Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto uit Amerika...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Auto uit Amerika...

    Hoe zat het ook al weer?

    MDV gaat 3 maanden of zelfs wat langer naar Amerika. Nu is het toeval dat we hebben gekeken naar een Scenic opvolger; De Dogde Journye.

    Dus ik tel 1 en 1 op en denk; Waarom halen we hem zelf niet uit Amerika.

    Wat zijn de voor en nadelen en waar moeten we aan voldoen?

    Ik weet in iedergeval dat transport niet zo duur is. Ongeveer 6 tot 800 dollar.

    Groetjes

    Arjé

  • #2
    Nadeel is de behoorlijke papierwinkel, voordeel is volgens mij een fors prijsverschil.
    '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

    Comment


    • #3
      Ha, dat Kleintje;

      Ik ken alleen de grote lijnen; je moet sowieso invoerrechten betalen en dan natuurlijk ook een restbedrag aan BTW plus de heilige BPM. Dat laatste wordt nog aardig problematisch bij auto's die hier niet regulier worden geleverd, want dan gaat het hele circus van taxaties en tegenbewijs draaien om de waarde en daarmee de heffing te bepalen. Broerv is helaas drie weken weg dus veel inside-info kan ik je voorlopig even niet geven.
      Scherven brengen gelul.

      Comment


      • #4
        Gaat om een auto die hier ook wordt verkocht én om een persoon die langere tijd (3,4....5,6) maanden in Amerika zal verblijven.

        Comment


        • #5
          Wanneer een auto wordt geďmporteerd van buiten de Europese Gemeenschap krijgt u te maken met de volgende kosten:

          Allereerst de aanschafprijs in het buitenland. Deze kan door de lage dollarprijs erg aantrekkelijk zijn. Maar daarnaast moeten 10% invoerrechten en 19% BTW worden betaald over de douanewaarde van de auto.

          Eenmaal in Nederland moet er BPM worden betaald. Bij de bepaling van de BPM wordt gekeken naar hoeveel BPM er in een zelfde auto zit toen deze nieuw was. Op dit bedrag volgt een leeftijdskorting.
          Wanneer een auto nooit in Nederland te krijgen is geweest wordt de BPM door vergelijking vastgesteld. Dat wil zeggen dat er naar een andere auto wordt gekeken die wel in Nederland is geleverd en die veel op uw auto lijkt.

          Voordat u echter aan BPM betaling toekomt moet de auto een technische keuring ondergaan. Wanneer de betreffende auto nooit in Nederland geleverd is zal er ook geen typegoedkeuring in Nederland aanwezig zijn. Een complete technische keuring is noodzakelijk en zal aanzienlijke kosten met zich meebrengen. *
          Bij de keuring kan ook nog blijken dat de auto op bepaalde onderdelen aan de Nederlandse wetgeving aangepast moet worden.

          Al met al een hele klus waarbij u rekening moet houden dat het mogelijk te behalen voordeel negatief uitvalt door alle kosten en/of tijd die u aan de auto moet besteden om de auto in Nederland om kenteken te krijgen.

          http://www.zibb.nl/10224759/Subnavig...it-Amerika.htm

          * Of de Duitse route....


          Oja, en misschien staat hier ook nog iets tussen..

          http://www.askanowner.nl/qa/browsequ...d=17728&page=8

          ( Transport 6 a 800 dollar ??? LOL)
          Veritatis simplex oratio est

          Comment


          • #6
            Oh, en voor verhuisgoed : 1 jaar uitgeschreven zijn( geen economische binding e.d.), en de auto minimaal 1/2 jaar op naam...
            Veritatis simplex oratio est

            Comment


            • #7
              Vervoer van een auto van US naar NL kost eerder 2,5K euro idd.
              600 dollar kan wel, maar dan persen ze er eerst een klein vierkant pakketje van. :-)

              Die 2.5K heb ik van iemand die wel eens auto's daar vandaan haalt, dus niet van een vage website oid.

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                800 is RoRo transport Kleintje, ik geloof niet dat jij daar echt vrolijk van wordt....

                1500 voor een container of door een bedrijf de gehele afhandeling laten doen incl transport e.d aan de overkant van de plas... (http://www.mopar.nl/?page_id=4 , schijnt wel goed te zijn..)
                Veritatis simplex oratio est

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                  Hoe zat het ook al weer?

                  MDV gaat 3 maanden of zelfs wat langer naar Amerika. Nu is het toeval dat we hebben gekeken naar een Scenic opvolger; De Dogde Journye.

                  Dus ik tel 1 en 1 op en denk; Waarom halen we hem zelf niet uit Amerika.

                  Wat zijn de voor en nadelen en waar moeten we aan voldoen?

                  Ik weet in iedergeval dat transport niet zo duur is. Ongeveer 6 tot 800 dollar.

                  Groetjes

                  Arjé
                  Mijn eerste reactie: te kort in dat land om het rendabel te maken. (is ook al gepost).
                  Tweede reactie: als ik zie dat ik bijna 20 dollar voor onverzekerd verzenden van een boek betaal, kan het haast niet zien gebeuren dat auto's verzekerd en beschermd verzenden zo goedkoop is dat het hele heffingscircus in NL erbij opgeteld het nog echt goedkoop is.
                  Kies dan voor een auto uit een EU land, bespaart je de heffingen.
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                  Comment


                  • #10
                    Vriend van mij heeft zijn E28 Touring (Ja....heeeeel bijzonder) laten verschepen naar Amerika. Was niet normaal goedkoop.

                    Voor de rest zal ik er maar hier gewoon ééntje kopen.

                    Thnx

                    A.

                    Ps: En ze blijft hier ook ingeschreven staan. Was één van de voorwaarden las ik net. Dat dat dus niet mag.

                    Comment


                    • #11
                      Zag vandaag op een parkeerplaats een Hybride (ja ja) Toyota Camry. Daarvan dacht ik nog...."helemaal niet verkeerd!". Waarom zitten wij met de achterlijke Prius en de O zo mooie maar dure Lexus 600 nog wat of de lelijke Lexus SUV en hier staat gewoon een nette zaken auto.

                      14% bijtelling en karren maar :-)

                      http://image.automotive.com/f/miscel...ear-leftjp.jpg

                      Wel grappig. Mijn eerste les auto was een Camry. Dikke Diesel. Sloeg nooit af.

                      Oh...en de groetjes uit Tofino CA.

                      Comment


                      • #12
                        Mn oom zit nu in de states en heeft een Mustang GT500 uit 2006 gezien voor USD 20.000. Das dus ongeveer EUR 14.000.

                        Hij vroeg wat het kost om naar NL op kenteken te krijgen. Ik denk drie keer zoveel ongeveer.
                        BTW (19%), Invoerrechten (10%), technische keuring en dan nog onze vriend BPM (2 jaar oud nog 63% van de originele BPM).

                        Klopt wel aardig toch?
                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                        Comment


                        • #13
                          Kan ie beter deze kopen, scheelt een hoop gedoe.

                          http://www.marktplaats.nl/index.php?...tml%3Fxref%3D1


                          Wel gaaaaaaaaaaaf
                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                          Comment


                          • #14
                            Tevens zijn er wachtlijsten voor transport. Kan zomaar 4 maanden duren voor je auto in NL is.
                            Dollar staat nog steeds laag namelijk, dus alles gaat van daar naar hier.

                            Die laatste van 42K is geen echte Shelby helaas, maar ziet er wel gaaf uit.

                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)



                            Comment

                            Working...
                            X