Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor hen die denken dat de NSX een outdated sportwagen is...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Voor hen die denken dat de NSX een outdated sportwagen is...

    http://www.topgear.com/uk/videos/honda

  • #2
    Tof. Zie ik trouwens een aftermarket stuurtje gemonteerd?
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
      Tof. Zie ik trouwens een aftermarket stuurtje gemonteerd?
      Nee hoor, is OE Type-R stuur

      Comment


      • #4
        Mooi nat jakkerwerk van the Stig, prima tijd. Applaus. Ding doet het in de Best Motoring filmpjes ook altijds nog best ook al heeft ie 100pk ofzo minder dan z'n tegenstanders, laten we 't chauvinisme noemen:)
        "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
        Mattheüs 7:3-5
        "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
        "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
        "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

        Comment


        • #5
          Leuk om ook eens te zien hoe dat TG-baantje eruitziet. Klopt wel ongeveer met wat ik m'n hoofd had.
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            TG baantje zit ook in racesim GTR2, scratchbuilt door wat whizzkids.

            Leuke is dat de tijden ook best kloppen tov Maserati MC 12's en Caparo's, Mattijs. Zal eens opzoeken wat voor tijd ik had met een beslickede MC12, dat was een tikje sneller dan de street MC 12 met 'straatbanden' getest in TG door the Stig...

            back ontopic:)
            "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
            Mattheüs 7:3-5
            "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
            "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
            "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

            Comment


            • #7
              Dat was inderdaad leuk om te zien, maar 1 ding werd me wel gelijk duidelijk: een race is niet mogelijk daar (zonder al te veel risico) :-).

              Comment


              • #8
                jawel, als er maar geen grote verschillen in performance zitten en het niet teveel ronden zijn (zie de zuinigheidsrace die de audi R8 won met 1.6 rondje of zoiets) :-).
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                Comment


                • #9
                  Wel geinig baantje idd, maar je kunt de 'bochten' (in GTR2) maar slecht zien, omdat het 1 grote plak asfalt is natuurlijk.

                  Filmpje zal ik vanavond (=thuis) even kijken!

                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)



                  Comment


                  • #10
                    Harry inderdaad, maar na een 5tal rondjes weet je wel hoe ie gaat en herken je ook de bochten/camerapunten zoals op de echte TG baan.

                    Ik vind het baantje vermakelijk en mooi om wat drifts neer te zetten. The Stig ook zie ik:)
                    "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                    Mattheüs 7:3-5
                    "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                    "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                    "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

                    Comment


                    • #11
                      Ha, hier ook al een draadje over de NSX.....

                      Yep.

                      Ik begin 'm nu outdated te vinden...'t heeft lang geduurd maar de tijd is rijp voor de nieuwe met een V10.
                      Jammer trouwens dat die tweede (!) R-versie nooit in europa is geleverd (behalve een paar in de UK dan); en ja, er was al eens eerder een NSXR versie.
                      All you need to remember is the number '70' .

                      Comment


                      • #12
                        NSX staat nog steeds bovenaan mijn lijstje van: Relatief betrouwbare, gave, betaalbare supercars. Lijstje is vrij klein overigens. :)

                        Comment


                        • #13
                          Oud filmpje maar het blijft leuk om te zien :)
                          2002 NSX-R werd ook door Evo magazine verkozen tot de Sportwagen van het jaar in 2002 als ik me goed herinner (kan ook 2003 geweest zijn).

                          En outdated, ach, wanneer is een auto outdated?
                          Voor de meeste automobilisten is een auto outdated als er niet de laatste gimmicks op zitten. En juist die laatste gimmicks bestaan tegenwoordig vooral uit stukken electronica die stuk voor stuk ook los en achteraf in te bouwen zijn.
                          Verder mis je wellicht wat veiligheidszaken als zij-airbags etc. (voor zover dat ik een dergelijke compacte auto al haalbaar zou zijn).
                          Bekerhouders enz. heb ik in de NSX nooit gemist. Of beter gezegd, de enige manier om bij mij te kunnen drinken zonder te morsen is uit een flesje.

                          Comment


                          • #14
                            @Dennis Cavallino

                            Hoezo "relatief betrouwbare" auto??
                            Een NSX die gewoon zijn onderhoud krijgt is letterlijk betrouwbaarder dan de meeste gewone auto's. Technisch zit het allemaal perfect en heel mooi in elkaar. Het enige waar geld in gaat zitten zijn banden.

                            Laatste beurt was zeggen en schrijven Euro 155.49

                            Comment


                            • #15
                              Nou ja, met outdated bedoel ik dat je kunt zien dat het een auto is uit 1991. D'r is eigenlijk maar 1 facelift geweest in al die jaren.
                              Ook het motorvermogen is achterhaald; een beetje subaru is sneller en bovendien net zo goed in 't bochtenwerk. Begrijp me niet verkeerd: de NSX is nog steeds een icoon van de jaren '90 en dat met een hoge mate van betrouwbaarheid en duurzaamheid...maar het wordt tijd voor wat frisse wind.
                              All you need to remember is the number '70' .

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door mvm Bekijk bericht
                                @Dennis Cavallino

                                Hoezo "relatief betrouwbare" auto??
                                Een NSX die gewoon zijn onderhoud krijgt is letterlijk betrouwbaarder dan de meeste gewone auto's. Technisch zit het allemaal perfect en heel mooi in elkaar. Het enige waar geld in gaat zitten zijn banden.

                                Laatste beurt was zeggen en schrijven Euro 155.49
                                Nouuuu, ik wel eens andere posts gelezen.
                                Geen over duizende euro's onderhoud per jaar.
                                En rij maar eens een schermpje kapot :-(.

                                Maar... ik vind ze wel tof!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                  Nouuuu, ik wel eens andere posts gelezen.
                                  Geen over duizende euro's onderhoud per jaar.
                                  En rij maar eens een schermpje kapot :-(.

                                  Maar... ik vind ze wel tof!
                                  Duizenden Euro's?????
                                  Ben benieuwd benieuwd naar die posts en waar dat dan aan zou zijn besteed, klinkt me als onzinverhaal van "horen zeggen".

                                  Technisch onderhoud kost gewoon Accord achtige prijzen.

                                  De aluminium delen van wielophanging en carrosserie/plaatwerk zijn inderdaad kostbaar, maar daar heb je in principe alleen kosten aan in geval van een schade.

                                  Comment


                                  • #18
                                    @Lennart,

                                    Natuurlijk, die posts ken ik ook. Als er echt dingen fout gaan kan het aardig in de papieren lopen. Maar meestal heb je dan te maken met domweg foutief gebruik dan wel achterstallig onderhoud.
                                    Geknapte distributieriem met beschadigde kleppen e.d. is een hele dure grap, airco-pomp of condenser die kapot gaat, het snapring-probleem (probleem van een kleine serie versnellingsbakken), dat zijn de dure dingen.
                                    Verder is ook de koppeling een prijzig grapje.

                                    Maar dat is bij de meeste duurdere auto's ook zo.

                                    Al het gewone standaard werk zit gewoon heel goed in elkaar.

                                    Over plaatwerk ga ik het maar niet hebben, dat aluminium spul is en blijf gewoon schrikbarend duur.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Waarom ik de term "Relatief betrouwbaar" gebruik, beantwoord je eigenlijk zelf al:

                                      Als er echt dingen fout gaan kan het aardig in de papieren lopen. Maar meestal heb je dan te maken met domweg foutief gebruik dan wel achterstallig onderhoud.
                                      Geknapte distributieriem met beschadigde kleppen e.d. is een hele dure grap, airco-pomp of condenser die kapot gaat, het snapring-probleem (probleem van een kleine serie versnellingsbakken), dat zijn de dure dingen.
                                      Verder is ook de koppeling een prijzig grapje.
                                      Koop je een nette Ferrari 308 oid, of Lamborghini Jalpa (om maar wat MM's te noemen in de prijsklasse vanaf 35k) dan weet je dat je veel meer moet calculeren dan bij een NSX. Toch moet je ook de NSX niet uitvlakken alszijnde een auto die je net zoveel kost als een Civic. Je hebt jaren die meevallen en jaren die tegenvallen. Denk ik. Daarom, relatief betrouwbaar. En dat is alleen maar een compliment in de supercar klasse.

                                      Een Subaru sneller, leuker goedkoper? Alsjeblieft zeg, die heb ik al zovaak gehoord in vergelijk met Porsches, BMW m-etjes. Als mensen daar blij van worden, koop vooral zo'n Sub. Een NSX is wel een iets andere belevenis. Rijdt nog een stuk zuiniger ook, waardevast etc. Dus die goedkoper slaat alleen op de aanschaf. Leuker twijfel ik al aan. Sneller... misschien van 0-200... tot je weer moet tanken. Gelukkig zijn er aparte Subaru forums. :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        @Dennis Cavalino

                                        HET voordeel bij een NSX is denk ik toch dat alles gewoon gemaakt en ontworpen is om ook écht gebruikt te worden. Bij Ferrari en Lamborghini heb ik daar tot/met de F355 wat twijfels bij. De huidige modellen (F360 en F430) zijn wat dat betreft veel beter geworden.
                                        Simpel voorbeeld, ik rij niet zachtjes met de NSX maar de koppeling is ook na 130K km nog steeds niet op. Over de Gallardo (mijn andere favoriet) heb ik al vaak gelezen dat die al na 15K km vervangen worden (weet niet precies waarom).

                                        Met een standaard Subaru heb ik nog nooit problemen gehad. Natuurlijk is een Sub veel makkelijk en goedkoper te tunen dankzij de turbomotor maar juist op de 0-200 sprint heb ik er geen moeite mee. Mijn ervaring is dat ze van 0-160 heel snel zijn, maar dat het daarboven al snel minder wordt. Op nat wegdek hebben ze wél een heel groot voordeel, dank zij hun 4WD.

                                        Wat wegligging betreft, laat ik het maar eens gewoon eerlijk zeggen.

                                        ALLE moderne auto's waar ook maar een beetje aandacht aan de wielophanging cq. wegligging is besteed liggen héél dicht bij elkaar als het gaat om maximum bochtsnelheden. En de rest heeft vooral te maken met een goede uitlijning en goede banden.

                                        Comment


                                        • #21
                                          "Een Subaru sneller, leuker goedkoper? Alsjeblieft zeg, die heb ik al zovaak gehoord in vergelijk met Porsches, BMW m-etjes. Als mensen daar blij van worden, koop vooral zo'n Sub. Een NSX is wel een iets andere belevenis."


                                          Ik kan erover meepraten met o.a. een MV Agusta in de schuur. Da's puur emotie maar ik wordt net zo goed door knakenbakken aan snot gereden als 't er op aan komt.

                                          Bovendien heb ik ook liever een NSX-R voor m'n deur staan dan, bijvoorbeeld, een nieuwe EVO10. Neemt niet weg dat ik 'm (de NSX dan) nog steeds outdated vindt en dat-ie rijp is voor vervanging.
                                          All you need to remember is the number '70' .

                                          Comment


                                          • #22
                                            Goede info/verhalen mvm/ReneNSX/Cav.

                                            Blijft voor mij het Japanse sportwagenicoon eigenlijk(filmpjes an Senna etc)die nu wat CWATR al zegt toch allang aan vervanging toe is....
                                            Nu de GT-R er is neemt die het estafettestokje over tot wanneer de nieuwe NSX(R?) ofzo komt. Ding zal heerijk sturen denk ik. En dat Subaruverhaal, inderdaad. Dan kun je wel op een DAFje een turbo plakken natuurlijk:)
                                            "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                            Mattheüs 7:3-5
                                            "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                            "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                            "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

                                            Comment


                                            • #23
                                              *schop van hoog on-topic-gehalte*

                                              Volgende week vindt op Motegi de laatste Super GT-race van het seizoen plaats. Met daarin het allerlaatste optreden van de Honda NSX. Maar liefst 16 (!) jaar heeft de NSX in GT500-vorm meegedraaid in het Japanse GT-kampioenschap. Hij zag Supra's en Skylines komen en versloeg in september nog de nieuwste GT500-wapens van Toyota en Nissan.

                                              Maar nu komt er dan een einde aan zijn carrière omdat er in 2010 geen auto's met middenmotor worden toegelaten in de GT500-klasse. Wat meteen ook vraagtekens oproept over zijn opvolger. Want wat heeft Honda als alternatief?
                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                              Comment


                                              • #24
                                                De "nieuwe" Civic die verderop in het dorp geparkeerd staat.

                                                Althans, dat denkt de bestuurder..... ;-)

                                                ( het is dat ik remde)
                                                Veritatis simplex oratio est

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                  De "nieuwe" Civic die verderop in het dorp geparkeerd staat.

                                                  Althans, dat denkt de bestuurder..... ;-)

                                                  ( het is dat ik remde)
                                                  Ik vat hem niet...

                                                  Komt dit draadje toch weer boven drijven, dus nog maar wat toevoegen.
                                                  Hoewel over het uiterlijk natuurlijk gezegd kan worden dat het "outdated"
                                                  is (ben ik het uiteraard niet mee eens) is mij inmiddels door ervaring gebleken dat met wat upgrades de NSX nog steeds moeiteloos meekomt met recente/huidige generatie supersportwagens (Porsches, Audi R8, Ferrari 360 etc.). Voordeel van de NSX is daarbij dat je niet gehinderd wordt door allerlei regulerende elektronica zoals vaak toegepast in het moderne spul.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Plaatje erbij?

                                                    'Afscheidsfoto':

                                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Man, dat zijn halve F1 wagens van carbon en met super-getunede motoren.....heeft niks meer met de originele NSX van doen.Zit geen origineel onderdeel meer aan. Kun je vergelijken met de DTM en de mercedessen en Audi's die daarin rondtuffen.
                                                      All you need to remember is the number '70' .

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Euh, ja. Volgens mij beweert Dutch ook niet anders. Hij vindt het alleen knap dat een auto met alleen maar updates 16 jaar lang met hetzelfde basisontwerp in een raceklasse rondrijdt. Wat ik met hem eens ben. :)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Enne, die "Corvette's" die hoge ogen gooien op Le Mans? Zijn nou ook niet bepaald out-of-the-brochure ;)

                                                          Blijft een aparte auto zo'n NSX.
                                                          Oliestoken voor het goede doel

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                            Euh, ja. Volgens mij beweert Dutch ook niet anders. Hij vindt het alleen knap dat een auto met alleen maar updates 16 jaar lang met hetzelfde basisontwerp in een raceklasse rondrijdt. Wat ik met hem eens ben. :)
                                                            Precies. En ik vond dit topic er wel zo toepasselijk voor, gezien het woord 'outdated'. :)
                                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Tja...wat moet ik zeggen.
                                                              Rij al 10 jaar in zo'n apparaat. Toen ik dat ding kocht wou ik eigenlijk gaan voor een Esprit (Turbo) of een 348, thank god heb ik een NSX gekocht (was toch al HondaFiel).
                                                              1 blik onder de motorkap van een Esprit deed mij huiveren, en de aanblik van de onderkant en het onderhuidse van de Ferrari deed mij aan een kitcar denken, waarbij de rillingen over me rug liepen. Mag best hoor, maar niet voor dat geld.

                                                              Meer dan 200.000KM op de NSX (op 195K nieuw blok) en dat met meer dan de helft van die KM's met de toerenteller boven de 8Krpm (ben rev junkie).
                                                              Ik rij er absoluut niet voorzichtig mee, en dat brengt kosten met zich mee.
                                                              Maar daar heb ik dat ding voor gekocht, niet om aan te poetsen.
                                                              Ook veel mods aan gedaan, vooral motorisch en de aandrijflijn.

                                                              Maar na 10 jaar word je ook deze auto zat. Dus ik kijk wel verder. Echter zien we vaak dat NSX eigenaren die upgraden naar een 360/430 of gallardo vaak later toch terugkomen naar de NSX.
                                                              In elke top-whatever van beste/fijnste auto's ooit zie je deze auto eigenlijk altijd terugkomen, wat op zich niet vreemd is.
                                                              Zo heeft de NSX een uitgangspunt gevormd voor de McLaren F1. Is een stukje over ergens van gordon murray of zoiets.
                                                              Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                                Euh, ja. Volgens mij beweert Dutch ook niet anders. Hij vindt het alleen knap dat een auto met alleen maar updates 16 jaar lang met hetzelfde basisontwerp in een raceklasse rondrijdt. Wat ik met hem eens ben. :)
                                                                Euhm...wat noem je updates? Carbon carosserie, onderstel totaal veranderen en de motor met compleet ander binnenwerk.....da's een totaal andere auto waarbij alleen nog een beetje uiterlijk en de naam overeenkomt.

                                                                De NSX was/is een fantastisch mooie auto waar ik zelf ook een liefhebber van ben maar die race-auto's hebben niks met een gewone NSX van doen. Spreken van updates is dan gelul.
                                                                All you need to remember is the number '70' .

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X