Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Discussie: Chroom spuiten

1. Er circuleren flimpjes op internet van Chroom spuiten (in America o.a. bij Cosmic Chrome). Maar hebben we ook zoiets in Nederland?
    Waar kan je chroom laten spuiten in ons kikkerlandje en wat kost het ongeveer?

Zie filmpje voor wat ik bedoel.

http://www.youtube.com/watch?v=kt0affP9_9M

John kom maar op met die info!
    :o)
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)
  2. Jaja, het geheim van de smid weggeven, denk het niet he :-)
  3. Op zich is het iets wat al langer kan volgens mij. Zo een beetje 70% van de buitenkant van auto's bestaat uit chroom. En dat moeten ze ook op deze manier chroom spuiten lijkt me.

Niemand ervaring hiermee?
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)
  4. Ze hebben het zelfs al een keer bij DGB gedaan met een Golf I cabrio. Volgens mij moet je het ondertussen dus bij de gemiddelde spuitert kunnen laten doen.
    It's better to burn out than drive away
  5. Ik heb ooit eens een spuitbusje gekocht met "chroomlak" om te proberen. Ik had er niets van verwacht, maar ik kon er toch een paar beschadigde verchroomde brommer onderdelen die ik had gekregen mee opknappen voor 15 gulden ipv 150.

Verchromen is natuurlijk veel mooier dan spuiten als je een metaal toch wilt behandelen. Het is erg duurzaam (als in: gaat lang mee). Hoe zit dat met chroom spuiten? Als je een volledige auto zult spuiten, dan zal 't ook wel wat gewicht en kosten besparen, me dunkt. :)

Ik heb nu zwaar verchroomde scharnieren op glazen platen, die als douchedeur en douchewand dienen, want we vonden 't zelfs mooier dan RVS. Nog fraaier vind ik vernikkelen. Dat wordt prachtig naarmate het ouder wordt en patina laagjes krijgt. Laatst een lamp (Lumina Matrix) gekocht die vernikkeld was. Deze was ook in RVS en chroom leverbaar.

Volgens mij heeft Gijs ooit zijn E30 remklauwen laten vernikkelen.

Het zijn allemaal technieken die alle nepperij in en op veel (moderne) auto's aftroeven op uitstraling en kwaliteit.
  6. Ja maar chroom spuitbusjes zijn niet zo mooi als chroom en blijven over het algemeen slecht zitten. Verchromen is uiteraard een erg duur proces.

Dit lijkt op het eerste gezicht een perfecte oplossing. Alle materialen lopen eraf alsof het water is dus geen kans op zakkers e.d. Men neme een glad oppervlakte, paar soorten activatoren er op en primer e.d., dan spuiten ze het 'chroom' en nog een laag blanke lak ter bescherming. Denk dat ze al die auto's ook op deze manier verchromen.

Wat ik begrepen heb zijn er nog maar zeer weinig spuiters in NL die dit doen of kunnen. Heb ze in ieder geval nog niet gevonden.
  7. In het midden van het land is dit een van de toko's die je regelmatig tegenkomt voor speciaal werk. Zo ook chroom spuiten. http://www.renoblastandcoatings.nl/spuiten.html
  8. Die laatste link lijkt het te kunnen inderdaad thanks!

Laatst gewijzigd door JC; 21-09-09 om 14:28
  9. LOL, gaat om de Buick uiteraard. Het chroom wordt hier en daar op de achterbumper wat slecht. Komt roest doorheen.
  10. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
    LOL, gaat om de Buick uiteraard.
    Jaja en dat moeten wij dus geloven:-)
  11. De SuperB heeft standaard al een ruim assortiment aan chromen opsmukonderdelen. Stootstrips rondom, strip op de achterklep, grill, rond de ramen.

Jawel John, joe noo joe want wan...
    :o)
  12. *schop*

En, heeft de Bjoewik al wat vers (gespoten) chromen onderdelen gekregen? Ofwel, zit er vooruitgang in?
  13. Ja zit wel progressie in. Een vriend van me gaat dit doen. Heeft nu contact met een bedrijf in Eidnhoven die de techniek al in Nederland geintroduceerd heeft. Moet nog wel even geduld hebben dus.
  14. Die vriend van me wil voortaan aangesproken worden met 'de chroomkoning'. Ik heb hem dus verteld dat een drukkertje in de omgeving van Rotterdam die naam al in gebruik heeft...

:-)
  15. Wou al zeggen, als die dat maar uit z'n hoofd laat:-)

Regels voor berichten