Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mitsubischi Lancer Evolution FQ-400

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitsubischi Lancer Evolution FQ-400

    "autoweek brouwsel"
    De Engelse Mitsubishi-importeur brengt de Lancer Evolution X FQ-400 op markt: een extreem getunede Evo waarbij de fabrieksgarantie gewoon behouden blijft.
    Uit Engeland komt deze Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400. Ze zijn daar gek op dit soort auto’s en de Mitsubishi-vertegenwoordiger in dat land heeft een naam hoog te houden als het gaat om het tunen van dit type. De FQ-400 is gekieteld tot een vermogen van liefst 409 pk; standaard levert een Evo X 295 pk. Het maximale koppel stijgt mee naar 524 Nm. De auto sprint in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u en de maximumsnelheid is begrensd op 250 km/u. Het goede nieuws is dat de garantie van drie jaar en de garantie van 58.000 kilometer gewoon wordt verstrekt.
    De FQ-400 is onder meer voorzien van meer spoorbreedte, veren van Eibach en schokbrekers van Bilstein. Verder zijn er 18 inch wielen met negenspaaks velgen. De krachbron heeft een aangepast injectiesysteem gekregen. De turbo is vernieuwd en er is een nieuwe intercooler. Ook het uitlaatsysteem is verbeterd en de gassen verlaten de auto via een centraal geplaatste uitlaatpijp.
    De tuners zijn verder vijfhonderd uur bezig geweest met het verbeteren van de motorsoftware. Het heeft volgens hun een auto opgeleverd die niet alleen bijzonder krachtig is, maar al zijn vermogen zeer geraffineerd op de weg legt. ”Het is net zo gemakkelijk om hem door stadsverkeer te loodsen als er een rallyparcours mee te rijden.”
    De FQ-400 is voorzien van extra luchthappers op de motorkap en de nieuwe voorbumper is opgetrokken uit composietmateriaal. De auto ligt drie centimeter dichter bij het asfalt en verder zijn er onder meer een diffusor, een achterbumper met een zogeheten ‘gurney strip’ en een uitgebreid spoilerpakket dat zich zelfs tot op het dak uitspreidt met een Vortex Generator. Die zorgt voor de luchtstroming en een betere koeling.
    Linkje: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=11783
    Iemand hier op het forum ooit weleens kennis gemaakt met deze mitsubishi's FQ's of de wat oudere. Vraag mijzelf namelijk wel eens af of dit echt zo veel bijzonders is als een normale en klopt de bewering dat het net zo makkelijk rijdt als in de stad als op een rallyparcours?

  • #2
    Wat een beest zeg 400+ pk en meer dan 500 nm. Yummy, lijkt me een super wagen om op dijkjes af te knallen.

    3.8 seconden naar de 100 zijn gewoon motorfietswaarden damn...

    Comment


    • #3
      Hebben die niet een turbogat waar de titanic in zou kunnen verdwijnen?
      All you need to remember is the number '70' .

      Comment


      • #4
        "De tuners zijn verder vijfhonderd uur bezig geweest met het verbeteren van de motorsoftware."

        Bij werkweken van 40 uur zijn dat 12,5 weken. Alleen voor de software... Folderwijsheid?
        Oliestoken voor het goede doel

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
          "De tuners zijn verder vijfhonderd uur bezig geweest met het verbeteren van de motorsoftware."

          Bij werkweken van 40 uur zijn dat 12,5 weken. Alleen voor de software... Folderwijsheid?
          Dat zou best kunnen. Waarschijnlijk woont er een hele nieuwe ECU in zo'n apparaat. Als daar dan ook nog eens garantie op het hele spul gegeven wordt, kom je een heel end.
          Ik map mijn eigen auto ook, en als ik zie wat daar voor uren in zitten....

          Comment


          • #6
            Zo'n chip maak je niet alleen hoor.

            - eentje om de auto te starten
            - eentje om koffie te zetten
            - eentje voor de uitgaande mailings
            - eentje voor de pr. (zie het stukje hierboven)
            - eentje die een kosten raming doet
            - eentje die de baas is van de heel zooi
            - eentje die matching overalls regeld
            - eentje die de schadeclaims narekent*verwachtingswaarde=0.6 van prijsverhoging
            - iemand die de tijdsplanning in de gaten houdt
            - en euh iemand die iets met chips kan. :)
            - enz...

            moet je nog flink doorbuffelen om op tijd klaar te zijn.
            http://www.ebbropremium.nl

            Politics is the entertainment branch of industry.

            Comment


            • #7
              Nja met 4 man 3 weekjes optimaliseren is toch niet zo spannend veel ?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                Nja met 4 man 3 weekjes optimaliseren is toch niet zo spannend veel ?
                Lijkt mij ook niet. Je hebt toch minimaal twee man nodig: een zit die ECU te programmeren en een die de dyno sessies draait en de resultaten interpreteert. Vervolgens nog wat testritten hier en daar en je zit zo op de 500 uur denk ik.
                ------------------------------------------------
                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                  Hebben die niet een turbogat waar de titanic in zou kunnen verdwijnen?
                  Yep ik herinnerde me Jeremy Clarkson die volgens mij de EVO 400 testte:
                  http://www.youtube.com/watch?v=2cvFl7IQKe4

                  Conclusie: een Fiat Stilo 1.6 is sneller dan de EVO 400 (uiteraard alleen op deze test ;) )

                  Comment


                  • #10
                    Ja in V wegrijden bij 1000rpm plankgas
                    Wat een test
                    ;-)
                    E
                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                    Comment

                    Working...
                    X