Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 80 van 106

Discussie: Aankoop Mercedes-Benz W124: waar op te letten?

1. Nou vooruit dan maar...

Ding is waarschijnlijk halverwege de jaren 90 omgekat.
  2. LOL!

Kijk, dit hoort er toch in?

De ruilbloktheorie snap ik ook wel, maar het is hier en, en, en.

En probeer je me nu bang te maken met 'een 300E blok sneuvelt nog weleens' :-)
  3. Neh, was meer uitproberen : "Wanneer ontploft Lenny, want deze auto roept OMGEKAT uit alle naden.."
  4. ROFL, maar als je er schijt aan hebt, rij je wel lekker goedkoop rond natuurlijk.
  5. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    ROFL, maar als je er schijt aan hebt, rij je wel lekker goedkoop rond natuurlijk.
    Ach, die 65 Euro per maand zetten ook niet echt veel zoden aan de dijk

Overigens, de auto staat op naam sinds gisteren..

Datum aanvang tenaamstelling 16-08-2010 (1 dag)
  6. Dit geeft ook heel veel vertrouwen zeg:

toerenteller werkt niet.
    electrische antenne is afgebroken
    en de benzine pomp heeft een stroom storing en zit nu op de lichtschakelaar aangesloten.
    lol
  7. Kost je veel lampjes, altijd starten met het licht aan. :)
    Jaguar XK8 Convertible --- Lexus IS300h
    "Better the pride that resides, in a citizen of the world -- than the pride that divides, when a colourful rag is unfurled" - Neil Peart
    "Jasper val dood." - RH
  8. Ja, er is veel rotzooi te koop :-)
  9. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Maar dat motorblok dan? Optische ombouw zou natuurlijk kunnen en een airbag zou best eens te bestellen kunnen zijn geweest bij MB in 1986.
    Klopt, de mijne heeft ook een originele airbag. Ik kan de originele advertentie niet meer zien, maar je kan er natuurlijk op wachten dat latere Benzen nu worden omgekat naar <=1986.
    Het scheelt maar een paar euri per jaar, maar het maakt de auto onvoorstelbaar populair. Laatst heb ik mijn auto een versnellingsbak-beurtje laten geven. Hele volksstammen liepen in de werkplaats om de auto heen te dansen met schrapersblikken. Niet te filmen. Maar... prima zo :-)
  10. semi off-topic:

Collega van me heeft afgelopen vrijdag een 83'er W123 300TD gekocht in Duitsland. Een witte, net ding zo op de foto's. Servo Lenkung, schuifdak en 2e bankje achterin. Als vervanging van z'n dagelijkse W123 240D sedan uit 78. Ook nog wel even gezocht naar een W124 combi, maar belastingvrij zijn die erg moeilijk te vinden. Geloof dat 86 het introductiejaar van de W124 combi was, en da's dus het laatste belastingvrije jaar hier in NL.
    Laatst gewijzigd door Gijs; 17-08-10 om 19:04
    Oliestoken voor het goede doel
  11. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
    Ik kan de originele advertentie niet meer zien
    Hij is inderdaad al weer weg, da's snel.
  12. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
    Klopt, de mijne heeft ook een originele airbag. Ik kan de originele advertentie niet meer zien, maar je kan er natuurlijk op wachten dat latere Benzen nu worden omgekat naar <=1986.
    Het scheelt maar een paar euri per jaar, maar het maakt de auto onvoorstelbaar populair. Laatst heb ik mijn auto een versnellingsbak-beurtje laten geven. Hele volksstammen liepen in de werkplaats om de auto heen te dansen met schrapersblikken. Niet te filmen. Maar... prima zo :-)
    W124's worden al jaren omgekat.
  13. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
    W124's worden al jaren omgekat.
    Ja, maar tot nu toe niet naar een ouder bouwjaar... :-)
  14. Gelukkig zijn er een hoop omgekatte uit de belastingvrije jaren richting Oostblok verkocht. ( zegt hij zachtjes)

En die kunnen nu weer mooi strak gerestaureerd terugkomen, verdienen de Oostblokkers weer wat terug.. ;-)
  15. van harte ralf. mooie originele teutoon. altijd goed!
    Bmw E91 330d automaat en Alfa Romeo 156 2.5 v6 24v SW
  16. Iedereen kan wel lopen zagen over omgekatte kermiswagens, maar Ralf laat wel zien hoe het moet: wagen zoeken, wagen kopen en geen gezeik dat over lange oersaaie draadjes wordt uitgesmeerd. Zo hoort het.
  17. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
    Iedereen kan wel lopen zagen over omgekatte kermiswagens, maar Ralf laat wel zien hoe het moet: wagen zoeken, wagen kopen en geen gezeik dat over lange oersaaie draadjes wordt uitgesmeerd. Zo hoort het.
    zo waar als een koe.
    Bmw E91 330d automaat en Alfa Romeo 156 2.5 v6 24v SW
  18. Ralfie,

Geinig ding, ik heb nog wel wat AMG badges liggen, kom maar weer eens langs ;-)
    Is het gewoon een hebbeding, of waar heb je hem voor gekocht??
  19. Beamer, hehehe :-) Nou, misschien dat ik 'm facelift naar E-Klasse (knippers voor, achterlichten, stuur, etc.), maar anders blijft 'ie netjes origineel.

Hij is gewoon voor erbij. Ik wilde altijd al zo'n ding hebben. Leuk om soms mee te toeren.
  20. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
    Iedereen kan wel lopen zagen over omgekatte kermiswagens, maar Ralf laat wel zien hoe het moet: wagen zoeken, wagen kopen en geen gezeik dat over lange oersaaie draadjes wordt uitgesmeerd. Zo hoort het.
    bats heeft daar ook een handje van :)
    Oliestoken voor het goede doel
  21. Ach, ik hak ook altijd met dat bijltje :-). Als ik iets wil, moet het meteen.
  22. Heb de Benz vrijdag opgehaald. Gelukkig dat ik de APK had 'afgekocht' met € 250, want er was nog een stuurkogel stuk (zo'n € 145 alleen materiaal) en het lampje van de mistlamp op het dashboard was kapot (schijnt ook een werkje te zijn). Maar goed, hij staat inmiddels op de oprit en ik ben er echt enorm blij mee! Wat een heerlijke auto. Echt een uitstekende manier om te onthaasten, zo'n Benz. De 260 E is vlot genoeg met z'n 160 pk en 220 Nm. Hij loopt erg mooi en alles werkt nog uitstekend. Zo zitten er heerlijke lederen stoelen in met orthopedische rugleuning. Erg prettig. Ook het schuif-/kanteldak is een genot. En alles ziet er gewoon nog heel goed uit voor die ruim 410.000 km die 'ie gelopen heeft. De auto is ooit geleverd op LPG en de eerste eigenaar heeft er 405.000 km mee gereden. Daarna is de LPG-installatie eruit gehaald. De auto is voorzien van een onderhoudshistorie (niet geheel volledig) en een Nationale AutoPas. Hij is natuurlijk niet nieuw en dat zie je vooral aan de buitenkant. Hij heeft wat roestplekjes op de bekende plaatsen, maar niets schokkends.

Ik ga morgen de auto even goed wassen en schoonmaken en vervolgens even met m'n vader de nodige filters vervangen en olie verversen. Hij heeft immers meer dan een jaar stilgestaan. Zal binnenkort ook even wat nieuwe foto's maken.
  23. Als je toch bezig bent, doe gelijk het automaatbakfilter wisselen, en schone ATF..
  24. Ik zou meteen de motor reviseren. Kan ik groepskorting bedingen, hahaha. :-)
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  25. w220l,

dat gaat ook nog gebeuren.

Edieee,

Ja, ja :-) Nee, deze lijkt motorisch nog prima.
  26. In de AMK van de maand sept. staat een stukje over een 300E uit '85

http://www.amklassiek.nl/, auto komt uit de voorraad van 500E.nl
  27. Deze lijkt heel mooi:

http://www.auto-eminent.nl/index.php...bod&detail=452

Kent iemand auto-eminent ?
    Everybodys a dreamer and everybodys a star
    And everybodys in show biz, it doesnt't't matter who you are. -Ray Davies
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
  28. Yep, bij Jelle heb ik mijn W123 gekocht. Aardige kerel, eerlijke auto's.
    Wel een beetje jammer dat de koppakking behoorlijk zweette. Hij zweerde er niet van op de hoogte te zijn en ik geef hem het voordeel van de twijfel. Hij bood wel aan om een nieuwe pakking op te sturen. Uiteindelijk niet gebeurd, want ik had de auto reeds verkocht.

Hij staat hier om de hoek waar ik nu ben in Groningen, dus als ik even moet gaan kijken voor je moet je het maar zeggen.

EDIT: niet om de hoek. Vreemd, toen ik mijn W123 kocht zat het bedrijf in Heerenveen. Een paar maanden terug zat hij in Groningen-West op het industrieterrein vlakbij de RDW. Nu dus weer in Steenwijk. Beetje apart.
  29. Lennart,

Die vele verhuizingen zijn vreemd, is het vluchtgedrag of is het ontstaan door succes, steeds een groter pand nodig ?
    De MB ziet er wel mooi uit zo op de plaatjes, mooie kleur en lage km stand.
    Zal er eens over nadenken of ik de reis naar het noorden onderneem om te gaan kijken.
  30. Het pand in Heerenveen was slecht. Het dak lekte en hij had het er toen al over om iets anders te zoeken.
    Hij woonde zelf in Groningen, dus wellicht kon hij tijdelijk iets in de buurt krijgen.
    Denk niet dat het vluchtgedrag is en ook geen grote successen. Volgens hem allemaal toch best lastige handel, concurrentie is groot, maar marges klein. Hij vindt het vooral leuk om te doen en leuk om met auto's bezig te zijn.
  31. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Het pand in Heerenveen was slecht. Het dak lekte en hij had het er toen al over om iets anders te zoeken.
    Hij woonde zelf in Groningen, dus wellicht kon hij tijdelijk iets in de buurt krijgen.
    Denk niet dat het vluchtgedrag is en ook geen grote successen. Volgens hem allemaal toch best lastige handel, concurrentie is groot, maar marges klein. Hij vindt het vooral leuk om te doen en leuk om met auto's bezig te zijn.
    verhuizen kost gelukkig geen geld........
  32. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
    verhuizen kost gelukkig geen geld........
    Bedoel je daarmee dat je het niet vertrouwt motroos ?
  33. ik ken die kerel niet en ik weet de "werkelijke reden" niet
    maar als het "lastige handel" is en de "marges" klein volgens zijn eigen zeggen
    dan helpt om de haverklap verhuizen je "kleine marges" niet, als je steeds een nieuw pand netjes in orde moet (laten)maken
    maar ja wat moet ie dan zeggen? dat ie door list en bedrog wel "grote" marges heeft en het verhuizen bij het businessplan hoort?
    wat de werkelijke reden dan daar voor is maakt mij al niet meer uit twijfel/raar verhaal=grote boog omheen
    maar autohandel is per definitie iets voor lieden die moeten "liegen en bedriegen" om 1 de " kleine marges " te halen en 2 "lastige handel" als de klant merkt en reclameert dat er een verholen gebrek is die de verkoper wel of niet wist en "opgelost" moet worden zonder dat de "kleine marges" verdwijnen
    tellerdraaierij, wurgcontracten , proefrit "contracten" een poetsbeurtje ,kut verhalen die gebreken "verklaren" zijn allerlei twijfelachtige mechanismen die de werkelijke waarde van de auto moeten verhullen en mensen aan zon auto "vast" te zetten
    er zijn maar weinig "nette" handelaren om bovengenoemde redenen
    is ook niet zo gek: er wordt geen waarde aan de autovoorraad toegevoegd maar juist onttrokken door de handelaar ten koste van zn slachtoffers/"klanten"

"betrouwbare" zijn er ook maar ze zijn erg in de minderheid
    een autohandel moet minimaal een "grote" werkplaats hebben die bij wijze van spreken ook al kan draaien zonder de "handel"
    dat zegt dan enigzinds iets over de geleverde kwaliteit/betrouwbaarheid
    een goede garage met al zn spullen en reputatie verhuis je niet zomaar
    een goede reputatie opbouwen kost veel tijd
    dus als reputatie door je handelswijze je niet veel kan schelen of beter gezegd van negatief naar neutraal moet
    dan verhuis je dus met een andere naam op de gevel
    en calculeer je de verhuiskosten in vaak alleen een kantoortje met wat ruimte voor de auto's

auto's zien er overigens netjes uit bij de link in kwestie
    met ook een aardig prijskaartje
    die combinatie zou dan een "kwalitatieve" auto moeten zijn
    dus als er overwegend uit eerste hand mensen zijn die goede ervaringen met em hebben en er geen rare verhalen op internet circuleren zoals bij bepaalde andere autohandels
    tja........
    Laatst gewijzigd door motroosje; 29-08-10 om 10:23
  34. En motroosje kan het weten, want die koopt ook zo vaak okkasies bij handelaars ;-).
  35. Het is ook een lekker leesbaar stukje proza.
  36. ik ben benieuwd of motjes schrijfstijl nog eens navolging gaat krijgen op dit forum
    want je kunt zeggen wat je wil en de meeste doen dat ook
    maar het heeft toch iets kunstigs en het is ergens ook wel poetsisch
    als nu eerst die pvda baarden in hun scenics eens aan de kant gingen
    dan kon ik "door" en "verder"
    dus.........

There's a weight of intellect behind my comedy. If you were to ask me to name three geniuses, I probably wouldn't say: Einstein, Newton . . . I'd go: Milligan, Cleese, Everett.
  37. Tja, als ik op die website kijk zie ik toch hele nette auto's. Lijkt me wel wat, zo'n Benz voor kort WW-verkeer. Vooral die 280E ziet er erg mooi uit.
  38. De auto's spreken voor zich natuurlijk. Als je zelf verstand ervan hebt, kun je zien of het wel of niet iets is en hoef je je niet te storen aan de handelaar die het aanbiedt. Ik schat dat Parohl dat prima kan.

Ik zou trouwens zo'n W124 verkiezen boven een W123. Een W124 is een stuk moderder, comforbaler, zuiniger, stiller dan een W123.

EDIT: die 280E stond volgens mij 1,5 jaar geleden ook te koop toen ik op zoek was naar een 280E. Die was toen net voor mijn neus verkocht en uiteindelijk werd het dus de 280E die bij Eminent stond. Lijkt erop dat toch redelijk wat mensen terugkomen op het belastingvrij rijden.
    Laatst gewijzigd door Lennart; 30-08-10 om 11:42

Regels voor berichten