Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

i30-N

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• i30-N

must see!!

geweldige auto! Er staat er een bij mijn dealer, binnenkort eens een proefritje mee maken.
    Als ik het geld had kwam 'ie er! Lekker exclusief!
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ha, die Gummers;

In de jongste Sport Auto komt de i30-N in een vergelijkingstest met de Golf GTI ook al verdomd goed uit de verf.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Als ik de tests ziet/lees dan lijkt het me ook een gaaf ding, en dat lichtblauw staat hem erg goed. Maar de standaardversie vind ik echt een verschrikkelijk suffe auto met een afgrijslijk interieur. Bovendien weegt het ding meer dan 1400kg meen ik en kun je voor ongeveer hetzelfde geld een Mégane RS halen. Doe mij die dan maar.

Comment

Als je écht een leuke auto wilt, koop je natuurlijk gewoon een Toyota GT-86 ipv een FWD.
          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik heb hem gereden. Echt een leuk wagentje hoor. Niet perfect, maar wel erg vermakelijk (en daar is het tenslotte om te doen). Zie mijn verslag.

https://driveaholic.nl/rijtest-hyundai-i30n-2018/
            Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Ik vind dat stiekem een erg cool ding, maar weet inderdaad niet of ik mezelf zover krijg om in een Hyundai te gaan rijden. Toch lijkt het me een auto die ik wel eens een keertje zou willen proberen, maar er staat werkelijk geen eentje hier in Limburg als demo. Mijn GIulietta QV is zoals een GTI een echte allrounder, mist gewoon nét dat stukje scherpte en dat zou ik er graag toch wel bij willen hebben.
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Toevallig net de test op Pistonheads gelezen tegen de Mégane zoals ie moet zijn: met sperdiff en (dus) handbak. Ik blijf bij mijn punt: die N is heel cool, vooral omdat ze vanuit het niets begonnen zijn, maar doe mij de RS maar.
                The hot hatch with everything to lose against the one with nothing to prove - so which is better? | PistonHeads

Comment

Maar de RS moet je denk ik ook als cup bestellen, anders zit je weer aan de EDC vast.
                  Giulia 1600 Super '65
                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

Hij rijdt vast goed, maar ik vind hem niet zo leuk als de concurrentie.
                    Kijk alleen die foto van de kont eens. En in het rood is hij sowieso een stuk minder dan in dat blauw bv.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

vandaag voor het eerst in het wild gespot hier in Nieuwegein. En hij reed behoorlijk door ook! Lekker geluidje
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik zag er laatst een met stickertuning op de deuren zoals dat in 2001 in was.

Comment

Ja, dat waren nog eens tijden. ;) Ik vond dit wel een mooie variant:

Comment

Lol :-) Dit is idd exact het model bestickering wat er op die I30N zat. Alleen dan zonder deze humor, maar het was al humor op zich dat je zo rond rijdt.

Comment

Je zou het niet verwachten maar het gebeurt toch: een BMW E36 328i in de sprint met een I30 N:

Comment

Aha, dus als ik zo'n Hyundai-gebakje irl tegenkom maak ik met de Z4 nog wel een kansje ;-)
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die Gummers;

Knap resultaat voor zo'n ouwe Beier.
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                    Aha, dus als ik zo'n Hyundai-gebakje irl tegenkom maak ik met de Z4 nog wel een kansje ;-)
                                    Idd. Het is zelfs een 275pk, en je hebt ook een minder krachtige variant. Kortom, ik ga er ook wel naast staan met m'n oude 130i. :-)

Comment

De 328i is niet bepaald standaard meer en levert ongeveer 227pk volgens een dyno-run. Dat maakt wel uit met de standaard 192 pk die dat ding levert. De gewichten lopen niet zo veel uiteen, dacht ik. Waar blijven die 50pk extra dan die de Hyundai zou moeten hebben?

Comment

Het is veel, maar deze BMW stamt uit de tijd dat er af fabriek vaak al meer vermogen in zat dan af fabriek werd opgegeven. Maar idd, op papier zou die Hyundai echt sneller moeten zijn.

Comment

Het zou hem kunnen zitten in het feit dat veel vermogen uit een turboblok soms in de eerste versnellingen wordt teruggeschroefd om de techniek te sparen, zodat er geen clutch dump superstarts worden gemaakt. Dat is net het deel waar de BMW bijblijft.

Je ziet dat in de herneming bij rollende start het verhaal wel duidelijk in het voordeel van de Hyundai is.
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

RWD vs FWD?

Comment

Working...
                                            X