Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Infinity FX50S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Infinity FX50S

Sjeumig wat een ding!

Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Snapt zo'n oetl*l van een presentator niet dat de presentatie van Infiniti in Europa al lang van te voren gepland is? Niet echt nieuw trouwens. Rijden er toch al een aantal jaren een redelijk aantal van rond in onze lage landen.

Comment

de FX50 is de overtreffende trap van de FX35/FX45. MIsschien dat 'ie dat bedoelde.....de presentator spreekt me ook niet echt aan moet ik zeggen.
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ha, die ExT;

Mwoah; ik vond deze combinatie presentator/auto wel aardig matchen....
        Scherven brengen gelul.

Comment

Heb tijd geleden eens een proefritje met de XF45 gemaakt.
          Geheel in tegenstelling tot het gebruikelijke SUV weggedrag een verbluffend strak en zelfs gewoon sportief sturende auto, in de gereden US 340PK versie met 5-bak automaat een fijne sportief presterende auto.
          Alleen in tegenstelling tot het forse uiterlijk is het interieur vrij krap: zit voorin is goed, maar op a-bank vrij beperkt en is de kofferruimte gewoon erg klein.
          Spijtig van de kleine binnenruimte, anders had ik serieus over de FX nagedacht als dagelijkse auto.

Comment

Zag laatst zo'n FX 35 staan. Die lijkt in het echt veel kleiner dan op de foto. Is dan ook een X3-concurrent. De FX50 richt zich op de X5 rijder, dat moge duidelijk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
              Zag laatst zo'n FX 35 staan. Die lijkt in het echt veel kleiner dan op de foto. Is dan ook een X3-concurrent. De FX50 richt zich op de X5 rijder, dat moge duidelijk zijn.
              Ten tijde van introductie van de FX35 was deze van dezelfde afmetingen als een toenmalige X5. Zoek maar eens op. Dat die X3 daar ook niet zoveel vanaf zit, is weer een ander verhaal.

Ik heb de originele FX voor het eerst gesport op SXM en vanaf die tijd al is het één van de weinige SUV's die mij qua uiterlijk kan bekoren, omdat hij voor een SUV gewoon sportiever gelijnd is dan de gebruikelijke blokkendozen.

Qua SUV neem je imho ofwel utieme blokkenozen (Benz, Landrover, Range Rover) of sportiever gelijnd (dan had je eigenlijk alleen de FX).

Nu nog steeds oogt een orrpsonkelijke FX zoveel beter dan de oorspronkelijke X5. Kijk eens naar het reatjetoe aan lijnen (breed vs iel) op een oude X5. Dit weekend weer een paar gezien en die is het gewoon niet en dan oogt een FX toch als het toonbeeld van een samenhangend, redelijk sportief design.

Tot zover de reclamezendtijd voor de Infiniti FX. ;-))

Groet
              GJ
              Last edited by GJ; 12-03-19, 17:04.

Comment

Herstel, ik bedoelde de EX35. *WATSt zichzelf*

Comment

*kick* nu ook een Infinity FX50 met F1 aspiraties, want je kunt 'm nu krijgen als 'Sebastian Vettel Edition' LOL :) Wat carbon meuk erop, en kekke F1-zijspiegels zitten erbij. Oh, en hij moet de 300 halen. Dat is dan wel indrukwekkend, net zoals hoe lelijk 'ie is.

Flanked by Renault-Nissan CEO Carlos Ghosn and Nissan design boss Shiro Nakamura, Formula 1 ace Sebastian Vettel unveiled his personalized Infiniti FX at the 2011 Frankfurt Auto Show this week. Vettel’s personal car just so happens to be a white Infiniti FX50, which he regularly drives to F1 events throughout the year, but this is his ideal version...

Forza!

Comment

Is inderdaad maar goed dat ie zo snel is, hoef je er ook niet lang naar te kijken.

Comment

Infinity kapt er mee in Europa.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...n-west-europa/

Jammer maar was te verwachten. Ik zie vrijwel nooit meer nieuwe exemplaren rijden. In NL waren ze ook zo goed als onverkoopbaar geworden al hebben ze aardige aanbiedingen nu.

https://www.infiniti-q30.nl/?gclid=E...SAAEgK9tfD_BwE EDIT dat zijn voorraadmodellen.
                      Last edited by Taeke; 12-03-19, 15:28.

Comment

Nissan heeft hierin nogal een schizofreen beleid gehanteerd.
                        Eerst in de markt zetten, vervolgens op een laag pitje, daarna weer nieuw leven proberen in te blazen. Heen en weer schuiven van mensen bij de importeurs, dealers aanstellen, enz. Al met al slecht gedaan dus.
                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Zijn inderdaad onverkoopbaar in NL. Als ik er een op NL kenteken zie rijden is het die SUV (FX-45?) die volgens mij nog van voor het officiële importeertijdperk is meen ik. Geen idee hoe het in de rest van Europa met de verkoop geregeld was, maar daar zag ik ze ook zelden. Dit gaat niemand hier missen gok ik.

Comment

Stel je koop zo'n ding (Q50 ziet er best leuk uit) hoe zal dat gaan met service/onderhoud? Kan (of moet?) je dan met je Infiniti naar een Nissan dealer?

Comment

Neem aan van wel. Waarschijnlijk was elke dealer ook al Renault en/of Nissan dealer, dus dan hoef je niet eens ergens anders heen.

Comment

Working...
                              X