Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poll : Corvette of Viper?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Poll : Corvette of Viper?

Amerikaans forum, dus tijd voor een Amerikaanse poll!
    De 'oorlog' tussen de Viper en de Corvette is al even bezig, maar inmiddels hebben beide auto's ruim 500pk onder de kap en zijn er >600pk versies onderweg.
    Waar gaat dit eindigen? :-)

Corvette : http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7144

Dodge Viper :

Wie kiest welke?
    35
    Corvette Z06
    74,29%
    26
    Viper SRT-10
    25,71%
    9

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Toegegeven, ik heb nog nooit in een Viper gereden. Maar van wat ik er van hoor is het een absolute bruut - rechtuit. Wat aan de Corvette leuk is, is dat-ie ook een bocht omkan. :)

De laatste dus.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Geen Mustang? :) Dan de Corvette. Twee jaar geleden op het Concours Paleis Het Loo stonden een nieuwe Mustang en nieuwe Viper naast elkaar: wat een wijvenauto is die Viper geworden, leek gewoon verschrompeld naast die Mustang. De mkI Viper vond ik een stuk indrukwekkender om te zien.
      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Corvette, no doubt.
        Die dingen kosten USD 40.000 nu in the states das dus NOG GEEN 25.000 EUTJES!!
        Ik haat BPM... :(
        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Corvette, no doubt. Die heeft veel meer historie.En met de C6 kan ook nog eens een lekker potje gestuurd worden.
          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Geen van beide eigenlijk.
            Maar omdat ik nu eenmaal MOET kiezen, de corvette dan maar.
            2 x ouwe premium meuk
            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Hehehe, wie heeft wél de Viper gekozen? ViperBabe?
              fka v164

Comment

Corvette. ( had mijn C4 ZR-1 nooit weg moeten doen)
                Veritatis simplex oratio est

Comment

De ZR1, dat was toch de uitvoering met de power-key? Gaaf ding was dat.
                  Auto's: veel...

Comment

Op één of andere manier vond ik de C5 mooier dan de huidige C6, maar de Viper is echt een lelijk gedrocht. De Z06 is gewoon een superfijne sportwagen, voor een lage prijs en het ziet er niet echt verkeerd uit. Als ik in de markt zou zijn, dan zou ik de Viper niet eens in me op laten komen, de Z06 zou ik zeker overwegen ten opzichte van bijvoorbeeld een 997... maar je kan ook een Z06 kopen en dan nog een (2e hands/klassieke) 911 of een Stingray erbij kopen. Waarom komt de naam Stingray trouwens niet terug bij Corvette? Marketingtechnisch moeten daar toch kansen liggen in deze tijd dat Retro nog steeds niet op haar retour is?

Comment

Ha, die Gummers;

Voor mij de 'Vette. Niet dat die nou zo stealth is, maar een Viper is me net een treetje of twee, drie te hoog op de aandachtsladder. C6 is bovendien een veel capabeler sportwagen.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Even hier maar posten: een supercharged Corvette C6 met een kleine 1000pk die eventje uitgewoond wordt door een 1500pk(!) twin turbo Ford GT. Gaat allemaal nergens meer over, maar check hoe die Ford me toch een partij wegbrult van die Corvette! Superbruut.

Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Leuk, zo'n auto met 1500pk in een land waar helemaal niets mag :-).

Voor mij absoluut de Corvette!

Comment

De Vette

Comment

Holy fuckamoly...hoe lang zou zoiets heel blijven?

Toch voor mij ook maar de Corvette overigens.
                              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Hubraum statt Spoiler

Comment

Lovende kritieken op de Viper ;-)
                                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                    Holy fuckamoly...hoe lang zou zoiets heel blijven?.
                                    2x een 1/4 mijl met een beetje pech... ;-)

( denk nog weleens terug aan de mooie klap op Drachten)
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Zo, de laatste Viper liep vorige week van de band. De betrokkenen zien er duidelijk opgelucht uit... :-)

Lekker kleurtje ook ...

Comment

voor mij de Viper. Omdat het vanaf dag 1 een icoon is geweest en altijd zal blijven. Stuk exclusiever dan de Vette.

Wat uiteraard niet wil zeggen dat de Vette geen icoon is ;)
                                        Maar dan toch vooral de Stingray...
                                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ik heb Viper gestemd. In mijn studententijd werkte ik op Schiphol; P1 was toen nog een plak asfalt ipv de parkeergarage die er nu is. Stond een keer een Viper terwijl het weer onegveer zoals vandaag was. Nooit een auto gezien die zoveel aandacht kreeg van werkelijk iedereen, alle leeftijden, man, vrouw, opa's, kleine kinderen, enz...

Vervolgens de huil toen de wagen vertrok drie kwartier later, super! Corvettes zagen we daar ook wel, eigenlijk zagen we alles daar wel, Rolls Royces, Bentley, Ferrari, Lambo, maar de oploop bij die Viper werd nooit meer vertoond.
                                          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Viper! De hele autogekte/liefde is voor mij begonnen bij de Viper. Het eerste schaalmodel wat ik zelf heb gekocht was een Viper, ik was zelfs lid geworden van Autoweek omdat je een Viper model erbij 'kreeg' :D Op de basisschool heb ik mijn werkstuk over de Viper gedaan en jawel, ook mijn spreekbeurt ging over de Viper!

Het is gewoon een brute machine. Misschien niet de meest elegante sportauto, maar zoals Slibbe al zei, het ding trekt wel de aandacht!

(beide heb ik als schaalmodel :D)
                                            :: Widebody Supercharged Honda NSX ::

Comment

Gave video van Autoweek:

Comment

De Dodge, because I have one (Dodge) myself 8)
                                                Last edited by _Arthur; 12-11-10, 15:44.

Comment

Viper en dan het liefst een donkerblauwe GTS. Zoiets als deze: http://auto.marktplaats.nl/dodge/338...ombinatie.html

Tenzij het vergelijk is met een nieuwe ZR1.
                                                  ------------------------------------------------
                                                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Een beetje off topic, maar daarom juist van toepassing voor Gummen en dit draadje... Deze week gespot op de Autobahn tijdens een Lennartje I. Behoorlijk indrukwekkende auto, helaas was de Duitse bestuurder een beetje suffig aan het rijden.

Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                                                      een Lennartje I.
                                                      Wat is dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                        Wat is dat?
                                                        Vast en zeker iets met vakantie :D

Comment

Lennart,
                                                          Ik quoot Brun

"Lennart de; m Lennarts een persoon op Gummen: een ~ doen; binnen twee weken na aankomst van een vorige coole trip opnieuw vertrekken voor de volgende vakantie"

:-)
                                                          Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Ach so... :-)

Lennart zelf moet nog weer eventjes wachten tot het volgende Lennartje.

Comment

Heh, die Camaro staat op Vredesteins :)
                                                              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Working...
                                                              X
                                                              😀
                                                              🥰
                                                              🤢
                                                              😎
                                                              😡
                                                              👍
                                                              👎