Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha: Ace en Saga (en de rest)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alpha: Ace en Saga (en de rest)

Dit moet Alfa liefhebbers toch over de streep trekken, of is dit blasfemie?

Ik vind m wel erg leuk, hopelijk blijft het niet bij tenders.

Alpha Motor Corporation (Alpha) is an award-winning American automobile and mobility technology company focused on manufacturing next generation classic cars. Alpha is recognized by the United States House of Representatives for its technology patents and dedication to sustainable transportation.

Het lijkt me een nogal vaag en dromerig project. Ze presenteren meteen zoveel verschillende modellen, maar hebben ze al één rijdende auto geproduceerd?
    Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)

Comment

Volgens mij niet. Maar ze krijgen wel de aandacht, wat belangrijk is om investeerders binnen te harken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
        Het lijkt me een nogal vaag en dromerig project. Ze presenteren meteen zoveel verschillende modellen, maar hebben ze al één rijdende auto geproduceerd?
        Van de Wolf bestaat een prototype versie. Dat is de pick-up. Ik vind die coupes best wel aardig en weer eens wat anders. Ben inderdaad ook benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze daadwerkelijk een productie auto hebben. Als je al kijkt naar hoe lang Rivian en Lucid er over gedaan hebben - wat naar algemene automotive maatstaven nog relatief kort is - gaat dat nog wel een paar jaar duren.

Comment

Ondertussen ruim een jaar verder hebben ze nog een hele lading meer modellen bedacht maar zijn er volgens mij nog maar weinig op de weg gezet. Toch jammer, want ik vind de designs echt wel leuk: https://www.alphamotorinc.com/vehiclereservation

Comment

Die Montage, een kruising tussen een 2CV en Wiesmann?

Designen kunnen ze verder wel, maar bouwen is idd lastig. Toch moet dat, met alle standaard EV platform aanbieders tegenwoordig toch een stuk makkelijker zijn?

Comment

Wat een leuke auto's!
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Ze hebben nu een crowd funding campagne opgestart om de boel te financieren: https://www.startengine.com/offering/alphamotor

Met krap $700K kun je nog geen machine kopen om staal mee te bewerken, om zo maar eens wat te noemen. Dit gaat gewoon weer keihard falen, tenzij iemand iets met die ontwerpen gaat doen. Tegelijkertijd is een ontwerp (de buitenkant en misschien zelfs wel de binnenkant) waardeloos omdat het technisch ontwerp pas echt betekenis heeft. Een mooie tekening zegt niets over hoe het in elkaar zit en of het slim in elkaar gezet is.

Toch jammer, want ik vind hun ontwerpen echt wel mooi.

Comment

Working...
                X