Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zo zie je maar hoe smaken verschillen..
    Ik vind de Fiat een duidelijk mooiere en wat klassiekere neus hebben, daardoor meer klasse uitstralen.
    Zeker in de Abarth uitvoering erg lekkerrrr

Comment

• De Fiat is idd wat ouderwetser en saaier :-)
      Maar ook een mooie auto hoor.
      Last edited by Harry; 22-06-18, 10:54.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        De Fiat is idd wat ouderwetser en saaier :-)
        Maar ook een mooie auto hoor.
        Ik ben ook al wat ouder.. vandaar misschien.. ;-)
        1e MX-5 aangeschaft in 1993 (daarvoor heb ik 4J een zelf uit de USA gehaalde 1981 Fiat 124 spider gehad), maar toen ik ongepland in een MX-5 proef reed was ik verkocht.

Realiseer mij net dat ik dit jaar 25J jubileum met MX-5 heb, intussen 5 gehad.
        Nr3 (10th AE) en nr5 MaX-5 racer zijn nog steeds in bezit.

Comment

• Ha, die Gummers;

Prijzige, maar zeer fraaie Ford/Jaguar V6-ombouwkit voor de MX-5: de Rocketeer.

Rocketeer.jpg
          Scherven brengen gelul.

Comment

• Hier maar even dan:

Eén gummer heeft een MX-5 minder na ca 13.00 uur.
            Eén gummer heeft er een MX-5 bij ongeveer op die tijd...………….
            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Verrassend :)
              Veritatis simplex oratio est

Comment

• Leuk man! Ik ben benieuwd welke Gummer dan

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ik ben ook benieuwd! Leuk dat ie naar een Gummer gaat.
                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Een plaats aan de rand van Veluwe 3 letters

Comment

• Ho es, wie woont er in Epe ???

Comment

• woes?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                          Ho es, wie woont er in Epe ???
                          Yolanda...
                          En wie woont er in Ede ??

Comment

• Bassie !!!

Comment

• Alles is voor Bassie he ;)

Comment

• Hahahaha, dat klopt !!

Comment

Ho es, wie woont er in Epe ???
                                  ik ben in Epe gepepe.
                                  www.tuningparts.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Bekijk bericht

ik ben in Epe gepepe.
                                    Alleen in Epe ?

Comment

• Epe? Eerst Papa Even

Comment

• Ben toch benieuwd of je het niet gaat missen, Hans.

Toen ik na de Golf cabrio een tijd met een dichte auto reed, de Saab 900, mistte ik het "open rijden" al gauw.

Comment

• Missen, zou zomaar kunnen Ton. We zien het wel.
                                          Auto is bijna 15 jaar bij ons geweest en we hebben fantastische trips en vakanties beleefd
                                          Rondje Frankrijk letterlijk zelfs.
                                          Sicilië en Toscane, Umbrie en andere delen van Italië. Vorig jaar nog de Stelvio gereden.
                                          Kroatië
                                          Oostenrijk
                                          Duitsland.
                                          En nog veel meer.
                                          Kijk een gebruiksauto zoals ons Fordje daar doe ik niet moeilijk over als hij eruit moet.
                                          Bij deze Mazda moesten we allebei even slikken...……...en nog !

Comment

• Van een oud baasje naar een oud baasje, ik zal de MX5 weer de TLC geven die nodig is.
                                            Wij zijn er blij mee en met wij dan bedoel ik Mdv en de beide kids, ik ook, laten ze de rest van mijn speeltjes met rust.

edit:
                                            Gisteren was ik bij die maat van me op de sloop en die heeft nog een MX5 Trilogy staan met leuke goodies.
                                            Een Tonneau cover, witte tellerklokken, witte knipperlichten, set 5 spaak velgen, alles origineel en voor weinig (lees niks)
                                            Last edited by Beamer; 16-08-18, 10:34.

Comment

• Afgelopen zaterdag eens even kennis gemaakt met de nieuwe MX5 van mijn oudste neef(je). Een gloednieuwe 1.5, redelijk luxe uitgevoerd met leder op het dash en led matrix lampen en zo.

Dat ding rijdt dus echt erg leuk. Ook bij snelheden die niet gigantisch hoog liggen heb je al erg veel plezier in het rijden. Mooie trefzekere versnellingsbak, mooie lange neus in het zicht, en met mijn 1.89 pas ik er ook nog net in ook. Het 2019 model schijnt wat kleine wijzigingen te hebben gekregen waardoor langere mensen er net wat beter in passen, dus dat komt mij goed uit. De vering/demping vond ik echt prima afgesteld. Aan de ene kant heel comfortabel (16 inch wielen, weinig kleine oneffenheden die je voelt) en aan de andere kant is het wagentje heel beweeglijk en makkelijk de bocht om te krijgen. En dat motortje loopt ook echt heel fraai vanuit lage toeren in 1 hele lange haal door naar best wel hoge toerentallen. Leuk geluid uit de uitlaat, mooi exterieur en interieur. Kortom, ik vind het een geweldige auto.

Comment

• Brahma heeft het ook door hoor ;-)
                                                De MX5 is al een geweldig rijdende auto sinds1989.
                                                Maar ik moet wel toegeven dat ik de MX5 ook eerst in het dameskapper-rijtje had staan.

Het nieuwste model is nog eens erg mooi om te zien ook.
                                                Ik vind het design erg mooi en ik denk veel houdbaarder dan het design van zijn broertje, de Fiat 124 Spider (te saai/ouderwets/standaard).

EDIT: Ik herhaal mezelf van juni 2018 zie ik nu :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ik denk ook dat het 1.5 motortje een veel betere combi is met de MX5 dan de Fiat 1.4 turbo (baseer ik wel op de tegen de 130pk sterke T-Jet 120 in onze Grande Punto hoor). De 1.5 loopt zo fraai, klinkt goed en heeft een mooie atmosferische elastieke krachtsontplooiing. Je krijgt er echt dat ouderwetse Engelse roadster gevoel bij. Nimble and agile. Zoiets

Dameskappers auto? Zou kunnen, maar deze en de laatste uitvoering vind ik beiden erg fraai. Mijn neef en zijn vriend zijn trouwens geen kappers, maar ICT'ers :-)

Comment

• Het blijven kekke autootjes, wat dat dameskapper imago betreft, ik heb dat nu ook nog steeds met de Boxster.
                                                    Bij de Boxster krijg je ook nog eens te horen, geen echte Porsche heh :-(
                                                    Nou ja, als je er zelf maar schik van hebt toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                                      Mijn neef en zijn vriend zijn trouwens geen kappers
                                                      Dus het zijn niet Ton Deuse en André Lon?
                                                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Heb mijn NA inmiddels zelf 7 jaar en toevallig vandaag ook eens in een ND gereden en sluit me volledig aan bij Brahma qua rij-indruk. Motortje pakt ook vanaf lage toeren prima op, lekker directe bak en nettte afwerking binnenin. Was tijdje geleden dat ik met een NC had gereden (NB kun je beter overslaan want dat vond ik het net niet), maar de ND lijkt wel een stuk stijver dan de NC. Met 950 kg ook lekker licht en dat merk je zeker in vergelijking met de NC 2.0 die 120 kg zwaarder is wat natuurlijk relatief een groot verschil is. Eigenlijk is het dus een beetje een terugkeer van de NA wat alles betreft, maar dan beter en in een wat moderner en luxer jasje met oa cruise & climate-control en stoelverwarming, Kapconstructie open & dicht is ook geniaal en daar kan qua snelheid geen elektrische kap tegenop. Minder belangrijk, maar verbruik is ook uitermatie schappelijk met waardes van 1:17 op Spritmonitor mits je een beetje normaal doet.

En laat iedereen maar lullen mbt dat dameskapper-imago. Was vorig jaar met wat kennissen onderweg in de Eifel (Z4 3.0 & 996 cabrio), maar die waren toch uiterst verbaasd over het feit dat mijn meer dan 25 jaar oude karretje in standaard setup niet nauwelijks bij te houden was. Gelukkig voor hun zaten er nog wat rechte stukken in het traject :)
                                                        Last edited by Pakkie; 05-04-19, 15:18.

Comment

• Ik heb nu een 116pk NA staan en een 140pk NB. Beide zijn erg leuk en rijden ook nog eens heerlijk.
                                                          NB is wel wat volwassener dan NA vind ik.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het blijven kekke autootjes, wat dat dameskapper imago betreft, ik heb dat nu ook nog steeds met de Boxster.
                                                            Bij de Boxster krijg je ook nog eens te horen, geen echte Porsche heh :-(
                                                            Nou ja, als je er zelf maar schik van hebt toch.
                                                            Dat soort mensen vindt en Cayenne zeker wel een echte Porsche ... Je kunt alleen maar lachen om dat soort volk.

De nieuwe mx5 is inderdaad fraai en het verbaast me dat brahma er zo goed inpast. Alhoewel ik zelf ook altijd makkelijk in mx5's gepast heb, zelfs toen ik 120+ woog. :)
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• En het motortje (of beter gezegd de uitlaat, want die hoor je) klinkt gewoon erg lekker. Echt zoals een 4 cilinder roadster hoort te klinken. En dan nog eens met een niet nalatende drang om hoger en hoger in de toeren te gaan. Zonder amechtig over te komen bij lage toeren. Lang geleden dat ik bij zulke lage snelheden zo'n plezier had.

En wat betreft het er in passen: ze hebben het modeljaar 2019 gekozen omdat de langere inzittende daar schijnbaar net iets beter uit kan strekken. Ik paste er gewoon precies in. Zelfs met het geniaal snelle handbediende dak dicht (even stilstaand geprobeerd) stoot ik mijn hoofd niet. Het houdt verder ook niet over qua ruimte, maar met de stoel tegen de rolbeugel aan pas ik gewoon. Je zit ook lekker diep. En ik zat beter dan in de stoel van een heel wat grotere 440i cabrio, want daar voel ik me steeds meer een Quasimodomodel in krijgen.

Comment

• Ik mis die van mij nog wel eens. Ideale specs met een 140pk 1.8 met sper in een NB koets. Qua sturen en balans zo goed in orde. En dan het gewicht: je merkt dan hoeveel zwaarder ‘gewone’ auto’s zijn, en wat dat doet voor het gewicht.
                                                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Working...
                                                                X