Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Legacy info gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Legacy info gevraagd

Ik ben in de markt (binennkort) voor een nieuwe zakenlijke cruisert, dwz een nieuwe als in een andere. Rijd nu alweer een tijdje onder km vergoeding in de WRX, best leuk maar de lol gaat er snel af en ik kan geen grote sleutelacties uithalen want hij moet gewoon rijden, ik verdien er mn brood mee zegmaar en dat moet stoppen want er moet mee gerost kunnen worden zonder steeds dat stemmetje in mn achterhoofd te hebben.

Dus mijn oog viel eerst op grote Audi's met veel trappelende paarden en Volvo XC90's met 8cyl in het vooronder, echter op een gegeven moment zag ik ergens een legacy ui 2005, de 3.0R............met de H6 motor erin.

Het subaru hart bonsde in mijn keel, wat een beauty

Je hebt schijnbaar de 30.R en de 3.0R specB.
    Wie kent de verschillen ?
    Dan de bak, de automaat is dat wat ?
    En de 6bak lijkt op de Sti 6bak, klopt dit ?
    Zijn er nog valkuilen ?
    Plan is om de Legacy 3.0R (al dan niet specB) op LPG te laten rijden. Dat gaat zonder rare fratsen met klepsmering of vsi systemen, gewoon volgens de lpi methode via een slave ecu in het spruitstuk injecteren, makkelijker erbij kunnen dan bij een boxer bestaat niet :-)

Ben benieuwd of hier Legacy kennis is..........

E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Ik weet er wel het één en ander van af, ben bijna 2 jaar in bezit van een 08/2004 Outback 3.0R (dus station).
    Mijn advies: koop in ieder geval geen sedan, die raak je nooit meer kwijt, heb begrepen dat daar vrijwel geen vraag naar is.

Ik heb bewust gekozen voor de 3.0R versie Outback en niet de "gewone" 3.0R station ivm de uitgebreide uitrusting waarbij eigenlijk alles al standaard is (Climate, panorama schuifdak, boordcomp, cruise, satnav, leer, enz), de sequentiele 5-bak automaat waarmee je ook kan schakelen en het wat stoerdere uiterlijk door de spatbordverbreders en de wat hoger staande koets.
    Bijzonder fijne, snelle en goed sturende station met super schakelende seq bak!

En maar gelijk een balletje opgooien: de mijne is te koop, extreem weinig Km, slechts 56K op de klok, metallic zwart/beige leer int!!

Last edited by RenéNSX; 07-07-09, 14:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
      Je hebt schijnbaar de 30.R en de 3.0R specB.
      Wie kent de verschillen ?
      Pol, bij de buren, had er eentje. Een Spec B uiteraard.
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht
        Mijn advies: koop in ieder geval geen sedan, die raak je nooit meer kwijt, heb begrepen dat daar vrijwel geen vraag naar is.
        Klopt. Op zichzelf jammer, want het is een mooi ding.

Ik weet nog hoe verbaasd ik was over de goeie prijs die ik voor mijn Legacy-sedan kreeg bij de Skoda-dealer, toen de Octavia 4x4 in beeld kwam als opvolger. Later, toen de deal eenmaal rond was, zei ik 'm dat ik positief verrast was over z'n inruilaanbod. Had-ie altijd zo veel te bieden? Ja, nou, eh nee, kwam er stamelend uit. Dat was een misverstand met de opkoper. Die dacht dat hij een station in de aanbieding had!

Heeft ze allebei een boel geld gekost, want ze besloten het verlies 50/50 te delen.

Anderhalf jaar later stond 't ding nóg te koop bij een Subaru-dealer elders in 't land, voor net iets meer dan de helft van de prijs die ik ervoor had gekregen...
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik heb toen zelf heel bewust niet de Spec-R met 6-bak gekozen omdat ik in dagelijks verkeer (file!!) absoluut een automaat wilde en als ik wil, dan kan ik daar ook mee schakelen (maar doe dat nooit omdat de bak zelf perfekt schakelt). Bovendien vond ik de Outback wat stoerder ogen..

Comment

Hoe bevalt die automaat ? Heb mn twijfels namenlijk.
            Ik ben expliciet op zoek naar een STATION, een 3.0R evt specB !
            Er staat ook een GT 2,5l turbo te koop, voor een goede prijs, maar die is donkerblauw.

Vooralsnog geen outback dat kan altijd nog...............vind die twee verhogingen in de motorkap wel ubergeil trouwens.

Zat in eerste instantie naar duitse sites te kijken, super strakke prijzen daar.....er staan er tig te koop..........de keuze is reuze.

Ga hem een klein beetje pimpen, zit te denken aan een maxtrack onderstel (electronisch regelbaar vanuit interieur), anders stabi's, andere velgen en een LPG installatie. Gewoon een strak sturende station, niet te opzichtig, gewoon netjes, geen vragen van klanten e.d. en ook als prive wagen te gebruiken (ik koop hem ook prive trouwens dat gezeik met bijtelling moet ik niet).

Er zal in de toekomst zeker een voor deze motor geschikte turbo opkomen. In de states is daar meer dan zat ervaring mee...............motor eruit, gesmeed spulletje erin, een 450pk tolletje erop en gaan met die banaan :-)

Autoambu erachter met de circuit geprepareerde WRX erop, ja ik zie het helemaal voor me :-)

E

Comment

Hoe bevalt die automaat ? Heb mn twijfels namenlijk.
              Ik ben expliciet op zoek naar een STATION,
              Niet twijfelen over de automaat, die is top, schakelt zijdezacht en reageert snel, als je wilt dan ben je bij stoplichtjes vanuit stilstand vrijwel alles voor.
              Ik heb ook een Porsche Cayenne Turbo en de seq automaat daarvan vind ik duidelijk minder schakelen dan die van de Outback
              En ehh, je wilt een STATION, dat is een Outback toch ??........

Voor hetzelfde geld als dat je er één uit duitsland importeert (als je de BPM, invoerkosten en alle overige kosten erbij telt en dan heb ik het niet eens over de tijd die het je kost) heb je mijn Outback ook.
              Maar moet je natuurlijk zelf weten....
              Ik ga hem binnenkort maar eens in een advertentie te koop plaatsen, heb te veel auto's.
              Last edited by RenéNSX; 07-07-09, 16:05.

Comment

Ha die Rene
                De Outback is een crossover/cross country ding.
                Vind hem niet lelijk maar gewoon niet mijn ding.
                Ik heb even verder gezocht er staan Legacy specB's te koop in NL die inderdaad een zoektocht en ophalen in dtslnd volledig overbodig maken. Er staat zelfs een (nooit in NL geleverde) Legacy GT te koop (2,5liter turbo) daar zit feitelijk de 2,5liter Sti motor in gedowntuned van 300pk naar 250 maar eenvoudig weer naar 350pk te brengen..........alleen jammer dat er een 5bak aanhangt, de 5bak die het veel te zwaar gaat krijgen...........
                Daarom die 3.0R, daar hangt wel een naar verluid STI 6bak onder, maar ik moet dat wel 100% zeker weten natuurlijk.
                E

Comment

Volgens mij heeft Jan Bol nog wel een filmpje van de Legacy van Panda.
                  Sterk ding overigens, reed op een nieuwjaarsmeeting achteruit gewoon zo'n betonnen parkeerpaaltje aan gort:-)
                  2 x ouwe premium meuk
                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                    Volgens mij heeft Jan Bol nog wel een filmpje van de Legacy van Panda.
                    Sterk ding overigens, reed op een nieuwjaarsmeeting achteruit gewoon zo'n betonnen parkeerpaaltje aan gort:-)

Ja, dat was lachen! :-)
                    Wellicht kan Panda nog iets over de NCAP sterren vertellen? ;-)

Comment

Kan me er niks van herinneren 8-)
                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ha die Rene
                        De Outback is een crossover/cross country ding.
                        Vind hem niet lelijk maar gewoon niet mijn ding.
                        Is dat niet gewoon een kwestie van lager leggen? Het plastic is nl. niet overdadig en wél handig met stoepjes etc.
                        fka v164

Comment

Nee ik wil geen outback

Ik wil een Legacy sports tourer :-)

Met een 3 liter 6 cylinder, die 245 pk levert.

En een handbak (de 6MT, is feitelijk de onverwoestbare STI bak).

Omdat ik een soort van optimalisatiedrang heb (kan er niets aan doen, leg me er maar bij neer en doe nagenoeg alles wat de stemmetjes in m'n hoofd me iopdragen ;-) ) wil ik een DCCD systeem aan die handbak hebben zodat de bias meer op de achterwielen komt te liggen (40/60), evt met een aftermarket controler. Tevens een snel stuurhuis. Evt een maxtrac electrisch onderstel. Setje whiteline eronder en het gaat de hoek om dat wil je niet weten.

Op termijn kunnen we dan een compressor of big turbo erop klussen. 400+ pk uit dit blok trekken is redelijk eenvoudig. Een compressor op 0,5-0,9bar (redelijk plug and play) geeft al dik 500nm/400pk (crank) basis 92 octaan, laat staan een GT35R turbo met een 1,06 achterhuis (geeft ca 450 wielpk dus ca 530 crank) alleen zie ik tegen het uitlaattraject op..................compressor heeft daarom voorkeur, is qua motormanagement ook redelijk eenvoudig aan te sturen, een compressormotor gedraagt zich meer als een NA motor met dito luchtverbruik, MAF/MAP mappen e.d. Lijkt me schitterend om je eigen ultieme gezinswagen te bouwen, dan kun je met een rs4 aan de slag of idd een 3.0R H6 blok.

Je leest het, het jeukt aan alle kanten inmiddels.

Kan eigenlijk niet wachten haha.

Mooie bijkomstigheid is dat niemand z'n nek omdraait als ik met een dergelijk subtiel gepimpt wagentje de bouw op kom rijden. In tegenstelling tot bijv een 2005 A6 4.2 Quattro Proline Sline waarvan iedere kerel op de bouw de optielijst incl prijzen kan opdreunen 8-)

Ja ik zie het helemaal zitten, tevens blijft er mooi budgetje over voor een andere wagen voor MdV...........hoor ik daar een nieuwe pol komen ? Ik wil haar graag in een mini cooper (S) achtig dingetje krijgen, maar ze wil zelf niet, ze vind een witte Sti erg mooi (ja je leest het goed, de nieuwe STI) en de Focus RS vind ze ook "een brute bak". Schitterend vind ik dat natuurlijk. Alhoewel dat pas gaat gebeuren als die dingen een jaar of 3 rondrijden.

Topgear boekjes strategisch laten rondslingeren in huize de Man en elke vrijdagavond afstemmen op TG en ook de BBC uitzendingen heeft zijn effect. Ze heeft me laatst weer betrapt (nee CM, niet op de toilet) Ik kwam weer eens haaks een kruispunt over........ Ze liet zich er verder niet over uit.......Behalve dat ze moest toegeven dat 1)ik het onder de knie begin te krijgen en 2) het er erg bruut en overtuigend uitziet en klinkt. Daarom wil ze ook wel zo'n auto en mee op de powerslide en driftcursus.

LOL @ MdV

E

PS excuses @ lange verhaal, maar ik kan snel typen he :-)

Comment

Ik wil een Legacy sports tourer :-)

Met een 3 liter 6 cylinder, die 245 pk levert.

En een handbak (de 6MT, is feitelijk de onverwoestbare STI bak).
                            De Spec B dus. :)

Heb je nou al contact gezocht met Michel Pol? Die had er dus precies zo een.

Comment

die ken ik niet, Michel Pol
                              Wat is zijn nick ?

Comment

Bij de buren hebben ze geen nicks, toch? :)

Comment

Michel P denk ik :-)

Comment

Working...
                                  X