In een woord, WAUW !
We hadden ´m afgelopen weekend al op de site, maar nu is Chevrolet zelf ook officieel naar buiten getreden met de nieuwe Camaro. De nieuw leven ingeblazen muscle car komt in de loop van 2009 naar Nederland.
Begin 2009 start de verkoop van de nieuwe Camaro in de VS. Later volgt Europa. De achterwielaangedreven bolide heeft onafhankelijke wielophanging rondom, is 4,84 meter lang, 1,92 meter breed en heeft een wielbasis van 2,85 meter. Daarmee is het een forse auto, ongeveer zo lang als een Ford Mondeo. In de bagageruimte kan 320 liter en het gewicht is minimaal 1700 kilo voor de versie met V6 en handbak. Het is een 2+2.
Topper heet SS
Er komen twee motoren, een 3.6 V6 met directe inspuiting en 300 pk. Dit blok levert een koppel van 370 Nm bij 5200 toeren en kan maximaal 7000 toeren aan. Chevrolet levert deze motor in de Camaro LS en LT. Topper is de SS met 6.2 V8. Deze motor heeft nog 2 kleppen per cilinder en met 422 pk is de Camaro SS de concurrent voor de Dodge Challenger SRT-8, die een V8 met 425 pk heeft. Zowel de V6 als de V8 zijn met handgeschakelde zesbak leverbaar of een zestraps automaat. Bestel je de SS met handbak dan zit er ook launch control op, zodat de snelle Camaro optimaal van z´n plek komt. Maar een beetje Camarorijder maakt natuurlijk het liefst een vette burnout!
De LS, de instapversie, wordt geleverd met 18 inch wielen en banden in de maat 245/55. Op de LT biedt Chevrolet keus uit 18 of 19 inch, de SS wordt geleverd op 20 inch wielen. Op de SS zitten bovendien Bremboremmen met vier zuigers per remklauw. ESP is uiteraard standaard, op de SS kent dit systeem Competitie/Sport-instellingen.

LED-verlichting
In het interieur, dat sterk doet denken aan het dash van de eerste Camaro uit 1969 zit LED-verlichting en kopers kunnen net als bij het origineel extra metertjes op de middenconsole laten monteren. En moderne gemakken als Bluetooth, een USB/aansluiting en parkeersensoren zijn eveneens aanwezig. Je kunt zelfs de auto op afstand starten, waarmee je natuurlijk op elke parkeerplaats de blits maakt.
We hadden ´m afgelopen weekend al op de site, maar nu is Chevrolet zelf ook officieel naar buiten getreden met de nieuwe Camaro. De nieuw leven ingeblazen muscle car komt in de loop van 2009 naar Nederland.
Begin 2009 start de verkoop van de nieuwe Camaro in de VS. Later volgt Europa. De achterwielaangedreven bolide heeft onafhankelijke wielophanging rondom, is 4,84 meter lang, 1,92 meter breed en heeft een wielbasis van 2,85 meter. Daarmee is het een forse auto, ongeveer zo lang als een Ford Mondeo. In de bagageruimte kan 320 liter en het gewicht is minimaal 1700 kilo voor de versie met V6 en handbak. Het is een 2+2.
Topper heet SS
Er komen twee motoren, een 3.6 V6 met directe inspuiting en 300 pk. Dit blok levert een koppel van 370 Nm bij 5200 toeren en kan maximaal 7000 toeren aan. Chevrolet levert deze motor in de Camaro LS en LT. Topper is de SS met 6.2 V8. Deze motor heeft nog 2 kleppen per cilinder en met 422 pk is de Camaro SS de concurrent voor de Dodge Challenger SRT-8, die een V8 met 425 pk heeft. Zowel de V6 als de V8 zijn met handgeschakelde zesbak leverbaar of een zestraps automaat. Bestel je de SS met handbak dan zit er ook launch control op, zodat de snelle Camaro optimaal van z´n plek komt. Maar een beetje Camarorijder maakt natuurlijk het liefst een vette burnout!
De LS, de instapversie, wordt geleverd met 18 inch wielen en banden in de maat 245/55. Op de LT biedt Chevrolet keus uit 18 of 19 inch, de SS wordt geleverd op 20 inch wielen. Op de SS zitten bovendien Bremboremmen met vier zuigers per remklauw. ESP is uiteraard standaard, op de SS kent dit systeem Competitie/Sport-instellingen.



LED-verlichting
In het interieur, dat sterk doet denken aan het dash van de eerste Camaro uit 1969 zit LED-verlichting en kopers kunnen net als bij het origineel extra metertjes op de middenconsole laten monteren. En moderne gemakken als Bluetooth, een USB/aansluiting en parkeersensoren zijn eveneens aanwezig. Je kunt zelfs de auto op afstand starten, waarmee je natuurlijk op elke parkeerplaats de blits maakt.
Comment