Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jeep Cherokee knakenbak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Jeep Cherokee knakenbak

Ooit heb ik een Cherokee 4.0 V8 High Output gereden met handbak. Nu heb ik weer een hersenkronkel in mijn kop gekregen door na te gaan denken over het meedoen aan de Dakar Challenge (je weet wel, met 500 euro knakenbakken de woestijn door voor 't goede doel). Er staat hier in de buurt één te koop, zonder high output, maar wel grijs kenteken, LPG en handbak (ow yeah) voor 950 euro. Dus als ik die voor de helft mee krijg (sponsoring), dan is dat wel gaaf en een leuk begin om in februari door Noord Afrika te rijden. Ik weet dat Maarten (alfacorse) een Cherokee heeft gehad. Verder nog meer mensen? Waar moet je op letten bij zo'n ding?

3 ton op de klok, is het blok dan rijp voor de sloop, of kan er nog wel een tonnetje bij? V8-en zijn van gietijzer, dus lijkt mij allemaal wel sterk.
    Als het wat is, dan wil ik wel gaan proberen om in een half jaar tijd voldoende sponsors aan te trekken voor wat goede doelen daar en deze reis. Lijkt me echt al een hele tijd supergaaf om te doen.

4.0L is een zes-in-lijn en geen V8.

Comment

Maar wel FWD, toch? :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Heb er 1 gehad, opletten? Ach het zijn net tanks. Let op enige vorm van onderhoud, dat is wel belangrijk. Veren, uitlaat, wielophanging........

Goed adres om hem na te laten kijken? Als ze er nog zitten; 4X4 Scheveningen, toppers, niet heel goedkoop, maar reparatuers en geen vervangers!
        Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Ik ben ook net vrienden aan het polsen om ze mee te krijgen.....ook voor de start in februari 2009 :-)

Wil helaas nog niet heel erg goed lukken....Op marktplaats worden zelfs 'geprepareerde' brikken aangeboden. Doel van de reis is blijkbaar niet meer om de auto te veilen of weg te geven, maar het kán wel nog steeds. Wat ik las is dat een aantal teams gewoon zorgen voor genoeg sponsoring (zoals jouw plan) om zo ook een steentje bij te dragen. Vandaar dus dat auto;s ook terugverscheept worden om hier verkocht te worden.

Heb je de "extreme" route in gedachten?

Oh ja......van Cherokees weet ik alleen dat ze vaak kapot gaan :-)

Comment

Volgens mij zijn Cherokees niet oerdegelijk idd, maar welke auto van 500 euro is dat wel?
            Je neemt gewoon een risico, maar dat hoort erbij natuurlijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb af en toe weleens in een 4.0 V6 gereden van kennissen van ons. De motor krijg je echt niet kapot. Elektriek en onderstel helaas dan weer wel. Wegligging is uiteraard en drama. maar waar je zeker even op moet letten zijn de remschijven. Omdat het een automaat is staan mensen vaak met de voet op de rem voor het stoplicht. Als de remmetjes dan warm zijn trekken ze krom. Deze Cherokee waar ik in gereden heb had zwaar last van kromme schijven, heeeeeel irritant...

Lijkt me wel onwijs gaaf om mee te maken zo een rally. Leuk initiatief !!
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Is een Lada Niva niks? :)
                Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

@ JC: Cav heeft het over een handbak en V4 meldt al dat het een lijn-6 is... ;)
                  Oliestoken voor het goede doel

Comment

De Grand cherokee die ik voor ogen had (ja ik heb bijna vakantie) is alleen met automaat geleverd. En een 6 in lijn in een amerikaan ?? Dat is toch echt een V6 jongens..

BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ooit een Alfa 75 met een 6-in-lijn gezien? Nee, ik ook niet. Waarmee ik wil zeggen dat de Autoweek Carbase niet per definitie betrouwbaar hoeft te zijn... Ook volgens mij is het een in-lijn blok in de Cherokee.
                      Auto's: veel...

Comment

"a 4.0-liter inline six-cylinder engine"

"While no manual transmission is available,
                        there are two drive systems available for either the six or the V8."

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                          De Grand cherokee die ik voor ogen had (ja ik heb bijna vakantie) is alleen met automaat geleverd. En een 6 in lijn in een amerikaan ?? Dat is toch echt een V6 jongens..

http://www.autoweek.nl/carbasedata.p...11377&cache=no
                          Toch maar eens verder zoeken.......
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Mooi idee zeg. Dat zou wel eens wat zijn.
                            Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                              Toch maar eens verder zoeken.......
                              Die Grand Cherokee 4.0 die ik gereden heb was toch echt een V6. Heb weleens onder de kap gezeten. Ook werd je stationair getrakteerd op een mooie wiebel van de auto bij volgas. Ik wil niet zeggen dat er nooit een 6 in lijn in een cherokee gezeten heeft. Maar degene die ik ken had een V6.

Ben jaren terug (2002 ofzo) op gummen al eens in een eindeloze discussie met RH verzeild geraakt omdat ik een BMW V6 noemde. SCHANDE!! Dat wil ik natuurlijk niet nogmaals over mezelf afroepen...

Comment

Bij BMW over een V6 roepen is idd vrij suf ;) De 6-in-lijn is juist erg kenmerkend voor BMW. Net als RWD.

En een Grand Cherokee is natuurlijk ook anders dan de Cherokee waar Cav op doelt. Hoe oud is die auto? De laatse jaren liggen er wel V6-sen in de (Grand) Cherokee, volgens mij.
                                Auto's: veel...

Comment

Vrienden van mij hebben enkele jaren geleden ook mee gedaan....in een BMW E28 2.4td..... Verhoogd...dikke banden eronder....dakdragers en wit geschilderd met een verfroller.

Is helemaal goed gegaan. 0 keer pech, nooit vast komen te zitten.

Was echt heel gaaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                                    Bij BMW over een V6 roepen is idd vrij suf ;) De 6-in-lijn is juist erg kenmerkend voor BMW. Net als RWD.
                                    Ja, ja, was in 2002 en toen had ik EN geen geld voor BMW's EN ik heb me nooit zo in de proppelorgekte verdiept.

Comment

<Harry-mode>

Is zo'n BMW nu FWD of RWD?

</Harry-mode>
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

*gniffelt om Cav die denkt dat een 4.0 cherokee een V8 is*

best een bekend blok toch? die 4.0 i6?

Comment

Daar is RC, de lopende autoweek..
                                          :o)

Heb nog ff gegoogled en er was eerst een 4.0 6 in lijn en later kwam er een V6 (van Chrysler af) de V6 had 24 kleppen en meer vermogen...

Comment

in Wranglers ligt doorgaans ook diezelfde dikke i6. Veel koppel en robuust, wat specifiek vermogen betreft uiteraard een lachertje :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                              Die Grand Cherokee 4.0 die ik gereden heb was toch echt een V6. Heb weleens onder de kap gezeten. Ook werd je stationair getrakteerd op een mooie wiebel van de auto bij volgas. Ik wil niet zeggen dat er nooit een 6 in lijn in een cherokee gezeten heeft. Maar degene die ik ken had een V6.
                                              Modellen na 2001....

Maar eh, lijkt me heel sterk dat jij onder de kap van een Cherokee past... ;-)
                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                Modellen na 2001....

Maar eh, lijkt me heel sterk dat jij onder de kap van een Cherokee past... ;-)
                                                LOL, dat was toen we die 6-in-lijn eruit was en voordat we die V6 erin lepelde. Met een beetje duwen en proppen ging het net.

Comment

Mijn geheugen zegt me dat ik een beetje vergeetachtig word, want ik heb ooit weleens gehoord dat het een 6 in lijn was en geen V8, want toen bij de Grand Cherokee de 5.7 V8 kwam, was dat best 'uniek'. Die reed ook wel gaaf trouwens, voor een jeep. Dat de auto 6 cylinders heeft staat nota bene ook nog in de advertentie: http://www.marktplaats.nl/index.php?...3D1%26xref%3D1

Maar goed 6 in lijn, beter nog dan een v8 eigenlijk, scheelt me weer 2 bougies. LOL

Maar er is vrij veel over die auto's te vinden op internet, alleen heeft nooit iemand de moeite genomen om alles een beetje te bundelen op 1 site. Tenminste, ik heb 't nog niet gevonden.

@Oops: Gaaf als jij mee zou doen. Ik weet 't nog niet zeker, maar het lijkt me een leuk plan en voor een goed doel ook nog. Je kunt je auto ook weggeven na afloop aan één van je goede doelen ter plekke. Staat allemaal in de pdf op de site van de organisatie.

Comment

Working...
                                                  X
                                                  😀
                                                  🥰
                                                  🤢
                                                  😎
                                                  😡
                                                  👍
                                                  👎