Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 40 van 50

Discussie: e34 accu leeg deuren niet meer open

  1. Tja heb ik weer:
    Mijn drift 535i heeft 2 maand stilgestaan, waardoor de accu is leeggelopen.
    Nu is dat niet zo verwonderlijk, echter de deuren wilden niet meer open, maar ook de electrische ramen gaan niet meer open.
    Ben er al achter dat je de rechter voordeur open krijgt door een fooefje met de hendel en de sleutel.
    Dat is gelukt, echter de rest blijft op slot en ook de ramen blijven het niet doen.
    Uiteraard heb ik de accu al opgeladen, en de auto start gewoon maar hoe nu verder, iemand een idee????
  2. Nog een keer het trucje met de hendel en slot van het linker portier, maar dan in andere volgorde en iets verder draaien, dan reset 'ie alles. Of weer even de accu eraf, zekeringen checken voor en onder achterbank, motorkap open laten (achterbak op slot), deuren op slot. Accu erop en dan even resetten.
  3. Dennis, het linkerportierslot krijg ik niet verder gedraaid zoals aan de rechterkant.
    Accupolen heb ik er ook al diverse keren af gehaald maar helpt niet.............
  4. Ook niet als je even de hendel optilt en links/rechts draait. In principe moet 'ie dan namelijk verder draaien dan normaal.
  5. Dat deed hij rechts wel maar links niet, ik ga het nog eens proberen ;-)
  6. Ja, want dat zou gewoon moeten werken. Zekeringen waren ook allemaal ok?

    Als 't stuk is moet je je deurpaneel eraf halen natuurlijk, even alles nalopen, grafiet gebruiken om te smeren etc.. Genoeg DIY-handleidingen te vinden online.
  7. Net geprobeerd, maar linker slot gaat absoluut niet open (net als de ramen).
    Mij ontgaat de logica volkomen, wat een drama.................
  8. Leuk he die electronica.....
    Mijn E30 had geen kofferbakslot meer, maar dat zat aan de CV vast met een motortje/relais. Kon dus alleen open met een AB-knopje.

    Als de accu dus leeg is, werkte dat niet meer en kreeg je de kofferbak niet meer open. 1 keer raden waar de accu zit bij een E30.... :-)

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    MG B GT (1973)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)


    These are the days of miracles and wonders
  9. Kom er steeds meer achter Alfa 75's zijn zo slecht nog niet (na 15 stuks weet je dat wel) :-)
    Accu leeg? Opladen en karren :-)
    Met deze auto is het ff anders :-(
  10. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Leuk he die electronica.....
    Mijn E30 had geen kofferbakslot meer, maar dat zat aan de CV vast met een motortje/relais. Kon dus alleen open met een AB-knopje.

    Als de accu dus leeg is, werkte dat niet meer en kreeg je de kofferbak niet meer open. 1 keer raden waar de accu zit bij een E30.... :-)
    Bij de meeste E30's gewoon voorin :-)
  11. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Bij de meeste E30's gewoon voorin :-)
    Is dat zo??
    Mijn 325i iig accu achterin.

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    MG B GT (1973)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)


    These are the days of miracles and wonders
  12. Ha, die Harry;

    Bij de lichtere uitvoeringen zat'ie gewoon in het vooronder.
    You're never too old to have a happy childhood.
  13. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Leuk he die electronica.....
    Mijn E30 had geen kofferbakslot meer, maar dat zat aan de CV vast met een motortje/relais. Kon dus alleen open met een AB-knopje.

    Als de accu dus leeg is, werkte dat niet meer en kreeg je de kofferbak niet meer open. 1 keer raden waar de accu zit bij een E30.... :-)
    Yep,
    * weer een reden om niet aan moderne snufjes te gaan *
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
  14. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Is dat zo??
    Mijn 325i iig accu achterin.
    Yep, zelfs bij een 320 zit de accu voorin:

  15. Onder de motorkap zit toch altijd een '+' op de plek waar normaal de accu zit? Het wordt alleen erg vervelend als de motor/relais van de kofferbak stuk is(of de CV in het algemeen).
    RaceStation 3(30)
  16. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Yep, zelfs bij een 320 zit de accu voorin:
    Bij een cabrio(ook 325i dus) ligt hij voorin. Achterin zit dan één of andere bewegingsdemper/stabilisator of hoe dat ding ook mag heten.
    RaceStation 3(30)
  17. Maarre hoe krijg ik mijn deuren en ramen nu open????? :-)


  18. Of even een resetje doen? Werkt wel bij de E39 als niets meer werkt. Accu loskoppelen en dan de + en - draad tegen elkaar houden. De accu zit trouwens onder de achterbank. Zit een schroef boven de tunnel waarmee je de zitting kan loshalen.

    Althans....bij een 525.
  19. Ga het proberen kleintje!
    Accu had ik al gevonden.
    Kreeg een soortgelijke tip maar aangezien ik de polen niet zo tegen elkaar krijg heb ik het gedaan
    met een metalen strip ertussen maar dat hielp niet.
    Ben benieuwd!
  20. Heb je al een keer geprobeerd om de auto weer op slot te doen en te openen ?? ( bij de GolfIII werd op die manier de CV ed gereset)
  21. Ja bij de rechterdeur (links gaat sowieso niet open) maar vervolgens heb ik weer 10 minuten zitten pielen om hem weer open te krijgen :-(
    Om verdrietig van te worden hahaha!
  22. Blijven de ramen open als je hem op slot doet, of gaan die automatisch dicht? Anders kan je bij de volgende test beter je ramen open houden. Ik neem tenminste aan dat je van binnen de deur sowieso kan ontgrendelen(lijkt mij wel zo veilig)...
    RaceStation 3(30)
  23. MN dat is het hem nou juist, BMW heeft zon fijn systeem ontwikkeld dat ook ontgrendelen van binnenuit onmogelijk is!!!
    Ook de ramen kunnen niet open......
    Belachelijk systeem, je zult te water raken en vervolgens kortsluiting krijgen!
    Zeg maar dag met je handje....
    Inmiddels nogmaals de accupolen tegen elkaar gehouden maar geen effect.
    Weet niet hoe goed de accu is, maar starten doet de auto prima!
  24. Al een BMW-specialist of dealer geraadpleegd? Ik ben in ieder geval benieuwd naar de oplossing.
  25. Bel ToolTime anders even in Andelst. Vragen naar Jack of Jill.

    http://www.tooltime-andelst.nl/

    Wanraaij 59 B
    6673 DM Andelst
    0488 455029
  26. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Leuk he die electronica.....
    Mijn E30 had geen kofferbakslot meer, maar dat zat aan de CV vast met een motortje/relais. Kon dus alleen open met een AB-knopje.

    Als de accu dus leeg is, werkte dat niet meer en kreeg je de kofferbak niet meer open. 1 keer raden waar de accu zit bij een E30.... :-)
    Geniaal!
    M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

    Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
    Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
    Rally organisatie: Safety Fast Rally Club
    Facebook: Model Car Workshop & SFRC
  27. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
    Onder de motorkap zit toch altijd een '+' op de plek waar normaal de accu zit? Het wordt alleen erg vervelend als de motor/relais van de kofferbak stuk is(of de CV in het algemeen).
    De startmotor heeft ook een dikke + kabel die ja kan misbruiken. Als je daar bij komt...
    M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

    Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
    Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
    Rally organisatie: Safety Fast Rally Club
    Facebook: Model Car Workshop & SFRC
  28. Je moet in elk geval de bijrijdersdeur ook eerst weer met de sleutel afsluiten, anders 'pakt' de centrale vergrendeling niet meer.

    Als je dat hebt geprobeerd, en de boel werkt nog steeds niet, kun je de GM-module resetten. Die schijnt onder de achterbank te zitten. Foto's hier: http://forum.e34.de/thread.php?threa...ght=grundmodul

    Resetten gaat door de accupolen los te halen, vervolgens de GM-module los te halen, een dik minuutje later pas weer aan te sluiten en de accu weer aan te sluiten.

    Als dat 't niet is, schijnt er ergens nog een zekering te zitten die doorgebrand kan zijn, maar geen idee waar dat ding zit.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
  29. Brun dan ga ik dat maar proberen :-)

    Heb de modules wel al los gehad maar niet in de volgorde zoals jij het zegt!
    Wie weet:-)
    Lennart als dat ook niet werkt zal ik idd. Tooltime ff contacten ;-)
  30. Als je die module lostrekt terwijl de accu nog is aangesloten, raakt ie in de war. En soms ook kapot. :-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
  31. En dan krijg je weer zo'n draadje in de trant van "Waar kan ik een BMW-onderdeel bestellen?". :)
    Jaguar XK8 Convertible --- Lexus IS300h
    "Better the pride that resides, in a citizen of the world -- than the pride that divides, when a colourful rag is unfurled" - Neil Peart
    "Jasper val dood." - RH
  32. Als het lukt, moet je straks een rondje bier geven ;-).
  33. Nou Lennart vrees dat jij een rondje bier mag geven, wat dat hondenhok reageert nergens op :-(
    Tja iemand heeft me al 2 modules aangeboden, maar hoe kan het zijn dat je met een lege accu je modules moet vervangen?
    Ik snap er echt geen r**t van :-(
  34. Zijn er nog meer zaken die niet werken? Radio bijvoorbeeld, of het schuifdakje?

    Ik lees ook iets over de zekering van 80 ampère bij de accu. Die kan ook stuk zijn.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
  35. Bagger dit, maar misschien moet je niet aan het hondenhok sleutelen, maar aan de Bratwurst! Altijd lastig van elkaar te onderscheiden! :-)
  36. Of anders is inderdaad die module stuk hè. Het schijnt dat ze stuk gaan als je ze lostrekt terwijl de accu nog is aangesloten.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
  37. Brun, ik heb nix losgetrokken :-(
    Kennelijk vallen BMW's uitelkaar als ze stilstaan.
    Ook de ruitenwissers doen het alleen nog op de snelste stand.....
    Ongeloolijk dit.
    Ik heb die jongen al een mailtje gestuurd dat hij de modules na betaling mijnerzijds kan opsturen, hopenlijk werkt dat.....
  38. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
    Brun, ik heb nix losgetrokken :-(

    NIET LIEGEN!


    Heb de modules wel al los gehad maar niet in de volgorde zoals jij het zegt!
    :-)

    Grote kans dat die module gewoon aan gort is. Dat blijkt wel uit die ruitenwissers (gaan ook via dezelfde module, geloof ik). Onthouden dus, als de andere module binnenkomt: accu los, DAN pas vervangen, en DAN pas de accu weer aan.

    Zou trouwens mooi zijn als dat het is. Dat scheelt je weer een dure zoektocht bij de garage of de dealer.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •