Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cheetah

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Cheetah

http://drivr.be/2009/10/09/bill-thom...eruitgebracht/

Vroeger, toen de wind nog van boven waaide en Jezus nog gewoon ‘Jan’ genoemd werd, was er de Shelby Cobra. Het was dé sportwagen op de Amerikaanse markt; geen lompe mosselkar die in zijn buurt kwam. Tot op een goede dag een man genaamd Bill Thomas opstond. Niemand weet wat zijn voornaam en wat zijn achternaam was, maar dat doet er ook niet toe. Wat er wél toe doet is dat hij een van de mooiste auto’s ooit uit zijn pen zoog. Zeker naar Amerikaanse normen, maar ook overseas was er weinig knappers te vinden - zelfs niet in de Italiaanse scuderia. De naam van deze prachtcreatie? De Cheetah. Kijk en ril.
    Hopelijk kan dit CM/TM/PETM inspireren tot het inruilen van zijn badkuip voor echt wat lekkers.

Rock on. RS.

Middenmotor zo te zien.

Voor de rest "mwoah"
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
      Middenmotor zo te zien.

Voor de rest "mwoah"
      Inderdaad. Een beetje hetzelfde effect als de SLR. Ik ben niet echt weg van deze proporties. :-)
      Every second of your life is a part of your song

Comment

Kweenie. Op één of andere manier het gevoel dat ie in Radiator Springs het best tot zijn recht zou komen. :)
        You know that reality is immaterial

Comment

Comment

Ha, die Gummers;

De Cheetah is waarschijnlijk ook niet gebouwd met de pretentie om concours d'elegance(s?) te winnen, maar om gewoon de hardste klappen uit te delen. De pk/gewichtsverhouding was nog een heel stuk gunstiger dan bij de Cobra. Schijnt wel een flinke handful geweest te zijn qua handling.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Dat spreek ik ook niet tegen, maar

Wat er wél toe doet is dat hij een van de mooiste auto’s ooit uit zijn pen zoog. Zeker naar Amerikaanse normen, maar ook overseas was er weinig knappers te vinden - zelfs niet in de Italiaanse scuderia.
              Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. :-)
              Every second of your life is a part of your song

Comment

Oh jammer....dacht dat draadje hierover zou gaan.... :-(

Comment

Vreselijke looks. Geef mij maar een Cobra hoor. Zo te zien zit de bestuurder op de achterbank en daarbij is de neus veel te lang imo. En dan dat zielige zij-uitlaatje....

Nee dus.
                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ha, die CM;

Met je eens dat een Chetaah er niet uiziet, maar het schijnt wel een stuurijzer van de hoogste orde te zijn. Naar US-maatstaven dan natuurlijk....
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Ik durf tevens te beweren dat de huidige Cobra replica's betere rij-eigenschappen hebben dan 'the real deal' van ene Shelby.

Techniek heeft niet stilgestaan. Nieuwerwetse Cobra's hebben inmiddels een stijver chassis en beter onderstel dan in de sixties ;-)
                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ha, die CM;

Ik zou niet durven te beweren dat het voor elke replica geldt, maar een goede moet absoluut beter handelbaar te bouwen zijn dan het origineel. Wat dacht je alleen al van banden en schokdempers; enorme ontwikkelingen op dat gebied.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht

Oh jammer....dacht dat draadje hierover zou gaan.... :-(
                          Stoer ding. Tisda?
                          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Die heet ook Cheeta meen ik. Anders kaap je toch gewoon dit draadje, Kleintje? :)

Comment

Die laatste Cheetah was Lamborghini's prototype voor wat later de LM 002 zou worden.

Comment

Volgens mij bedoeld voor het Amerikaanse leger. Ik zal het hele verhaal even googelen...

En....klik

Ik had deze;

Snik snik, in elkaar gezet toen ik 13 werd.

Comment

Working...
                                X