Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Lexus SC430

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaringen Lexus SC430

Iemand ervaringen met deze auto? Zwakke punten etc?

Alleen met de LS 400 en 430.. ;-)
    ( maar wel als leen-auto gereden)

Als het niet echt moet, straatje omlopen, of je moet de auto erg mooi vinden.

Veel wind en bandengeluid, wegligging als een boot, kleine bagageruimte, niet langer dan 1,75m zijn is ideaal voor de zitpositie.

Geen 2+2, of je moet vrienden zonder benen in je kennissenkring hebben.
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Het Engelse autoblad evo had er back in the day eentje als duurtester. Zij hebben hem maar kort gehad. Niet omdat ze 'm plat reden of omdat hij kapot ging (Lexus is Lexus, die doen niet aan stuk gaan toch?), maar ze vonden het de meest vreselijke auto ooit. Hoe gratis hij ook was, weg met dat ding. Het heeft best even geduurd voordat Lexus GB en evo weer vriendjes waren :-)
      Hubraum statt Spoiler

Comment

Andre Hazes had er een, nuff said. ;-)

Ook Richard "the Hamster" beschreef het onderstel eens als "a terrible compromise". Want noch sportief, noch comfortabel.

Comment

Oei, dit is een notoire "not-done-if-you-are-a-car nut"-car ;-)

Als ik ze zie dan zitten er alleen oude mensen in. Ik vind het ook een vreselijk ding. Maar goed, je bent er wel 'origineel' mee ;-)
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

En wanneer ga je die ophalen Raspaardje? :-)
            2 x ouwe premium meuk
            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

@W220l en FamF
              Ik lees in de testen (gelezen na m'n vraag hier) dat er een onderstel-upgrade is geweest. De eerste exemplaren reden dus niet zoals een Lexus betaamt.

@Taeke
              Alsof je blij moet zijn met f een boot f een skelter? Een compromis lijkt me juist ok.

@Paco en John
              Dat vinden de oudere mensen die er een oogje op hebben nu ook. Gewoon apart. Ik haal liever zo die 530d op....;)

Maar het feit dat de eerste exemplaren waardeloos rijden en dat ook niet eens heel even 4 mensen mee kunnen is voldoende voor mij. Latere exemplaren zijn nog domweg te duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht

@Taeke
                Alsof je blij moet zijn met f een boot f een skelter? Een compromis lijkt me juist ok.

.
                Als het een goed compromis is ja. Wat heb je nou aan een stuiterbak die ook nog eens niet de hoek om gaat? En het is niet mijn bevindig he, ik heb er nog nooit in gereden. :)

Comment

Ik weet niet wanneer de upgrade geweest is, maar de laatste keer dat ik in een SC430 heb gereden was afgelopen zomer, en de auto was afgeleverd maart 2008 en had 3700 km op de teller staan.( toen ik de auto weer inleverde ;-), 700 km mee gereden )

De auto voelde precies hetzelfde aan als de versie uit 2003..

Boot.
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Aha, dan was de pre 2003 versie dus nog erger....:)
                    Ik zal het doorgeven, dank voor de input heren!

Comment

Weet niet of dit nog nodig is....maar heb zelf een SC430 gehad en in het verleden ook wel wat km mee gemaakt....

Het is geen sportauto en geen luxe auto idd..... het is net niets van beide...

Gewoon heerlijke cruiser voor de snelweg en als je durft *(of ff weet hoe) kun je er best redelijk de bocht mee om hoor! .....goede stoelen en zit....heerlijke audio...

Technisch gezien....tsja...Lexus kan niets verzinnen waar je op moet letten!
                      Citroen BX :)

Comment

SCHOP....

Inmiddels is een andere Lexus in beeld; de SC is het nooit geworden, wel is er in de tussentijd (een krappe 3 jaar...:-) ) proefgereden met een 2009 GS450H.
                        Conclusie: dijk van een auto maar gewoon teveel van het goede (lees: te groot, te zwaar, over-the-top). De potentile kopers voelden zich er niet goed bij.

Nu is een IS250 Executive automaat in beeld. Iemand ervaringen met die motor-bakcombinatie? Zwakke punten of is dit (vooral 2dehands) een onderschatte auto?
                        Wel alle luxe (tot aan elektrisch wegklapbaar stuur, zonnescherm achter en bilnaadverwarming en -koeling toe) en betrouwbaarheid, niet de patserigheid en de afschrijving (goedemorgen zeg, dat hakt erin), daar zijn wel oren naar.

Iemand?

Comment

Working...
                        X