Weergegeven resultaten: 1 t/m 21 van 21

Discussie: wat kost ? remblokjes voor vervangen

  1. Hoeveel tijd kost dat ? Hangt dat af van het merk auto ?
    Waar is te vinden wat een setje remblokjes kost ?
  2. Volgens mij zou het in een half uurtje tot een uur zeker moeten kunnen, afhankelijk waar je het laat doen (ivm uurtarief) plus de kosten voor de blokken (afhankelijk van de auto). Ik geloof dat ik voor mijn Polo all in net onder de 100 euro zat.

    Heb je www.mijngarage.nl wel eens geprobeerd? Geeft een aardige indicatie.
  3. http://start.ikwilonderdelen.nl/cata...nbouwjaar.aspx

    Remblokken kosten tussen de 40 en 80 euro, vervangen duurt afhankelijk van het type auto idd iets van 30 tot 60 minuten schat ik ( nog nooit laten doen eigenlijk ).
    VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi
  4. Als je een krik hebt, een wielmoersleutel en 1 rechterhand, dan kun je dit zelf.
    Valt heel erg mee. Zelfs ik kan het. :-)

    Sport-remblokken (Ferodo's etc) koop je bij Naughty op het forum hier. Standaard remblokken overal.

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    MG B GT (1973)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)


    Only those who dare..truly live
  5. Vooraf even zoeken op prijzen loont ernom. Setje identieke blokken scheelt soms zoveel dat je 20 of 80 euro betaalt voor 't zelfde setje. Het is maar net hoeveel je genaaid wilt worden (Harry koopt altijd de duurste, dus dan weet je 't wel!!).

    Half uurtje tot een uurtje is prima zelf te doen.
    2 setjes ring/steeksleutels, imbusjes, flesje WD40, goeie krik en dergelijke zijn al voldoende om de meeste auto's te kunnen voorzien van nieuwe blokjes.
  6. M4
    Guest
    't Moeilijkste is .. Om er een keer aan te beginnen.

    Autos kunnen complex zijn maar zoiets als een wiel eraf halen en de houder van de blokjes losmaken is meer een 'vies' werkje dan een moeilijke klus. Vies omdat de hele zaak onder de remstof en stof/vuil zit.
  7. Ben ook aan het orienteren, wat zouden jullie adviseren voor een Octavia uit 2006? De huidige gaat na vier keer goed hard remmen (bijvoorbeeld van 140km per uur naar 0 ) al faden/roken.

    Is alleen voorop voldoende of moeten ze alle 4? Moeten de remschijven ook vervangen worden of alleen de klauwen?

    Ben op zoek naar een type met goede prijs/kwaliteit verhouding. Liefst geen opvallend rode remblokken en zou mooi zijn als ze op 16" velgen passen.

    Misschien een rare opmerking maar ben ik net zo duur kwijt als ik gewoon de remblokken op tijd vervang wanneer ze op zijn?
    Laatst gewijzigd door veejay; 22-04-10 om 19:31
  8. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Sport-remblokken (Ferodo's etc) koop je bij Naughty op het forum hier. Standaard remblokken overal.
    Ho ho, Harry. Wel objectief blijven. :-) Er zijn er meer hier op het forum die spullen verkopen welke geschikt zijn voor sportief gebruik.
  9. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
    Misschien een rare opmerking maar ben ik net zo duur kwijt als ik gewoon de remblokken op tijd vervang wanneer ze op zijn?
    Tja (NL opmerkingen terzijde), als je regelmatig 4 keer van 140 naar 0 afremt, moet je toch echt je beter beheersen in de file, of je afvragen of je met echt sportief rijden (circuitgebruik e.d.) niet dan ook echt materiaal daarvoor moet monteren.
    Voor gewoon dagelijks gebruik zal het standaard materiaal goed genoeg zijn. Voor circuitgebruik niet, en daarvoor geschikt materiaal is altijd duurder dan standaard (anders zat het er wel standaard op).

    Andere antwoorden:
    Blokken zijn meestal niet rood, maar de klauwen ;-)
    Veelal kun je in de standaard klauwen betere blokken plaatsen. Volgende upgrade (qua kosten) is grotere remklauwen, maar dan is de stap naar grotere schijven dichtbij. Ik vermoed dat er in de 16" nog wel ruimte is voor uitbreiding, maar anders moet je in dat geval ook aan andere velgen/banden. Blijft de vraag of je dat voor normaal gebruik of zelfs incidenteel circuitgebruik moet doen.
    Laatst gewijzigd door Steven; 22-04-10 om 22:15
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
  10. Je kan R32 remmen erop laten zetten. Als je wilt weten wat het kost moet je eens contact opnemen met een VAG specialist (VAGtechniek, JBautoservice zoek maar op google naar adressen). Martin, eigenaar/monteur van VAGtechniek rijdt met een A3 2.0 TDi + DSG met R32 remmen erop, hij zegt dat het verschil echt aanzienlijk is (qua rempower). Voor meer informatie hierover zoek maar op de http://www.tdiclub.nl forum.

    Volgens mij past dat net in de 16 inch wielen. En het kan zonder aanpassingen (alleen ankerplaat achter moet iets verbogen worden, is werkje van niks, de reden hiervoor is dat R32 achter remmen ook geventileerd zijn)

    Maar ik zou de blokken pas vervangen als de auto zegt, dus wanneer de gele lampje brand met de remblok-aanduiding. Je kan ook naar een garage gaan en het laten zien, dat kan je zo zien zonder de wielen eraf te halen (mits je lichtmetalen velgjes hebt).
  11. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
    Ho ho, Harry. Wel objectief blijven. :-) Er zijn er meer hier op het forum die spullen verkopen welke geschikt zijn voor sportief gebruik.
    u bedoelt
  12. M4
    Guest
    't Binnenste remblokje achter kan lastig te zien zijn met de wielen er nog op EG.

    Overigens ; circuit blokjes zijn soms duurder, maar niet altijd beter voor op de gewone weg. Normale blokjes zijn 'zacht' en gemaakt om al optimaal te remmen terwijl ze koud zijn. Circuit dingen hebben misschien meer grip maar slijten daardoor sneller en werken meestal pas lekker als ze 'n beetje warm zijn (d.w.z. elke 30 seconden in de ankers).

    Wel nuttige uitleg over de verschillende typen materiaal van blokjes:

    Brake pad compounds.

    Just a quick word on brake pad compounds. Most pads used to use asbestos but we all know what that stuff is like. Today they use all manner of combinations of materials.
    The pads themselves are made up of a friction material bonded to the backing plate. The brake caliper piston pushes against the backing plate and the friction material is pushed against the brake rotor. The material combinations typically fall into the following broad categories now.

    Organic
    These pads are well-suited for street driving because they wear well, are easy on the ears, don't chew up the rotors and don't spew dust everywhere. They're favoured for your average family saloon because they work well when they're cold. Of course the drawback is that they don't work so well when they get hot.
    Semi-metallic / sintered
    This is a good compromise between street and track. These seem to be the pad of choice for sportier vehicles such as the Subaru Impreza WRX. They won't work as well as organic pads when they are cold, so you need to be a bit wary of the first couple of stops. Conversely they do work well when hot. Occasionally the weak link in semi-metallic pads is the bonding material that holds the friction pad to the backing plate. There have been occasions where the friction material has come away completely. That's infrequent though.
    Metallic
    These pads are typically reserved for racing or the extremely rich. They squeal and dust like crazy, are hard on rotors and don't work well when cold.
    Ceramic
    Ceramic pads still have metal fibres (about 15% vs. about 40% for semi-metallic) but they are copper instead of steel and therefore cause less wear and transfer heat better. They don't fade as easily as other pads, cool faster, last longer, and are effectively silent, as the sound they genereate is outside of the human range of hearing. Dogs will go crazy though. The dust created by ceramic pads is also very light in color so your wheels look cleaner.


    Read more: http://www.carbibles.com/brake_bible.html#ixzz0lrzjn9ZS
  13. Super! Bedankt voor de reacties, het is voor incidenteel sportief rijden dus ga ik voorlopig voor de betere remblokken optie.

    Ik zal in het boekje kijken of er een lampje op het dashboard zit dat de remblokken in de gaten houdt. Hebben betere remblokken een bepaalde typenummer of merknaam (voor VAG auto's)?
  14. Uhm hallo, ik rij ook zo een apparaat, jij hebt ZEKER een lampje dat je waarschuwt dat de remblokken te dun zijn geworden. Die van mij is van 2005.

    Sterker nog, als jij je contact aanzet zie je die lampje even branden en daarna weer uitgaan. Lampje zit trouwens in het middelste lampen blokje. Dus niet in de toerenteller of snelheidsmeter, maar onder de klok etc. Tenzij je zo een grootbeeld tacho hebt, dan komt de waarschuwing groot en met tekst op je scherm.
    Laatst gewijzigd door EG; 23-04-10 om 07:35
  15. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
    Super! Bedankt voor de reacties, het is voor incidenteel sportief rijden dus ga ik voorlopig voor de betere remblokken optie.
    Als je tot nu toe nog nooit de remmen aan het faden hebt gekregen (aka je drukt op het rempedaal maar krijgt geen vertraging) dan moet je zeker niet aan de sportieve remblokken. Enige wat je realiseert is minder remvermogen bij plotselinge noodstops. Sport remblokken hebben imho alleen zin op het circuit en op de patslijstjes van tuningforumridders.
  16. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht

    bijvoorbeeld
  17. voor de Skoda hebben wij wel wat in het assortiment van Ferodo
    klik hier

    En dan zou ik persoonlijk voor de DS2500 gaan die hebben vrijwel geen opwarmtijd nodig en met jouw gebruik lijkt me de voorzijde om mee te beginnen zat.
    Montage kan je door ons laten doen mocht je echt 2 linkerhanden hebben en het is inderdaad tussen de 30-60 minuten werk.

    Wel is het zo dat de meeste sport remblokken geen slijt indicatoren hebben.
    Tevens kunnen wij ook 1e vervanging van Ferodo leveren, maar daarmee hou je het probleem aangezien die maginaal beter zijn als de dealer kwaliteit.
    Als we eruit zijn wel remblok je gebruikt kan ik je eventueel ook nog remblokken van Hawk aanbieden (HP+), deze zijn prijs technisch gezien iets goedkoper en doen het perfect op de openbare weg.

    uitleg diverse compounds Ferodo vind je hier: http://www.info.fineline-imports.nl/...-p1063-nl.html
    uitleg diverse compunds Hawk vind je hier: http://www.info.fineline-imports.nl/...-p3656-nl.html
    Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
    Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
    Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
    http://www.fineline-imports
  18. Top, ik ga het eens rustig nalezen, jammer dat ik deze site niet al googlend ben tegengekomen. Want ik heb zeker interesse. Kun je mij een prijsindicatie PM'en inclusief montage. Kun je de prijs PM van de DS2500 én een prijs voor een stapje hoger qua kwaliteit?

    Hebben jullie een garage/werkplaats of zijn jullie alleen een internetshop? Ik laat namelijk liever de remmen installeren bij een garage waar ik ze koop.

    Bedoel je met de slijtindicator lampje op het dashboard die geen signaal krijgt of bedoel je gewoon visueel??

    *edit*

    Ik heb 3 weken geleden 2 nieuwe blokken bij de voorbanden (bij een beurt) laten vervangen, kunnen deze evt. moeiteloos naar de achterwielen? Of moet ik ze gewoon oproken (is zo gebeurt ;-) )
    Laatst gewijzigd door veejay; 24-04-10 om 16:41
  19. M4
    Guest
    Slijtage indicator remblokken 17.04.2005
    Print Mail Reageer

    Om te voorkomen dat met versleten remblokken kan worden doorgere*den past men slijtageïndicatoren toe. Ze waarschuwen de bestuur*der als de voeringdikte van de blokken onder 2 of 3 mm komt. Ze zijn te onderscheiden in:

    * De acoustische indicator bestaande uit een veertje of een verend plaatje dat op de grondplaat van het remblokje is geklemd. Wanneer de voering versleten is raakt het veertje de schijf, waardoor een onaangenaam krassend geluid ontstaat als er geremd wordt .
    * De massaschakelende elektische opnemer bestaat uit een draadje dat in het remblok is gegoten. Wanneer het draadje de schijf raakt maakt het een massaverbinding en gaat er een waarschu*wingslampje branden .
    * De onderbrekende opnemer bestaat uit een blokje dat in een uitsparing van de grondplaat van een remblok is geklemd. In dit blokje zit een lus van een stroom*voe*rende draad. Als de voering versleten is slijt de draad door. Doordat de stroom dan onderbroken wordt, schakelt een transis*tor een waarschuw*ingslampje in. Dit type wordt momen*teel het meest gebruikt. Het kan ook aangesloten zijn op een micro*proces*sor, die ook andere functies van het remsysteem of de auto contro*leert.
    http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_...iek_15%2F11%2F
  20. Veejay,

    wij hebben een werkplaats en kunnen het dus ook voor je monteren.
    Anders moet je eens een afspraak maken dan kijken we wat er nu onder zit en kunnen we bepalen wat geschikt is voor jouw setup binnen je budget.

    Ik zal eerst moeten weten welke remblokken je nodig heb om een prijs te geven.
    Een kwaliteit boven de DS2500 is de DS3000 en die is alleen geschikt voor het circuit en rally i.v.m. de opwarmtijd.

    Je kan ook een contact formuliertje invullen met je wensen en je type auto gespecificeerd met kenteken, dan kunnen wij je een vrijblijvende offerte doen.
    Aanvraagformulier vind je hier inclusief alle contact gegevens van ons
    Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
    Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
    Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
    http://www.fineline-imports

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •