Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2,0 liter motor met 140pk bij 9000rpm!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 2,0 liter motor met 140pk bij 9000rpm!

    De afscheidseditie van de Honda S2000.
    http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10858

    Honda heeft aangekondigd dat dit het laatste jaar is voor de S2000. Na een carrière van tien jaar, zwaait hij af. Voordat het zo ver is, wordt de auto nog geleverd als deze Ultimate Edition. Die is natuurlijk voorzien van de beroemde 2,0-liter met 140 pk die in staat is om 9.000 tpm te draaien. Hij is altijd uitgevoerd in dit Grand Prix White en grijze wielen. De combinatie is geïnspireerd op de Honda Formule 1-auto uit 1964. Het interieur voorzien van rode bekleding en rood stiksel aan de versnellingspookhoes. De typeaanduiding is zwart.
    Elke Ultimate Edition krijgt een plaatje met zijn nummer in de serie. Hoeveel exemplaren van deze uitvoering worden gebouwd, meldt Honda echter niet. Eind juni valt definitief het doek voor de S2000. Tot het einde van 2008 zijn 110.673 S2000’s gebouwd – daarvan hebben er 19.987 een eigenaar in Europa gevonden. Op de Autosalon van Genève wordt deze afscheidseditie gepresenteerd.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

  • #2
    och er zitten vaak van die domme fouten in die artikelen, echt slordig.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

    Comment


    • #3
      lol, ik vond het al vreemd. :-)
      Lijkt me namelijk behoorlijk vermoeiend een auto die je constant helemaal moet uitknijpen om 140pk eruit te krijgen.

      Die Honda's zijn soms al een beetje traag als je in de verkeerde versnelling zit, maar die maken dat goed met 200 of 240pk in de juiste versnelling.
      Als je in een CTR plankgas geeft in de 6e versnelling bij 100km/u duurt het ongeveer 3 uur voordat je 120 rijdt. :-)

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #4
        Dat dat ding er al weer 10 jaar is! Nog steeds een frisse auto om te zien, vind ik.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

        Comment


        • #5
          Het is al aangepast, maar de tweede fout die er nog wel staat: max vermogen is bij 8.300 rpm. niet bij 9.000...

          edit:
          oh wacht, de topictitel claimt dat 'bij 9000rpm' . Het artikel zegt alleen dat de motor die 9.000rpm haalt. Dat kan wel.

          Je schijnt trouwens wel vaak olie te moeten peilen bij die S2000's ;) :)
          Forza!

          Comment


          • #6
            Een 2 liter met 140 pk en 9000 rpm zou anders wel een nieuwswaardige stunt zijn. De mensen die zeggen dat 'ie hard kan, krijgen dan gelijk, de mensen die zeggen dat het snel is, niet. :)

            Comment


            • #7
              Ha, die Gummers;

              140pk bij 9000tpm zou voor een Civic nog niet eens zo gek zijn, als er dan ook maar wel 190 bij 7000 werden geleverd....
              Scherven brengen gelul.

              Comment


              • #8
                Ik ben erg verbaasd dat hier het 2.0 blok nog in zit.
                Ik had de 2.2 al verwacht. (Niet dat ik die liever zou hebben. ;-) )
                http://www.ebbropremium.nl

                Politics is the entertainment branch of industry.

                Comment


                • #9
                  soepele soeverein lopende motor ;-)
                  zullen vast veel pktjes beschikbaar zijn bij 3000 rpm
                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                  Comment


                  • #10
                    De S2000 is, denk ik, nooit een succes geworden door datgene wat 'm zo uniek maakte nl. die hoogtoerige motor. Het is inderdaad vermoeiend om altijd hoog in de toeren te moeten gaan zitten om een beetje power te hebben.
                    Een hoop herrie aan je kop bij 120kmh is misschien leuk voor effe maar gaat bij het gros van diegene die 'm als speeltje konden bekostigen snel irriteren.

                    Die komen uiteindelijk bij een Boxster, Z3/Z4 of SLK terecht.
                    All you need to remember is the number '70' .

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                      soepele soeverein lopende motor ;-)
                      zullen vast veel pktjes beschikbaar zijn bij 3000 rpm
                      *mot toch even reageren i.v.m. ongepaste sarcastische noot* ;-)

                      Inderdaad. Heel erg goed motorblok, levert over een belachelijk bereik heel constant koppel. Ik denk niet dat er veel motoren zijn die ook maar in de buurt komen qua koppelkarakteristiek. (Zonderturbo bedoel ik dan, dan kun je namelijk de koppelcurve bouwen die je wilt.)

                      Is niet voor niets een aantal maal verkozen tot beste motorblok.



                      170-210Nm van 3000 tot 9000 toeren.

                      Dat geeft bij 3000rpm zo'n 75 pk. Maar ik zit niet veel op 3000 rpm als ik op wil schieten ;-)



                      Vooral geen succes doordat een boxster concurrent van Honda minder makkelijk verkoopt. Het gebrek aan marketing van Honda voor deze auto. En je enigzins begrip van de techniek moet hebben om het helemaal te kunnen waarderen. Ik heb nog geen moment spijt gekregen nadat ik de mijne heb besteld.
                      http://www.ebbropremium.nl

                      Politics is the entertainment branch of industry.

                      Comment


                      • #12
                        Even over die printout.

                        Olie was nog niet warm, het was buiten 29 graden maar de intake air was 16graden ?
                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                          Even over die printout.

                          Olie was nog niet warm, het was buiten 29 graden maar de intake air was 16graden ?
                          Ja dan moet ik gaan gokken voor een uitleg.

                          De auto was opgewarmd voor ik hem op de rollenbank parkeerde. Dit was ook de 3e run die dag. (Is die dag afgesteld.)

                          Wel gemeten is de afr waarmee we de benzinedruk hebben afgesteld.
                          (Mijn S2k stond veel te rijk standaard.)

                          Bij rica staat een redelijke blower de lucht naar de auto te blazen. Mischien is de lucht die daaruit komt een stukje koeler dan de lucht in de "garage box" (Door de vorm van dat ding? zit een soort grote spuitmond op net als het einde van een blusser b.v. )

                          Verder zat er geen elektronica gekoppeld aan de auto dus hoe ze de olie temperatuur gemeten hebben?

                          Wil je het precies weten: http://www.rica.nl/aboutrica/wateringen/

                          Wat mij intresseerde was dat ik op dezelfde bank van 235pk naar 250 pk ging met een veel betere afr waarde. En ik ook na een langere tijd dezelfde waardes bij dezelfde auto krijg. (Er zaten een paar maanden tussen de eerste en tweede run die ik ooit bij hun deed en de gecorrigeerde grafieken vielen bijna perfect over elkaar heen.)
                          http://www.ebbropremium.nl

                          Politics is the entertainment branch of industry.

                          Comment


                          • #14
                            Ah losgekoppeld, dan is de waarde gewoon nietszeggend. Koelere lucht door blazen is mogelijk maar niet door zo'n ventilator, zal ook wel een open sensor geweest zijn.
                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                            Comment


                            • #15
                              Dit is de alfa trouwens op dezelfde bank. Verschil is hier veel kleiner tussen beide temperaturen:

                              http://img180.imageshack.us/img180/2...casmallqk2.jpg
                              http://www.ebbropremium.nl

                              Politics is the entertainment branch of industry.

                              Comment


                              • #16
                                Mijn Westfield moet ook nog een keertje, Zit er iets in de buurt van Dordrecht?

                                Ik hoor ook goede dingen over Tovami in Goes en Kronenburg in Geldrop.
                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                Comment


                                • #17
                                  Hoe hebben ze de motor van de S2000 armer afgesteld? Programmeerbare ECU?

                                  Ik dacht dat de engineers van Honda de snellere blokken iets rijker afstelde omwille van een optimale cylinder koeling (wetende dat het iets aan vermogen kost).

                                  Ik durf te wedden dat het blok van mijn Accord R ook tamelijk rijk is afgesteld.
                                  All you need to remember is the number '70' .

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                    Hoe hebben ze de motor van de S2000 armer afgesteld? Programmeerbare ECU?

                                    Ik dacht dat de engineers van Honda de snellere blokken iets rijker afstelde omwille van een optimale cylinder koeling (wetende dat het iets aan vermogen kost).

                                    Ik durf te wedden dat het blok van mijn Accord R ook tamelijk rijk is afgesteld.
                                    Fuel rail en druk regelaar laten inbouwen in de motorruimte. (Tcc)

                                    Mijn benzine pomp was iets te goed berekend op zijn taak, schijnt vaker voor te komen bij S2000's.

                                    Hij stond zo rijkdat de afr de grafiek uitliep in het begin. ;-) Dus was vrij duidelijk.

                                    @Geelhoed, die banken ken ik niet, kan ik je dus geen antwoord op geven.
                                    http://www.ebbropremium.nl

                                    Politics is the entertainment branch of industry.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Interessant, maar verlies je echt 80pk tussen de krukas en de wielen?!?!
                                      Dat is wel heel erg veel, of ik misinterpreteer de gegevens..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Huh? Zorgt een lagere benzinedruk dan voor een armere afstelling? Dan geldt dit neem ik aan over het hele toerenbereik?
                                        All you need to remember is the number '70' .

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                          Huh? Zorgt een lagere benzinedruk dan voor een armere afstelling? Dan geldt dit neem ik aan over het hele toerenbereik?
                                          Klopt helemaal. Het hele toerenbereik wordt afgesteld. Dus de druk is steeds een beetje lager gezet. Begin punt was de druk die in het systeem stond zonder regel unit.

                                          We hebben terug gedraaid tot we nog steeds safe zaten. Bovenin redelijk rijk (8000 toeren+), maar armer zetten zou tot problemen halverwege kunnen leiden. (2500 en 5000 toeren.)

                                          Met een programmeerbare ecu kun je meer. Maar dat vond ik te ver gaan.

                                          Je kan mooi zien aan de 3 pk lijnen dat ik er over het heel toerengebeid op vooruit ben gegaan.
                                          http://www.ebbropremium.nl

                                          Politics is the entertainment branch of industry.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Dit was hoe de auto zonder dat we de brandstof druk verlaagd hadden:



                                            Let op de Lambda waarde!
                                            De lijn onder de pk meting is de eerdere run die dag. Ik had nog even fris luchtfilter gescoord om dat uit te sluiten als oorzaak.
                                            (Toen zag het er nog beroerder uit.)
                                            http://www.ebbropremium.nl

                                            Politics is the entertainment branch of industry.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                              Interessant, maar verlies je echt 80pk tussen de krukas en de wielen?!?!
                                              Dat is wel heel erg veel, of ik misinterpreteer de gegevens..
                                              Dat is erg veel inderdaad. Probleem is dat die waarde erg wisseld. Maar bij correct terugrekenen hoort er wel het zelfde gecorrigerde vermogen uit te komen. De verlies waarde schommelt ontzettend, 60 pk heb ik ook gezien. Heeft o.a. te maken met de hoek die maakt op de bank. En de versnelling waarin je de run maakt.(Naast bandenspanning en velg grote.) Die is dus niet 1:1 te vergelijken tussen autos en runs.

                                              Gecorrigeerd hoort het allemaal op hetzelfde uit te komen.
                                              Maar dit is heel verwarrend, geef ik direct toe.
                                              http://www.ebbropremium.nl

                                              Politics is the entertainment branch of industry.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Daarom zeggen de krukas pk's ook niet zo veel, aan de wielen is wat telt.
                                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                  Daarom zeggen de krukas pk's ook niet zo veel, aan de wielen is wat telt.
                                                  Daarom???

                                                  Ik zit net een pleidooi te houden dat je verlies wisselt en je dus een onbetrouwbare hoeveelheid wielpk's meet ;-)

                                                  Ik heb een uitdraai van de slecht lopende motor met evenveel wielpk's als de afgestelde motor. Betekent dat dan dat de afstelling niet geholpen heeft?

                                                  (P.s. antwoord is nee ;-) )
                                                  http://www.ebbropremium.nl

                                                  Politics is the entertainment branch of industry.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ik heb geen ervaring met rollenbank dus excuses voor de mogelijke domme vraag:
                                                    die lambda waarde is de uitstoot (neem ik aan). Is die dan direct gerelateerd aan de Air-Fual Ratio? Ik neem tenminste aan dat het niet mogelijk (of zeker niet eenvoudig) is om de AFR te meten?!
                                                    All you need to remember is the number '70' .

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                                      Ik heb geen ervaring met rollenbank dus excuses voor de mogelijke domme vraag:
                                                      die lambda waarde is de uitstoot (neem ik aan). Is die dan direct gerelateerd aan de Air-Fual Ratio? Ik neem tenminste aan dat het niet mogelijk (of zeker niet eenvoudig) is om de AFR te meten?!

                                                      Lambda en AFR zijn dezelfde meting in een andere grootheid.
                                                      Wordt gemeten met een sensor in de uitlaat.
                                                      Je kunt ook een meter inbouwen in je auto.

                                                      Een lagere lambda geeft een rijkere loop.

                                                      http://en.wikipedia.org/wiki/Air-fuel_ratio

                                                      Maximum pk's zitten zo bij AFR 12.5 - 13.3:1 oftewel lamda 0.85 - 0.901

                                                      Er is geprobeerd zo dicht mogelijk rond de 0.9 uit te komen wat redelijk is gelukt.
                                                      http://www.ebbropremium.nl

                                                      Politics is the entertainment branch of industry.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                                                        Daarom???

                                                        Ik zit net een pleidooi te houden dat je verlies wisselt en je dus een onbetrouwbare hoeveelheid wielpk's meet ;-)

                                                        Ik heb een uitdraai van de slecht lopende motor met evenveel wielpk's als de afgestelde motor. Betekent dat dan dat de afstelling niet geholpen heeft?

                                                        (P.s. antwoord is nee ;-) )
                                                        Toch is de wielpk's het enige wat je op het asfalt hebt.
                                                        Wat je daarvoor hebt aangegeven is dat de bank (en plaatsing erop) zelf ook voor verlies zorgt. Dat geeft een extra fout, maar nog is wielpk's het enige dat telt.
                                                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                                                          Daarom???

                                                          Ik zit net een pleidooi te houden dat je verlies wisselt en je dus een onbetrouwbare hoeveelheid wielpk's meet ;-)
                                                          Met welke pk's accelereer jij de auto?
                                                          Krukas pk's zijn alleen voor verjaardagspartijtjes.
                                                          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Dat ben ik met je eens steven

                                                            Maar er spelen nog wel meer dingen mee.
                                                            180 pk in een lotus 7 is leuker dan 180 pk in een S klasse b.v.

                                                            En aangezien ik niet zou weten hoe je *betrouwbaar* en *herhaalbaar* wielpk's meet is dat even geen optie.

                                                            Bovendien werkt dit prima als je een beetje betrouwbare bank uitzoekt.
                                                            Het belangrijkste is dat je 1 bank gebruikt om je metingen te doen. Dan zie je het effect van je veranderingen. Onderling zit er erg veel verschil tussen namelijk.

                                                            In america gebruiken ze wel een zoort staanders waarvoor je je velgen moet verwijderen en die je aan je auto schroeft. Deze wheel hp zijn dan weer niet te vergelijken met metingen met je wielen tussen rollen. Want dan mis je het verlies in je banden en velgen. Plus dat de rollen waar je auto op staat ook nog verlies opleveren.

                                                            Maar dit blijft een heerlijk discussie punt. Waarbij er verschrikkelijk veel verschillende meningen zijn.
                                                            http://www.ebbropremium.nl

                                                            Politics is the entertainment branch of industry.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                              Met welke pk's accelereer jij de auto?
                                                              Krukas pk's zijn alleen voor verjaardagspartijtjes.
                                                              Koppel was toch voor feestjes. ;-)

                                                              Krukas pk's zijn de enige constante die ik ben tegengekomen in de metingen.
                                                              Als de asfalt pk's consequent te meten waren had ik die graag gebruikt.
                                                              http://www.ebbropremium.nl

                                                              Politics is the entertainment branch of industry.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Er zitten nog wel een aantal nadelen aan het in je bezit hebben van een S2000.



                                                                1) Bij de pomp je auto parkeren om te tanken. Er verschijnt een oudere dame met een mx-5. Daar krijg je vervolgens een compliment van over je auto, omdat je dezelfde auto hebt als zij......

                                                                2) Je rijdt de S2000 uit de garage om aldaar het slachtoffer te worden van de waarderende blikken van een ouder echtpaar. Toch maar even hallo roepen uit beleefdheid. Waarop haar antwoord is:

                                                                Ja we zaten al te kijken, het is ook ons merk he, Honda. Wij hebben een hybrid....


                                                                Of zoals Homer zegt: DoooooHH!

                                                                P.s. Het olie peilen is gelukkig opgelost sinds 2004 modellen. ;-)
                                                                http://www.ebbropremium.nl

                                                                Politics is the entertainment branch of industry.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X