Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lexus CT 200h

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lexus CT 200h

Lexus CT200h: details en foto’s uitgelekt

Eén van de grootste primeurs is vlak voor Genève uitgelekt. Lexus had graag officieel het doek van de auto willen trekken op de beursvloer, maar iemand is zo vriendelijk geweest de gehele brochure in omloop te brengen.
    fotoshow bekijk fotogallery »

Lexus heeft voor Genève een behoorlijke primeur in petto. De CT 200h beleeft er zijn werelddebuut. Deze allereerste Lexus vijfdeurs hatchback is bovendien de allereerste full-hybrid in dit segment en ook nog eens de allereerste Lexus die de strijd aan moet gaan met auto’s als de Audi A3, BMW 1-serie en zelfs de Volkswagen Golf. En als we dan toch met unieke kenmerken strooien: het is ook de enige voorwielaangedreven Lexus van dit moment.

LF-Ch
    Het was al geen geheim dat Lexus volop bezig was aan de ontwikkeling van een vijfdeurs hatchback. Op de IAA 2009 in Frankfurt gaven de Japanners ons alvast een voorproefje in de vorm van de LF-Ch concept. Met die conceptcar legde Lexus de lat erg hoog. De fraaie vormen, sportieve uitstraling en vooruitstrevende techniek gaven ons het gevoel dat de gevestigde orde in dit segment de borst nat moest gaan maken. En bij het zien van de eerste details wordt dat gevoel alleen maar bevestigd. Het design zijn we wat minder enthousiast over. Lexus had wat ons betreft wel iets meer van de conceptcar in takt mogen laten.

Full-hybrid
    Met de CT 200h presenteert Lexus zoals gezegd de allereerste full-hybrid in het (premium) C-segment. Met onder de motorkap zowel een 1.8 liter viercilinder benzinemotor alsook een compacte elektromotor moet de CT 200h garant staan voor goede prestaties, maar vooral ook fantastische verbruikscijfers. Helaas, daarover is momenteel nog niets bekend. Maar we kunnen er bijna vanuit gaan dat de auto straks zo goed zal scoren dat deze in de categorie van 14% bijtelling gaat vallen. Wat we wel zeker weten is dat de auto zijn aandrijfkrachten via een E-CVT transmissie op de voorwielen overbrengt. Dat laatste is ook bijzonder aangezien alle huidige modellen van Lexus op de achterwielen worden aangedreven.

Elektrisch
    De Lexus Hybrid Drive-techniek zoals die in de CT 200h ligt is van de laatste generatie en maakt het mogelijk om tot 45 km/h enkel op elektriciteit te rijden. Zijn de accu’s leeg of wordt er meer vermogen dan wel snelheid gevraagd dan slaat de benzinemotor aan. Uiteraard wordt er zoveel mogelijk brandstof bespaard dankzij een start-/stopsysteem en een generator voor het terugwinnen van remenergie.

Afme
    Met een lengte van 4.320 mm, een breedte van 1.765 mm en een hoogte van 1.430 mm is de CT 200h qua buitenmaten op alle fronten net iets groter dan zijn directe concurrenten. De wielbasis is met 2.600 mm net iets langer dan de A3 en Golf, maar wel iets korter dan de 1-serie. Zijn kofferruimte meet 345 liter inhoud en na het neerklappen van de achterbank is 700 liter beschikbaar.

Interieur
    Werpen we een blik op het binnenste dan kunnen we ons niet aan de indruk onttrekken dat Lexus bij het ontwerpen van het interieur naar BMW heeft gekeken. De indeling in twee zones – boven en onder – maar ook de positie van het multifunctionele display doet sterk denken aan de indeling van het interieur van de 1-serie. Om nog maar te zwijgen over de vorm van de middelste ventilatieroosters en de positie van de startknop. Maar goed, afgekeken of niet, het ziet er allemaal erg verzorgd uit. En als Lexus het kwaliteitsniveau van haar grotere modellen ook naar het C-segment heeft doorvertaald zit het met de afwerking wel goed.

Uitrusting
    Aan luxe en comfort zal het volgens goed gebruik van Lexus in de CT 200h ook niet ontbreken. Op het 8 inch display zijn de functies van het audiosysteem, de boordcomputer en het navigatiesysteem gecentraliseerd. Bovendien is er de Remote Touch waarmee al deze functies centraal worden bediend. Leuk detail is dat de instrumentenverlichting rood kleurt als de Sport-mode wordt geactiveerd. Rijdt men in Normal of Eco dan is de verlichting bij de tellers blauw.

Na zijn debuut in Genève zal het nog tot het einde van 2010 duren voordat de Lexus CT 200h bij de dealers staat. Prijzen, exacte prestaties en uitrustingsniveaus zullen in de loop van dit jaar volgen.

http://www.autowereld.com/autonieuws...p?artikel=9585
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Pleur een beetje Mazda 3, BMW 1, A3 en Leon in de mixer en voila.......
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Haha, die concept was afgrijselijk:

Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Men neme een Auris, schroeft er een IS-frontje op en nog wat Lexus-spulletjes, en de wagen kan als premium op de markt gezet worden.
        2019 Volvo V60 T6

Comment

Jammer, heb niet het gevoel dat het een echte lexus gaat worden. Eerder zo'n kut-prius met een leuk jasje.

En FWD ook nog, pfff. Als de basis echt een prius is, dan hebben de rijeigenschappen een zeeeeeeeer lange weg te gaan alvorens ze op lexus niveau zitten...

Comment

In ieder geval de mooiste in de 14% bijtellingscategorie
            Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

vind ik niet

Comment

Mwaaahh, een IQ en Smart houdt die misschien net achter zich.
                2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                  vind ik niet
                  Welke dan?

Comment

ik vind de nieuwe Prius mooier dan dit hok

Comment

ik vind de nieuwe Prius mooier dan dit hok
                      Smaken verschillen. Maar you gotta be kidding...

Comment

De CT is wel een anoniem ontwerp zoals we dat van Toyota gewend zijn. De Prius is dan tenminste nog meteen herkenbaar.
                        Een premiummerk als Lexus verdiend wel een wat gedurfder ontwerp dan deze CT, kijk naar de IS-serie. Wel een mooi dashboard.

Comment

OK achterkant kan er mee door.
                          2 x ouwe premium meuk

Comment

interieur van de Lexus vind ik veel mooier, maar daar hadden we het nog niet over. Dat Lexus ding ziet er gewoon niet uit zoals een Lexus hoort te zijn. Ik vind de nieuwe Prius echt zo gek nog niet in het wit.

Oh had ik al gezegd dat die Lexus lelijk is?

Comment

He he, eindelijk een normale hybride idd.
                              Ik vind dit dus voor het eerst WEL een optie. Prius niet en die lelijke Honda's al helemaal niet.

@Extaxi : wel eens het dashboard v/e Prius bekeken?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wat een vreselijke eco-marketing zijn die hybride dingen.

Je zou denken dat ze duurzaamheid in dit soort auto's verder zouden doortrekken dan alleen een paar batterijtjes erin. Maar nee, voor de rest gewoon te krijgen met leer en off-the-shelf onderdelen. Als het op productie en sloop aankomt is het een nog vuilere auto dan een simpele American v8 pickup.

Ach, zolang de bijtelling maar laag is en de feelgood-factor hoog, nietwaar?
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Draait inderdaad met name om de bijtelling

Comment

Een echte duurzame auto zou van mij van gerecycled sloopstaal en kunststof gemaakt zijn of beter nog, kunststoffen zonder ftalaten erin. Mooi recyclebare stoffen voor de stoelen, gebruik van lokale natuurlijke stoffen waar mogelijk (laat duurzaam hout maar weer een comeback maken) en een gegarandeerde sloopregeling waarbij de auto weer netjes gesloopt en gecomposteerd wordt ;)

Zou voor de lokale economie en de CO2-voetafdruk ook nog eens beter zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                      He he, eindelijk een normale hybride idd.
                                      Ik vind dit dus voor het eerst WEL een optie. Prius niet en die lelijke Honda's al helemaal niet.

@Extaxi : wel eens het dashboard v/e Prius bekeken?
                                      ja, zie:

interieur van de Lexus vind ik veel mooier, maar daar hadden we het nog niet over.

Comment

Wat een lelijk hok. Een Mazda 3 maar dan zonder visuele samenhang in het ontwerp. Ik denk dat ik de nieuwste Pimpreza nog mooier vind....

En hij is nog FWD ook. :-S Next!
                                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Vind hem nog steeds wel aardig na het zien van dit filmpje...

Comment

Is al bekend wanneer hij precies op de markt komt?

Comment

Nou een plaatje is het niet maar het kan echt minder hoor. Vind dit nog best wel door de beugel
                                              kunnen integenstelling tot andere merken waar ik nog niet dood in gevonden wil worden

Comment

Hier zijn ze wat enthousiaster dan op Gummen:
                                                http://www.autointernationaal.nl/art...p?id=15626&n=5

Comment

wat incest ontwerp van een 1 serie en de "oude" renault megane
                                                  voor de rest zal ie technisch wel goed zijn na japans gebruik
                                                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

http://www.autocar.co.uk/CarReviews/...T-200h/253056/

Next!

Comment

En voor Japans gebruik dan, motje?
                                                      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

[email protected] Motje heeft wel vaker last van dat gebruik van "na" waar hij "naar" bedoelt. Geeft niets. Back on-topic:

De CT is niet uebergeil, maar als hij een beetje goed geprijsd wordt (in de lease), waarom niet? Weer een quasi premium merk om over te pochen er bij. ;-) Mijn werkgever wil hem (net als alle quasi duurzame auto's) gaan promoten, dus als ik lang genoeg wacht met bestellen en voor relatief weinig zo iets kan rijden?
                                                        ---------------------------
                                                        Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Ik ben vandaag bij een voor-premiere (of geef het maar een willekeurige andere naam) geweest, van deze auto, in het nieuwe Louwman museum in Den Haag.

Er stonden er 2. Een bruine (geen mooie kleur) en een parelmoer witte (zeker WEL een mooie kleur, maar vast een erg dure optie).

Even in het kort wat ik van de auto vind:

uiterlijk:
                                                          * Redelijk mooi van voren, oogt breed en mooie vouw in motorkap (doet een sterke motor vermoeden)
                                                          * Hetzelfde geld wel van de achterkant, mooie achterlichten, oogt allemaal breed/dik
                                                          * En-profil, mwah. Niet lelijk...maar iets klopt niet helemaal. Wat dat is weet ik niet. Misschien gebrek aan dikke wielen en gevulde wielkasten. Zie volgende sterretje.
                                                          * Wielen: er zaten volgens mij 16"wielen onder beide modellen daar. Tenminste, dat hoop ik. Als het 17" was....dan heeft die auto ZEKER 18"nodig. het zag er een beetje iel uit. De hele auto ziet er wat gedrongen/dik uit, maar die wielen staken een beetje zielig naar binnen. met een beetje pech heb je dus 18"nodig....en dat zal vast een erg dure
                                                          optie zijn.

interieur:
                                                          * Erg mooi dashboard. geen pook (meer een soort hendeltje waarmee je de automaat bediend). Een schuin naar je toe liggende middenconsole. Mooie nav bediening. Mooi scherm. Erg mooie materialen. mooi instrumentarium...nee: zeker 1 van de mooiste interieurs in zo'n formaat auto
                                                          * Lekker zittende stoelen, redelijk zacht/comfi maar sluiten goed om een (smal) lichaam. Wel wat kort.
                                                          * Weinig ruimte. Brede middenconsole, dus chauffeur en passagier zitten wel redelijk knusjes. Achter mij kan alleen een klein kind zitten. Achter een kleine passagier kan ook geen al te groot persoon zitten. In vergelijk met mn golf is deze auto gewoon klein te noemen.
                                                          * Kofferbak ook beduidend kleiner dan mn golf. Wel is er ruimte onder de bodem (waardoor geen tildrempel) maar daardoor ook weinig ruimte tussen bodem en dak.

Motor kan ik weinig over zeggen. niet mee gereden. maar persoonlijk vind ik het een beetje een miskleun om het identiek aan de prius te maken. Een lexus hoort gewoon meer vermogen te hebben.
                                                          136pk uit een 1.8 is niet bijzonder hoog. Hadden ze er bv een compressor oid aangeschroefd, dan had je niet meer verbruik gehad (die 14% is natuurlijk belangrijk) maar wel een lexus waardig vermogen. Ik had (toen ik hem voor het eerst in geneve zag) verwacht dat lexus er wel 150pk uit zou peuteren en toch binnen alle groene labels/co2 waardes zou blijven. Jammer.

Opvolger voor de golf, over 1 jaar??? Nee, ik denk het niet. Een alfa julia is mooier. Een golf is ruimer/bruikbaarder.

Comment

Oh ja: Dat Louwman museum is zeker de moeite waard! Wat een mooi spul staat daar. Redelijk vlot erdoorheen lopend ben je snel al een uur kwijt!

Een beetje autoliefhebber kan daar een halve dag plezier hebben!

Comment

Vandaag in het budget-broertje, de Auris Hybride, gezeten van een collega; zijn uitvoering heeft standaard 17" lm en dat heeft ie inderdaad wel nodig. Ben niet zo'n liefhebber van zetpillen op wielen, zullen we maar zeggen.
                                                              Kofferbak is voor mij persoonlijk veel te krap van die Auris.

Oh ja: ik stelde dat hij waarschijnlijk de enige nederlander was die zo'n ding prive had gekocht. Hij wist te melden dat de Hybride zo'n 1500 euro duurder is dan de 1300 benzine en dat je dat verschil er binnen een jaar uit hebt, alleen al door de wegenbelasting.
                                                              “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                                                                Ik ben vandaag bij een voor-premiere (of geef het maar een willekeurige andere naam) geweest, van deze auto, in het nieuwe Louwman museum in Den Haag.

Er stonden er 2. Een bruine (geen mooie kleur) en een parelmoer witte (zeker WEL een mooie kleur, maar vast een erg dure optie).

Even in het kort wat ik van de auto vind:

uiterlijk:
                                                                * Redelijk mooi van voren, oogt breed en mooie vouw in motorkap (doet een sterke motor vermoeden)
                                                                * Hetzelfde geld wel van de achterkant, mooie achterlichten, oogt allemaal breed/dik
                                                                * En-profil, mwah. Niet lelijk...maar iets klopt niet helemaal. Wat dat is weet ik niet. Misschien gebrek aan dikke wielen en gevulde wielkasten. Zie volgende sterretje.
                                                                * Wielen: er zaten volgens mij 16"wielen onder beide modellen daar. Tenminste, dat hoop ik. Als het 17" was....dan heeft die auto ZEKER 18"nodig. het zag er een beetje iel uit. De hele auto ziet er wat gedrongen/dik uit, maar die wielen staken een beetje zielig naar binnen. met een beetje pech heb je dus 18"nodig....en dat zal vast een erg dure
                                                                optie zijn.

interieur:
                                                                * Erg mooi dashboard. geen pook (meer een soort hendeltje waarmee je de automaat bediend). Een schuin naar je toe liggende middenconsole. Mooie nav bediening. Mooi scherm. Erg mooie materialen. mooi instrumentarium...nee: zeker 1 van de mooiste interieurs in zo'n formaat auto
                                                                * Lekker zittende stoelen, redelijk zacht/comfi maar sluiten goed om een (smal) lichaam. Wel wat kort.
                                                                * Weinig ruimte. Brede middenconsole, dus chauffeur en passagier zitten wel redelijk knusjes. Achter mij kan alleen een klein kind zitten. Achter een kleine passagier kan ook geen al te groot persoon zitten. In vergelijk met mn golf is deze auto gewoon klein te noemen.
                                                                * Kofferbak ook beduidend kleiner dan mn golf. Wel is er ruimte onder de bodem (waardoor geen tildrempel) maar daardoor ook weinig ruimte tussen bodem en dak.

Motor kan ik weinig over zeggen. niet mee gereden. maar persoonlijk vind ik het een beetje een miskleun om het identiek aan de prius te maken. Een lexus hoort gewoon meer vermogen te hebben.
                                                                136pk uit een 1.8 is niet bijzonder hoog. Hadden ze er bv een compressor oid aangeschroefd, dan had je niet meer verbruik gehad (die 14% is natuurlijk belangrijk) maar wel een lexus waardig vermogen. Ik had (toen ik hem voor het eerst in geneve zag) verwacht dat lexus er wel 150pk uit zou peuteren en toch binnen alle groene labels/co2 waardes zou blijven. Jammer.

Opvolger voor de golf, over 1 jaar??? Nee, ik denk het niet. Een alfa julia is mooier. Een golf is ruimer/bruikbaarder.

* Wielen: er zaten volgens mij 16"wielen onder beide modellen daar. Tenminste, dat hoop ik. Als het 17" was....dan heeft die auto ZEKER 18"nodig. het zag er een beetje iel uit. De hele auto ziet er wat gedrongen/dik uit, maar die wielen staken een beetje zielig naar binnen. met een beetje pech heb je dus 18"nodig....en dat zal vast een erg dure optie zijn.

De te leveren wielmaten zijn 15, 16 en 17", wat opvallend bij de beide Lexusen CT200h is dat de schijfremmen van de achterwielen een grotere diameter hebben dan voor, dit zie je zelden!

De bruine CT200h had inderdaad een opberg ruimte onder de vloer, deze ruimte had de witte dus niet, hier was deze ruimte in gebruik voor het reservewiel, maar in NL zal deze Lexus zonder een ruimte verslindend vijfde wiel geleverd gaan worden.
                                                                Maar de kleine inhoud van de kofferruimte zal voor menigeen een reden zijn om deze Lexus te laten staan.

Alhoewel de eerste 100 CT200s First Edition hele leuke optie mee krijgen, zoals:

*Sienne Brown of Dark Granite metalic lak
                                                                *Stoffen bekleding Panther Black
                                                                *HDD navigatiesysteem en achteruitrijdcamera
                                                                *17" lichtmetalen velgen
                                                                *Parkeersensoren Vóór en achter
                                                                *Cruise Control
                                                                *Automatisch dimmende binnenspiegel
                                                                *Mistlampen
                                                                *Privacy Glass
                                                                *Uitgebreid Lexus Audiosysteem met 10 luidsprekers, 6CD-wisselaar en iPod interface
                                                                *LED koplampen en Daytime Running Light
                                                                *Firt Edition en business suit in exclusieve genummerde oplage

De prijzen zullen tussen de 30.000,= en 42.000,= liggen afhankelijk van het uitrustings niveau , maar hierover is men nog in onderhandeling met de fabriek, op basis van de genoemde garantie prijzen zijn de auto’s nu te bestellen, mogelijk vallen de prijzen nog iets lager uit, verwacht wordt dat de eerst in maart 2011 afgeleverd gaan worden.

De Bruine ( Sienna Brown) en de Witte (White Pearle) tentoongestelde voorseries auto’s zullen helaas verschoot worden, en dus nooit op de weg komen!

Jan
                                                                Last edited by Fastturbo; 10-10-10, 20:29.

Comment

Working...
                                                                X