Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Atos

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hyundai Atos

LS,

Ik ben echt compleet nieuw op dit forum en een collega heeft me op deze site gewezen. Na het lezen van de thread "buikspreken" was ik om en besloot ik om me ook aan te melden.

Ik zou jullie deskundig advies graag willen gebruiken in het volgende; ik krijg volgende maand een lease auto en ben nu op zoek naar een leuke, zuinige goedkope auto voor mijn vrouw.

Echt de ene discussie na de andere hebben we al gehad, die kleur is niet goed, en de andere voorkant staat haar niet aan etc etc...

Nu heeft ze haar zinnen gezet op een Hyundai Atos. Doen we er goed aan om deze auto aan te schaffen, of haal ik dan meteen een hoop ellende in huis. We hebben er een op het oog uit 2000 met 66.000 km erop. voor 2900 EUR.

En mocht de Atos nu inderdaad meteen afvallen heeft er iemand wellicht een goeie tip? Prijs mag dus zo'n 2 a 3000 EUR zijn.

Bedankt alvast.
    just cause you got the monkey off your back doesn’t mean the circus has left town

Eh ???

Vind je haar nog steeds lief ???
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Brassy Bekijk bericht
      Na het lezen van de thread "buikspreken" was ik om en besloot ik om me ook aan te melden.
      Rofl :) Mooi referentiekader heb je dan.

Voor een compacte auto voor 2.000 - 3.000 zou je nog kunnen kijken naar een niet al te oude (jaar of 5 oud) peugeot 106.
      Forza!

Comment

Ha, die Mr Brassy;

Allereerst, van harte welkom hier! En dan over die Atoz; kwestie van smaak natuurlijk, maar mijn soort auto is het niet. Je kunt je verder afvragen hoeveel zo'n autootje in 66K aan boodschappenritjes la niet voor de kiezen heeft gehad; het is natuurlijk maar een klein torretje dat erin hangt. Ik heb bij de auto voor mijn vrouw dan ook bewust gekeken naar een iets sterker gemotoriseerd karretje. Dat is een 106XS 1.4 uit 2002 geworden met toen 73K op de klok. Maar die haal je niet voor3 mille. Wel als ze iets ouder zijn of wat meer hebben gedraaid. Ik zou persoonlijk liever een 106, Clio of Fiesta hebben met wat meer motor en wat meer ervaring. Rijdt waarschijnlijk ook wel iets fijner dan een Atoz.

[thumbs-up naar Scudetto]
        Last edited by Hansv; 13-03-09, 15:22. Reden: Scudetto snapt't!
        Scherven brengen gelul.

Comment

Een Atoszsz

Vertel eens wat over de leaser dan maar :-)
          fka v164

Comment

Een 106 dus. Slotje! :-)

Comment

liever een 106, Clio of Fiesta

Bedankt Hans v en Scudetto...

Heb inderdaad nog niet echt over een 106 nagedacht en heb er meteen even een aantal bekeken en er zijn er punt 1 zat te krijgen (kritische blik op de kleur is dus geen probleem ;o)) en punt 2 leuk geprijst.

Ook het punt dat een zwaardere motor in zo'n autootje beter is vind ik een goeie.

to be continued.... ;o)
              just cause you got the monkey off your back doesn’t mean the circus has left town

Comment

Ik was wat te postief met m'n 5 jaar oud, in die prijscategorie. Maar inderdaad iets ouder of met meer km's vind je nog genoeg. Rond 2000 zit je sowieso goed. En fwiw rijdt het erg leuk, zo'n 106, (en een Atos zeker niet. )
                Forza!

Comment

Ha, die Mr Brassy;

"Ook het punt dat een zwaardere motor in zo'n autootje beter is vind ik een goeie."

Vooral als je er zelf ook nog wel eens in zult rijden....
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Voor dat bedrag zou ik een corolla uit het bouwjaar 2000 of iets eerder kopen.

Drie voordelen:
                    1. betrouwbaarder en minstens net zo veilig als een atos (groter, zwaarder, betere wegligging e.d.)
                    2. motorisering is veel beter (zelfs de 1.3) en kan makkelijk 2-3 ton zonder problemen rijden
                    3. als de plannen voor de inruilpremie doorgaan, kan je deze dus zonder geldverlies gebruiken voor een nieuwere wagen.
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Wellicht is de Citroën variant dan ook nog een optie in VTS/R uitvoering
                      fka v164

Comment

Wellicht is de Citroën variant dan ook nog een optie in VTS/R uitvoering

Op die Citroen staat ruim 2 ton. Moet je dat afschrikken of kunnen deze jongens dat wel hebben?

Comment

Ha, die Mr Brassy;

PSA-blokjes zijn probleemloos; laatst in Autoweek een stuk gelezen over een vent met een BX 1.4 waar al 9 ton op LPG mee was gedraaid. Maar een auto is natuurlijk meer dan alleen een motor. Ik zou kijken naar Saxo's en 106jes van rond de €3250 (die 250 klets je er altijd wel af) met maximaal een goede ton gedaan en dan zo jong mogelijk. Hij moet langer mee dan een paar maanden, toch?
                          Scherven brengen gelul.

Comment

dit soort auto's vind je makkelijk met een ton minder, daar ze vaak voor kleine stukjes / als boodschappenauto worden gekocht.
                            Forza!

Comment

Belastingvrij wagentje: http://link.marktplaats.nl/233600122
                              fka v164

Comment

Belastingvrij wagentje: http://link.marktplaats.nl/233600122

Super goeie tip... Bedankt. Ik ga eens informeren bij de verkoper. Vaste prijs 2750 EUR. hmmmzzz... Maar goed, daarna verder geen kosten natuurlijk.

Zijn er nog dingen waar ik bij dit soort auto's expliciet op moet letten?

Comment

Dat je snel moet zijn... ;-)

Auto is blijkbaar al verkocht.
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Mr Brassy;

Bij de 106 van mijn vrouw was de flens waarmee de lambdasonde aan de uitlaat vastzit na enige tijd losgeroest, ik heb me laten vertellen dat dat een 106/Saxokwaaltje is. Kan als het goed is wel vrij eenvoudig gerepareerd worden (wat laswerk), maar de onze werd binnen de Bovaggarantie vervangen. En dat is altijd inclusief katalysator.
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Lupootje?

LS,

Nadat ik, mede door jullie tips, mijn vriendin heb kunnen overtuigen om geen Atos te kopen hebben wij ons oog nu laten vallen op een VW Lupo. Het gaat dus om een tweede auto waar weinig km mee gereden zal worden.

Volkswagen Lupo 1.0
                                      Kleur; Wit
                                      KM stand 162.000
                                      Bouwjaar 2000
                                      Vraagprijs 2400 EUR (particulier)

Er zit geen stuurbekrachtiging op en ook geen airco en dergelijke.

Weet iemand iets over de zwakke punten van een Lupo? Moet ik ergens verscherpt op letten? Is een keuring bij een garage een idee?

Bedankt alvast

Comment

Ha, die Mr Brassy;

Ik ken geen ins & outs van de Lupo of zijn Spaanse tegenpool de Arosa. Een keuring door een onafhankelijke garage of een Dekra-keurstation lijkt me sowieso slim, je hebt bij particuliere aanschaf natuurlijk nooit garantie. Probeer zoveel mogelijk over de onderhoudshistorie te weten te komen. Wanneer zijn zaken als distributie of waterpomp aan vervanging toe.
                                        Maar persoonlijk houd ik ook hier het bezwaar van een (motorisch) klein bakkie dat al een flinke boodschap heeft gedaan. Lupo's en Arosa zijn er ook met 1.4 vierpittertjes geweest en ik denk dat die aardig wat meer kunnen hebben. Een paar voorbeeldjes.
                                        Last edited by Hansv; 24-03-09, 08:27.
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Mooie belastingvrij E28 (oude 5 serie). Makkelijk in onderhoud. Echte auto.... En....het is een BMW :-)

En....welkom!

Comment

106 of Lupo is natuurlijk veel leuker dan zo'n Atoz-ding.
                                            Goede keuze dus.
                                            Vooral een Lupo is ook wel handig bij inruil verkoop als je hem ooit weer kwijt wilt.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Brassy Bekijk bericht
                                              LS,

Na het lezen van de thread "buikspreken" was ik om en besloot ik om me ook aan te melden.
                                              Ik zie, een man met smaak ;-)
                                              Nu nog een leuke auto voor je vrouw uitkiezen.

Ik heb een paar keer in een Arosa gezeten: geinig wagentje dat nog vrij ruim is vanbinnen, helaas zit die ruimte wel vnl. tussen bestuurder en voorruit, achterin kun je geen mensen kwijt groter dan 1 meter lijkt me.

Waarom kijk je niet naar een Corsa of 206: aanbod daarin is vele malen groter dus meer keus om iets leuks te vinden. Is meer auto dan een Lupo en dus ook veel praktischer.
                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Zo'n Lupo is wel zuinig natuurlijk.

Ik heb wel eens wat kilometers in een VW Polo van hetzelfde bouwjaar gereden. Had wel stuurbekrachtiging en volgens mij was het een 1.4 ofzo. Superleuk wagentje, vooral in de Randstad.
                                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Working...
                                                X