Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toyota Celica (1999-2005)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Toyota Celica (1999-2005)

Analoog aan het draadje van Scudetto over de 968 , vraag ik me wel eens af of het laatste model Celica een handige keuze is om als dagelijkse auto te rijden. Het is natuurlijk geen Aygo qua kosten, maar tis wel een Toyota. In m'n ogen lijken het robuuste en redelijk onderhoudsvrije auto's.
    Wie heeft er ervaring met dit model Celica, zijn er belangrijke verschillen tussen de fase 1 (1999-2002) en fase 2 (2002-2005) en moet je als het effe kan de 192 pk T-Sport hebben of is de 143 pk uitvoering ook al heel aardig?

Dat er geen ligfiets in past en dat het niet de ultieme wagen is om mee door het bos en over drempels te crossen, had ik zelf ook al bedacht.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Ik heb er geen eigen ervaring mee, maar ik begrijp dat deze celica motorisch redelijk probleemloos is.

De T-sport is leuk, maar enigzins overpriced, zal tweedehands ook wel zo zijn.
    Heb één keer meegereden met een t-sport met een coureur, kon mij niet overtuigen (vreselijk veel piepjes van de electronica die aan het ingrijpen was). Coureur vond het ook vervelend, want veel was niet uit te zetten. Zou ik op letten, ik heb dat soort spul liever niet.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Bij mijn vorige werk had een collega de 143 pk uitvoering en we rouleerden wel eens van auto.

Ik kon er niet warm van worden eerlijk gezegd. Het reed verder wel okay, maar binnenruimte vond ik zeer beperkt en je moest de motor echt hoogtoerig rijden om het gevoel te hebben snel te zijn, als je dat wilde. Niet mijn kopje thee dus.

Comment

Ik vond die 143pk versie best een fijne auto.
        Het model spreekt me ook nog steeds aan en lijkt nog steeds modern.

Stoelen zitten goed, maar ik vraag me af of die stof lang mee gaat.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Op het Celica club forum diverse problemen gelezen met olieverbruikende 143 pk versies. En, volgens mij, soms vergoed door de importeur.
          Die T-Sport zijn de meningen verdeeld over. Er schijnen wel een paar verschrikkelijke maandagmorgen exemplaren tussen te zitten.
          Maar ja hoe betrouwbaar die info is, weet ik niet. Maandagmorgen exemplaren heb je met ieder merk.
          Ik heb zelf tenminste ooit al eens een 205 GTI met zes maanden verkocht, vanwege een onophoudelijk stroom van storingen. Later hetzelfde gezeik met een BMW 530i.

Comment

Ja de 143pk motor (1ZZ) kan wel eens tot drama leiden, deze motor ligt ook in de MR2.. en ook in de MR2 heeft het vaak tot garantiegevallen geleid. Ik kan hier wel alles gaan typen maar dan ben ik over een uurtje nog bezig. Als je dit leest dan zal het wel duidelijk zijn : http://spyderchat.com/forums/index.php?showtopic=8449
            BMW E36 323ti 1998

Comment

Niet of lastig uitschakelbare "stumperhulpjes" is dus een aandachtspunt.
              Hoogtoerig vind ik wel leuk, om dezelfde reden als bij een VTEC. Maar voor daily use misschien niet de meest handige keuze.

Ok, bedankt voor de reacties tot dusver <gaat spyderchat lezen>.
              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ik heb een 143 pk versie als leaseauto gehad. Kreeg hem met 110.000 km op de teller en heb er tot 160.000 mee gereden. Volkomen probleemloos. Alleen de grip van de standaard banden was waardeloos, toen er Bridgestone Poteza RE050 onder lag was het een stuk beter.
                In de dagelijkse praktijk prima bruikbaar, ook als verhuisauto!
                Bekleding was nog prima toen ik hem weer inleverde.
                BMW E36 325I Cabrio 1993, Ducati Monster 900 1997, Yamaha TRX 1997, Ski Nautique/Ford 351 Windsor 1978, Volvo V40 1999

Comment

Slibbe.. spyderchat staat overigens boordevol met info over precat failures dus als je iets niet snapt gewoon even via de search zoeken..
                  BMW E36 323ti 1998

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht
                    Slibbe.. spyderchat staat overigens boordevol met info over precat failures dus als je iets niet snapt gewoon even via de search zoeken..
                    Klopt, ik heb er wat van gelezen.

Stirling, van welk jaar was de jouwe?

Comment

Kom ik dit tegen op het toyota oldies forum: celica te koop
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                        Kom ik dit tegen op het toyota oldies forum: celica te koop
                        Dat is een ouder model dat ik er niet echt vind uitzien.

Comment

Inderdaad, niet goed gekeken. Solly :-)

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎