Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corvette C8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Corvette C8

Tot mijn verbazing nog geen draadje over deze, toch wel radicaal, nieuwe Corvette.
    Niet meer de klassieke lay-out met de motor voorin onder een hele lange motorkap, maar nu met middenmotor. Ik ben er zelf nog steeds niet over uit wat ik er van moet vinden.
    Vind het zeker geen lelijke auto, ontzettend veel waar voor je geld, maar voor mijn gevoel is dit geen Corvette. (persoonlijk had ik er voor gekozen voor een andere/nieuwe modelnaam, desnoods náást de klassieke Corvette)

Ik zag net het plaatje voorbij komen van de nieuwe C8.R. Iedereen die autosport volgt en wel eens bij een GT-race of Le Mans is geweest weet ook hoe herkenbaar en indrukwekkend het gebulder van die V8 is.

Nu zag ik ook een filmpje van de shake-down op Sebring en zelfs het kenmerkende gedreun is dus verdwenen, het lijst alsof ze van een crossplane naar een flatplane krukas zijn geswitcht?
    Ik vind 't zelfs beetje on-Amerikaans, dat GM/Chevrolet zo progressief heeft durven denken met deze auto. Wellicht ook daarom dat ik het nog niet echt als een Corvette zie.

Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Prachtige wagen, helemaal geweldig.

Maar de naam......... doodzonde wat ze gedaan hebben
    Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

Dit is tenminste nog een sportwagen.
      De nieuwe Mustang daarentegen.....
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Steeds strengere regels mbt zachte ruimte tussen blok en motorkap ivm voetgangersveiligheid wellicht, dat blok eigenlijk niet meer voorin kan als je nog een lage neus wil?
        Last edited by V4; 27-12-19, 11:55.

Comment

Ik zag hem drie weken geleden bij GM staan, ik moest inderdaad twee keer kijken om het als een Corvette te herkennen. Onder in het hoofdkantoor stonden de diverse generaties in een cirkel opgesteld,

Comment

Ik vind het een geweldig ding, maar in NL kost deze "bargain" gewoon 200K he.
            Dus duurder dan een snelle 911.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
              Inderdaad. In de VS voor de prijs van een Golf GTI in Nederland te koop zo ongeveer. Ik heb overigens nog geen test gezien van deze auto. Carfection of EVO bijvoorbeeld op YouTube is hij nog niet voorbij gekomen.

Comment

Ik vind de evolutie naar middenmotor geslaagd, en de Corvette was al lang niet meer die matig sturende Amerikaan. Desondanks zit er nog wel een niet al te moderne V8 in met een enkele nokkenas. Dus evolutie, maar tegelijkertijd toch nog conservatief. En die prijs.... (in de USA althans. Je snapt niet dat het kan.
                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  Afijn voor mij kost hij dus de Amerikaanse prijs plus overbrengen naar NL Gezien mijn inschrijving als diplomatieke vertegenwoordiger me vrij stelt van NL BPM en BTW.

Ik heb vandaag even op de configurator gekeken en kom op 72k$ met Z52, magneride etc opties. Ofwel 67keuro. Dat betekent dat deze auto gewoon 13k goedkoper is dan mijn Boxster Spyder (!!!!!).

Als de NL prijs met belastingen 200k is dan is dat wel de koop van de eeuw, zeg maar. En ik vind hem eigenlijk (ondanks dat ik beetje Corvette hater ben...maar goed ik was ook Porsche hater) toch best wel gaaf.

EVO magazine ook erg enthousiast. McLaren type auto voor cayman GTS prijs. Damn. Zet me wel even aan het denken...

Comment

Daar valt weinig over te denken. Een nieuwe auto rijden zonder afschrijving...
                    8.2 met supercharger?

Comment

Hebben jullie nog vacatures Robin? :-)
                      Giulia 1600 Super '65
                      Abarth 595 Competizione '15

Comment

Probleem is wel dat mocht ik hem willen verkopen dan zou ik hem eerst moeten importeren. Dus zelf die giga bpm betalen. Dus de komende 10 jaar kom je er moeilijk van af zeg maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robin360 Bekijk bericht
                          Probleem is wel dat mocht ik hem willen verkopen dan zou ik hem eerst moeten importeren. Dus zelf die giga bpm betalen. Dus de komende 10 jaar kom je er moeilijk van af zeg maar.
                          Tsja, dat is een afweging.
                          Maar als je m nou een jaar of 3 met plezier gebruikt en daarna de verveling toeslaat kun je toch altijd de financiële balans nog opmaken tussen importeren en wegzetten?
                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robin360 Bekijk bericht
                            Je kan ook overwegen om het t.z.t. aan een Duiser oid te verkopen. Daar is de markt veel groter, en je krijgt natuurlijk de BPM terug. In NL is de markt sowieso klein natuurlijk.
                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

8 jaar Robin, blijft er 5% rest BPM over ;-)) Maar ook douanerechten en BTW moet je betalen.

Let maar eens op hoeveel kleine auto's er uit het buitenland (wel EU) worden geimporteerd (grote ook wel) van ergens tusen de 7 en 8 jaar oud.

Maar straf mij maar een jaar of 8 met die Corvette, red ik wel hoor, ook als tweede, derde of zelfs vierde auto ;-))) Ennuh, schorsen en droog stallen is ook een optie, toch?
                              Last edited by slimenslecht; 23-03-20, 11:45.
                              Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                              Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Ik zal er eens over na denken. Toen ik de Spyder kocht had ik het idee hem nooit te verkopen. Nu denk ik aan een Corvette... Meestal begint het na een jaar of 4 wel weer te kriebelen bij me. Eerst even goed nadenken of ik die C8 liever heb dan de Spyder. Hij ziet er zeker gaver uit, en is ook sneller. Maar het is moeilijk in te schatten of de rij sensatie net zo mooi is. Na 8 jaar is het betalen van de BPM goed te doen ja. Maar na 4 jaar is het nog steeds erg hoog, en de auto stallen geeft me geen geld om een nieuwere auto te kopen.

Comment

Je moet alleen even nagaan of de douanerechten en BTW over de dagwaarde op het moment van invoer worden berekend. En of je als particulier nog BTW moet afdragen bij invoer van een gebruikte auto. Die BPM is na 4 jaar ook al 48% gezakt.
                                  Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                  Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Iedereen die niet echt deze optie heeft zegt dat je hem moet kopen, maar het is toch anders als je echt voor die keuze staat natuurlijk.
                                    Ik vind het een geweldig ding en zal door die hoge prijs ook lekker zeldzaam in NL blijven verwacht ik. En idd je rijdt een soort supercar voor Boxster-geld.
                                    Ik zou er goed over nadenken, maar dit is wel een zeldzame kans denk ik.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Comment

Ondanks dat ik zelf de motor voorin mooier vond wat design betreft is het toch wel echt een gaaf ding hoor. Voor zo'n bedrag wel serieus het overwegen waard! Je zal ook echt een van de enige in Nederland zijn, voor de normale NL prijs zou ik 'em ook laten staan. Hoe het stuurt t.o.v. je huidige Boxster is wel een lastige ja, zo'n Corvette lijkt me gevoelsmatig wat minder lichtvoetig en minder precies. Maar misschien is dat juist wel een typische vooroordeel van Amerikaanse sportauto's.

Ik stond gisteren bij de banden toko ook even naast een splinternieuwe Dodge Challenger (geen Hellcat, maar wel een 392ci widebody uitvoering). In de VS vallen me dat soort auto's nauwelijks op, rijden er gewoon teveel van en is het formaat ook minder indrukwekkend. Hier is het toch wel best gaaf en indrukwekkend groot (ondanks dat de zojuist gemonteerde 25"(!) wielen mijn goedkeuring niet kregen :-) ).
                                        Last edited by Jurgen; 07-05-20, 12:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
                                          de zojuist gemonteerde 25"(!) wielen
                                          10 jaar terug was voor een bandentoko apparatuur tot 18” prima. Nu moet dat bandenapparaat om die reepjes band om de velg te kunnen smeren gewoon 2x zo groot zijn...
                                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Working...
                                          X