Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2,0 liter motor met 140pk bij 9000rpm!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #33
    Oei, dat doet pijn inderdaad :-).
    Maar boeien, je koopt zo'n S2000 niet daarvoor natuurlijk. Eigenlijk is die opmerking van de MX5 lui een compliment.

    Comment


    • #34
      Ik kan er ook wel om lachen. Als je een S2000 koopt hecht je per definitie al minder waarde aan andermans oordeel dan bij een boxter/Z4 aanschaf.

      Jammer alleen dat de onwetendheid van je medelanders zo vaak bevestigd wordt. ;-)

      Paar dagen geleden nog een extra setje velgen+banden gescoord.



      Dat is de 2008/2009 versie. Ik heb al 17inch nu van de 2004/2005 uitvoering. Hiertussen zit een ander type maar die vind ik persoonlijk niet mooi.
      Last edited by Q4Jan; 09-02-09, 23:08.
      http://www.ebbropremium.nl

      Politics is the entertainment branch of industry.

      Comment


      • #35
        Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
        Krukas pk's zijn de enige constante die ik ben tegengekomen in de metingen.
        Als de asfalt pk's consequent te meten waren had ik die graag gebruikt.
        Wielvermogen(*) is juist wat je meet krukasvermogen is wat je schat.

        (*feitelijk meet men wielkoppel en hoeksnelheid)
        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

        Comment


        • #36
          Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
          Wielvermogen(*) is juist wat je meet krukasvermogen is wat je schat.

          (*feitelijk meet men wielkoppel en hoeksnelheid)
          En een goede bank meet het verlies. ;-) (Van die run.)


          *edit* En je meet inderdaad het .... *edit * klopt niet.

          Vermogen wordt gemeten en koppel berekend. Foutje van mij.

          Wil je nog even inlezen dan is dat hier in het verlden ook al eens uitgebreid behandeld:
          http://hotel.messageboard.nl/3633/vi...r=asc&&start=0
          Last edited by Q4Jan; 10-02-09, 06:48.
          http://www.ebbropremium.nl

          Politics is the entertainment branch of industry.

          Comment


          • #37
            Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht

            Vermogen wordt gemeten en koppel berekend. Foutje van mij.
            Andersom bedoel je?
            Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
            Wil je nog even inlezen dan is dat hier in het verlden ook al eens uitgebreid behandeld:
            http://hotel.messageboard.nl/3633/vi...r=asc&&start=0
            Wat een onzin staat daar....
            Vermogen wordt GEMETEN
            Koppel wordt BEREKEND

            Een run gaat dus als volgd:

            1) het toerental wordt geijkt op 5000rpm
            2) Er wordt afgeremd tot een laag toerental en de run wordt gestart
            3) met kleine stapjes wordt opgeschakeld naar de gewenste versnelling (5)
            4) De bank herkent de versnelling en begint de meting.
            5) De bank remt de motor steeds zodanig dat er een gelijkmatige versnelling optreed tot de run af is.
            6) tijdens deze versnelling wordt de kracht gemeten op alle toerentallen.
            7) Als de max rpm gehaald is trapt de runner de koppeling in en laat de rollen uitrollen tot V= 0
            Het gemeten vermogen wordt gecorrigeerd met het verlies en de DIN correctie (ik weet niet presies wat dat allemaal inhoud)
            9) Het koppel wordt uitgerekend aan de hand van het vermogen en het bijbehoorende toerental. Nm= PK x 7030/RPM
            Sorry, maar iets met klokken en klepels.
            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

            Comment


            • #38
              [QUOTE=geelhoed;58140]Andersom bedoel je?


              [QUOTE]

              Ik had het eerst verkeerd om getikt, maar wou niet flauw lijken door het helemaal te editen.

              Dus je meet het vermogen, koppel wordt berekend.

              Ik heb toevallig de excel sheet van een ander bedrijf eens mee gekregen. (Beek) En daarin worden de pk's ingevoerd. De koppelwaardes die je zag waren puur het gevolg van de berekeningen op het vermogen.
              Voor rica geld hetzelfde.


              Ik denk dat je anders beter maha of een eigenaar van zo'n bank aan moet schrijven voor een betere uitleg.

              En je lepel/klok verhaal.

              Moet een timmerman universitair natuurkundige zijn voor die spijker in het hout verdwijnt? De persoon die je quote is bij rica "kind aan huis"en heeft het apparaat erg vaak bediend.
              http://www.ebbropremium.nl

              Politics is the entertainment branch of industry.

              Comment


              • #39
                Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht

                Dus je meet het vermogen, koppel wordt berekend.
                Wil je het publiek om raad vragen of de 50/50 inzetten.

                Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                Moet een timmerman universitair natuurkundige zijn voor die spijker in het hout verdwijnt? De persoon die je quote is bij rica "kind aan huis"en heeft het apparaat erg vaak bediend.
                Ik bedien ook erg vaak een computer, dat wil niet zeggen dat ik weet hoe het ding vanbinnen werkt. Wat er op een uitdraai staat heeft weinig te maken met hoe je meet.

                Geinig dat je universitair natuurkundige noemt :p

                Je meet een afstand, leidt uit de veerconstante een kracht af, daaruit bereken je het koppel in combinatie met de arm en in combinatie met het toerental kan je het vermogen berekenen.

                (De afstand wordt vaak elektrisch gemeten dus eigenlijk meet je een spanning.)
                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                Comment


                • #40
                  @geelhoed: Bij Tovami weten ze ook wel de weg met de apparatuur. Wel moet ik zeggen dat zij zich voornamelijk specialiseren in 2-wielers (brommers en motoren) en ik niet weet hoe goed ze zijn met 4-wielers. Ik ben er twee keer geweest, met de Audi (117pk aan de wielen vs. 130 in het boekje na >200.000km!) en mijn Brabus roadster (98pk aan de wielen vs. 101pk in het boekje).

                  Comment


                  • #41
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                    @geelhoed: Bij Tovami weten ze ook wel de weg met de apparatuur. Wel moet ik zeggen dat zij zich voornamelijk specialiseren in 2-wielers (brommers en motoren) en ik niet weet hoe goed ze zijn met 4-wielers. Ik ben er twee keer geweest, met de Audi (117pk aan de wielen vs. 130 in het boekje na >200.000km!) en mijn Brabus roadster (98pk aan de wielen vs. 101pk in het boekje).

                    Ik denk niet dat er vermogens aan de wielen staan in de boekjes van je autos.
                    Dus verwacht ik dat ze wel gemeten hebben aan de wielen maar dat de getallen die je noemt inclusief correctie zijn, ergo niet aan de wielen maar aan de krukas.
                    http://www.ebbropremium.nl

                    Politics is the entertainment branch of industry.

                    Comment


                    • #42
                      Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                      Ik denk niet dat er vermogens aan de wielen staan in de boekjes van je autos.
                      Dus verwacht ik dat ze wel gemeten hebben aan de wielen maar dat de getallen die je noemt inclusief correctie zijn, ergo niet aan de wielen maar aan de krukas.
                      Wat Q4Jan zegt eigenlijk: het vermogen wat in je boekje staat is het vermogen aan de krukas. Aan de wielen is altijd minder, aandrijfverliezen en zo.
                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                      Comment


                      • #43
                        Mooie foto gevonden.



                        (Even verkleind naar 20% van orginele breedte en hoogte.)
                        http://www.ebbropremium.nl

                        Politics is the entertainment branch of industry.

                        Comment


                        • #44
                          Ha, die zl675hihi131;

                          Doe mij toch maar liever de EU-spec tweeliter.
                          Scherven brengen gelul.

                          Comment


                          • #45
                            Hey Hans, wel LEZEN, hè. Zegt 'ie toch ook...
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                            Comment


                            • #46
                              Ha, die PACO;

                              Verdomd; ik dacht dat't caps-lock getypt was....
                              Scherven brengen gelul.

                              Comment

                              Working...
                              X