Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Starion 2000 Turbo ECI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaringen met Starion 2000 Turbo ECI

Heeft iemand ervaringen met een Mitsubishi Starion 2000 turbo ECI (1985),
    zelfde motor als in Lancer Turbo schat ik?
    Volgens onderstaande site zou deze de 200 pk versie moeten hebben.

Of hoort dit bericht in het museum thuis?
    Ik kan er n kopen met origneel maar 100 k op de teller, van 1e eigenaar!
    Met ABS en airco. Sinds 1988 heeft die binnengestaan (slechts af en toe naar buiten) volgens eigenaar.

http://www.mitsubishi-motors.co.za/f...ry/Starion.asp

The 145ps, Sirius 2000 ECI Turbo engine moved the Starion up the speed curve smooth and effortlessly. The Starion had a top speed of 180km/h and would accelerate from 0 to 400 meters in 16.1 seconds. In 1983, an intercooler was integrated into the enigine boosting its power performance to 175ps.
    The revolutionary new Sirius-Dash 3x2 valve engine was introduced in 1984 boosting the power performance yet further to 200ps. Four wheel ventilated disc brakes with ABS provided the Starion with the ability to rein in speed with sure control. All in all, Mitsubishi's advanced technology gave the Starion characteristics expected in much more expensive sport coupes.

starion 2000 turbo ECI / even voorstellen

Voor degenen die mij niet kennen, ik kom al op Gummen vanaf dag 1.
    Nog van de prehistorische tijd van Carros.

Oh ja, ik rijd in dagelijks in een Mitsubishi 2,4 Gdi (11/2004) een E36 318ti
    (03/1998), Starlet 10/1996. T/m 2009 een E34 525i gehad/gereden als daily driver (oeps verkeerde forum), inmiddels weer doorverkocht.

Comment

http://www.2xceler8.nl/phpBB2/viewto...315&highlight=

http://www.2xceler8.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2728

Ik denk dat jij dit model bedoeld, en Martijn weet daar redelijk wat vanaf
      Last edited by Naughty; 04-01-10, 16:26. Reden: Extra linkje geplaatst
      Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
      Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
      Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
      http://www.fineline-imports

Comment

Gave auto's!

Doen me ook een beetje denken aan dit beestje:

Comment

Van de Starion is eenzelde verhaal te vertellen als van de Citroen BX4TC... Ooit gepland als groep B rallykanon, maar net te laat om mee te doen.

http://www.groupbrally.com/mitsubishi.shtml

In NL zijn ze volgens mij nooit geleverd met 200pk. 170pk max denk ik, maar wel op de achterwielen.

Comment

dat type starion is een vriend van mij aan het opknappen is als ik het goed van hem heb begrepen 220 pk?!
            hij had het over phase II?!?
            wat TSM zegt!!!!!

Comment

Voordat we allemaal in de war raken, zo ziet een Starion eruit(vind het niet echt op een Sigma lijken en met de Lancer deelt hij alleen techniek):

Een vriend van mij heeft een jaar of tien geleden een 2.0 turbo (170pk geloof ik en geen geen widebody zoals deze). En dat ding had toch serieus last van turbo-schop. :-) Onder de 2000-2500 toeren gebeurde er weinig, maar als die turbo erin knalde... Erg leuk spul(vind hem ook lekker eighties mooi) en ik heb het idee dat het geen fragiele wagens zijn, want als het die gast overleefde dan zei dat wel wat. :-)

Het is verder wel grappig dat de motor(familie) al sinds de jaren '70 bestaat en onze Galant ook in de basis hetzelfde blok bevat. Het blok is ook door Hyundai nagebouwd en nu schijnt hij door te leven in de nieuwe Chinese merken.
              Last edited by MN-Power; 05-01-10, 09:34.
              Every second of your life is a part of your song

Comment

Op Gummen 1.0 ben ik weleens een draadje over deze auto gestart, omdat 't mij een leuke daily-drifter leek die je niet vaak ziet. Er stonden er toen ook best wat te koop, maar allemaal met 170 pk.

Comment

Plaatjes van de Starion uit 1985

dank voor jullie reacties
                  lijkt mij ook een leuke auto met achterwielaandrijving

bijgaand een paar plaatjes van de bewuste auto
                  vinden jullie het wat voor 3500,- euro
                  zo te zien Geen roest
                  starion achterkant.jpg

starion dashboard.jpg

starion interieur.jpg

starion motor.jpg

starion stoel.jpg

starion voorkant.jpg

starion zijkant.jpg

Comment

Wat moet ik er van zeggen:

Turbo Turbo!!! :-)

Wel apart en deze ziet er wel netjes uit, dus als je er van houdt.
                    Onderdelen kon nog wel eens wat lastiger zijn misschien.

Comment

Mooi alternatief voor een 200sx of AE86 Trueno (of AE86 met 200sx blok).

Ziet er netjes en origineel uit. Pas maar op dat 'ie niet voor je neus wordt weggekaapt. Die ervaring heb ik de laatste tijd met interessante aangeboden auto's die ik op internet doorlink. :)

Comment

Hier een '88er met 2.6 liter turbo:
                        http://www.speurders.nl/overzicht/mi...ubishi+starion

Een 2 liter uit '86:
                        http://link.marktplaats.nl/309198070
                        Ziet er netjes uit, maar is erg goedkoop (APK vervaldatum:15-07-2005). Qua prestaties en balans doet 'ie niet onder voor een 924 Turbo die toch echt veel duurder is.

Die 2 liter turbo lijkt mij inderdaad uit de Lancer te komen, zo'n RWD lancer blijft ook een gaaf rallyhok.
                        Last edited by Dennis Cavallino; 05-01-10, 10:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                          Onderdelen kon nog wel eens wat lastiger zijn misschien.
                          Nee hoor: http://link.marktplaats.nl/293705651
                          :)

Comment

@ Cav

Dank voor research, je hebt ook RDW er op nagekeken? De witte staat ergens in Dld, waar ik benieuwd naar ben is of het een auto is die er echt flink vandoor gaat als je 'm op zijn staart trapt ;) Die E34 525iA die ik vorig jaar had viel erg tegen wat dat betreft, wel een heerlijke cruiser bij elke snelheid.
                            177 pk bij ca 1100 kg is niet verkeerd. Die blauwe van marktplaats ziet er erg netjes uit!

Comment

2,6 uit 1988

Heeft minder vermogen dan de 2000 ECI turbo. Ziet er heel erg mooi uit met leren bekleding, nog nooit zo'n uitvoering gezien!
                              Zwaar balen dat die niet 2 jaar ouder is.

Comment

Coole auto's!
                                Bij mij in de buurt rijdt een supermooie rode Starion rond. Je ziet ze niet zo vaak meer.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

LOL, mooie omschrijving ook:

digitale airco met tiptoetsbediening radio met 6 spiekers met iculeizer en op je stuurbedienen, crouscontrol,
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                    Grappig, dat ding heb ik eens IRL gezien.

Gr Jeroen
                                    Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ilex Bekijk bericht
                                      Heeft minder vermogen dan de 2000 ECI turbo. Ziet er heel erg mooi uit met leren bekleding, nog nooit zo'n uitvoering gezien!
                                      Zwaar balen dat die niet 2 jaar ouder is.
                                      Een 2.6 turbo heeft juist meer vermogen toch?
                                      Ik kan me voorstellen dat de 2.0 de wat meer 'racy' versie is van de twee. Lichter, dus hitsiger.

Comment

Dat valt tegen. Volgens mij ongeveer net zoveel vermogen of zelfs minder vreemd genoeg.

EDIT: Tch gevonden in de carbase.... 155pk. En dan te bedenken dat er 2.5's waren die dat zonder turbo al op hun sloffen al haalden. :-( Ok koppel heeft ie wel. Maar de 2.0 heeft bijna op elk gebied betere cijfers. Ik vind ergens anders trouwens 175pk. Nou ja, het is in elk geval geen model wat perse sneller is.
                                        Last edited by MN-Power; 06-01-10, 10:48.

Comment

alternatief

De 2600 eci turbo heeft inderdaad 155 pk

De meest interessante Starion is de 200 pk 3 kleppen per cylinder Sirius Dash versie van de 2000 eci turbo, die ben ik echter nog niet tegengekomen in advertenties.

De 2600 ECI turbo is waarschijnlijk geknepen ivm milieueisen etc.

Valt niet mee om een beetje lekker rijdende auto te vinden van vr 1987, die niet iedereen heeft. W123 zie je al genoeg rondrijden, is bovendien niet voooruit te branden, behalve misschien een 280 TE. W124 vind ik alleen als T model mooi, 300 TE wordt zelden aangeboden vr 1987.
                                          Een E28 (525E) heb ik al eens nieuw gekocht in 1986, wel lekker koppel maar niet bepaald snel. E30 is al genoeg over geschreven, hoewel, deze week zag ik een E30 touring rijden, vond ik toch wel erg mooi er uit zien, op mobile.de staat niet n touring van vr 1987, en die er wel op staan zijn 318 en 320.
                                          Wat veel wordt aangeboden is E24. Hele mooie (635csi) exemplaren van 1985 kosten vanaf 3.900, lijkt mij heel betaalbaar. Is zo'n 635 csi met 218 pk een leuk alternatief? Roest is wel een probleem dacht ik. Zie je niet zo vaak rijden, als die origineel is ook geen tokkie-auto.

Comment

6-serie is natuurlijk gaaf, maar die roesten wel ja.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wat voor type is die auto op de foto van RC ook al weer? Was dat geen 6-pitter?

edit....laat maar: is een galant natuurlijk
                                              Last edited by CWATR; 08-01-10, 10:17.
                                              All you need to remember is the number '70' .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                                Voordat we allemaal in de war raken, zo ziet een Starion eruit(vind het niet echt op een Sigma lijken en met de Lancer deelt hij alleen techniek):
                                                ;-)

Comment

Working...
                                                X