Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lada Niva

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lada Niva

Jullie hebben er vast allemaal wel van gehoord, als echte petrolheads!

Hij is zelfs nog gewoon nieuw te koop of te >leasen< met als enige optie metallic lak. Spartaans tot en met, maar wel, als de reviews waarheid spreken, betrouwbaar en een fijne terreinwagen.

Op de koop toe moet je nemen de wegligging van een natte dweil, benzineverbruik waar een GTI zich voor zou schamen en het feit dat je oordopjes nodig hebt om de snelweg te gebruiken.

Andersom is het wel de ultieme middelvinger naar alle Hybrides, Bluemotion en andere boomknuffelaarbakken en voor zijn geld krijg je toch nog een ruime auto die praktisch is in het gebruik, voor een bijtelling waarmee je nog niet eens fatsoenlijk uit eten kunt met je vriendin.

Wie heeft er ooit het genoegen mogen hebben zo'n prachtige stukje nostalgie te sturen?
    Last edited by htt-thalan; 30-10-09, 16:20.
    Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Cav, kom d'r maar in!
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Ha, die Htt;

In het Asia-forum? Ik weet wel dat er geen oostblokforum is, maar de Ladafabrieken staan toch in het Europese gedeelte van Rusland?
      Scherven brengen gelul.

Comment

Was ik niet helemaal zeker van, bovendien is er geen 'Europese auto's' subforum, voorzover ik weet?

Ach, de body komt tegenwoordig uit Azie, toch? :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
          Spartaans tot en met, maar wel, als de reviews waarheid spreken, betrouwbaar en een fijne terreinwagen.
          Als ik mijn Franse garagist mag geloven, die er een aantal in onderhoud heeft, vragen ze wel flink wat regelmatige aandacht: 'duurzaam' zijn ze niet echt.
          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Wat zijn de meest voorkomende problemen?

Comment

Roest en de algehele aandrijflijn, als ik me niet vergis.
              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ha, die Htt;

Ernstige imagolekkage wordt ook vaak genoemd.
                Scherven brengen gelul.

Comment

http://www.carsurvey.org/reviews/lada/niva/

Heel veel reviews, en die sommen de vaak terugkerende problemen wel zo'n beetje op. Behalve roest (er zit iemand tussen die hem elke zomer moet bijspuiten) is de algemene boodschap dat hij altijd half stuk is, maar nooit stukgaat :) en er is bijna niemand bij die er niet blij mee is. De korrel zout in deze is dat het wel 'divers' publiek is, uit alle hoeken van de wereld, waar een auto met stuurbekrachtiging nieuw is en de prijs 2 jaarlonen vertegenwoordigt.

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                  Ha, die Htt;

Ernstige imagolekkage wordt ook vaak genoemd.
                  Dat vind ik nou weer niet echt een ramp. Het is een leuke verschijning om te zien en imo net 'slecht' voor je imago als een Eendje. Een van de belangrijkste zaken is dat je lol hebt met je auto, en dat schijnen mensen echt wel te hebben met dit ding.
                  Last edited by htt-thalan; 02-11-09, 09:25.

Comment

Wat een raar draadje is dit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                      Logisch toch, kan alleen maar op Gummen:-)
                      2 x ouwe premium meuk
                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

de niva is er toch met de 1900 peugeot diesel geweest?
                        wat TSM zegt!!!!!

Comment

Correct!
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Klopt, maar niet zo lang. Zal wel niet goed verkocht zijn. Min en Min is niet altijd plus :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                              We hebben hier toch alleen maar rare draadjes? ;-)
                              off-topic gaan is hier de standaard geworden.

Comment

Min en Min is niet altijd plus :-)
                                Sterker nog, min en min is ALTIJD min.

min keer min is wel plus

Comment

Alsof het dieselblok van Peugeot een min is....
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Neuh, ik doelde meer op het dieselen an sich :-) ik denk dat er weinig spullen gemaakt worden die minder goed in elkaar zitten als het interieur van een lada.

Jullie zijn toch autoliefhebbers? Jullie onderhouden soms auto's die financieel niet meer interessant zijn, omwille van hobby, persoonlijke interesse, of nostalgie. Er is ook een grote schade die fan is van de Niva, net zoals je mensen hebt die graag in hun Trabantje of Eendje rondtuffen. Allemaal auto's die bedoeld zijn als een 'quick fix' voor lage inkomens die toch auto willen rijden, maar verheven tot cult-object.

Hoeveel 4x4 auto's ken jij die je nieuw voor 12k van de dealer meeneemt :-)

Comment

Jullie onderhouden soms auto's die financieel niet meer interessant zijn, omwille van hobby, persoonlijke interesse, of nostalgie.

Eh, noem er eens 2

Ik ken er namelijk maar 1, en die heeft dit draadje gestart...

Comment

http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=1766

Brun's Audi 100. Geweldige bak, blijft maar gaan, maar als hij dat ding ooit van de hand moet doen lijdt hij volgens mij gewoon zwaar verlies als je ziet wat een geld en moeite erin is gegaan.

http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=1718

Circuit-Ascona van Ruud. Nostalgie ten top om in zo'n stukje geschiedenis rond te racen, maar pound-for-pound is het een geldput om een dergelijke klassieker op het circuit te rijden. Is ook niet erg, je hebt een wereld van plezier in zo'n ding.

De mensen die in de moderne, westerse wereld een Niva kopen kunnen vaak wel wat beters betalen. (ik ben dan even de uitzondering die de regel bevestigt). Ze kopen hem omdat het een 'cheap thrill' is, je kan er lekker mee door de modder baggeren en zelf aan sleutelen, het amuseert ze om voor relatief weinig geld toch zoveel lol te kunnen hebben aan een auto. Wat sommigen met het circuit hebben, hebben deze mensen met bos en modder :-)

Comment

Appel en peren vergelijk.

Maar daar ben je erg sterk in.

Jij begint over "die financieel niet meer interessant zijn"

Brun kocht Big White voor 1000 Euro, en kan al het sleutelwerk zelf uitvoeren.
                                          Hij rijdt er met zeer grote regelmaat in, de km-prijs is dan ook een lachertje.
                                          Afschrijving is nihil, en de rest ook, tis Duitsch he...

Ruud wil graag rijden op een circuit e.d., en dan is het logisch dat je dan een "klassieker" aanschaft voor weinig, met je leaseslet is dat een no-go..... En dan juist een Ascona, dwars tot in de gloria en redelijk bombestendig en je kan zelf het sleutelwerk uitvoeren.

De auto's zijn danwel worden belastingvrij, en da's voor veel mensen iets magisch en zijn dan ook bereid om dieper dan gebruikelijk in de buidel te tasten indien deze auto's in de verkoop gaan.

Ik zou zeggen ruil de 205 in op een Niva en ga genieten.

Dat gaan wij dan ook doen...................................

Comment

Neuh, de 205 gaat niet meer weg, die heeft al genoeg investering gehad en is km-gewijs nog niet op.

Ik sluit idd niet uit dat er een Niva komt, maar dan pas nadat we een normale gezinsauto hebben neergezet.

Comment

Ik kan een Niva ook wel waarderen hoor. Altijd dat geklaag over pseudo terreinwagens en dan komt er een echte voorbij en 'we' halen er onze neus voor op. Gewoon een bak met ballen. :-)
                                              Every second of your life is a part of your song

Comment

Ik haal nergens m'n neus voor op, maar rijd, als het dan zogezegd niets mag kosten, liever in een ouwe Suus in het terrein....

Comment

http://link.marktplaats.nl/293264948

Dit vind ik dan leuker als zo'n Lada en het rijdt ook nog eens voordeliger. ;-)
                                                  The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Circuit-Ascona van Ruud. Nostalgie ten top om in zo'n stukje geschiedenis rond te racen, maar pound-for-pound is het een geldput om een dergelijke klassieker op het circuit te rijden. Is ook niet erg, je hebt een wereld van plezier in zo'n ding.
                                                    Ik snap je gedachte wel, maar het is in dit geval zeker appels en peren.

Deze auto gaat bij verkoop in delen waarschijnlijk het geinvesteerde geld gewoon opbrengen. Als je nou mijn andere ascona-projectje als voorbeeld had genomen voor "veel geld in een auto stoppen wat je redelijkerwijs niet meer terug ziet" dan had ik je gelijk gegeven. :-)

Comment

Ik vind een Niva toch echt gaver dan een Suus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                                        Ik snap je gedachte wel, maar het is in dit geval zeker appels en peren.

Deze auto gaat bij verkoop in delen waarschijnlijk het geinvesteerde geld gewoon opbrengen. Als je nou mijn andere ascona-projectje als voorbeeld had genomen voor "veel geld in een auto stoppen wat je redelijkerwijs niet meer terug ziet" dan had ik je gelijk gegeven. :-)
                                                        Ik twijfelde... :-) ik kan me voorstellen dat je 'gewone' ascona waardevaster is omdat die als het ware gekoesterd word, zo'n circuitwagen zal meer geld opzuipen aan banden, reparaties, zaken als remmen, etc. Aan de andere kant krijgt die misschien juist de high-performance upgrades die iedereen wil.

@ Plane - is zeker een leuk ding, en voor dat geld kun je weinig misdoen, maar wat kost het dingetje nieuw? Bovendien vind ik de Niva extra interessant vanwege de hele sfeer die eromheen hangt.

Ik haal de vergelijking weer aan - mensen rijden nog bij vloten in een oude Franse Eend, terwijl er technisch en financieel gezien veel interessantere auto's zijn die dezelfde doelen nastreven. De eend is gewoon Cult, net zoals de Niva, en de Suzuki die jij aanhaalt, imo niet.

Comment

De eend is gewoon Cult, net zoals de Niva, en de Suzuki die jij aanhaalt, imo niet.
                                                          Cult niet echt, maar in de off-road is ie nog steeds erg populair. Het wordt volgens mij ook steeds lastiger een originele te vinden. Het is ook een goed ding, maar toch een beetje Japans saai.

Comment

Ik twijfelde... :-) ik kan me voorstellen dat je 'gewone' ascona waardevaster is omdat die als het ware gekoesterd word, zo'n circuitwagen zal meer geld opzuipen aan banden, reparaties, zaken als remmen, etc. Aan de andere kant krijgt die misschien juist de high-performance upgrades die iedereen wil.
                                                            Die wil iedereen wel, maar daar hebben de meesten niet het geld voor over wat het werkelijk kost. Raar maar waar.

Met het circuithok heb ik tot nog toe alleen maar bandjes versleten die ik toch al had liggen en wat remblokken.

Maar goed we dwalen af...

Suzuki zijn off-road erg populair omdat ze relatief smal zijn.

Comment

...en goedkoop te rijden, zijn robuust en zelfs als je wat sloopt eenvoudig te repareren, en toch genoeg 4x4 lol mee te beleven.
                                                              Ok, de binnenkant oogt idd japans saai, maar als je hem gebruikt waar ie voor bedoeld is zou er een dikke laag modder over dat saaie dashboard moeten zitten. ;-)
                                                              The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Clarkson was wonderlijk verbaasd tijdens een showdown tussen een flinke Range Rover en een Panda 4x4 dan de eerste toch moeiteloos alle hindernissen nam, ondanks de enorme body en 'huge ass' kont die overhangt achter de achteras. De Panda kwam nét niet boven, maar deed het dus, gezien de kostprijs en gebruikte techniek, écht heel goed vind ik. Er is dus zeker wat te zeggen voor kleine lichte offroad auto's. De 64pk van de Suzuki en de 80pk van de Niva lijken beiden weinig, maar worden goed gebruikt.

Nu heb ik het ondertussen ook al besproken met mijn eega en die is het op zijn zachtst gezegd oneens met mijn voorliefde voor dit stuk Russische techniek, en vind dat ik een representatievere auto moet kiezen als ik mijn leasemobiel mag uitzoeken. Kan niet zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, het staat zo slordig als je onderdelen achterlaat op iemand anders zijn bedrijfsterrein...

Toch maar een Fiesta of Civic, dan, of een betaalbare ruime gezinsauto zoals een (uiterst saaie) Dacia ofzo... en dan privé iets om mee te raggen.

Comment

Working...
                                                                X