Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pk limiet japanse autos (in japan) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • pk limiet japanse autos (in japan) ?

    Even opheldering gevraagd ; was er nou een maximale pk limiet op japanse autos die op hun thuismarkt werden verkocht (bv 280 pk) van overheidswege ?

  • #2
    280 pk, en snelheidslimiet van 180 km/u ( in ieder geval op de teller... ;-) )
    Veritatis simplex oratio est

    Comment


    • #3
      180 km op de teller ? You're kidding right ?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
        180 km op de teller ? You're kidding right ?
        De teller ging/gaat niet verder dan 180 km/u. ( Ik heb ooit een Japanse 300 ZX gehad, teller tot 180, auto ging ook niet harder)
        Veritatis simplex oratio est

        Comment


        • #5
          Klopt, 180km/h max. Ooit eens een stelletje jappen hier gehad van de japanse NSX club. Helemaal geil op die tellert boven de 200 op de autobahn (ff bezoekje ring). Verwijderen snelheidsbegrenzer in nippon zwaar strafbaar.

          280PK grens was een gentlemens agreement, geen wet ofzo.
          Enkele auto's met meer pk's werden op papier met 280PK verkocht, zoals de Honda NSX Type R (1st gen).
          Tegenwoordig is de gentlemens agreement het raam uit.
          Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

          Comment


          • #6
            Ok is dat ook weer duidelijk.

            Hoe zit 't met dat gentlemen's agreement dat de deur uit is ? Is 't nu wettelijk maximaal 280 pk of boeit het aantal pk's niet meer en blijft alleen die 180km/u max gehandhaafd ?

            Comment


            • #7
              Wat DBN inderdaad zegt.

              Was een gentleman's agreement waar iedereen zich voor de vorm in ieder geval aan hield. Met nadruk op hield. Auto's als de Honda NSX, Nissan Skyline en Mazda RX-7 zaten er soms in werkelijkheid wel boven, maar voor de vorm stond er nog wel 280pk in de boekjes inderdaad. Dit is niet wettelijk geregeld en dus meer gebaseerd op Japanse cultuur van het hebben van een afspraak en het handhaven van je eer door de afspraak ook na te komen.

              De 180km/u wordt door een snelheidsbegrenzer bewerkstelligd. Die was er uiteraard af te halen als je met de auto op het circuit wou rijden, zoals te zien is in Best Motoring video's. En wat DBN hierboven dus al zegt: verwijderen is strafbaar.

              Comment


              • #8
                De Kei-cars mochten/mogen niet harder dan 140 km/u. En ze mogen niet meer dan 64 pk hebben.

                Comment


                • #9
                  En bij Top Gear was te zien dat de snelheidsbegrenzer van de GT-R werkt op basis van GPS. Wanneer je dan op een circuit rijdt, gaat de begrenzer eraf.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                    En bij Top Gear was te zien dat de snelheidsbegrenzer van de GT-R werkt op basis van GPS. Wanneer je dan op een circuit rijdt, gaat de begrenzer eraf.
                    Blijkbaar alleen op Japans grondgebied... ;-)
                    Veritatis simplex oratio est

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb een japans tellercluster in m'n subaru gebouwd

                      180kmh is de max, teller draait nog even door tot de 190 en dan is de koek teller-wise gewoon op

                      (mn wrx loopt zowieso maar 210 echte kmh door montage van een japanse bak)

                      E
                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                      Comment


                      • #12
                        Geinig detail is ook dat de politie ook niet harder gaat dat 180 km/h :-)

                        Betreft de kei-cars, deze hebben een belastingsvoordeel. Er zit een max motorinhoud aanvast van 660cc. De meeste fabrikanten zitten daar iets onder. De eerder genoemde 64pk klopt inderdaad, maar dat is met de nodige turbo's en/of superchargers (wat weer wel mag..) want anders kom je er niet met een dergelijk aantal cc's... Go figure.

                        Wel logisch dat japanners zo gek zijn op snel door de bocht ipv snel rechtdoor ;-)
                        DiGa (Sport)Fotografie

                        Dirk G. Ganzinga
                        http://www.digafoto.nl

                        Comment

                        Working...
                        X