Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camaro komt in 2009 naar Nederland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Camaro komt in 2009 naar Nederland

In een woord, WAUW !

We hadden ´m afgelopen weekend al op de site, maar nu is Chevrolet zelf ook officieel naar buiten getreden met de nieuwe Camaro. De nieuw leven ingeblazen muscle car komt in de loop van 2009 naar Nederland.
    Begin 2009 start de verkoop van de nieuwe Camaro in de VS. Later volgt Europa. De achterwielaangedreven bolide heeft onafhankelijke wielophanging rondom, is 4,84 meter lang, 1,92 meter breed en heeft een wielbasis van 2,85 meter. Daarmee is het een forse auto, ongeveer zo lang als een Ford Mondeo. In de bagageruimte kan 320 liter en het gewicht is minimaal 1700 kilo voor de versie met V6 en handbak. Het is een 2+2.

Topper heet SS
    Er komen twee motoren, een 3.6 V6 met directe inspuiting en 300 pk. Dit blok levert een koppel van 370 Nm bij 5200 toeren en kan maximaal 7000 toeren aan. Chevrolet levert deze motor in de Camaro LS en LT. Topper is de SS met 6.2 V8. Deze motor heeft nog 2 kleppen per cilinder en met 422 pk is de Camaro SS de concurrent voor de Dodge Challenger SRT-8, die een V8 met 425 pk heeft. Zowel de V6 als de V8 zijn met handgeschakelde zesbak leverbaar of een zestraps automaat. Bestel je de SS met handbak dan zit er ook launch control op, zodat de snelle Camaro optimaal van z´n plek komt. Maar een beetje Camarorijder maakt natuurlijk het liefst een vette burnout!
    De LS, de instapversie, wordt geleverd met 18 inch wielen en banden in de maat 245/55. Op de LT biedt Chevrolet keus uit 18 of 19 inch, de SS wordt geleverd op 20 inch wielen. Op de SS zitten bovendien Bremboremmen met vier zuigers per remklauw. ESP is uiteraard standaard, op de SS kent dit systeem Competitie/Sport-instellingen.

LED-verlichting
    In het interieur, dat sterk doet denken aan het dash van de eerste Camaro uit 1969 zit LED-verlichting en kopers kunnen net als bij het origineel extra metertjes op de middenconsole laten monteren. En moderne gemakken als Bluetooth, een USB/aansluiting en parkeersensoren zijn eveneens aanwezig. Je kunt zelfs de auto op afstand starten, waarmee je natuurlijk op elke parkeerplaats de blits maakt.

BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

GAAAAFFFF

laat maar komen!

challenger, camaro, mustang gt500

er hoeven maar een paar rond te rijden en nederland word al mooier:)

leuk ook, auto zo groot als een mondeo en dan maar plaats voor 2 volwassenen en een krat bier

v6 met 300 pk natuurlijk meer dan snel genoeg, maar het echte werk (geluid) komt pas met de V8

Comment

Denk alleen niet dat het type "SS" in nederland gevoerd gaat worden...

Zal wel iets ander gaan heten....toch?

Comment

*fapt in stilte mee*

Comment

Waarom in stilte?

Comment

geen SS hier?

zie elke week hier wel een El Camino rijden met SS op de grill en achterkant

zou import kunnen zijn natuurlijk

Comment

Denk het wel. Ligt nog steeds gevoelig denk ik....

Anders; Nitro Super Booster......

NSB

Comment

WAT een ontzettend gavew bak zeg!!!

Wat mij betreft de mooiste retro Amerikaan.

Doe mij maar een zwarte.

Comment

Meer nieuws over de SS.

Last edited by JC; 12-09-08, 07:39.
                  BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ben benieuwd wat ie moet kosten....zal wel duurder worden dan de Mustang.
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ja maar het is ook allemaal wat geavanceerder en netter afgewerkt dan bij een Mustang natuurlijk.

Comment

2010 versie getest door Jay Leno:
                        Find Jay Leno's Garage on NBC.com and the NBC App. Legendary comedian and "Tonight Show" host Jay Leno explores all things automotive.

Ik ben toch wel erg nieuwsgierig geworden. De looks vond ik al cool, en volgens mij rijdt 't zoals een dikke 5 serie. Niets mis mee lijkt me.

Comment

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Mustang en Challenger qua model mooier vind dan de Camaro...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                            Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Mustang en Challenger qua model mooier vind dan de Camaro...
                            Helemaal mee eens. Het ontwerp is net niet bruut genoeg of iets dergelijks.
                            Every second of your life is a part of your song

Comment

Ha, die Gummers;

Ook mee eens. De oer-Camaro vind ik van de 60's en 70's ponycars nog steeds een van de mooist gelijnde, maar bij de nieuwe (hoewel op zich een mooi ontwerp) vind ik de belijning te dik aangezet. De Challenger en Mustang komen op mij dan qua design puurder en verfijnder (vreemd woord in dit gezelschap) over.
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Hoe vaak gebruikte hij het woord....European? :-)

Cool ding.

Comment

Tegen de trend in hebben ze in Amerika geen probleem om deze wagen te verkopen. Ze kunnen ze zelfs niet aanslepen, dus korting zit er volgens dit verhaal niet bepaald in.

What a difference a movie makes. ;-)

Comment

Van www.hetautonieuws.nl

Waarschijnlijk komt de nieuwe Chevrolet Camaro pas volgend jaar officieel naar Europa. Wie dat geduld niet kan opbrengen, kan de “musclecar” voor een prijs van minimaal 74.950 euro aanschaffen bij Pietersen US Carcenter in Rotterdam.

De Chevrolet Camaro met 227 kW (300 pk) sterke V6-motor is per direct te bestellen bij Pietersen US Carcenter. De kosten rijklaar maken zijn niet misselijk: 1.050 euro. De SS-versie van de Camaro met een 6,2-liter V8-motor van 318 kW (422 pk) maakt later zijn opwachting. Het bedrijf importeert al sinds 1932 Amerikaanse auto’s. Sinds maart staat de Camaro in de Amerikaanse showrooms. Daar kost hij minimaal 23.040 dollar…

Oef, 75.000 Euro hier ?

23.000 USdollar is grofweg 18.000 euro plus 3 transport plus 3 aanpassen aan Europese eisen maakt 24K euro.
                                    24K plus 19% BTW en 40% BPM = 24.000 + 14.400 = 38.800
                                    Slurptax eroverheen 10.000 ?!?

Nog geen vijftig mille zou je zeggen. Bedenk dat in die 23.000 dollari ook al dealermarge zit...

Comment

Overigens won de Mustang vorige maand in een triotest in Car and Driver van zowel de Charger en de Camahro.

Comment

Charger of Challenger? De Charger is de 4-deurs sedan, de Challenger de 'musclecar'. Doe mij in elk geval maar een Challenger of een Mustang. Dat het dashboard niet aaibaar is dat boeit niet. :-)

Comment

Helemaal gelijk heb je, Challenger dus.

Comment

Sinds zondag jl. terug van 14 dagen Florida en daar dik 2000 KM met een Charger gereden. Welliswaar de instapper met de 2.7 zespitter (te herkennen aan de in wagenkleur meegespoten grille), maar desondanks had het ding toch wat. Ik heb er met veel plezier in gereden...

Aldaar ook het trio Challenger, Mustang en Camaro van dichtbij kunnen bekijken. Challenger zag er lekker uit, maar met een blik door het raampje zag ik dat er een zelfde e-cheapo plastic vrachtstuur in zat als "mijn" Charger. Hè, bah!!

De Camaro zag er stiekem toch wel heel lekker uit (hij stond bij het verlaten van Test Track in Disney's Epcot op een draaiplateau) en is in de VS te verkrijgen vanaf $ 23.000,= (dus ca. € 16.000,=). Welliswaar ook met 6-pitter, maar toch.

Maar mijn favo blijft toch de Mustang, zeker in de 2010-uitvoering waarbij de voor- en achterlampen wat scherpere lijnen gekregen hebben... Doemijdiema!!

M.vr.gr.,
                                            Sander AKA ZKH
                                            Last edited by Prins Claus; 03-09-09, 18:43.
                                            Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Foto's?

Comment

Gisteren op Discovery waren de mannen van Westcoast Customs weer lekker in de weer. Ze pakten een witte Challenger en hebben dr een cabrio van gemaakt. Erg mooi gedaan MAAR.....toen moesten er wielen onder....

En dat werden 26inch velgen in de bizar breed categorie.
                                                LELIJK dat ding echt zo jammer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                  Foto's?
                                                  Ik heb er alleen een paar van de Charger...

[EDIT]

[/EDIT]

M.vr.gr.,
                                                  Sander AKA ZKH
                                                  Last edited by Prins Claus; 07-09-09, 16:53. Reden: Foto toegevoegd
                                                  Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Working...
                                                  X