Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honda CR-Z

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Honda CR-Z

Hmm nog geen draadje hierover, onbegrijpelijk.

http://www.autowereld.com/autonieuws...p?artikel=9165
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

http://www.honda.nl/specials/car/crz_2009/htdocs/

Comment

49 keer bekeken en niemand heeft er wat over te zeggen............hmmm

Comment

Doe mij deze maar. ;)

Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Hybride?
          fka v164

Comment

CR-Z...tja. Ik ben echt wel een Honda fan maar geen voorstander van hyperides. Bovendien: 5 l /100km vind ik matig. Zeker als je bedenkt dat die getallen behoorlijk optimistisch zijn.
            Honda moet gewoon een 200pk K20 blok in dat chassis knallen.....wel een geinig karretje verder maar komt bij mij niet zo volwassen over als bijv. de Sirocco of de Megane Coupe.

Als ik nu een zuinige auto zou willen kopen dan toch maar de nieuwe VW Polo 1.2 Blue Motion: 18k met leuke opties en géén wegenbelasting meer. Bovendien een diesel die makkelijk 1 op 27 moet halen ( claim is zelfs 3.3L/100km)
            All you need to remember is the number '70' .

Comment

Nou ik vind m niet echt mooi...

Blegh...

BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                CR-Z...tja. Ik ben echt wel een Honda fan maar geen voorstander van hyperides. Bovendien: 5 l /100km vind ik matig. Zeker als je bedenkt dat die getallen behoorlijk optimistisch zijn.
                Honda moet gewoon een 200pk K20 blok in dat chassis knallen.....wel een geinig karretje verder maar komt bij mij niet zo volwassen over als bijv. de Sirocco of de Megane Coupe.

Als ik nu een zuinige auto zou willen kopen dan toch maar de nieuwe VW Polo 1.2 Blue Motion: 18k met leuke opties en géén wegenbelasting meer. Bovendien een diesel die makkelijk 1 op 27 moet halen ( claim is zelfs 3.3L/100km)
                Bij diesel rij je wel zuiniger maar je zit met die roet he. Het is niet perse milieuvriendelijker om in een diesel die 1 op 27 te rijden ten opzichte van een benzine-bakje dat 1 op 18 rijdt. En die roetfilter houdt natuurlijk zeker niet alles tegen, het is geen HEPA filter wat elke dag wordt verwisseld.

Comment

M4, ging mij om de kosten. De diesel Polo Blue Motion rijdt je dus goedkoper dan iedere willekeurige hyperide....diesel is goedkoper en je betaald géén belasting (of bijtelling!). De CR-Z valt altijd nog in de 20% bijtelling en met de matige motorisering zal het qua rijbeleving niet héél veel beter zijn dan een Polootje.

Maar het gaat om de CR-Z en dan kan ik niet anders dan zeggen dat, voor zo'n sportief uiterlijk, de prestaties een teleurstelling zijn.

Een Ferrari met trappers.

;-)
                  All you need to remember is the number '70' .

Comment

Ik vind de real-life CR-Z echt een behoorlijke teleurstelling. De proto zag er nog een beetje spannend en mooi uit.

Deze ziet er uit als een Civic Hatchback met wat kleine aanpassingen. Beetje te tam naar mijn zin.

Jammer!

Comment

Het verhaal van de Honda CR-Z klonk zo mooi: een spirituele opvolger van de CRX met ook nog eens een superlage bijtelling. Bij de onthulling van de Amerikaans/Europese versie in Detroit volgt een kleine teleurstelling: de hybride sportcoupé komt niet in aanmerking voor 14 procent bijtelling.
                      De CO2-uitstoot van de CR-Z is namelijk 117 gram per kilometer, 7 gram boven de bovengrens voor 14 procent bijtelling. In plaats daarvan bedraagt het bijtellingstarief 20 procent. Dat wil niet zeggen dat de CR-Z een grote drinkebroer is: het gemiddeld verbruik bedraagt 5,0 liter per 100 kilometer.
                      De aandrijflijn bestaat uit een 1,5-liter viercilinder benzinemotor, die hulp krijgt van een elektromotor die 78 Nm en 14 pk ophoest. Gecombineerd zorgen de beide motoren voor 124 pk en 174 Nm koppel. Die laatste waarde is exact gelijk aan die van de 1.8 in de Civic, maar die stoot per kilometer 35 gram CO2 meer uit. Opvallend: de CR-Z heeft een handgeschakelde zesbak, waar veel andere hybrides een (CVT-)automaat hebben.
                      Honda is de liefhebbers van rijplezier niet vergeten. Het merk belooft een sportief uitlaatgeluid. Bovendien is er het zogenaamde 3-Mode Drive System, waarmee de bestuurder de gasrespons, besturing, climate control en de mate van assistentie door het IMA-systeem kan beïnvloeden.
                      De Europese CR-Z heeft ook dagrijverlichting en is een 2+2. De coupé is bijna drie decimeter korter dan de Insight en weegt dan ook 44 kilogram minder. Op de Autosalon van Genève kunnen de mensen die geen zin hebben om naar Motor City af te reizen voor het eerst kennismaken met ’onze’ CR-Z.
                      Last edited by ExTaxi; 07-02-10, 16:55.

Comment

Tja, dan kun je dus net zo goed een 'gewone' benzine-auto rijden. Het hele voordeel is dan weg.

En hij is en blijft toch lelijk, dus wat dat betreft ;)

Comment

Zag er vandaag eentje rijden. Niet echt mooi, wel opvallend.

Comment

Bij de dealert staan kijken naar zo'n apparaat. Wat een iel ding zeg.
                            Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Vind het wel een mooi ding. Denk dat je gewoon even moet wennen aan het ontwerp.
                              Kan me nog herinneren toen BMW met een nieuw design kwam, ik moest daar echt een jaar
                              aan wennen. In het begin vond ik ze zelfs afzichtelijk, dat valt met deze Honda wel mee.
                              Over het algemeen maakt Honda leuke auto's qua model vind ik.............

Vgrtn
                              Last edited by Prutser; 20-06-10, 15:59.

Comment

Bij de dealer staan er nu 2, een zwarte en een witte, vind hem toch best wel leuk :) Alleen de achterkant vind ik nog een beetje te lomp...

Maar opvolger voor de oude CRX vind ik t niet... 124pk hadden ze in '90 ook al... maar wie weet lepelt Honda er nog een keer de K20 uit de CTR in, maar er zijn vast al handige knaapjes die dat zelf kunnen over een tijdje...

Comment

Ik vind het ook de leukste hybride die er nu is.
                                  Maar is hij nou wel 14% of niet?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Nee, 117g/km.
                                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

lol, 100% kansloos dus!
                                      Lijkt wel een grap man.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ook even zien staan toen ik met 80 langsreed.....leek wel een leuk wagentje.....

Later nog even naast gestaan, maar wat mij betreft is het het gewoon (net) niet.....

1 op 20 is inderdaad ook niet echt zuinig voor een hybride....dat doet mijn diesel ook als ik een beetje normaal rijd!

Helaas, moet mijn vriendin toch op een ander spannender model wachten ter vervanging van haar Civic......of.....toch nog maar een crx kopen ;-)
                                        Volvo V70 D5 / Alfa 166 3.0 V6 / Lancia Beta Montecarlo 1977 / Lancia Fulvia Berlina 1C 1965 / Lancia beta coupe 2000 (klusobject)

Comment

Working...
                                        X