Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lexus IS 200

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lexus IS 200

En nog zo'n draadje:

Analoog aan het andere (Toyota) draadje van mij over de Celica last edition(s) vraag ik me wel eens af of de eerste IS 200 een handige keuze is om als dagelijkse auto te rijden. Het is natuurlijk geen Aygo qua kosten, maar tis wel een Toyota. In m'n ogen lijken het robuuste en redelijk onderhoudsvrije auto's.
    Ik heb zowel in Nederland als op de Ring mogen passagieren met verschillende uitvoeringen van deze wagen. Qua onderstel en remmen heb ik geen twijfels.
    Bovengemiddeld en mits in goede staat meer dan adequaat voor wat ik er in eerste instantie mee zou doen.
    Qua motor, jammer dat de latere grotere motoren in Nederland niet met handbak geleverd zijn. Het onderstel kan zoveel meer aan.
    Wat zijn de pitfalls van een ondertussen niet meer hagelnieuwe Lexus IS 200?
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

neem een sportuitvoering met sper. Ik vind huidige vraagprijzen nog te hoog. Ze staan lang te koop. Ik zou een 300 sportcross wel willen als ze 10k goedkoper waren geweest.

Comment

Dennis,

Wat wil jij niet?

:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
        Dennis,

Wat wil jij niet?

:-)
        Een ligfiets wil Cav niet, slechts voor zijn rik (zeeuws)
        Maar een Lexus I200 vind ik een goede keus Slibbe, bullitproof en rijdt als een BMW of beter.
        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Sportonderstel is prima, nog steeds comfortabel genoeg.
          155pk 2 liter met 6bak is best vlot moet ik zeggen. 3 liter is natuurlijk sneller, veel in gereden, maar de 2 liter is echt geen straf. Leuk soundje, erg sportief gevoel, ziet er goed uit. Ik zou de extra kosten niet willen maken in ruil voor een dikkere motor.

Comment

is200 vind ik ook erg leuk.
            Nog steeds een mooie auto (ondanks zijn leeftijd) en rijdt goed.

Vraagprijzen zijn nog best hoog, maar daar worden ze ook niet voor verkocht lijkt me.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

@ Slibbe,

Ik weet een zilveren IS200 te staan uit 1999 met 103000 kilometer voor nog geen 6000 euro in de omgeving van Breda.

Is het wat voor je?

Grtz

Comment

@Ton: Dat lijstje van auto's die ik niet wil is veel langer dan 't lijstje van auto's die ik wel wil. :)

Een IS is gewoon een heerlijk complete, lekker sturende auto die goed in balans is. De IS300 Sportcross is een fijne, onontdekte RWD station die alle biedt wat ik mooi en prettig vind aan een auto. Smaken verschillen gelukkig. Maar daarom vind ik 't vreemd dat ze niet nog sneller in waarde dalen. Volgens mij zijn ze onverkoopbaar op de 2e hands markt en toch vraagt men nog de hoofdprijs voor auto's die al ruim 2 ton hebben gelopen.

De IS200 vind ik ook nog wel prijzig. Ik zou met de 200 kunnen leven, maar het onderstel snakt naar meer power. Zeker icm met Sportversie, kan er makkelijk 100+ pk bij. De TTE compressorkit is dan wel een leuke upgrade.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Baron Bekijk bericht
                  @ Slibbe,

Ik weet een zilveren IS200 te staan uit 1999 met 103000 kilometer voor nog geen 6000 euro in de omgeving van Breda.

Is het wat voor je?

Grtz
                  Nog niet. Ik ben me slechts aan het orienteren om tegen de tijd dat het mijn tijd is, niet te hoeven beginnen met het uitzoeken.

Voor woonwerk heb ik geen auto nodig, vooralsnog, dus ik kan geduldig zijn. En ware er wel haast bij, dan kan ik nog altijd voor de low budget paar honderd euri + 1 jaar APK optie gaan.

Het enige mij bekende probleem van een IS200 is dat het onderstel veel te goed is voor het vermogen dat de motor biedt. Dat wordt erger als je een Executive met sper neemt; dan wil ie helemaal niet meer dwars, zoals de ouderen onder ons zich kunnen herinneren van Duifjes.com's avonturen op Midlands.
                  Wat dat betreft kun je beter voor een E30 gaan. Om de lijnen op de Ring te leren daarentegen ...
                  Last edited by slibbe; 25-01-09, 21:57.
                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

@slibbe, dat dwars gaan met sper lukt wel. Lag meer aan duif die toen nog niet wist hoe.

Comment

Laatst kwam ik er toevallig achter dat in de US een IS300 is geleverd met handmatige 5-bak. Volgens mij is importeren van een relatief nieuwe auto uit de US financieel niet interessant. Hoe zou ik er achter kunnen komen waar de IS300 nog meer met handbak is geleverd?
                      Vanafprijzen waren circa 10k dollars.....dat zijn interessante prijzen :-)

Comment

Trouwens, Slibbe, de IS200 van mijn pa zit nu ergens rond de 380k km's op LPG. LPG installatie brengt wat kosten met zich mee, die hij in 350k km's al heel dik terugverdiend heeft. De IS rijdt nog rond met originele uitlaat, om maar eens wat over de kwaliteit te zeggen :-)
                        Hij kan, als je het mij vraagt, zo maar mee tot 500k.

Comment

Ik zie nu dat een Duitse tent er een te koop heeft, afkomstig uit Miami

Comment

Skitterend, 'medelanders' die Nederlands proberen! :-)

MOOIE LEXUS IS 200. LPI LPG 3
                            BOUWJAAR 1999.

KM STAND 220000

KLEUR GROEN MET.

NIEUWE APK

HALF LEDEREN HALF ALCANTARA SPORT INTERIEUR IN ZEER GOEDE STAAT.

6 VERSNELLING.

KLIMATRONIC. GEREGELDE AIRCO.

MISTLAMPEN.

LEXUS SOUDSYSTEEM.

ELECTRISCHE RAMEN VOOR EN ACHTER.

ELECTRISCH BEDIENBARE SPIEGELS.

ELECTRISCH INKLAPBARE SPIEGELS.

CENTRALE DEURVERGRENDELING OP AFSTANDSBEDIENING IN DE SLEUTEL 2X.

GASTANK IN HET RESERVEWIEL EN AFVULLEN BIJ DE BENZINETANK DUS NIET ZICHTBAAR.

5X 17" LICHTMETALEN VELGEN MET GOEDE BANDEN.

MIDDENARMSTEUN.

STOELVERWARMING.

ACHTER GETINTE RAMEN.

EEN VAN DE WEINIGE LEXUS OP LPG G3.

VOOR MEER INFORMATIE BELLEN

GROTE BEURT GEHAALD 15-11-2008 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,

TISTRIBOETISET VERFANGT BIJ. 198000 KM,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,

GEEN SCHADE GEEN KRAS

AUTO 100% GOED

Comment

Ha, die OOPS;

"De IS rijdt nog rond met originele uitlaat, om maar eens wat over de kwaliteit te zeggen :-)"

Het rijden op LPG is in het algemeen ook gunstig voor het uitlaatsysteem.
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Van Jacco (Duifjes) hoorde ik destijds het verhaal van iemand die 5 ton met een LS400 had gereden en ook nog een originele uitlaat had. Veel rijden scheelt soweiso ook. Stilstaan, buiten in de regen, dat is vragen om ellende.

Comment

Bij ca 395.000km heeft een tegenligger de neus van de Lexus aangepakt. Totale schade ca 3500 euro. Pa is niet schuldig aan het ongeval, de tegenligger was "de macht over het stuur kwijtgeraakt" (hou op schei uit), tegen een boom geknald, 2 keer om de as gedraaid, tegen de Lexus aan gegleden, en na nog een piroutte tot stilstand gekomen. De weg was dus spek en spek glad...

Ik vrees dat de auto total loss verklaard zal gaan worden, maar pa wil zich hier tegen verzetten. Hij wil repareren en naar de 5ton :-)

Trouwens: de dakrand boven de voorruit is het een roestbende, volgens mijn pa veroorzaakt door steenslag. Lijkt mij erg sterk, aangezien ik nergens anders deze schade tegenkom. Ik denk eerder dat de ruit erg knullig vervangen is, met beschadiging van de lak en nu dus roest als gevolg.

Comment

Eerste uitlaat dus nog steeds, maar nu al de derde neus :-)

Comment

Update: van de week liep de Lexus op 5 cylinders. De eerste sores in lange tijd. Kmstand ca 425k. Volgens de garage lijkt het erop dat een klep verbrand is. Gevolg van rijden op gas?

Comment

Working...
                                      X
                                      😀
                                      🥰
                                      🤢
                                      😎
                                      😡
                                      👍
                                      👎