Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

American Beauty's te koop

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Maar niet ééntje met een echte motor
    Veritatis simplex oratio est

Comment

• Nu ben ik niet zo van het Detroit steel, maar ik heb altijd een zwak gehad voor El Camino's:

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/36900/11929267

142.jpg

Comment

• Jaarlijkse opruiming van Aaldering ;).
        Laadbak is in ieder geval goed gebruikt tijdens de "41000" miles..

​​​​​​

Comment

• Ja Aaldering zou ik niet snel een auto kopen, Zo'n Latino pickup heeft in die 30 jaar natuurlijk een miljoen km gereden maar dat weet iedereen. Beetje TLC, luchtvering, parelmoer paars spuiten, 30" spinners en niks meer aan doen ;-)

Comment

• Ik heb er twee van dit model gehad. :)
            Een '84 ChooChoo SS, "all show and no go" met 150 pk en gas en een '80 er met een 383 stroker en 400+ pk.
            Eigenlijk een Malibu met een iets langere wielbasis en geen gewicht op de achteras, rechtuit gaat prima maar snelle bochten vragen wel iets stuurmanskunst ;)

Comment

• Gaaf, wist ik niet.

Afgelopen zomer in de VS heb ik er ook een paar gespot en met een eigenaar staan praten bij de benzinepomp. Een jonge gozer die hem helemaal zelf had gerestaureerd. Dat was ook wel de mooiste die ik had gezien met goed klinkende V8.

Het rijdt waarschijnlijk voor geen meter. Maar wel gaaf

Comment

• Geen gewicht op de kont en wel best wat power soms, dus kan soms best wel tricky zijn.
                Wel handige auto's maar in NL eigenlijk te duur om te rijden.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Opgegroeid op de voorbank van een 82er Chevrolet Impala van opa heb ik ook een zwak voor Amerikaanse auto’s. Tegelijkertijd ook echt geen verstand van, en ook geen ruimte, dus ik blijf er maar vanaf. Maar gaaf zijn ze allemaal.
                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Setje huistuinkeukengereedschap in inchmaten is genoeg . ;)
                    Simpele techniek wat motoren betreft, bakken zijn bombestendig. En vrijwel alles is nog steeds te leveren.
                    En het zijn nu hobby auto's, geen daily drivers.
                    Al zijn ze daar wel voor geschikt.

Maar het is geen Ferrari he die je in NL lekker goedkoop kan rijden.. :)

Comment

• Nou ja, ik vind ze gewoon niet leuk/speciaal genoeg als echte hobbyauto. Maar ik zie het nut er wel van in voor de Ikea, bouwmarkt en de stort.
                      Je kunt alles achterin flikkeren, zonder te puzzelen. En zo'n V8 heeft wel iets. Zelfs met amper 150pk :-)
                      Maar zo'n ding loopt 1:4 en is duur in de MRB. Dus te duur dan voor mij.
                      Last edited by Harry; 12-12-18, 08:51.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Eh, deze dingen vallen in de overgangsregeling wat HSB betreft.
                        Verbruik met een 305 is gemiddeld 1 op 8, stad en snelwegmix.
                        Veel snelweg is het 1 op 12/13, uit eigen ervaring.

Met een 454 is het een ander verhaal :)

Comment

• Ja, maar dan dus echt een hobbyauto en niet geschikt als daily.
                          Het verbruik is wel heel laag dan. Mijn MX5's lopen 1:10/11 bv.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ja duh, we hebben het toch ook over "als hobby". :)
                            Overigens zijn er genoeg die dagelijks met een fullsize pickup rondrijden, op gas en in 5-persoons uitvoering.
                            De "ondernemer" rijdt dan met grijs kenteken, tikt ongeveer € 160,- per 3 maanden aan houderschapsbelasting af en zorgt er voor dat hij minimaal 10% van zijn kilometers zakelijk rijdt.
                            Wassen neus ;)

Er zijn ook mensen die een E55 AMG als hobby hebben.
                            En ook die er inmiddels dagelijks in rijden omdat ie er toch staat... ;)

Comment

• Veel mensen rijden zo'n ding niet "als" hobby, maar voor hun hobby. Mijn vrouw heeft Quarter Horses, en in dat wereldje rijden veel Amerikaanse pickups rond. Niet omdat het daar allemaal autoliefhebbers zijn, maar omdat het er bij hoort en omdat het handig is om trailers te trekken en balen hooi te vervoeren.
                              VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Working...
                              X