Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Discussie: Van buitenaf inloggen op je Outlook Mail

1. Van buitenaf inloggen op je Outlook Mail

Tot voor kort ging dat bij mij heel simpel.
    www.Twigger.nl en dan kon ik bv vanaf de zaak of ander adres inloggen op m’n Outlook mailbox thuis.
    Echter sinds kort, “Twigger” is er niet meer.
    Weet iemand nog andere opties hoe ik vanaf een andere PC m’n thuismail kan lezen?
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive
  2. Remote Access, heet dat. Kies maar uit.

http://download.cnet.com/Windows/Rem...torsRating+asc
    Jaguar XK8 Convertible --- Volkswagen Passat Variant
    "Taste every fruit of every tree in the garden at least once. It is an insult to creation not to experience it fully. Temperance is wickedness." - Stephen Fry
    "Jasper val dood." - RH
  3. IMAP is de standaardmethode. Hoef je verder niets extra's voor te installeren.

Dus je inbox niet meer via het POP3-protocol leegtrekken naar je eigen pc, waar je er vervolgens niet meer van buiten bij kunt, maar via het IMAP-protocol toegankelijk maken. De mail in je inbox blijft dan bij je provider staan totdat je het verplaatst naar een lokale map.

In Outlook een kwestie van je instellingen voor binnenkomende mail veranderen: van POP3 naar IMAP. IMAP-server van je provider is meestal imap.provider.nl. Serverpoort is 143, voor zover die al niet standaard is ingesteld. En hop, je kunt vanaf elke plek bij. Op de zaak maak je in je mailclient een extra identiteit aan met dezelfde instellingen, idem op je mobiele telefoon, etc.
    E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
  4. Kijk dat bedoel ik nou met Gummen.
    Helemaal geweldig toch....hoef je geen BV voor te zijn, geen Business Club te hebben...gewoon hier, welke vraag dan ook, neer te plempen en binnen No time een antwoord.

Dank heren.
    2 x ouwe premium meuk
  5. *schrijft rekening*
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
  6. ROFL, we verrekenen het anders wel met de rekening van Bacco Perbacco :-)
    2 x ouwe premium meuk
  7. O, met IMAP hoef je dus helemaal niet aan de remote access op je thuis-pc, hè? Je maakt alleen maar je eigen mail bij de provider toegankelijk, die je vervolgens vanaf alle kanten kunt benaderen.

Let op, je mail komt dan niet meer in je lokale 'inbox' of 'new mail' of hoe 't ook heet. In plaats daarvan krijg je de mailbox bij je provider in beeld, in een andere map.

Je kunt zelfs IMAP-submappen aanmaken voor de mail die je al hebt gelezen, maar die je niet meer in je inbox in de weg wilt hebben staan. Ik laat bijvoorbeeld alle mail van de laatste maand bij de provider staan, ingedeeld in allerlei mappen, zodat ik er vanaf iedere plek bij kan, altijd actueel, zonder kopieën. Na een maand archiveer ik het dan lokaal. Maar je kunt 't zelfs nog langer laten staan, want veel providers geven tegenwoordig al gauw 1 GB aan mailruimte.
  8. Mooi Dutch, gaat me feitelijk alleen maar om de mailtjes.
    Hoef niet echt vanaf een andere PC op m'n thuis PC te werken.
    Gewoon zo simpel mogelijk dus.
    Lijkt me prima dit en weer bedankt natuurlijk.
    2 x ouwe premium meuk
  9. Nu nog die halve gare systeembeheerders bij ons zo ver krijgen dat ze IMAP aanzetten. Outlook 2003 webmail was in 2003 al hopeloos verouderd.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.
  10. M4
    Guest
    'k Laat al 10 jr m'n mail op de pop3-mail servers staan en delete die pas na of 4 weken (automatisch) of als ik 't mailtje ook thuis delete. Zo kan ik altijd m'n hele mail opnieuw downloaden met een verse Outlook client als ik ergens anders ben.

'k Maak nu sinds een tijdje gebruik van IMAP via Gmail , dus een apart domein waar mail op komt dan m'n normale email-adres en dat loopt redelijk goed.

Je kan als bedrijf dus je bedrijfs-domeinnaam-mailserver naar Google verhuizen, dan kun je bij Google via de webinterface van Gmail je mail lezen maar je kan die mail ook via POP3 en IMAP ophalen naar je lokale emailprogramma zoals Outlook. Best of two worlds.
  11. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
    Nu nog die halve gare systeembeheerders bij ons zo ver krijgen dat ze IMAP aanzetten.
    Ik bén de systeembeheerder. :)

En inderdaad, voor de zakelijke mail hebben we ook IMAP, naast OWA.

En wat klinkt die eerste methode van jou onhandig, M4! Overal eerst weer 'je hele mail' downloaden? IMAP is dan toch veel handiger: alleen je actuele inbox, en submappen die op elke computer hetzelfde zijn - omdat ze niet op die computer staan.
  12. M4
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht

En inderdaad, voor de zakelijke mail hebben we ook IMAP, naast OWA.

En wat klinkt die eerste methode van jou onhandig, M4! Overal eerst weer 'je hele mail' downloaden? IMAP is dan toch veel handiger: alleen je actuele inbox, en submappen die op elke computer hetzelfde zijn - omdat ze niet op die computer staan.
    Heb geen IMAP geinstalleerd staan op m'n servers ;) Maar wellicht is dit een goede aanleiding om dat eens in orde te maken.
  13. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
    'k Laat al 10 jr m'n mail op de pop3-mail servers staan en delete die pas na of 4 weken (automatisch) of als ik 't mailtje ook thuis delete. Zo kan ik altijd m'n hele mail opnieuw downloaden met een verse Outlook client als ik ergens anders ben.

'k Maak nu sinds een tijdje gebruik van IMAP via Gmail , dus een apart domein waar mail op komt dan m'n normale email-adres en dat loopt redelijk goed.

Je kan als bedrijf dus je bedrijfs-domeinnaam-mailserver naar Google verhuizen, dan kun je bij Google via de webinterface van Gmail je mail lezen maar je kan die mail ook via POP3 en IMAP ophalen naar je lokale emailprogramma zoals Outlook. Best of two worlds.
    M4 en nu graag ook nog een keer in Jip en Janneke taal:-)
    2 x ouwe premium meuk
  14. M4
    Guest
    @john -> Dutch
  15. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
    @john -> Dutch
    Jip en Janneke: niet doen wat M4 zegt. :)
  16. Nee daar was ik al achter gekomen, snap daar geen hout van....
    2 x ouwe premium meuk
  17. Maar ben je er met IMAP al uit?

Zoals gezegd, eerst thuis omzetten, zodat de mail bij je provider blijft staan. Dan op je werk instellen, zodat je er van daaruit ook bij kunt.
    Laatst gewijzigd door Dutch; 02-04-10 om 21:28 Reden: woordje vergeten
  18. Ga ik vannacht op m'n gemak doen, dan wordt ik niet gestoord door dat constante gepost hier op Gummen:-)
    2 x ouwe premium meuk
  19. Okee, dan lees ik 't gevloek morgenochtend wel. :)
  20. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
    ROFL, we verrekenen het anders wel met de rekening van Bacco Perbacco :-)
    Hebben jullie daar gegeten?? Wat een toptent is dat he. :-) Beste Italiaan van Den Haag in elk geval.
  21. Ja, was erg goed. Smakelijk eten, hartelijke bediening (maar dat zal hij vaker horen) en helemaal geweldig dat ze Pino Daniele draaien als achtergrondmuziek.
  22. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
    Ik was de systeembeheerder, en toen inderdaad ook zelf IMAP geconfigureerd; was er niet om onduidelijke redenen.

Nu ben ik gelukkig geen systeembeheerder, maar ik moet zeggen dat mijn handen wel jeuken af en toe.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Regels voor berichten