Weergegeven resultaten: 1 t/m 38 van 38

Discussie: h7 xenon look?

1. Welke fittingen zijn een aanrader?

Ze zijn voor mijn tijdelijke (lease) A5 met niet xenon koplampen.
    Er zitten lenzen in, dus ik wil graag de xenon look. (althans niet dat gele licht)

Alvast bedankt voor jullie reactie!
    Laatst gewijzigd door Speedster7; 27-03-12 om 19:38
  2. Waar heb je het in godesnaam over? Halogeenpitjes met een blauwe gloed ofzo?

There's a weight of intellect behind my comedy. If you were to ask me to name three geniuses, I probably wouldn't say: Einstein, Newton . . . I'd go: Milligan, Cleese, Everett.
  3. Ik denk halogeen lampjes die het meest op xenon verlichting lijkt.

Dan kom je op zoeits uit:

http://www.philips.nl/c/auto-lampen/17623/cat/nl/

Philips BlueVision

Kost je wel 30 euro+ de set vermoed ik...

Overigens blijf uit de buurt van 90-100 watt lampen. Die verlichten idd veel meer... Alleen mag je na een tijdje je hele koplamp, stekkers en kabels vernieuwen omdat alles gesmolten is.
  4. ja, idd; ik zoek xenon look halogeen pitten.

En dan de beste look voor een redelijke prijs.
  5. LOL...

kennelijk was er geen budget voor een full options 3, en ook niet voor een A5 met een paar opties.
  6. Euh.. het is een lease auto die ik moest overnemen van een collega..

Dus.. je reactie verdient geen waardering.. en is nergens op gebaseert..

En daarnaast: als je een A5 niet meer kunt waarderen... Tja.. Dan weet je niet in wat voor crisistijden we zitten..
  7. Ik heb van die Philips BlueVision lampen om het grootlicht een beetje te laten kleuren met 't (aftermarket) xenon. Prima pitten, maar het is nog steeds duidelijk halogeen.

There's a weight of intellect behind my comedy. If you were to ask me to name three geniuses, I probably wouldn't say: Einstein, Newton . . . I'd go: Milligan, Cleese, Everett.
  8. Ik bestel in de UK altijd Philips DiamondVision. In de EU zijn ze niet toegestaan, maar ze komen wel gewoon door de APK. Ze hebben een kleurtemperatuur van 5000K. De lichtopbrengst is minder dan reguliere lampen, maar dichter bij Xenon-look kom je niet. Wil je een betere lichtopbrengst en ook een aardige look, dan zijn de BlueVision Ultra's een aanrader. Deze hebben wel een type-goedkeuring voor de EU.

Beide zijn o.a. te bestellen bij Autolamps Online: http://www.autolamps-online.com/prod...000K-Pair.html
  9. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speedster7 Bekijk bericht
    Euh.. het is een lease auto die ik moest overnemen van een collega..

Dus.. je reactie verdient geen waardering.. en is nergens op gebaseert..

En daarnaast: als je een A5 niet meer kunt waarderen... Tja.. Dan weet je niet in wat voor crisistijden we zitten..
    Ach gossie, alweer zo'n stakker die gedwongen wordt in een Audi te rijden. Sterkte ermee!

En trouwens, nergens op gebaseerd? Je begint zelf stoer te praten over "mijn Audi"...
    Laatst gewijzigd door Lennart; 27-03-12 om 05:57
  10. Xenon look in een A5, het moet niet gekker worden...
    Skoda Superb 1.8TSI 4x4 plné možností (2010) - Buick Skylark Custom Coupe 350 (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van 5.7 (1992)
  11. Is dat zo een rare vraag? Ik vind die gele halogeen shit ook ongelofelijk ruk qua kleur en lichtopbrengst. Als er nou peertjes te koop zijn die nou wel wit licht uitstralen en ook nog eens een beetje op xenon lijken waarom niet? Sjah kost meestal 35-50 euro de set dus dat gaat bij mij niet door. Ik koop gewoon die zooi van de Action voor 1,79 (krijg je nog remlicht etc. ook bij), mijn ervaring zegt dat bijna al die lampjes even lang meegaan, ook die longlife dure meuk van Philips en Osram.

Als ik een A5 zou rijden zou ik er zeker iig niet standaard halogeen meuk erin doen. Staat gewoon R U K. Ook bijvoorbeeld bij een E90. Zie je zo een strak apparaat met M-sport pakket alles zie je gele lampjes branden. OMG.

Overigens heb ik het niet over die blauwe troep die nog minder licht uitstralen dan gewone lampen. Dat is gewoon sjonnie.
  12. Ik vind Xenon-look lampjes altijd zo 'net niet'. Je ziet gewoon dat het geen xenon is, meer voor Golfjes IV met teveel spoilers....
    Skoda Superb 1.8TSI 4x4 plné možností (2010) - Buick Skylark Custom Coupe 350 (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van 5.7 (1992)
  13. De lichtopbrengst van de H7 zal altijd een stuk minder zijn dan bij xenon. Dat valt met halogeen ook niet te evenaren. Maar je gaat voor de meer blauwe gloed begrijp ik.

Hieronder wat verschillende lampen, en ook het verschil tov xenon:

Forza!
  14. Die 'nightbreaker' van Osram lijkt nog het meeste licht te geven van de niet-xenon lampen..
  15. Is het niet gewoon handiger om dan een set Xenon/HID lampen in de A5 te bouwen?
    Tegenwoordig is het door een wijziging in de wet teogestaan om HID lampen in te bouwen...dus dan zou je voor pakweg 150,- euro èchte xenon hebben.(goedkoper kan ook, ik heb mijn canbus setje in dordrecht gehaald voor 75,- euro)

gr.
    Marvin
  16. Stuur CM ff een pb dat ie morgenmiddag even kijkt welke het meest op xenon lijken. :)
    You know that reality is immaterial
  17. Een gloeilamp geeft wit licht met volledig spectrum, dus als je daar blauw licht van wilt maken filter je een deel van het licht weg; die wordt omgezet in warmte. Ik zou maar voor de X-treme van Philips gaan.

Dat de lui die met after market Xenon nog niet en masse door medeweggebruikers in een sloot zijn gesneden begrijp ik eigenlijk niet.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!
  18. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
    Dat de lui die met after market Xenon nog niet en masse door medeweggebruikers in een sloot zijn gesneden begrijp ik eigenlijk niet.
    Komkom, het is prima netjes in te bouwen en af te stellen, heur. Dat dat niet altijd gedaan wordt is een tweede...

19. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
    Is dat zo een rare vraag? Ik vind die gele halogeen shit ook ongelofelijk ruk qua kleur en lichtopbrengst. Als er nou peertjes te koop zijn die nou wel wit licht uitstralen en ook nog eens een beetje op xenon lijken waarom niet? Sjah kost meestal 35-50 euro de set dus dat gaat bij mij niet door. Ik koop gewoon die zooi van de Action voor 1,79 (krijg je nog remlicht etc. ook bij), mijn ervaring zegt dat bijna al die lampjes even lang meegaan, ook die longlife dure meuk van Philips en Osram.

Als ik een A5 zou rijden zou ik er zeker iig niet standaard halogeen meuk erin doen. Staat gewoon R U K. Ook bijvoorbeeld bij een E90. Zie je zo een strak apparaat met M-sport pakket alles zie je gele lampjes branden. OMG.

Overigens heb ik het niet over die blauwe troep die nog minder licht uitstralen dan gewone lampen. Dat is gewoon sjonnie.
    Hmm, ik leer elke dag weer nieuwe dingen hier. Bv. dat mensen zich zorgen maken over hoe het licht van hun auto er voor anderen uitziet.

Kijk, dat je Lampje B liever hebt dan Lampje A omdat de lichtopbrengst daardoor verbetert snap ik. Dat je xenon bestelt i.p.v. halogeen ook: is gewoon fijner.

Maar xenon-look halogeenlampen? In sommige gevallen zelfs met minder lichtopbrengst dan regulier halogeen (RalfT's voorbeeld)????

Moet ik me zorgen gaan maken dat mensen mijn XK8 met OEM-halogeen te min vinden? :)
    Jaguar XK8 Convertible --- Lexus IS300h
    "Better the pride that resides, in a citizen of the world -- than the pride that divides, when a colourful rag is unfurled" - Neil Peart
    "Jasper val dood." - RH
  20. Ben ik te min
    Ben ik te min, omdat je licht witter is, dan het mijne
    Ben ik te min
    Ben ik te min, omdat jouw kar meer licht geeft, dan de mijne
    Ben ik daarom dan te min
    You know that reality is immaterial
  21. Het mooie aan Jasper in een XK8 is dat hij nooit als "erg licht" zal worden omschreven, al schroef je er voor tienduizend zonnen aan xenonspots op. :)
    Jaguar XK8 Convertible --- Lexus IS300h
    "Better the pride that resides, in a citizen of the world -- than the pride that divides, when a colourful rag is unfurled" - Neil Peart
    "Jasper val dood." - RH
  22. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Hmm, ik leer elke dag weer nieuwe dingen hier. Bv. dat mensen zich zorgen maken over hoe het licht van hun auto er voor anderen uitziet.

Kijk, dat je Lampje B liever hebt dan Lampje A omdat de lichtopbrengst daardoor verbetert snap ik. Dat je xenon bestelt i.p.v. halogeen ook: is gewoon fijner.

Maar xenon-look halogeenlampen? In sommige gevallen zelfs met minder lichtopbrengst dan regulier halogeen (RalfT's voorbeeld)????

Moet ik me zorgen gaan maken dat mensen mijn XK8 met OEM-halogeen te min vinden? :)
    Je gaat mij niet wijs maken dat het je niet verbaast. Ik neem aan dat de toename in aftermarket LED'jes je ook niet ontgaan is? Komt op hetzelfde neer.

Wat TS even vergeet, is dat er niets sneuer is dan een dikke auto met daarin duidelijk-niet-echt-xenon erin. Je schiet je doel er dus gigantisch mee voorbij. Dus of je laat lekker je normale halogeen pitjes zitten, of je scoort een fatsoenlijk aftermarket xenon kit. En laat deze vakkundig inbouwen én afstellen.
    Aprilia RSV Mille '01
  23. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
    Wat TS even vergeet, is dat er niets sneuer is dan een dikke auto met daarin duidelijk-niet-echt-xenon erin. Je schiet je doel er dus gigantisch mee voorbij. Dus of je laat lekker je normale halogeen pitjes zitten, of je scoort een fatsoenlijk aftermarket xenon kit. En laat deze vakkundig inbouwen én afstellen.
    +1 Precies wat ik bedoelde..
  24. +2 Je betaalt meer, ziet minder en ziet er uit als een petje. Maar ja, moet iedereen lekker zelf weten.
  25. Philips is naast de Senseo-successen en fraaie huis-verlichting ook wel erg sterk in van die kansloze halfbakken oplossingen, terwijl wat je eigenlijk wil al lang beschikbaar is. Wat mij betreft vallen die Xenon-look lampjes gewoon in de categorie:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Cd-i
    en...
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_compact_cassette

Zelfs aftermarket Xenon zou ik al dubieus vinden; je mist dan waarschijnlijk de LED-DRL's en dat hoort gewoon bij zo'n A5 (mits origineel)

groetjes Z (die in een Jetta met wieldoppen rijdt, maar wel met "genuine" Xenon)
    “You’re gonna need a bigger boat”
  26. Die hadden we nog niet op gummen: de halogeen-pats ;-)
    It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
  27. kleine nuance: Philips rept zelf geen woord over Xenon-look op de site; ze verkopen gewoon halogeenlampjes in verschillende typen
    niet helemaal de halfbakken "oplossing" zoals ik eerder schetste, maar wel FAP-waardig voor het gemiddelde Civic-petje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
    Die hadden we nog niet op gummen: de halogeen-pats ;-)
    en wieldoppen-pats?
  28. Ergens op internet staat nog een testje. Philips Vision Plus kwam er als beste uit. Niet omdat het van dat baggerwitte nepxenonlicht geeft - integendeel, het onderste deel van de lichtstraal is geel - maar omdat het gewoon op een donkere weg in slecht weer het beste zicht gaf.

En dat is toch godmiljaar het enige argument dat telt?

Echt, ik kan niet begrijpen dat mensen bij de aanschaf van lampen in de eerste plaats letten op hoe cool het lijkt. Dat valt voor mij in dezelfde categorie als het roodschilderen van je remtrommels of het folieplakken op je ramen.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
  29. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi Bekijk bericht
    kleine nuance: Philips rept zelf geen woord over Xenon-look op de site
    Niet...? Optimaal xenoneffect

Onzin trouwens, wat mij betreft. Ik heb die pitten (dus) als grootlicht en 't is wat witter dan normaal halogeen, maar nog lang niet zo hel als m'n (5000K) Xenon.

30. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
    Niet...? Optimaal xenoneffect

Onzin trouwens, wat mij betreft. Ik heb die pitten (dus) als grootlicht en 't is wat witter dan normaal halogeen, maar nog lang niet zo hel als m'n (5000K) Xenon.
    dat is dus toch categorietje CDi en DCC ;-)
  31. Ze hebben er zelfs een mini-site van gemaakt: http://www.bluevisionultra.com/

Verder moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten wat 'ie allemaal aan z'n auto doet. Sneu is het om constant af te geven op andermans keuze's. Houd het nou een beetje gezellig en iedereen in z'n waarde. Je bent niet verplicht om iets te lezen of ergens op te reageren.
  32. Ralf, hoe lang kom jij nu al op gummen?
    Dit is wat we hier doen. Als het sneu is, branden we het af.

Harden the fuck up, Ralf!
    ;)
    It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
  33. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
    Ralf, hoe lang kom jij nu al op gummen?
    Dit is wat we hier doen. Als het sneu is, branden we het af.

Harden the fuck up, Ralf!
    ;)
    Feckin spot on ;-).
    Opvoeding moet ergens beginnen,beleefdheidsgoedkeuring is voor heameaux
    Nekschoten voor die meuk ;-)
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
  34. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
    Ze hebben er zelfs een mini-site van gemaakt: http://www.bluevisionultra.com/

Verder moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten wat 'ie allemaal aan z'n auto doet. Sneu is het om constant af te geven op andermans keuze's. Houd het nou een beetje gezellig en iedereen in z'n waarde. Je bent niet verplicht om iets te lezen of ergens op te reageren.
    Nou euh, spullen op je auto schroeven die nieteens EU-goedgekeurd zijn vind ik aardig maf. Zal wel aan mij liggen dan...

Verder heb ik echt een pleurishekel aan die 'blauwe' felle non-xenon koplampen. Zie ze veel bij busjes van de ZZP-ers in de bouw. Die klotedingen verblinden je altijd!
  35. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
    of het folieplakken op je ramen.
    <geeft tegengas>

Hoho, die holleederraampjes hebben wel een functie hoor...
  36. Kan wel wezen, maar het ziet er niet uit. M'n moeder heeft ze ook op d'r auto. Allen vond ze die achterruit irritant (is het ook, alsof je continue met de spiegel op de anti-verblindingsstand rijdt), en daar zit nu een witte in. Dat is helemaal geen gezicht met die gepimpte zijruitjes er nog in.

Verder zei ik al dat iedereen het zelf moet weten, maar je moet ook niet gaan zeuren als mensen het gek vinden dat je dure, illegale lampjes monteert waarmee je minder ziet.
  37. Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
    Xenon look in een A5, het moet niet gekker worden...
    Tsja, dan liever een Skoda met Xenon....
  38. Of nog beter, een A5 met Xenon.. :)

Regels voor berichten