Reageren

Discussietools Weergave
Jasper
13-08-08, 14:22
Jasper's schermafbeelding
Dis Member
[q]   #41  
D'r kwam een 520i met 160 aan, die even opgevoed moest worden?

Geen idee, ziet er erg vreemd uit dit. Een blowout wordt er geopperd, lijkt me sterk, daar gaat zo'n enorme brok inertie niet ineens haaks van linksaf. De chauffeur stuurt gewoon die kant op, maar waarom??
13-08-08, 14:22
PACO's schermafbeelding
Ik HAAT gummen!!
[q]   #42  
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
Dit is letterlijk hart in de keel, als er tenminste nog iets van is overgebleven:

http://videos.streetfire.net/video/7...aly_176275.htm

(Gezien bij de buren.)

Je ziet dat je voor zo'n vrachtwagen niets eens in de file hoeft te staan. Jemig...
Wat een griezelig filmpje.
Die trucker lijkt het wel met opzet te doen, zo hard stuurt die truck naar links.

Als het een klapband was dan had je misschien wat meer swerving gezien van links naar rechts om proberen de truck te houden, maar hier lijkt het wel alsof hij het busje wil torpederen. De voorste auto van de twee tegenmoet komende personenwagens heeft geen enkele schijn van kans gehad: achter (te) dicht er achterop, muur links en truck rechts van hem. Crushed and toasted.
Dutch
13-08-08, 14:28
Dutch's schermafbeelding
Koppierijder
[q]   #43  
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
De chauffeur stuurt gewoon die kant op, maar waarom??
Maar wat ook wordt geopperd: om een vrachtwagen zo van richting te doen veranderen, moet je twee keer vol hoepelen met dat stuur. Zo snel zou een mens dat niet lukken. Is dat zo? Geen idee. Kom er maar in, Lars...
13-08-08, 14:40
brun's schermafbeelding
Writer, baby.
[q]   #44  
Ik denk dat een stuurstang van die vrachtwagen breekt (die worden nog wel eens slecht gelast bij Oost-Europese trucks) en het linker voorwiel daardoor naar links klapt.
raspaardje
13-08-08, 14:43
togliti dai piedi!
[q]   #45  
Ik denk dat de zojuist opgewarmde saté met veel saus op een plek beland is waar het niet hoort.

Wat een akelig filmpje zeg...:(
Scudetto
13-08-08, 14:46
Scudetto's schermafbeelding
Cuore Sportivo
[q]   #46  
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
Ik denk dat een stuurstang van die vrachtwagen breekt (die worden nog wel eens slecht gelast bij Oost-Europese trucks) en het linker voorwiel daardoor naar links klapt.
ja, daar dacht ik ook aan. Gebroken stang en daardoor direct volle uitslag van het wiel.
13-08-08, 15:09
veejay's schermafbeelding
Senior Member
[q]   #47  
ik ook een keer in Nieuwegein met knippers gestopt om een paar zwanen de weg af te krijgen. Begonnen mensen te toeteren dat ik een beetje op moest schieten...
Harry
13-08-08, 15:18
Harry's schermafbeelding
Admin
Blog Entries: 1
[q]   #48  
Holy shit, die vrachtwagen idd...
Geen schijn van kans en dat ding gaat serieus hard door de vangrail etc. Net alsof er niets staat man.

Weer een reden om flink door te rijden. Ik was er allang voorbij geweest namelijk. ;-)

Teenager of the year
V4
13-08-08, 16:00
V4's schermafbeelding
Armchair Enthusiast
[q]   #49  
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
Dan nog is het vreemd: vooruitrijdend heeft het wiel altijd de neiging rechtuit te lopen, door helling van de fusees etc zit dat in de ophanging 'ingebouwd'. En dan zo scherp afslaan. Onbegrijpelijk.
ExTaxi
13-08-08, 18:38
Senior Member
Stuur een bericht via ICQ naar ExTaxi Stuur een bericht via MSN naar ExTaxi
[q]   #50  
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
ik ook een keer in Nieuwegein met knippers gestopt om een paar zwanen de weg af te krijgen. Begonnen mensen te toeteren dat ik een beetje op moest schieten...
ja dat was ik! Je hoeft ze ook niet de weg te gaan wijzen daarna he!
Steven
14-08-08, 22:29
Iets beters wist ik niet
Blog Entries: 13
Stuur een bericht via Skype™ naar Steven
[q]   #51  
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
Dit is letterlijk hart in de keel, als er tenminste nog iets van is overgebleven:

http://videos.streetfire.net/video/7...aly_176275.htm

(Gezien bij de buren.)

Je ziet dat je voor zo'n vrachtwagen niets eens in de file hoeft te staan. Jemig...
En fijn dat die vrachtwagen daar iets achter zonder te remmen er gewoon doorheen slalomt....
Lars Veenstra
16-08-08, 09:55
Lars Veenstra's schermafbeelding
prutser
[q]   #52  
Het zou zomaar een gevalletje van in slaap vallen kunnen zijn,of als het na het middagmaal is gebeurt(mijn Italiaans is niet zo best meer de laatste tijd) een probleem van te veel wijn tijdens de lunch.

Ik zat eerst nog aan een klapband te denken,maar dan is er in de regel wel meer ge slinger voor de truck links af gaat.
Lars Veenstra
16-08-08, 10:03
prutser
[q]   #53  
En dan mijn eigen hart in de keel moment van deze week: in de stromen de regen op de autobahn bij Bremen staat in 1 keer alles stil.
Normaal niet een heel groot probleem omdat ik graag afstand houdt,maar de truck voor me had geen remlichten!
Dus een nood stop was het gevolg,alleen ligt op dat stuk A1 ontzettend glad beton.
Tijdens het remmen hoorde ik een vreemd gerammel en dacht dat er een auto met lekke band op de invoegstrook naast me reed.
een blik in de spiegel liet een oplegger zien die dwars over de invoeg strook aan het gummen was,en aan de kleur te zien behoorde het ding toch echt achter mijn trekker.

Het was gewoon puur mazzel dat er geen ander verkeer naast zat!

Ohja de oplegger was niet voorzien van abs.
boris
16-08-08, 14:24
boris's schermafbeelding
TK-421
[q]   #54  
Jee, dat lijkt me wel heel erg spannend. Valt er dan nog iets te redden, of is het gewoon laten glijden met een schietgebedje?
Lars Veenstra
16-08-08, 15:16
prutser
[q]   #55  
Met wat minder afstand was er niks meer te redden geweest,nu was het een kwestie van rem los oplegger komt weer terug naar de rijbaan,beetje tegen sturen en het laatste eindje pompend remmen.

Toch handig al die jaren in een auto zonder ABS.

En een beetje spannend was het wel ja...
ExTaxi
16-08-08, 15:30
Senior Member
Stuur een bericht via ICQ naar ExTaxi Stuur een bericht via MSN naar ExTaxi
[q]   #56  
van de week de ABS weer een keer getest op de A20. Iemand kwam zonder richting aan te geven naar links terwijl het op de linkerbaan juist vast aan het lopen was. Dus echt vol in de remmen, maar reed ook maar 40 km/h ofzo. Blijft een raar gevoel dat ABS.
Dr.Agan
16-08-08, 16:59
Member
[q]   #57  
Vorig jaar, ergens in Duitsland. Ik had 75 Qv pas een maand daarvoor uit Duitsland gehaald en irriterde me aan mensen die maar 100 bleven rijden op de linker strook zonder ooit naar rechts te gaan. Op dat moment rij ik 130-140 op mooie 2-baanse slingerweg. Er is geen vluchtstrook. De weg knikt naar beneden en ik kan de voorliggers niet meer zien. Het zal allemaal wel. Ik rij over de knik heen. FUUUUUUUUUUUUUUUCK!!!!
Iedereen staat stil. De laatste auto in de linker rijstrook staat het meest naar achteren, daar rij ik dus. De laatste auto in de rechter rijstrook staat 20-30 meter verder. Hier was dus ook een afrit en de laatste auto daar(Fiat Uno) stond weer 20-30 meter verder.
Ik had gelijk na aankoop de voorste remblokken vervangen en Ferodo gemonteerd hoewel de oude blokken wel redelijk waren.

Toen ik het zag dacht ik gelijk dat ik het nooit ga reden om op tijd te stoppen . De tweede reactie was remmen!. Met 140 blokkerende remmen bij een Alfa 75 is heel wat maar het kan blijkbaar wel. De wielen blokkeren maar ik zie dat ik nooit op tijd kan stoppen voor de laatste auto in de linker rijstrook. Ik werp een snelle blik of er niet iemaand is met hetzelfde probleem in de baan naast mij, gelukkig niet.
Ik laat de rem iets los zodat ik me naar de rechter rijstrook kan verplatsen en weer maximaal op de rem. De gajank van de blokkerende wielen begint weer maar ik zie dat ik ook niet op tijd kan stoppen voor de laatste auto in de rechter rijstrook. Dan maar de afrit pakken en de Uno is dan de lul,samen met mij. Gelukkig stond de Alfa stil op zo'n 3 meter achter de Uno. Daarna hele vakantie gereden met vierkante banden maar toch blij dat het daarbij is gebleven.
Ahmed
16-08-08, 22:46
Ahmed's schermafbeelding
Beemer
[q]   #58  
A10 zuid oost > A1 , een beetje te hard( ong 130/140) met een Grand Scenic dacht serieus dat ie om zou kieperen...
tiPanda
29-09-08, 09:30
tiPanda's schermafbeelding
Modern day Alfist
[q]   #59  
Vanmorgen 2 'moments':

Ik rij vanaf Rijswijk Plaspoelpolder de snelweg op. Dan heb je een (lang) stuk waarin de 2 linkse rijstroken verder gaan als A4 richting Amsterdam en de 2 rechtse rijstroken richting Den Haag/Utrecht. Die laatste staan elke ochtend vast. Vanuit Rijswijk kom je de snelweg op op die laatste 2 rijbanen.
Da's lastig, want de 2 linkerstroken rijden door, terwijl de rechterrijstroken (waar je op rijdt dus) afremmen of zelfs stilstaan.
Maar goed, ik kon rijden, dus ik spiegel, probeer mijn snelheid aan te passen aan de auto links achter me. Langs hem heen knallen een paar auto's om vervolgens helemaal naar rechts te gaan. Helemaal naar rechts? Nee, was dat maar zo, want de gingen vol in de remmen vlak voor mij!
Op de een of andere manier zag ik dat in mijn ooghoek, dus kon nog net op tijd om de auto heen sturen die opeens voor me stilstond.

Moment 2:
Stoplicht met 2 afslaande rijstroken. Doos in TT naast me, die soepeltjes van de rechter- naar de linkerrijstrook stuurt, zonder te kijken of te knipperen uiteraard. Alleen, ik zit links naast haar.
Ik hang op de toeter en gelukkig gaat ze op tijd naar rechts, want ik kon nergens heen.

Pff :-(
29-09-08, 09:52
v164's schermafbeelding
Red mij niet
[q]   #60  
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
Vanmorgen 2 'moments':

Ik rij vanaf Rijswijk Plaspoelpolder de snelweg op. Dan heb je een (lang) stuk waarin de 2 linkse rijstroken verder gaan als A4 richting Amsterdam en de 2 rechtse rijstroken richting Den Haag/Utrecht. Die laatste staan elke ochtend vast. Vanuit Rijswijk kom je de snelweg op op die laatste 2 rijbanen.
Da's lastig, want de 2 linkerstroken rijden door, terwijl de rechterrijstroken (waar je op rijdt dus) afremmen of zelfs stilstaan.
Maar goed, ik kon rijden, dus ik spiegel, probeer mijn snelheid aan te passen aan de auto links achter me. Langs hem heen knallen een paar auto's om vervolgens helemaal naar rechts te gaan. Helemaal naar rechts? Nee, was dat maar zo, want de gingen vol in de remmen vlak voor mij!
Op de een of andere manier zag ik dat in mijn ooghoek, dus kon nog net op tijd om de auto heen sturen die opeens voor me stilstond.
Jij komt van geheel rechts de snelweg op om er links omheen te knallen en dan er weer rechts af te gaan? ? ?

Plaatje
Scudetto
29-09-08, 10:03
Scudetto's schermafbeelding
Cuore Sportivo
[q]   #61  
Nee, vanaf de linker 2 wél rijdende banen schieten een paar de stilstaande rij in, op de plek waar Panda net ook wil invoegen (maar dan vanaf de geheel rechtse baan). Moment van tegelijk invoegen met flink verschillende snelheden. Gebeurt vaker bij opstropende banen en kan voor aardige HidK momenten zorgen idd.

(zo lees ik het trouwens, misschien dat Panda nog iets anders bedoelt)
29-09-08, 11:06
Modern day Alfist
[q]   #62  
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
Nee, vanaf de linker 2 wél rijdende banen schieten een paar de stilstaande rij in, op de plek waar Panda net ook wil invoegen (maar dan vanaf de geheel rechtse baan). Moment van tegelijk invoegen met flink verschillende snelheden. Gebeurt vaker bij opstropende banen en kan voor aardige HidK momenten zorgen idd.

(zo lees ik het trouwens, misschien dat Panda nog iets anders bedoelt)
Klopt!
Ik moet richting Amsterdam.

http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl...11373&t=k&z=17

Linksonder kom ik er op, rechtsboven splitst het.

Laatst gewijzigd door tiPanda; 29-09-08 om 11:09. Reden: Google Mapsplaatje toegevoegd.
V4
03-10-08, 20:35
V4's schermafbeelding
Armchair Enthusiast
[q]   #63  
Daarstraks reed ik naar huis over A59, nabij Den Bosch. Voor me reed een oudere Mercedes C220 diesel. Ik reed er een stukje achter op de rechterbaan. Ineens zwabbert ie naar links, schampt de vangrail met 120-130 per uur, maakt een paar rare slingers (ik ging al van het gas en had eventueel ruimte zat om hem te ontwijken)... en meneer rijdt gewoon door...

Ben er toen maar voorbij gegaan. Hele zijkant van voor naar achter gedeukt. De man keek voor zich uit alsof er niks, helemaal niks gebeurd was :-)
tiPanda
03-10-08, 21:57
Modern day Alfist
[q]   #64  
Oudere man?
03-10-08, 22:59
V4's schermafbeelding
Armchair Enthusiast
[q]   #65  
Jaar of 50, 55 schat ik zo.

Achteraf gewoon lachwekkend, die smoel van die vent. 'Hoezo, is er wat gebeurd dan?' - de hele zijkant lag in puin.
wooter
03-10-08, 23:59
wooter's schermafbeelding
Lichtbalkpsychoot
[q]   #66  
Zo heb ik ook eens een oudere man uit stress z'n hele achterzijvleugel aan flarden zien rijden toen ie achteruit aan het rijden was met z'n aanhangwagentje, en zich opgejaagd begon te voelen met al het wachtende verkeer... Gewoon vlot z'n achteruit in en star rechtdoor achteruit blijven rijden terwijl de aanhangwagen schaart en zich diep in de carroserie van de auto ingraaft. Baan was wel vlot vrij :D
raspaardje
06-10-08, 00:23
togliti dai piedi!
[q]   #67  
Zo.... Dat was wel even een hart in de keel moment....:(
Waarbij het raspaardje ook nog eens schade heeft opgelopen.
Maar het had had allemaal zoveel erger kunnen aflopen. Het is nu beperkt gebleven bij materiele schade.

*doet oordopjes uit vanwege een ontbrekende einddemper*
Klinkt best wel stoer 225 op de teller zonder einddemper...:)

Feit is dat een volledig uitbrekende achterkant mij een 270 graden spin heeft doen maken, dat ik 2 reflectiepaaltjes omver heb geveegd en in een greppel ben beland. En ik reed niet te hard...:(

Het volledige verhaal zal ik morgen neerpennen, wellicht inclusief filmpje dat op dat moment werd gemaakt....
Jasper
06-10-08, 01:34
Dis Member
[q]   #68  
Errr... you have my attention!

Gelukkig zelf niks, da's mooi, maar wel benieuwd naar het verhaal!
06-10-08, 07:38
v164's schermafbeelding
Red mij niet
[q]   #69  
mmmm, oke?
Harry
06-10-08, 08:07
Harry's schermafbeelding
Admin
[q]   #70  
Gelukkig ben jij oke.
Hopelijk niet teveel schade aan de 145.
Ik ben ook eens gespind met mijn 145. Ging tussen 2 lantaarnpalen door op een afrit van de Gooiseweg. Kon hem weer in zijn 1 zetten en relaxed doorrijden naar mijn werk gelukkig. :-)

Filmpje zou 'mooi'/interessant zijn.

Teenager of the year

Laatst gewijzigd door Harry; 06-10-08 om 09:16.
_Arthur
06-10-08, 08:13
Senior Member
[q]   #71  
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
wellicht inclusief filmpje dat op dat moment werd gemaakt....
Dat zou ik eventueel verzekeringstechnisch zeker niet direct doen.

Verder wel alles ok met jezelf?
Harry
06-10-08, 09:16
Harry's schermafbeelding
Admin
[q]   #72  
Nou ja, als hij niet te hard reed, kan dat toch geen probleem zijn?

Teenager of the year
tiPanda
06-10-08, 09:35
Modern day Alfist
[q]   #73  
Zet em dan in G-only.
06-10-08, 09:55
brun's schermafbeelding
Writer, baby.
[q]   #74  
Klinkt heftig, raspaardje?
Dutch
06-10-08, 10:03
Dutch's schermafbeelding
Koppierijder
[q]   #75  
Oef, da's zo te horen nog mazzel geweest, rp! Lift-off oversteer?

Maarre... *kucht* de combinatie 'niet te hard' en 'filmpje' klinkt mij nogal merkwaardig in de oren...
v164
06-10-08, 10:09
v164's schermafbeelding
Red mij niet
[q]   #76  
[*doet oordopjes uit vanwege een ontbrekende einddemper*
Klinkt best wel stoer 225 op de teller zonder einddemper...:)]

Klinkt ook best hard :-)
raspaardje
06-10-08, 13:06
togliti dai piedi!
[q]   #77  
*gruwelt van de in m’n vorige bericht opgeschreven contaminatie*

Het was ook best heftig brun….Althans, ik ben toch wel flink geschrokken. En idd kan het geen kwaad met de verzekering, ik ben sowieso maar WA met beperkt casco verzekerd. Het wordt dus gewoon zelf schokken…:)

Een schets van afgelopen vrijdag: op naar de Nordschleife voor het bekijken van wat gegum en heel veel Ferrari’s op de Nurburgring, het waren immers de Ferrari Racing days op het Grand Prix gedeelte.
Ik had geen zin in Autobahn-rasen, we (m’n broer en ik) hadden immers de tijd en dus was er een route uitgestippeld waarbij je Nederland verlaat via de A76 in Limboland.

Al snel in Duitsland rijd je via de 258 het begin van de Eifel in. Gewoon lekker sturen op kronkelwegen ipv rechtuitbranden…:) Nou ja. Dat was de bedoeling…. Een A6 met 240 traktorpaarden in het vooronder reed wel zó als een bejaarde gedurende een lange tijd zodat ik de ene na de andere mooie bochtencombinatie aan me voorbij zag gaan. Toen ik er eindelijk voorbij kon (remember: kronkelwegen én brommermotor…:)) ging het tempo natuurlijk omhoog, echter werden alle toegestane maximum snelheden (veelal 70 km/h) weldegelijk in acht genomen. Immers het regende lichtjes én je rijdt in een onbekende omgeving.

Op een zeker moment doemt er een links-rechts combinatie op en snijd ik de linkerbocht wat af om beter in te kunnen sturen voor de rechterbocht. Echter alsnog te weinig; bij de lastwissel van de rechterbanden naar de linkerbanden breekt m’n achterkant ineens uit. Ik stuur tegen maar het leek wel alsof er zeep op het wegdek gesmeerd was. Ik kon helemaal niets doen behalve afwachten waar we zouden belanden…. Met de voorkant van de bella naar de binnenzijde van de bocht gericht glijden we nog over asfalt maar de achterkant wil nog sneller…:( Na een 270 graden-draai en dus de voorkant in de richting van de buitenzijde van de bocht, vegen we twee reflectorpaaltjes in de berm omver, trekken diepe sporen en komen we met een forse klap met de achterzijde in een greppel van plusminus een halve meter diep tot stilstand…. Eerste gedachte: we markeren beiden niets en de Alfa is compleet afgeschreven. Dat is immer zo gebeurd...:) En natuurlijk volgen er een paar scheldwoorden. Iets met God, und so weiter….:) Ja Dutch, het filmwerk op precies dat moment was echt geheel toevallig.

Een eerste blik na uitstappen: een sideskirt is niet gebouwd op bermvegen en ligt er compleet af. Verder lijkt alles nog heel, raar maar waar. Met wat gasgeven en heftig duwwerk van m’n broer rijd ik zelfs het raspaardje uit de greppel. De bella slaat wel wat moeilijk aan. Niet zo gek naar blijkt; de einddemper lijkt professioneel met graskluiten te zijn dichtgemetseld, van echt lekker vrij ademen lijkt geheel geen sprake…:) Een tweede, betere blik leert ons dat de einddemper de grootste klap heeft opgevangen omdat hij plusminus 10 cm lager hangt dan normaal. De einddemper zit nog vast met de helft van z’n rubber, het middenpijprubber is geheel gescheurd. De achterbumper heeft via de einddemper ook een klinke klap gehad waardoor er flinke lakbeschadingen zijn en er een scheur in m’n (kunststof) bumper zit.

Ik heb de Polizei op de hoogte gebracht en ze hebben m’n gegevens opgenomen. Wegrijden en de kans laten bestaan dat een motorrijder onderuit glijdt over mijn graskluiten houd ik niet van.
Een passerende Nederlandse Ferrari-rijder bleek toevallig in hetzelfde Gastehof te verblijven en bevestigde mijn rijden-op-eieren-ervaring: ook hij had, weliswaar 2 bochten eerder, een uitbreekervaring met z’n 355 gehad terwijl er normaal gereden werd.

Op zaterdagochtend ben ik even onder de bella gekropen en heb de boel professioneel met tiewraps weer omhoog gebracht. Daarmee verhelp je de ontstane scheur in de uitlaat natuurlijk niet zodat op de weg terug naar NL ik ineens een mooie vonkenregen onder de bella had. De einddemper hing half op het asfalt, de andere kant zat, juist, nog geheel professioneel vast aan de tiewraps…:)
Met de juiste beweging lag dat ding zo in de kofferbak en was het geluid van een Duitse Golluf 2 met 4 regenpijpen echt een feit….:)

Minder weerstand in de uitlaatlijn betekent toch in de hogere toerenregionen meer vermogen? Dat werd dus even uitgeprobeerd… Geen trillende wielen oid als gevolg van de schuiver, wel pijnlijke oren na 75 km demperloos Autobahn-rasen.

Foto’s en filmpje volgen nog…
Jasper
06-10-08, 13:29
Dis Member
[q]   #78  
Klinkt als [Vlaming-modus] hoerenchance[/VM] dat d'r niet meer stuk was, RP! En 't klinkt ook alsof er wellicht olie op de weg lag of zo. Je weet zelfs best waar de grenzen van je auto liggen, en als je er ver onder rijdt en er gebeurt toch iets....

Ik neem even aan dat bandenprofiel allemaal in orde was.

Anyway, zo te horen reparabele schade, niet dat 't daar leuker door wordt. Succes ermee! En ja, dat filmpje wil ik wel zien eigenlijk. :)
06-10-08, 13:39
Oderint, dum Metuant
[q]   #79  
Zoiets ?? http://www.dumpert.nl/mediabase/2602...oen_stoer.html

Maar dan wel met een beter einde.. ;-)
Harry
06-10-08, 13:45
Harry's schermafbeelding
Admin
[q]   #80  
Kijk, dat is toch mazzel hebben raspaardje!
Die schade komt wel weer goed en je hebt iets geleerd en jullie hebben zelf niets. Met een beetje pech raak je een boom of sla je over de kop....

Daarnaast heb je een fantastisch filmpje voor je vrienden hier en een mooi verhaal voor in de kroeg. ;-)

Teenager of the year
Reageren

Discussietools
Weergave

Forumnavigatie

© 2008 Gummen. All rights reserved. Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.1
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.