De wielen blokkeren maar ik zie dat ik nooit op tijd kan stoppen voor de laatste auto in de linker rijstrook. Ik werp een snelle blik of er niet iemaand is met hetzelfde probleem in de baan naast mij, gelukkig niet.
Ik laat de rem iets los zodat ik me naar de rechter rijstrook kan verplatsen en weer maximaal op de rem. De gajank van de blokkerende wielen begint weer maar ik zie dat ik ook niet op tijd kan stoppen voor de laatste auto in de rechter rijstrook. Dan maar de afrit pakken en de Uno is dan de lul,samen met mij. Gelukkig stond de Alfa stil op zo'n 3 meter achter de Uno. Daarna hele vakantie gereden met vierkante banden maar toch blij dat het daarbij is gebleven.