Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Subaru dealers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Subaru dealers

http://www.automotive-online.nl/home...twerk_uit.html

Jawel, sinds 1 april te bewonderen in onze showroom. Subaru!

We zijn nog in de opstartfase, maar het begint langzaamaan vorm te krijgen allemaal. Laatst een avondje met mogelijkheid tot rijden in het snoepgoed van Subaru, een WRX STi. Niks mis mee :)

Van de week ook al een lange rit gemaakt in onze demo, een Outback 2.5i met CVT en ik moet zeggen, heerlijke auto. We gaan kijken of we Subaru wat meer bekendheid in de regio kunnen geven. Veel klanten zijn al langs geweest nav advertenties in de lokale suffertjes. Nu de eerste orders nog :)

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
    http://www.automotive-online.nl/home...twerk_uit.html

snoepgoed van Subaru, een WRX STi. Niks mis mee
    onze demo, een Outback 2.5i met CVT en ik moet zeggen, heerlijke auto
    Toch wel een groot voordeel dat, ondanks dat je die dingen ook verkoopt, je zo objectief blijft ;-)

Geintje Tijmen....veel succes iig.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Succes Tijmen

En? Ligt het magazijn al volgestouwd met parts?

Comment

Da's mooi.

Roept wel een vraag bij mij op:
        Een tijd(je) terug was de Nederlandse Subaru-importeur meer een handelshuis dan een importeur die ook de dealers terzijde stond. Daarna is er een periode geweest met een alternatief Subaru-getrouwen-dealernetwerk, en daarna ben ik de draad kwijtgeraakt. Had ook te maken met de mega-gokkende boekhouder van het importerende handelshuis, als ik me goed herinner.
        Hebben jullie natuurlijk niets mee te maken.

Maar hoe zit dat nu?
        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

laat mij maar ff een avondje rijden met die sti, dan zullen we zien of er niets mis mee is ;-)
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Magazijn ligt "vol" inderdaad. Grote voordeel bij Subaru is dat ze een magazijn in Duitsland hebben, vandaag bestellen is morgen in huis.

Natuurlijk ben ik objectief :) Een Justy is natuurlijk een koekblik ;)

De importeur is zoals ook geschreven is in het artikel, op zoek naar dealers met uitstraling en "premiumervaring". Ze zijn echt heel actief bezig de kwaliteit van het dealernetwerk te verbeteren, weg uit de dorpjes met de dorpsgarages. Hoe de handelswijze van de importeur is weten we nog niet, daar komen we vanzelf achter. Het alternatieve Subaru netwerk is mij ook al ter ore gekomen inderdaad, is nu niet meer. Tot zover alleen nog maar goede ervaringen met de importeur van onze kant. Voordeel voor ons is, dat ze ons benaderd hebben en dat ze ons heel graag als dealer wilden aanstellen.

Die STi heb ik natuurlijk ook even goed uitgeprobeerd, samen met GF, die ook een stukje wilde rijden. "Ik schakel niet zo snel als jij hoor" en "ik ga niet zo hard door de bocht" waren haar woorden toen ze het stuur overnam :)
            Auto rijdt echt als op rails en de versnelling is echt mega, maar als de grens bereikt is ga je er héél snel overheen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
              laat mij maar ff een avondje rijden met die sti, dan zullen we zien of er niets mis mee is ;-)
              Kan je het ook op droog, zonder turbo, zonder sper, zonder hydraulische handrem en met echte banden?

@ Tijmen,
              Waar zitten jullie ergens? En gaan jullie ook een subaru werkplaats inrichten? Ik wil wat spullen voor mijn GTT hebben en 'm laten uitlezen als dat kan. :)
              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

@Tomstr

Wij zitten in Haarlem, aan de Eysinkweg (Autoboulevard Pijlslaan). Uiteraard zijn we niet alleen verkooppunt, we gaan ook Subaru's repareren (onderhouden moet ik zeggen, wat ze schijnen niet stuk te gaan) alleen dat moet echt nog groeien. Monteurs moeten nog opgeleid worden, ins en outs van het merk moeten we nog gaan leren etc maar wij hebben een werkplaats van gemiddeld zo'n 45 jaar oud denk ik, ervaren mannen allemaal. Dus dat moet goed komen.

Natuurlijk kunnen wij ook los onderdelen leveren. Alles is te bestellen, no problemo.

Comment

@Tijmen
                  Persoonlijk vind ik dat de grens van de 2008+ sti heel goed op te zoeken is, waarna er een "lang" grijs gebied is, en als je daar overheen bent, ben je hem kwijt.

@Tomstr
                  Ja dat kan ik ook
                  Kun je even toelichten wat je nu echt bedoelt, zonder turbo wordt het bijv alleen maar makkelijker (!)........kweeniehoor............
                  Last edited by TSM; 10-04-10, 21:35. Reden: typos

Comment

we gaan ook Subaru's repareren (onderhouden moet ik zeggen, wat ze schijnen niet stuk te gaan)

Mmm dat zijn dan andere Subaru's dan die ik ken. :-)
                    Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                      Mmm dat zijn dan andere Subaru's dan die ik ken. :-)
                      Die van mij blijven anders goed heel altijd, ik ben echt wel tevreden over.

@ TSM,
                      Je komt een beetje over alsof je de Subaru kenner cq rijder bij uitstek bent. Dat is een beetje jammer als er ook nog mensen als Mark Verhoeven en Marnix van Deijk in Nederland rondlopen die Subaru's bouwen en rijden.
                      Over het driften, ik vind het driften met een 4wd auto het mooist als je het op droog doet zonder hulpmiddelen in de auto, deste puurder is de beleving. Veel vermogen(lees; turbo), sperdifferentiëlen, hydraulische handrem, regelbaar middendiff en Wanli's zijn ongetwijfeld mooie gadgets maar ik doe het liever zonder. :)

Even terug naar het topic;

Tijmen, Haarlem is wat ver vanuit EHV maar als jullie wat gaan organiseren mbt tot Subaru kom ik graag kijken!
                      Last edited by Tomstr; 10-04-10, 23:41.
                      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

laat maar eens zien dan hoe je dat doet :-P
                        E

ps je vergeet nog wel wat namen hoor.........................Mark is een mooie vent, bijna de enige die aan mijn subaru mag komen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                          Die van mij blijven anders goed heel altijd, ik ben echt wel tevreden over.
                          De mijne bleef ook aardig heel.(op die keer na dan dat ik in de nood loop bij Mark Verhoeven aan kwam dan)
                          Maar er zijn zo daar de jaren heen toch wel wat probleempjes geweest,hoewel dat voornamelijk bij de gtt voor kwam.
                          Tegenwoordig volg ik het allemaal niet meer zo.

@Tijmen ik wens jullie veel succes met het dealerschap,maar ik denk niet dat de die hard Subaru fans snel bij jullie voor de deur staan.
                          (maar dar mis je tegenwoordig ook niet veel meer aan)

@TSM bij E-M maak je toch wat meer indruk hè. :-)
                          Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                            laat maar eens zien dan hoe je dat doet :-P
                            E
                            Zie foto's in mijn gummenprofiel, heb ik gisteren nog toegevoegd. :) Foto's van de auto echt dwars heb ik niet helaas, daarvoor moet je de ooggetuigen van 2of 3x Papenburg en Bitburg vragen. :(
                            De Legacy heb ik helaas niet meer, anders kwam ik ermee naar de eerstvolgende gummenmeet. :)
                            De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Lars
                              Tom heeft mijn driftfilmpjes denk ik niet gezien

Tom
                              Ik kan geen fotos van je vinden in je gumprofiel

E

Comment

Erik, hij zou het nu moeten doen.

LOL

T
                                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Ja leuke foto's hoor :-P
                                  Die legacy was/is (deels) bekooid ?

Comment

Ik zag dat ze in Amerika wel een WRX en WRX STi sedan uitvoering hebben. Komt die ook weer naar Nederland toe?

Of houden wij het bij de 5-deurs?
                                    ------------------------------------------------
                                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Zet deze in je showroom en ik ben nieuwe klanr :-P
                                      Dit is dus de bewuste nieuwe sti sedan
                                      Heel gaaf bakkie als je het mij vraagt

Ik denk dat de sti wel leverbaar wordt en de wrx niet, eea ivm co2 uitstoot van de hele vloot
                                      Maar goed de grijze import zal weer weelderig tierden denk ik.
                                      E

Comment

Tijmen, je zou ook contact op kunnen nemen met Litchfield Imports in de UK. Dat is een hele goede Subaru tuner die echt goede pakketten voor drijflijn en onderstel heeft.

@ TSM
                                        De kooi liep van het schutbord naar de veertorens achter, echt een aanwinst voor de wegligging. :)
                                        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

WRX met beeld (moet je wel even iTunes hebben): http://itunes.apple.com/nl/podcast/c...776?i=82107991
                                          ------------------------------------------------
                                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Tomstr
                                            Zat je kooi niet aan je voorstruts vast ?
                                            (ik heb prijs liggen strut-strut basis FIA annex J maar dan geschikt om ook zonder helm te crashen en er weer uit te kruipen)
                                            E

Comment

gvd heel dat geile itunes gesucked, klik op dat subaru filmpje komt er een intro over een suffe hyundai :-(

Comment

Een kooi is nooit op zichzelf geschikt om te crashen zonder helm, alleen een stoel met oren helpt daarbij en zelfs dat is niet alles. Daarnaast wil je wel wat kreukelzone overhouden als je met die auto over de openbare weg rijdt. Ik zou geen complete rallykooi laten maken, de snelheden waar profs mee rijden haal je met driften en ghymkhana niet zo vlug. Ik zou eerder voor een rolbeugel met een uitbreiding naar voren gaan.
                                                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Idd incl een stoel met oren ;-) de Sabelt Taurs XL, dat is zo'n beetje de enige die echt goed zit met mijn postuur en lengte.

Comment

Wel je gordeltje strak doen dan. Ik ben geen voorstander van kooi zonder helm.
                                                    Je dode hoek kun je wel vergeten met zo'n stoel.
                                                    Neem aan dat je de auto bijna alleen gebruikt voor fun-ritjes?

Comment

Gordel zit altijd strak ivm stuur recht voor me porem, ga er dan wel een 5punts van maken (nu zonder de kotenknijper).

De Sabelt taurus XL is eigenlijk een klote stoel omdat je die oren eraan hebt, dus wellicht even verder kijken naar een stoel waar de oren opengewerkt zijn.

Tevens zal de kooi rond de bestuurder en bijrijder flink ingepakt moeten worden met dat speciale FIA goedgekeurde rubber.

Ja het worden hoofdzakelijk fun ritjes. Wellicht wordt het een trailer queen, dat weet ik nog niet zeker.

E

Comment

Dat rubber is zowieso een must ja. Doet nog behoorlijk pijn denk ik daarmee maar kop op kooi is gewoon echt meteen klaar. Vind het zelf in de rallyauto ook nog wel matig op verbindingsroutes. Heb je toch vaak geen helm op en de gordel in standje losser. Bovendien geen stoel met oortjes.

Comment

Ik heb daar ook aan zitten te denken en naar rally filmpjes gekeken hoe de coureurs dat deden.
                                                          Ze rijden gewoon met de helm in het net achterin de kooi, daar was/ben ik nogal verbaasd over.
                                                          Als je met je blote hoofd dat diagonale pijpje van de kooi kopt is het gewoon over en uit.
                                                          Helaas staat daar ook een filmpje van op het www (golf die wordt gesneden door een porker)
                                                          E

Comment

Een kooi in je auto betekent imho dat je altijd met een helm(pje) moet rijden. Een keer tegen die buis met je hoofd en je bent out , minimaal dizzy en dan rij je alsnog de sloot in. Als 't al niet meteen fatal headtrauma is.

Je kan nog beter met je hoofd tegen je zijruit tetsen want die breekt dan en verdeelt zo de energie + je hoofd zwiept dan door (= ook minder energie geabsobeerd door je hoofd).

Verder heb je nu wellicht allerlei (zij)airbags die werken en met een kooi staan die neem ik aan allemaal uit (of zitten er niet eens meer in ivm ander stuur en kuipstoel ..) nietwaar ?

Comment

Wat?!?!?!
                                                              Geen airbags!?!?!?

Hooooooooooly shiiiiiiiiiiit, dat je ermee durft te rijden!!!!!!!!!

Deze boodschap werd u aangeboden door de Nederlandse vereniging Vrienden van Volvo-rijders.
                                                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

hallo het is een subaru he, die heeft 2 bags en 2 gordelspanners
                                                                er is nog 1 bag en 1 gordelspanner actief eant er staat idd een deepdish in icm 4punts gordels
                                                                over je ruit eruit koppen met je hoofd, dan ga je ook out hoor
                                                                en vraag ff aan v Eldik wat er met lichaamsdelen gebeuren die tijdens een rol door de ruit heen vliegen
                                                                ;-)
                                                                E
                                                                ps lekker offtopic ook allemaal whoei

Comment

Working...
                                                                X