Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geen opvolger van de Honda NSX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• geen opvolger van de Honda NSX

De sportwagen is Honda’s tweede slachtoffer van de economische crisis. Het project is definitief van de baan.

In 2010 zou de nieuwe NSX met een V10 op de markt moeten verschijnen. Acura, Honda’s luxemerk, zou de concurrent van Nissans GT-R onder haar hoede krijgen. Gisteren maakte het bedrijf bekend dat de auto geschrapt is. De NSX-vervanger was al in vergevorderde staat van ontwikkeling. Zo nu en dan werd hij al gespot op de Nordschleife, waar hij zijn eerste testronden maakte. Hoewel de eindfase dus al in zicht was heeft Honda toch besloten de stekker uit het project te trekken.

Eerder trok het bedrijf zich al terug uit de Formule 1. Of de motorsport en IRL IndyCar Series het binnenkort ook zonder Honda moeten stellen is niet bekend.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

De stekker gaat er nu uit. Kan me niet voorstellen dat als het economisch weer wat beter gaat die auto niet alsnog van de plank gehaald wordt.
    2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Ik hoop het. Als Honda ziet dat de GT-R als een gek verkoopt, (weet niet of dat zo is) doen ze dat denk ik wel. Ik was toch ook wel erg benieuwd naar het niveau van de wagen. De eerste NSX was in '91 zijn tijd lichtjaren vooruit.

Comment

Erg jammer...geeft wel aan dat zelfs de auto-industrie zelf vermoedt dat er voor snelle auto's geen markt meer zal zijn.
        All you need to remember is the number '70' .

Comment

Ach, je kan altijd nog terugvallen op een cobrakit badkuip :-)
          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
            Ach, je kan altijd nog terugvallen op een cobrakit badkuip :-)
            In dat geval zou ik wel een paar munten investeren in een goede valhelm. Want het valt nogal "van ver"...

Comment

Jammer, hoewel ik toch niet vooraan sta om er eentje te bestellen.

Als ik me zo'n wagen voor erbij kan veroorloven, zou ik eerder bij Ariel, Bowler of hoe heet die bolide van dat motorfietsmerk waar ik even niet op kan komen ook al weer?

Roept overigens ook vragen op over de winstgevendheid van het in de markt zetten van dergelijke wagens. Ontwikkeltijd en investering zijn lang en hoog, dus hoeveel moeten er verkocht worden om ten minste break even te draaien?
              Als image-builder heeft Honda het niet nodig; daarnaast doen ze natuurlijk veel aan image builden met de hybrides.
              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ha, die Slibbe;

Je bedoelt KTM neem ik aan?
                Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                X