Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honda Insight

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda Insight

    En wat vinden we hier van?

    http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10640

    Een stuk beter te pruimen dan de Prius dacht ik zo. Hopelijk ziet het er van binnen ook een beetje cool uit en rijdt het net zo lekker als andere Honda's. Dan val ik er misschien wel voor.

    *hoort in de verte al een meute met pek en veren aanstormen*


  • #2
    Neen, ik ga er wel in mee ... Vroeg me nog af trouwens: ik rij ongeveer 35 km naar het werk, zou je dan volledig op batterijen kunnen rijden in deze gebakjes?
    Rock on. RS.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
      Neen, ik ga er wel in mee ... Vroeg me nog af trouwens: ik rij ongeveer 35 km naar het werk, zou je dan volledig op batterijen kunnen rijden in deze gebakjes?
      niet op de snelweg in ieder geval
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

      Comment


      • #4
        Mooie hybrides zijn er nog steeds niet helaas, maar dit is wel te doen.

        Financieel is zo'n auto gewoon erg interessant en dagelijks valt er toch niet veel te scheuren/Gummen in de randstad.
        Dit is gewoon een soort van 1-persoons bus/trein ; fijn vervoersmiddel en niet te duur.
        Slecht rijden zal het vast niet, maar echt goed geloof ik gewoon niet. Dingen zijn te hoog, te zwaar en te traag.

        Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)



        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
          Neen, ik ga er wel in mee ... Vroeg me nog af trouwens: ik rij ongeveer 35 km naar het werk, zou je dan volledig op batterijen kunnen rijden in deze gebakjes?
          Nee, haal je maar een paar KM mee in full electro mode.

          De Insight komt op mij over als een wat vlotter ogende/scherper gelijnde Prius.
          Zit vind ik veel op de Prius gelijkende lijn in, is zeker noodzakelijk voor beste stroomlijn vorm bij zo'n middenklasse hybride model

          Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
          Mooie hybrides zijn er nog steeds niet helaas, maar dit is wel te doen.
          Slecht rijden zal het vast niet, maar echt goed geloof ik gewoon niet. Dingen zijn te hoog, te zwaar en te traag.
          Ik persoonlijk vond de Prius die wij (mijn vrouw) ruim 2,5 jaar gehad hebben best aardig rijden. Niet sportief natuurlijk, maar je kon er onverwacht fors mee doorrijden indien gewenst, wegligging was comfortabel maar toch redelijk strak en zeker niet te soft/ongevoelig, als dagelijkse auto heel goed mee te leven.
          Last edited by RenéNSX; 06-01-09, 15:38.

          Comment


          • #6
            Ik dacht even dat naar een nieuwe versie/facelift van de Prius zat te kijken. ;-))

            Groet
            GJ

            Comment


            • #7
              Schijnt dat het verbruik best wel tegenvalt als je stevig doorrijdt.
              Bovendien maak ik me zorgen over de toename in complexiteit t.o.v. de reguliere brandstofverbranders. Een akku-pack zal niet het eeuwige leven hebben en ook wel een stevige duit kosten.

              Maar wellicht dat de doelgroep voornamelijk de leasers zijn die een lage bijtelling willen.
              All you need to remember is the number '70' .

              Comment


              • #8
                Wel weer een benzine/hybride en niet een diesel hybride en dan terwijl Honda ook best goede diesels schijnt te bouwen.
                ------------------------------------------------
                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                  Wel weer een benzine/hybride en niet een diesel hybride en dan terwijl Honda ook best goede diesels schijnt te bouwen.
                  Klopt. Peugeot heeft een concept van de de 308 met diesel-hybride en als ze slim zijn gooien ze die z.s.m. op de markt. Want die gaat in krenterig Nederland natuurlijk lopen als een tierelier.

                  @CWATR: mij is het ook louter om de bijtelling te doen. Maar een Prius vind ik echt 3x niks qua look en feel, en alle Honda's die ik tot nu toe bestuurd heb bevielen me prima. Dus ben hier eigenlijk wel erg benieuwd naar. Honda kennende rijdt het niet bepaald als een dweil.

                  Comment


                  • #10
                    Ik vind het ook meer een Prius-update dan een auto met een eigen gezicht.

                    Tja, financieel valt er veel te zeggen voor zo'n hybride. Maar ik vertik het persoonlijk, al was het alleen maar omdat die dingen grosso modo helemaal niet milieuvriendelijk zijn. En omdat het ENORM schraperig is, natuurlijk. :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

                    Comment


                    • #11
                      Een full-elektro met een beetje radius (300+ km) zou ik zeker overwegen, als het ding er niet als een mongolenbusje eruit ziet. Hybrides niet, want dat is alleen een auto om het geweten te sussen voor mensen die niet kunnen rekenen/nadenken.
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                      Comment


                      • #12
                        Hm. Ik weet nog niet of ik met zo'n dashboard in Supertech-midiset-look zou kunnen leven. http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10670

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                          Een full-elektro met een beetje radius (300+ km) zou ik zeker overwegen, als het ding er niet als een mongolenbusje eruit ziet. Hybrides niet, want dat is alleen een auto om het geweten te sussen voor mensen die niet kunnen rekenen/nadenken.

                          Inderdaad....maar dan wel een full elektro die in een paar uur is opgeladen tot 100% en waarvan de accu's een lange levensduur hebben.

                          De prestaties van een full elektro kunnen zonder al teveel moeite naar Gti niveau (of zelfs beter) worden getild. Gaat waarschijnlijk wel ten koste van je actieradius ;-)
                          All you need to remember is the number '70' .

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                            Hm. Ik weet nog niet of ik met zo'n dashboard in Supertech-midiset-look zou kunnen leven. http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10670

                            GATVER..
                            Dat is echt ontzettend lelijk, hoog speelgoedlook nivo en rommelig. Wat dat betreft heeft Toyota het in de Prius het een stuk beter gedaan, weliswaar geen hoogstandje maar wel gewoon netjes en strak, stuk beter dan in deze Insight.

                            Comment


                            • #15
                              Ik zou wel zo'n Tango willen: http://zaplog.nl/zaplog/article/leli...r_het_nakijken

                              Ding ziet eruit als een invalidewagentje maar is een echt scheurijzer. Alleen is 'ie nog wat duur nu.
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                              Comment


                              • #16
                                Die Tango geeft inderdaad goed weer welke kant we technisch (zeker niet qua uiterlijk en prijskaartje uiteraard) op moeten om fun te hebben met een electric car. Zou er graag eentje willen hebben voor de dagelijkse 3km naar het werk :-)

                                Daan...

                                Comment


                                • #17
                                  Gisteren gekeken naar de Insight.

                                  Qua buitenkant beter dan de Prius. Voldoende ruimte ook in de kofferbak.

                                  Binnen, tsja het is al gezegd.. Laat ik het zo zeggen. Het is niet echt afgestemd op de Europese smaak. :) Plastics ogen en voelen ook goedkoop. Maar ja 20.000/21.000 met zo'n uitrusting, het moet uit de lengte of uit de breedte komen. Knoppen e.d. hadden wel een degelijk gevoel.

                                  Kijk ik naar de bijtelling dan blijft dit een zeer aantrekkelijk alternatief. Het geld wat ik per maand bespaar kan dan ook veel andere leuke dingen gebruikt worden.

                                  Overigens zou het net zo goed een Jazz kunnen worden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vandaag de Insight besteld. Een witte Elegance. Met een beetje mazzel levering begin augustus.

                                    Schraperig, ja zeker! Ben per maand gewoon erg weinig kwijt (zolang het 14% blijft) dus er blijft geld over voor de eerder genoemde andere leuke dingen.. Wat dat zal worden moet ik nog eens goed over nadenken ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Toch maar gefeliciteerd dan? :-)

                                      Heb de test in de AMS gelezen. Hij is inderdaad erg zuinig, voor de rest rijdt het ehm.. laten we zeggen suboptimaal. :-) ("kaum Federungskomfort").

                                      Comment


                                      • #20
                                        Dank je wel ;)

                                        Ja het klopt dat het veercomfort niet optimaal is. Met name korte oneffenheden worden behoorlijk doorgegeven. Verder viel het wat mij betreft wel mee. (zal wel de 207 SW meenemen naar België ;) )

                                        Maar goed als jullie echt willen weten welke monumentale fout ik heb gemaakt.
                                        http://www.timesonline.co.uk/tol/dri...cle6294116.ece

                                        ;-)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tja, die link had ik al geplaatst in het Clarkson draadje. Dan lees je toch niet ;-)
                                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Had hem al gelezen voordat ik de order doorgaf. ;) Hilarisch stukje. Nog hilarischer hoe met name de Yanks Clarkson nog serieus nemen ;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Zeg even heel wat anders en zeker niet omdat die op m'n shortlist staat, maar Auzz hoe bevalt de Insight??

                                              Hoef niets omtrent de Gumwaardigheid te weten, dat weet ik zelf wel. Maar ruimte, geluid, comfort, kofferbak enz. enz., kortom het normale dagelijkse gebruik van de 1x modaler is dat nog iets?
                                              Is die werkelijk zo zuinig, bv alleen in stadsverkeer?

                                              De vragen zijn trouwens serieus.
                                              2 x ouwe premium meuk
                                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                              Comment


                                              • #24
                                                Heeee Auzz, hoor je me niet? :-)
                                                2 x ouwe premium meuk
                                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Auzz Bekijk bericht
                                                  Vandaag de Insight besteld. Een witte Elegance. Met een beetje mazzel levering begin augustus.
                                                  ;-)
                                                  Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ach so, niet helemaal goed gelezen dus.
                                                    Maar die gast heeft toch wel een heel uitgebreide proefrit gemaakt, of niet?
                                                    2 x ouwe premium meuk
                                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                      Ach so, niet helemaal goed gelezen dus.
                                                      Maar die gast heeft toch wel een heel uitgebreide proefrit gemaakt, of niet?

                                                      Ha die John,

                                                      Had geen reactie meer verwacht, zag het draadje langzaam wegzakken ;)

                                                      Hoe de Insight in de dagelijkse praktijk zal bevallen. Geen idee. Het is voor mij een puur rationele keuze geweest. De kilometers die ik ga maken zijn per definitie geen spannende kilometers. Veel in de randstad, vrij veel file. Ik zocht daarom een auto die qua uitrusting compleet was en de automaat is daarbij erg prettig. Verder zijn mijn klanten (overheden) op dit moment gevoelig voor het milieubeleid van de bedrijven waar ze zaken mee doen. Het komt af en toe ook terug in aanbestedingen. Combineer je dit met de 14% bijtelling dan is het rationeel geen slecht idee. Maar, dan moet ie niet waardeloos rijden ;)

                                                      Dat viel dus enorm mee. Er vielen een paar dingen op. Ten eerste bij normaal optrekken en kruissnelheden vond ik de auto behoorlijk stil. Bij 120 draait hij iets van 2500 toeren. Bij het vloeren van het gaspedaal is het een ander verhaal. Hij schiet gelijk naar de 5000 rpm, en dan is het eerlijk gezegd een takkeherrie. Kan er helaas niets anders van maken. Sturen ging behoorlijk direct. Wat dat betreft een Honda. Onderstel is stevig, prima. Wat wel minder is is dat korte oneffenheden (bv putdeksels) te hard worden doorgegeven.

                                                      Verder reed de auto enorm soepel. Gasgeven, sturen, het rijden. Het voelde alsof het allemaal redelijk vanzelf ging. Je wordt niet betrokken als bestuurder, maar ik verwacht dat ook niet van deze auto. Ik wil ontspannen van A naar B.

                                                      Qua interieur. Mixed emotions ;). Wat betreft fit en finish prima in orde. Materiaalgebruik is discutabel te noemen. Overal keiharde kunststoffen. Blijkbaar moest de prijs van deze auto uit te lengte of uit de breedte komen. Hier is duidelijk op bezuinigd. Het dashboard zelf. Voor dat ik er in reed vond ik het erg lelijk. Echter tijdens de proefrit viel het kwartje. In de praktijk werkt het prima. Na de proefrit kan ik dag ook gerust zeggen dat het nog steeds spuuglelijk is. ;-) Maar het stoort me gek genoeg niet. Blijkbaar heb ik niet MacBoy's fetish ;) Qua uitrusting is het top. Verheug me met name op de USB -Ipod integratie, dat werkte tijdens de proefrit als een trein. Stoelen en zitpositie waren dik in orde.

                                                      Kofferruimte. Als een normale hatchback. Wel wat hoger tillen.

                                                      Verbruik. Ik heb geen idee wat het gaat worden. Op Internet lees ik over hypermilers die prachtige cijfers scoren. Als het rond de 1 op 17, 18 uitkomt vind ik het prima. Tijdens de proefrit wist ik het gemiddelde gebruik al snel van 6,3 naar 6,1 te krijgen zonder dat ik er mee bezig was. Dat komt vast wel goed, maar ik ben niet zo hypocriet om te zeggen dat dat de beweegreden was.

                                                      Zo, zo goed John?

                                                      ;-)
                                                      Last edited by Auzz; 17-06-09, 09:43.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ha mooi een uitgebreide reactie van Auzzz, thanks.
                                                        Ga nu eerst even eten een filmpje kijken en vannacht maar eens op m'n gemak doorlezen:-)
                                                        2 x ouwe premium meuk
                                                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tsja,

                                                          http://www.autoblog.nl/archive/2009/...-in-lange-tijd

                                                          Kennelijk zijn er toch wel wat mensen die het niet zo zien zitten in Honda's laatste hybride.

                                                          Groet
                                                          GJ

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            De gemiddelde Nederlander kan niet rijden en wil voor een duppie op de eerste rang zitten. En als hij/zij dan nog ergens opgepikt heeft dat hybride hip en cool is dan zal het allemaal wel meevallen met de gemiddelde kritiek van de Insight rijder.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                              De gemiddelde Nederlander kan niet rijden en wil voor een duppie op de eerste rang zitten.
                                                              Mooi dus echt iets voor m'n vrouw begrijp ik:-)
                                                              2 x ouwe premium meuk
                                                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                                De gemiddelde Nederlander kan niet rijden en wil voor een duppie op de eerste rang zitten. En als hij/zij dan nog ergens opgepikt heeft dat hybride hip en cool is dan zal het allemaal wel meevallen met de gemiddelde kritiek van de Insight rijder.

                                                                Zonder te willen klinken als een gemiddelde bezoeker op Kieskeurig.nl. Ik denk dat dit te kort door de bocht is.

                                                                Mijn referentiekader is op dit moment de Mondeo 3 en de 207 SW die we thuis rijden. Hoewel geen BMW of Mini zijn het voor hun klasse bovengemiddeld goed rijdende auto's. Tijdens de proefrit vond ik de Insight prima sturen. Beetje dood gevoel rond de middenstand, maar bij het insturen genoeg gevoel en het onderstel geeft genoeg informatie door (bij korte oneffenheden te veel)

                                                                Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen sluit ik mijn ogen niet voor de minpunten van deze auto. Maar zo bont Consumer Reports het maakt, nee dat geloof ik ook niet. Mind you, hun core business is ook het testen van broodroosters, staafmixers etc etc. De Amerikaanse Consumentenbond die imho beter zijn in andere zaken dat autovergelijkingen. Wat dat betreft vind ik de bevindingen van bv Autovisie, Honest John etc. en mijn eigen bevindingen geloofwaardiger.

                                                                Ik vind het opvallend dat men zo laaiend enthousiast is over de Jazz/Fit en juist niet over deze auto. Ik heb beide proefritten achter elkaar gereden waarbij ik de Insight prettiger vond rijden. Vooral de zitpostitie was beter.

                                                                Kortom, slechte auto. Nee zeker niet. Zijn er betere auto's. Ja absoluut. Maar zakelijk gezien en qua kosten per kilometer is het erg aantrekkelijke auto. Dus ja, ik zit wat betreft de zakelijke kilometers graag voor een dubbeltje op de eerste rang, waarbij het geld wat ik bespaar aan iets echt leuks kan worden uitgegeven. Wie weet volgend jaar de MX5 er naast ;)

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X