Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nissan 370Z

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nissan 370Z

De lang verwachte opvolger van de 350Z is nu eindelijk in normale foto’s te bewonderen. De Cayman, TT en Z4 (opvolger) kunnen hun borst nat maken.

De auto deelt veel met concerngenoot Infiniti G37. Zo gebruiken ze dezelfde 3.7 liter V6 motor, die in de Infiniti 320 pk levert. Voor de 370Z zal de V6 iets niet gekieteld worden en dus dezelfde 320 pk (330 US pk’s) en 360 nm leveren. Ten opzichte van de 350Z lijkt de 370Z kleiner te worden. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. In november zal Nissan de 370Z op de Los Angeles Auto Show officieel onthullen. (aldus Autoblog.nl)

Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
    Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
    De auto deelt veel met concerngenoot Infiniti G37. Zo gebruiken ze dezelfde 3.7 liter V6 motor, die in de Infiniti 320 pk levert. Voor de 370Z zal de V6 iets niet gekieteld worden en dus dezelfde 320 pk (330 US pk’s) en 360 nm leveren. Ten opzichte van de 350Z lijkt de 370Z kleiner te worden. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger.Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. In november zal Nissan de 370Z op de Los Angeles Auto Show officieel onthullen. (aldus Autoblog.nl)
    en ik had al hoofdpijn....
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ha, die Floris;

Stoer ding; zou ik zelf eerder kiezen dan een GT-R uit dezelfde showroom.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Hele leuke kar lijkt me dit.
        "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
        Mattheüs 7:3-5
        "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
        "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
        "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
          en ik had al hoofdpijn....
          Hoezo?
          Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
          Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Best leuk ding idd, net als de 350Z. Toch vind ik een Cayman veel gaver.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

....bovendien lijkt een Cayman me waardevaster.

Ik vindt de achterlichten een beetje raar vormgegeven.Verder wel een mooie auto.
              All you need to remember is the number '70' .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                Ha, die Floris;

Stoer ding; zou ik zelf eerder kiezen dan een GT-R uit dezelfde showroom.
                hoezo, is die net zo duur dan?
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ha, die ExT;

Als de 370Z (niet buitensporig veel) duurder is dan de GT-R zou ik óók voor de Z kiezen.
                  Scherven brengen gelul.

Comment

ik bedoel te zeggen, een GT-R is toch veel duurder?

Comment

Ha, die ExT;

Ik neem ook wel aan dat de GT-R een stuk duurder zal zijn. Maar dan zou ik nog steeds, al had ik voor die GT-R de centen op zak, eerder de 370Z kiezen.
                      Last edited by Hansv; 01-03-09, 22:27.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Ik krijg nu al hoofdpijn van de prijs in NL....

Man, heel NL zou dat ding toch bestellen voor dat geld?!
                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

En nu een beetje driften met die bakken.....
                          De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!
                          "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                          The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Ha, die Gummers;

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                            http://www.auto-motor-und-sport.de/n...ro-955720.html

Ik krijg nu al hoofdpijn van de prijs in NL....

Man, heel NL zou dat ding toch bestellen voor dat geld?!
                            Schrik niet van het verschil....
                            Scherven brengen gelul.

Comment

in 't wit

"Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                              The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

afschuwelijk die koplampen en achterlampen, doe mij de 350Z maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                  Het begrotingstekort moet ergens mee gedicht worden he.

Comment

Stond een vergelijkende test met de Cayman in Top Gear magazine van vorige maand. SChijnt dat de Cayman nog vele malen beter rijdt dan de 350z. Vind ze persoonlijk eigenlijk allebei niet echt mooi.
                                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

350Z ziet er beter uit dan de 370Z.
                                      Laatste is overstyled Jap-meuk
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Honda S2000 vind ik dan leuker, 350Z vind ik ook niet echt mooi.
                                        SLK vind ik dan zelfs ook nog MOOIER om te zien.

Comment

S2000 is veel mooier id. Ik heb o.a. een probleem met de deurgreep op de 370.
                                          Daar klopt iets echt niet, erg lelijk.

Dus S2000 kopen, turbo/compressor kitje erop, klaar.
                                          http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ik vind de proporties van de 370Z prima geslaagd, op de een beetje leeg aandoende wielkasten achter na. Zoals hierboven ook gezegd zijn de details erg dubieus. Druk. Overgestyleerd. Lampen. Deurgrepen. Jammer, want de aandrijflijn is volgens mij dik in orde. Dat automatisch tussengas systeem zou ik wel eens willen proberen.

Alternatief zou voor mij zijn of een Z4 coupe, of een Cayman / Boxster of nog liever een Pork 993. In een S2000 kan ik absoluut niet lekker zitten. Het stuur zit te laag. Daarbij is een S2000 alleen leuk bij volle pollen richting 9000 toeren. Onderin is het zowel qua koppel als qua geluid gewoon 'n muffe 4 pitter. Alle hierboven genoemde alternatieven trekken en klinken ook goed laag in toeren. Dat past mij beter.
                                            Hubraum statt Spoiler

Comment

Hier maar, de opvolger is er https://www.autoblog.nl/nieuws/nissa...ficieel-919096

In het geel vind ik het best een aardig ding!

Comment

Maar wij Europeanen gaan hem hier niet krijgen.

Comment

Kan Nissan geen ongelijk geven. Een leuke ouderwetse coupe met mooie motor en handbak is al lang niet meer aan Europeanen besteed.
                                                  Wellicht in de toekomst via parallel import.

Comment

Zo is het. Wij Europeanen hebben liever een Leaf :-)

Comment

Oi, dat is wel jammer.
                                                      Ik vind het wel een tof retro-ding weer.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wanneer stappen we eindelijk eens af van dat wanstaltige BPM beleid zodat dit soort auto's hier ook nog een kans hebben?

Comment

Dat gaat niet gebeuren. De BPM wordt steeds belangrijker, tegenwoordig niet alleen ordinair geld binnenharken, maar ook als instrument voor milieubeleid en financiering van de electrificatie.

Comment

Eeuwig zonde. Dat dat soort leuke aut's niet naar NL komen. De Honda NSX is volgens mij ook niet in NL geweest, maar in België rijdt er wel 1 rond.
                                                            Zou gaaf zijn om die nieuwe Nissan naar NL te halen.......maar dat zal stervens duur zijn. Rijd je wel iets unieks.

Comment

Niemand koopt er een. Want geen status. Mensen lopen elkaar liever achterna en kopen een BMW Z4 (want status) ipv een Toyota Supra. Of een Nissan.
                                                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

ik zou het wel weten!

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎