Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

West Coast Customs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• West Coast Customs

Nu op Discovery... ( vrijdags 22.00 uur)

In het rijtje Boyd Coddington, Overhaulin' etc. is dit toch wel extreem ;-)

Vriendelijke typetjes.....
    Veritatis simplex oratio est

Een soortgelijke Range Stormer replica staat/stond overigens te koop..

Last edited by w220l; 01-08-08, 21:56.

Comment

Kijk het zelden, dit soort programma's, maar ik zag laatst Chip Foose (die man kan écht wat) een custom-built voor hemzelf krijgen op de stand van Roush.

Hij kon niet ophouden met huilen. Mooie gast :)
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Chip Foose maak sublieme customs, best wel mijn smaak
        En die man kan ook echt wat
        Als je ziet hoe hij een schets maakt
        Daar kon Boyd Coddington nog wat van leren
        Ook grappig dat je die getalenteerde spuiter van Coddington "Charly" nu bij Foose aan de slag ziet
        Foose is de standaard wat mij betreft, de rest is namaak
        E
        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Grappig is wel dat Foose ooit bij Coddington heeft gewerkt en een aantal bekende auto's voor Boyd heeft getekend/ontworpen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
            E

'namaak' ?

eerder een totaal andere stijl die je dan wel moet aanspreken maar ieder heeft zo zijn eigen doelgroep net zoals de OCC-gasten
            ik mag er erg graag naar kijken in ieder geval.

en weggaan bij Boyd was het beste besluit wat Chip (en Charly idem) heeft genomen.....
            wat een verschil van werken en benaderen zeg, echt niet te vergelijken.
            En ook weer ieder hun eigen doelgroep dus...
            Last edited by Harold; 03-08-08, 21:39.
            Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
            A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Kan al die programma's wel waarderen. Net als Barry White van 'Wrecks to riches'. Die gasten gooien een nieuw blok en ophanging onder oude 70er jaren modellen. Laatst hebben ze een GTO helemaal aangepakt. Toen ie klaar was man. Zo gaaf, niet normaal. En dan op de veiling voor USD 60.000 weggaan, das EUR 40.000 !!!
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Het allergrootste minpunt vind ik die grote foute chrome velgen die ze allemaal gebruiken. Ik hoop dat er nog mensen zijn die de originele velgen behouden, opknappen en ooit weer terugplaatsen onder al deze snoepjes van de week. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                  Het allergrootste minpunt vind ik die grote foute chrome velgen die ze allemaal gebruiken. Ik hoop dat er nog mensen zijn die de originele velgen behouden, opknappen en ooit weer terugplaatsen onder al deze snoepjes van de week. :)

Chroom ????

ROFLOL.

Hoogglans gepolijst aluminium Cav....

Iets duurder dan een setje stalen velgen te laten verchromen.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                    Ik heb ook van die hoogglans gepolijste dingen. Zaten er al onder toen ik m kocht en ik moet zeggen ik vind het niet storend. Zeker niet als je bedenkt dat de bumpers, raamlijsten, spiegels en ruitenwissers in dezelfde tint nepchroom zijn uitgevoerd.
                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Wat een "cultuur" bij die Amerikanen. In al die programma's worden die gasten continue ontslagen.

Maar sorry hoor....je gaat toch niet ongevraagd een vriendinnetje meenemen. Dat overleg je dan toch eerst met je baas/chef.

Of pratical jokes uithalen terwijl iedereen loopt te stressen omdat er opnieuw een deadline niet wordt gehaald.

Nee, ze zijn niet altijd even slim......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                        E
                        Een Troy Trepanier of Steve Strope kunnen er ook wel wat van hoor (en zo zijn er nog wel een paar) :)

Iets als dit: http://www.purevisiondesign.com/rides_otr_hammer.asp
                        ------------------------------------------------
                        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                          Ik heb ook van die hoogglans gepolijste dingen. Zaten er al onder toen ik m kocht en ik moet zeggen ik vind het niet storend. Zeker niet als je bedenkt dat de bumpers, raamlijsten, spiegels en ruitenwissers in dezelfde tint nepchroom zijn uitgevoerd.
                          Die van jou zijn klein, ik doel op die 25 inch wielen die ze in die programma's altijd monteren. De schoonheid van die velgen zie ik niet, zelfs niet als ze 3000 euro per stuk kosten :)

Jouw velgen lijken daarentegen in period. Zijn ze ook denk ik. Gepolijst, tja, het lijkt net of 't zo hoort.

Comment

De heren van west coast customs zag ik vrijdagavond helpen bij mn favoriete programma Overhauling. En wat bleek tot mijn verbazing? Ze kunnen ook gewoon heel mooi wagens opknappen! Zonder al die onzin dingen erin of erop. Volgens mij was het een Chevelle uit 67, supergaaf geworden wederom.

En inderdaad Cav, die velgen kunnen wel een maatje kleiner...

Last edited by JC; 23-11-08, 13:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                              De heren van west coast customs zag ik vrijdagavond helpen bij mn favoriete programma Overhauling. En wat bleek tot mijn verbazing? Ze kunnen ook gewoon heel mooi wagens opknappen! Zonder al die onzin dingen erin of erop. Volgens mij was het een Chevelle uit 67, supergaaf geworden wederom.

En inderdaad Cav, die velgen kunnen wel een maatje kleiner...

Waarschijnlijk kwam dat omdat Chip Foose dat zootje ongeregeld aanstuurde? ;-)
                              Ben benieuwd of "normale" West Coast Custom cars in het echt en van dichtbij ook een hoog afwerkniveau hebben.

Comment

*schop*

Iemand toevallig gisteravond Street Customs gezien op Discovery? De heren gingen een auto aanpassen voor een of andere CSI acteur. Deze knaap had al eerder een '67er Chevelle body op het chassis van een nieuwe Corvette laten zetten door WCC en wilde nu een '68er Charger body op het chassis van een nieuwe Charger R/T laten zetten?!? Ik had persoonlijk nog nooit van zulke projecten gehoord. Die nieuwe Charger werd eerst volledig gestript en de bodem werd uit de oude Charger gehaald. Vervolgens werden beide samengevoegd en werd de auto donkergroen gespoten met een Southern cross vlag op het dak in rastakleuren?!?

Ik zeg waarom dan niet gewoon een oude Charger helemaal laten renoveren en ophanging/remmen/aandrijflijn vernieuwen en updaten naar de huidige standaarden?

Comment

Die Charger-aflevering heb ik wel eens gezien. Snapte het inderdaad ook niet helemaal. Net als dat bouwen van een hot-rod. Zoeken ze eerst zo'n Fordje, waarvan er na 70 jaar niet meer zoveel bestaan*, om vervolgens alles in stukken te zagen. Maak dan gewoon een chassis op maat, en klop een mooie hotrod-body in elkaar.

*Is dus niet alleen zonde, maar je vindt inmiddels ook voornamelijk rotte meuk.

Comment

Kijk nu naar Overhaulin' . Een Chevy Pickup wordt geheel opnieuw gebouwd. Wat moet dat wel niet kosten? Wat kost bijvoorbeeld een 512nm 3001pk crate engine? Zo'n auto moet toch in de 2 a 3 ton kosten?

Comment

grove schatting van zo'n project: 40-70k USD
                                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Een huistuinkeuken 350 pk 4bouts 350 is voor $6k/$ 6,5k te koop .
                                        En da's compleet met alles d'rop en d'raan (carburateur, inlaatspruitstuk, ontsteking, bougies, kabels etc)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                          Wat kost bijvoorbeeld een 512nm 3001pk crate engine?
                                          ------------------------------------------------
                                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Jezus wat goedkoop!

Comment

Komt wel nog wat belasting bij aan de grens he...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
                                                Maar die hoeft Chip Fooze niet af te tikken ;)
                                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
                                                  Maar wat zijn dat dan voor blokken? Heb ooit voor de gein eens gevraagd naar een E39 M5 blok. € 16.000,-. Krijg je er een mooi plastic wrap omheen. In een mandje :-).

Hoorde laatst verhaal van een gast die voor zijn A6 een nieuwe V10 nodig had. Inclusief montage € 26.000,- bij Audi (en een monteur die kwam invliegen inclusief overnachting...).

Comment

Kwestie van grote getallen...
                                                    Hoeveel auto's met een V8 werden er jaarlijks verkocht aan de overkant van de grote plas ??

Hoeveel M5 met v8 zijn er geproduceerd ??

Een standaard Goodwrench 350 onderblok+ koppen heb je voor $ 1500, turnkey ( oude blok uitbouwen, nieuwe blok inbouwen, starten rijden) $ 2700 en is niet te vergelijken met een V8 uit Beieren.

Comment

Maar....kan je dit soort Amerikaanse blokken qua verfijnheid (?) vergelijken met europeesche blokken? Neem aan dat er in Amerikaanse productie auto's (die ook buiten de USA worden verkocht) toch wat ander spul zit?

Maar het idee blijft natuurlijk leuk. Hebben we in Europa eigenlijk ook aftermarket blokken? (niet dat ik er één wil op dit moment).

Comment

Ha, dat Kleintje;

En wat voor grote getallen: de 'corporate' GM smallblock V8 is verreweg de meest gebouwde automotive verbrandingsmotor ooit.
                                                        Last edited by Hansv; 12-12-12, 12:57.
                                                        Scherven brengen gelul.

Comment

200 pk uit 5,7 liter is nou niet het toppunt van techniek, maar blijft wel 300k probleemloos lopen op 87 octaan en een oliewissel iedere keer als er een nieuwe eigenaar is..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                            Ha, dat Kleintje;

En wat voor grote getrallen: de 'corporate' GM smallblock V8 is verreweg de meest gebouwde automotive verbrandingsmotor ooit.
                                                            Ik dacht de 3.5V8 uit de Rover...? (of dat zal wel in Europa zijn).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                              Ha, dat Kleintje;

En wat voor grote getrallen: de 'corporate' GM smallblock V8 is verreweg de meest gebouwde automotive verbrandingsmotor ooit.
                                                              Simpel, E39 M5 zijn er iets van 20.000 in totaal gebouwd.
                                                              Da's wat Chevrolet in een jaar produceerde alleen al aan Corvettes eind jaren 90....

Comment

Errm, is die Rover V8 niet in de basis een Buick-blok?
                                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎