Ha, die Gummers;
Naar aanleiding van een gesprekje over Lexus gister even bij de vestiging van dat merk in Amsterdam binnengelopen om eens achter het stuur van een GS plaats te nemen. Mij was namelijk verteld dat de ruimte, zelfs komend uit een oudere Vijf, nog wel eens aardig tegen kon vallen. Dat viel me alleszins mee; alles is uitgebreid verstelbaar en ook in absolute zin valt de ruimte zeker niet tegen. Op de hoofdruimte na dan; een GS zonder schuif/kanteldak laat zelfs minder lucht tussen schedel en hemelbekleding dan een E39 mèt zo'n voorziening. Ja, ook als die gesloten is. Voor de volledigheid dus ook nog even een GS-mèt geprobeerd en daarin was het gewoon behelpen. De (overigens uiterst correcte en vriendelijke) verkoper gaf dat ook ruiterlijk als minpunt van deze auto toe.
Nu kan ik me diverse familieleden herinneren die ook nogal flink van postuur zijn en die in een grijs verleden hun stoelframe/rails in hoogte of diepte bij gespecialiseerde bedrijven lieten verplaatsen om zo meer ruimte te krijgen; zou die mogelijkheid tegenwoordig ook nog bestaan of is dat met al die elektrickery niet meer te doen?
Voor het overige wel een erg fraai ding, hoor; voor velen misschien wat anoniem en op details misschien niet zo hoogwaardig afgewerkt als bijvoorbeeld bij Audi, maar het is wel het soort auto waarin ik me thuis zou kunnen voelen. Uiterst functioneel en het geeft de indruk een eeuwigheid mee te kunnen.
Naar aanleiding van een gesprekje over Lexus gister even bij de vestiging van dat merk in Amsterdam binnengelopen om eens achter het stuur van een GS plaats te nemen. Mij was namelijk verteld dat de ruimte, zelfs komend uit een oudere Vijf, nog wel eens aardig tegen kon vallen. Dat viel me alleszins mee; alles is uitgebreid verstelbaar en ook in absolute zin valt de ruimte zeker niet tegen. Op de hoofdruimte na dan; een GS zonder schuif/kanteldak laat zelfs minder lucht tussen schedel en hemelbekleding dan een E39 mèt zo'n voorziening. Ja, ook als die gesloten is. Voor de volledigheid dus ook nog even een GS-mèt geprobeerd en daarin was het gewoon behelpen. De (overigens uiterst correcte en vriendelijke) verkoper gaf dat ook ruiterlijk als minpunt van deze auto toe.
Nu kan ik me diverse familieleden herinneren die ook nogal flink van postuur zijn en die in een grijs verleden hun stoelframe/rails in hoogte of diepte bij gespecialiseerde bedrijven lieten verplaatsen om zo meer ruimte te krijgen; zou die mogelijkheid tegenwoordig ook nog bestaan of is dat met al die elektrickery niet meer te doen?
Voor het overige wel een erg fraai ding, hoor; voor velen misschien wat anoniem en op details misschien niet zo hoogwaardig afgewerkt als bijvoorbeeld bij Audi, maar het is wel het soort auto waarin ik me thuis zou kunnen voelen. Uiterst functioneel en het geeft de indruk een eeuwigheid mee te kunnen.
Comment