Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lexus IS 220D of GS 300?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Lexus IS 220D of GS 300?

    Goede morgen heren kenners,
    t
    Googlen is mij niet vreemd maar ben toch benieuwd naar de mening van specialisten in grote getale aanwezig op dit forum.
    De Volvo T5 gaat naar moeders, het word tijd voor mij voor iets anders en vooral veel nieuwers. De Volvo is technisch nog prima maar ik maak nogal wat kilometers en
    dan is het comfort wel fijn, het verbruik echter niet zo.
    Ik ben aan het kijken voor een IS 220D, heb erin gereden en het rijd goed. Nu heb ik wat enge verhalen gelezen over met name de betrouwbaarheid en
    dan met name problemen met de EGR en na mijn Volvo die uitblinkt in betrouwbaarheid heb ik geen zin in een kostenboot. Nou staat Lexus altijd garant voor goede
    producten en de GS 300 is ook een optie, en ik vind hem mooi en valt binnen mijn budget wat ik wil uitgeven voor een tweede auto.
    Wat vinden jullie? Een Opel Insignia diesel ziet er ook prima uit, maarja het is geen Lexus. De keus is moeilijk. Wat vinden jullie?

    Alvast bedankt voor jullie input.

    https://www.youtube.com/watch?v=e-VKumMn5co
    Last edited by zjelko; 08-04-18, 07:29.

  • #2
    Ik ben geen Toyota kenner bij uitstek, echter hebben wij bij de D4D motor indertijd wel bij verschillende auto's de egr uitgezet en DPF verwijdert. Toen moest dat nog met een emulator ertussen om motorstoringen te voorkomen, nu kan volgens mij gewoon de software inmiddels aangepast worden.

    Jos.

    Comment


    • #3
      Ik heb er zelf naar gekeken toen ik goedkoop een Avensis 2.2 D4d kon overnemen. Maar naast dat de Avensis toch echt een brug of 3 te ver was, heb ik het niet aangedurfd vanwege die motor. Ook de Toyota monteur die ik toen via via sprak raadde me aan dat blok over te slaan. Ik zou dus goed je huiswerk doen. Veel preciezere dat heb ik helaas niet (meer).

      Comment


      • #4
        Ah ja, oa koppakking https://www.boards.ie/b/thread/2057037699

        En volgens mij de injectoren die verdomd prijzig zijn.

        Comment


        • #5
          je schrijft nergens hoeveel km's je ongeveer per jaar maakt of gaat maken.

          Aangezien diesels steeds meer in het verdomhoekje van de overheid terecht komen zou ik mij serieus afvragen of een goeie zuinige benzine motor wellicht toch de slimmere keuze is.
          Hoe ouder de diesel, hoe minder binnensteden je er mee in mag. Ook de latere inruilwaarde van een diesel auto zal tegenvallen. Want wie wil er in de toekomst nog een oude diesel rijden?

          Voor een benzine auto kan je bij Lexus goed shoppen. Want van ieder model is ook een hybride versie te koop. Die techniek is inmiddels bullitproof reliable.
          Als je geen hybride wil kan je ook nog gaan voor een Mazda met SkyActive techniek. Ook zuinig. En net als Lexus zeer betrouwbaar.


          Over die D4D's: de problemen die die motor had vind je ook bij andere vergelijkbare commonrail turbo diesels, zoals de D5 en bmw 320d: aankoekende en volkoekende inlaatspruitstukken, EGR klep en inlaatpoorten. Soms ook afbrekende of vast zittende vlinderkleppen in het inlaatspruitstuk. Verder: dure injectoren, dure inspuitpompen, turbo's.
          En omdat moderne diesels net als benzine motoren tegenwoordig ook ramvol electronica zitten zijn ze om die reden ook niet betrouwbaarder dan een benzine auto.


          Comment


          • #6
            Bedankt voor jullie tijd en antwoorden. Ik ben van plan om ongeveer 15000 kilometer per jaar te gaan rijden, niet echt heel veel dus.
            Ik vind een Lexus iets speciaals hebben en heb in het verleden ook Lexus gereden wat me erg erg goed bevallen is. Als ik de auto in 4 jaar volledig moet afschrijven vind ik dat niet zo'n probleem omdat de auto's hier erg goedkoop zijn.

            Wegenbelasting is ook maar 150 Euro per jaar dus dat is allemaal geen probleem. Wil gewoon de betrouwbaarheid van mijn Volvo (ook starten als het min 25 is) en de luxe uitstraling en
            goede rij eigenschappen van een Lexus. Dat andere diesels soorgelijke problemen hebben was me niets van bekend, heb zelf ooit een Passat gehad MY99 Tdi 110PK en dat was een brok
            betrouwbaarheid en super zuinig. Vind ze nu saai qua uiterlijk. Is het niet zo dat bij Hybride de accu's na 12 jaar het begeven?

            Comment


            • #7
              Ik zou het risico niet nemen om zo’n IS met 2.2 diesel te kopen als je ook een GS300 op je shortlist hebt staan. Veel meer auto en ook een beter kloppend pakket (Lexus=dikke stille motor met automaat)
              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

              Comment


              • #8
                Met 15k km per jaar lekker een benzine 6 in lijn IS250 halen.
                Al jaren erg betrouwbaar bij mijn ouders gebleken.

                Comment


                • #9
                  Ha, dat Raspaardje;

                  IS250 is een V6....
                  Scherven brengen gelul.

                  Comment


                  • #10
                    Dat is ook zo, Hans.
                    Hij draait iig rond als een 6 in lijn...:-)

                    Comment


                    • #11
                      met 15kkm/per jaar zou ik niet voor een diesel kiezen.
                      En een IS220d mag je eigenlijk alleen vergelijken met een IS250. Vergelijken met een grotere zwaardere GS300 is een beetje appels <> peren.

                      Comment


                      • #12
                        Klopt, de GS 300 is van een heel andere orde, net als de IS250 trouwens. De IS250 is erg slecht te krijgen hier en de andere twee modellen waar ik het over heb zijn wel makkelijk aan te komen.
                        Ik heb al in beide gereden en het is geen vergelijking maar vind het allebei erg aangenaam rijdende auto's. Hoeveel kilometers ik hier per jaar afleg in combinatie met te betalen wegenbelasting enzo doet er niet veel toe, hier betaal je voor het aantal KW's. Boven de 300KW gaan de prijzen flink omhoog, daaronder is het nog geen 25 Euro in de maand, en voor kleine auto's nog geen 100 Euro per jaar. Bedankt voor de reacties tot nu toe, ik kan er zeker wat mee.

                        Comment

                        Working...
                        X