Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

terugroepactie Toyota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • terugroepactie Toyota

    De effecten van een probleempje met een vloermat.........ongekend wat dit voor gevolgen heeft voor Toyota.

    http://www.carros.nl/autonieuws/toyo...pese-modellen/
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

  • #2
    Nou volgens mij is dit een ander probleem. Het voermatten probleem was in de V.S. en ging om 3.8 miljoen auto's(8-|). Het punt was dat die niet vastzat en daardoor hij de pedalen kon raken(/blokkeren). Hier hebben ze het over slijtage aan het gaspedaal zelf. Lijkt me toch wat anders. Ik had het F1 team ook opgedoekt. :-)

    EDIT: Tenminste, hier staat specifiek dat het om het pedaal gaat:

    http://www.toyota.nl/nieuws/nieuws_76_recall.aspx
    Oorzaak: mechanische slijtage
    Sommige gaspedaalmechanismen kunnen verslijten. Als gevolg daarvan kan onder bijzondere omstandigheden de wrijving in het mechanisme toenemen. Daardoor kan het moeilijker worden om het gaspedaal in te drukken, maar kan het ook zijn dat het gaspedaal langzamer terugkeert naar de normale positie, of, in het ergste geval, dat het gedeeltelijk blijft hangen.
    Zou me alleen niet verbazen als het hetzelfde probleem is, maar als ze dan nu pas hier actie ondernemen zou ik dat ook proberen te verbergen. Dat zou echt heel slecht zijn.

    En dan te bedenken dat het hier in de wijk eigenlijk al weken best glad is. Je pedaal zal maar blijven hangen op een verkeerd moment......
    Last edited by MN-Power; 30-01-10, 14:26.
    Every second of your life is a part of your song

    Comment


    • #3
      Vandaar dat al die opgegeven verbruikscijfers van Toyota niet kloppen met de werkelijkheid :-).

      (we hebben geconstateerd dat in ons wagenpark (125.000 stuks) Toyota toch wel de grootste leugenaar is)

      Comment


      • #4
        De C1 en de 107 mogen ook terug.
        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
          Vandaar dat al die opgegeven verbruikscijfers van Toyota niet kloppen met de werkelijkheid :-).

          (we hebben geconstateerd dat in ons wagenpark (125.000 stuks) Toyota toch wel de grootste leugenaar is)
          Alleen voor de Prius of ook voor andere modellen?
          All you need to remember is the number '70' .

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
            Alleen voor de Prius of ook voor andere modellen?
            ook de overige, net zoals Honda, Fiat en Skoda
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
              ook de overige, net zoals Honda, Fiat en Skoda
              En dus ook VW, Audi, Seat, Alfa, Lancia, etc?
              Aprilia RSV Mille '01

              Comment


              • #8
                Rossi, ze liegen allemaal hoor, wees niet bang, alleen is Toyota de grootste leugenaar. Dat zal vast voor een groot deel door de Prius en de Aigo bepaald worden.

                Comment


                • #9
                  http://www.momlogic.com/2009/09/911_...ator_crash.php


                  Ehm, politie-agent ???

                  bak in N ??, contact uit, "handrem" of gewoon remmen ???

                  Als er tijd genoeg is om 911 te bellen......
                  Veritatis simplex oratio est

                  Comment


                  • #10
                    Vreemd inderdaad. Zelfs als ik in mijn basic 107 gas geef en even links rem, sluit de brandstoftoevoer al. Zal deze splinternieuwe 8x zo dure Lexus toch ook wel hebben ?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                      Rossi, ze liegen allemaal hoor, wees niet bang, alleen is Toyota de grootste leugenaar. Dat zal vast voor een groot deel door de Prius en de Aigo bepaald worden.
                      Nu zijn de werkelijke verbruikscijfers van toyota sinds pakweg 2000 ook niet zo denderend meer als vroegah. Een corolla uit 1983 verbruikte 1 op 16 (2e-e model), een corolla uit 1997 gebruikte 1 op 16 (2e en 4a modellen), de corolla uit 2000 (vvt-i modellen) gebruikte 1 op 14. Alleen van de 2e en 4a modellen werd een slechter verbruik opgegeven in de folder en van de vvt-i modellen een beter verbruik.
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                      Comment


                      • #12
                        Ja Steven, hier kan je je niet uitkletsen hoor:-)
                        2 x ouwe premium meuk
                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                        Comment


                        • #13
                          Wil ik ook niet, ben tenslotte lid van de 'liefhebbers van oude toyota's' ;-)
                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                          Comment


                          • #14
                            BTW ben jij op je verjaardag aan het internetten? Gezelli ;-)
                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                            Comment


                            • #15
                              Ach gisteren al uitgebreid gevierd.
                              2 x ouwe premium meuk
                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                Nu zijn de werkelijke verbruikscijfers van toyota sinds pakweg 2000 ook niet zo denderend meer als vroegah. Een corolla uit 1983 verbruikte 1 op 16 (2e-e model), een corolla uit 1997 gebruikte 1 op 16 (2e en 4a modellen), de corolla uit 2000 (vvt-i modellen) gebruikte 1 op 14. Alleen van de 2e en 4a modellen werd een slechter verbruik opgegeven in de folder en van de vvt-i modellen een beter verbruik.
                                Nog een wonder, als je bedenkt dat volgens Autoweek een instap-Corolla in 1985 848kg woog en 163,5 breed was. In 2000 was dat al 1060kg en 169cm.

                                Comment


                                • #17
                                  De 107's en C1's moeten ook terug hoorde ik vanochtend.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                    De 107's en C1's moeten ook terug hoorde ik vanochtend.

                                    Ja, daar had NoTVR het 2 dagen geleden ook al over.. ;-)
                                    Veritatis simplex oratio est

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                      Vreemd inderdaad. Zelfs als ik in mijn basic 107 gas geef en even links rem, sluit de brandstoftoevoer al. Zal deze splinternieuwe 8x zo dure Lexus toch ook wel hebben ?
                                      En zelfs dan nog, er bestaan vrij weinig auto's die krachtiger zijn dan hun remmen. Volgens mij zijn remmen nooit drive-by-wire dus lijkt me ook niet dat die onbruikbaar zijn geworden ofzo.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bovendien, wat is het probleem. Rijden die k*tdingen ook eens een keer door. :)
                                        You know that reality is immaterial

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                          Bovendien, wat is het probleem. Rijden die k*tdingen ook eens een keer door. :)
                                          Het schijnt dat dit een probleem is

                                          http://www.momlogic.com/2009/09/911_...ator_crash.php
                                          Veritatis simplex oratio est

                                          Comment


                                          • #22
                                            momlogic.com..? :)
                                            Forza!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ja, ach...

                                              Nee, deze dan..

                                              http://www.mrtraffic.com/
                                              Veritatis simplex oratio est

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                Het schijnt dat dit een probleem is

                                                http://www.momlogic.com/2009/09/911_...ator_crash.php
                                                Het zijn twee aparte problemen. Hierboven beschreven is een vloermatten probleem. Er is ook een aparte terugroepactie voor het gaspedaal:

                                                7. Is this different than the Floor Mat Recall? If so, how?
                                                There are two different recalls. Some vehicles are affected by both.

                                                Sticking Pedal Accelerator Recall: The condition can occur in rare instances, over time, under certain environmental conditions - there is a possibility that certain accelerator pedal mechanisms may, mechanically stick in a partially depressed position or return slowly to idle position.

                                                Potential Floor Mat Interference with Accelerator Pedal Recall: This condition is the potential for an unsecured or incompatible driver’s floor mat to interfere with or entrap the accelerator pedal and cause it to get stuck in the wide open position. Toyota has determined that this condition can occur in vehicles in which the driver’s side floor mat is not compatible with the vehicle and/or is not properly secured.
                                                http://pressroom.toyota.com/pr/tms/xxxxx-153289.aspx (Gas Pedal Recall)
                                                http://pressroom.toyota.com/pr/tms/t...ry-102565.aspx (Floor Mat Recall)
                                                Last edited by MartijnL; 01-02-10, 10:43.
                                                ------------------------------------------------
                                                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                                  Vreemd inderdaad. Zelfs als ik in mijn basic 107 gas geef en even links rem, sluit de brandstoftoevoer al. Zal deze splinternieuwe 8x zo dure Lexus toch ook wel hebben ?
                                                  Hoezo? Het is toch jouw input? Er is overigens iets voor te zeggen om het bij een FWD toch te doen. Als je bij een FWD beide pedalen intrapt wordt de wagen in principe meer overstuurd(de achter wielen remmen harder dan de voorwielen, is ook een rally trucje) en bij een RWD(de Lexus) is dat net andersom. Een RWD, zeker zonder ABS kan je juist redelijk makkelijk uit een mogelijke spin halen door beide pedalen in te drukken. Net genoeg gas geven om achter niet te blokkeren terwijl voor wel blokkeert zorgt ervoor dat de neus in de richting van de voertuigbeweging gaat wijzen. Veel meer bulletproof dan tegensturen, want geen kant op een 'tankslapper'. Alleen werkt dit met ABS(#$%systeem) niet(goed).
                                                  Every second of your life is a part of your song

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aygo = Peu 107 = Citroen C1, zelfde auto, zelfde gaspedaal.
                                                    m.a.w. nu doet PSA ook een recall.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      MN: ik bedoel niets met schuiven, driften oid. Gewoon, dat ik niet snap hoe een auto op hol kan slaan. Ik heb dus zo'n 2Tronic. Als ik constant 50 rij en met links een halve seconde mijn rem licht intrap, sluit de brandstoftoevoer al.
                                                      Ik kan dan gas geven wat ik wil, maar de auto wordt afgeremd.

                                                      Dat linkje van W220XL is toch bizar. Kan daar echt niet bij.

                                                      En inderdaad, Jan, gisterenochtend bericht erover verstuurd. Gaat trouwens om < 10% vd verkochte 107s, dus de andere 22.000 overige 107-bezitters kunnen gewoon doorrijden. Maar goed, heel PSA mag dus toch 97.000 auto's checken.
                                                      Last edited by Joshua; 02-02-10, 05:11.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        @Joshua: Het is eigenlijk toch best raar? Je hebt drie pedalen. Als je ze intrapt verwacht je ook dat er wat gebeurt, met tegenwoordig de uitzondering dat als de auto rare dingen gaat doen hij daar actie tegen onderneemt. Dit systeem grijpt al in voordat er iets misgaat en gaat eigenlijk voor je denken. Zit ik niet op te wachten(op die andere engeltjes ook niet echt trouwens).

                                                        En dat een auto op hol kan slaan snap ik ook niet. Als het goed is zijn je remmen altijd sterker dan de aandrijfkracht, zeker in een hogere versnelling. Dus als je vol remt kan je gas geven wat je wil, je motor trekt er toch niet door.

                                                        Dan moet je alleen wel remmen en ik denk dat dat mis is gegaan(blinde paniek of zo?).
                                                        Every second of your life is a part of your song

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Dan moet je alleen wel remmen en ik denk dat dat mis is gegaan(blinde paniek of zo?).
                                                          Precies, blinde paniek, en het zoveelste geval van zogenaamd op hol geslagen auto's in Amerika. Met die hoax kwamen de media daar dik twintig jaar geleden al op de proppen: http://en.wikipedia.org/wiki/60_Minu...d_acceleration

                                                          Heeft Audi trouwens ongelóóflijk veel geld gekost, toen. En het verhaal was van A tot Z verzonnen: gewoon een vrouw die de pedalen verwisselde.

                                                          In elke normale auto zijn de remmen sterker dan de motor. Misschien gaan ze flink roken als je met flink gas 160 rijdt en tegelijkertijd vol remt, maar je krijgt 'm echt wel tot stilstand. Helemaal als je 'm in z'n vrij zet natuurlijk, al gaat ie dan wel lekker tegen de toerenbegrenzer.
                                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            In vrij/neutraal en contact uitzetten wil ook nog wel eens helpen. Stom genoeg zijn er tegenwoordig autos die contact uitzetten niet altijd goed vinden.....

                                                            * is blij met zijn oude meuk waar dit soort eenvoudige maatregelen gewoon helpen *
                                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              CNN Breaking news

                                                              -- Toyota owners should stop driving cars affected by recall, take them to dealers, says U.S. transportation secretary.
                                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Van dezelfde autoriteit die bij elke brug (ook in Georgia) de waarschuwing plaatst 'bridge ices before the road' en voor werkelijk elke bocht waarschuwt dat er een bocht aankomt (reduce speed now).
                                                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X