Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Toyota FT-86 II Concept
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk berichtStaat mij nog wel iets van bij. Ergens in die toko in Adenau waar Jeroen Watermulder altijd Adenauer Speksuppe aan het eten was.
In Zum Wilden Schwein was dat inderdaad. Lekker soepie hoor. :)
Comment
-
Leuke race versie!
Subaru_BRZ_Super_&#71.JPG
Hiervandaan:
http://www.tune86.com/ft-86-news/164...otor-show-2011
Comment
-
Comment
-
Leuk, de 2liter heeft aardig wat potentieel. De 2liters met turbo zijn nog een stuk leuker maar her leukste is dat de 3liter (en 3.3) ook zouden moeten passen. Hij zou wel AWD mogen hebben wat mij betreft.
Ik ben heel benieuwd naar de prijzen nu. :-)De Boekhouder
Oi, no professionals
Comment
-
AWD is met deze aandrijflijn onmogelijk
boxer ligt zo diep en zo ver naar achteren dat de koppen tussen de vooras fusees liggen
je kunt dus niet zomaar vanaf de bak een aandrijfas naar de fusees leggen
;)يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)
Comment
-
Beetje jammer van dat bullshit logo ;-)
Comment
-
Lijkt inderdaad wel verder naar achteren te liggen dan in de scooby's.
Oosters interieur komt niet deze kant op.
Comment
-
Rood stuur is geen gezicht inderdaad. Als ik deze kop lees gok ik dat ie €49.995,- gaat kosten:
Prijs Toyota GT 86 onder de 50 mille
Comment
-
@Joep, heb je het artikel ook gelezen ;)
@Tom er is een plexiglazen model in de aanloop tentoon gesteld
Basis dat model heb ik conclusies getrokken
De concensus op het grootste subaru forum NASIOC is inmiddels ook wel dat een AWD systeem gewoon fysiek onmogelijk is
Later ook een schets gezien
Ik zal die schets/foto's even opsnorren, is het jou ook gelijk duidelijk
Motor van de BRZ ligt echt op de vooras, daar waar nu de bak tot voor de vooras steekt ;)
Beeld gevonden, zie deze opstelling
Erikيوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)
Comment
-
Oh ja had ik al gezegd dat de poen brandt in mijn broekzak ? :-))))))
Wit, met zwarte wielen.
Dit wordt zo een enorm succes, ik zeg je nu dat er snel turbo versies in de tuning scene komen als Subaru er niet snel op induikt :) en als het net zo lego wordt als Subaru tot nu toe altijd geweest is, plof je er zo een 2,5liter turbo uit de Legacy 2010 met kleine turbo op, of een EZ30R 6cyl zonder turbo :-) (zou dat laatste niet willen trouwens)
يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)
Comment
-
Leuke foto, nooit gedacht dat ik plexiglas zo handig zou gaan vinden.
AWD lijkt me inderdaad ook onmogelijk zonder de lay-out dramatisch aan te passen. Dat betekent natuurlijk wel dat de design-brief vanuit Toyota en Subaru erg duidelijk was. Des te meer reden om aan te nemen dat er ook een goed onderstel op stond. Subaru is daar natuurlijk aardig goed in. Nu maar zien of een stijf chassis en laag gewicht bij de prijs inbegrepen zijn. :)De Boekhouder
Oi, no professionals
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk berichtRood stuur is geen gezicht inderdaad. Als ik deze kop lees gok ik dat ie €49.995,- gaat kosten:
Prijs Toyota GT 86 onder de 50 milleAll you need to remember is the number '70' .
Comment
-
Comment
-
Ik begin hem hoe langer ho gaver te vinden !
Zeker met dikke wielen en een setje AP rondom een winnaar.
De 6 bak die erin zit, neem ik aan, is van dezelfde soort als de 6bak van nu, en praktisch onverwoestbaar.
Ben benieuwd of het achterdiff dat ook is, en de aandrijfassen.
Remmen die er nu op zitten lijken standaard subaru spul, dus niet zo heel erg overkill zegmaar (understatement)
Aan de andere kant, ca 1200kg heb je ook niet veel rem nodig :)يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk berichtIk begin hem hoe langer hoe gaver te vinden !
De bak laat je idd standaard. De remmen&koppeling komen van AP Racing, het achterdifferentiëel, steekassen en cardanas bestel je bij Drexler. De kooi laat je lassen bij Wiechers Sport en de rest van het interieur haal je eruit. Brandblusser en Recaro stoel scoren. Vervolgens rij je het STI onderstel op tot de bumpstops en ga je dan eens kijken wat er nog meer op de markt is. Ohja, hardere rubbers wil je ook.
Erik, wanneer begin je met bouwen? :)De Boekhouder
Oi, no professionals
Comment
-
Ik las al ergens dat de remmen van de 200pk versie heel simpel enkelzuiger spul was, recht uit de rekken waaruit ook voor boodschappenspul wordt geshopped. Kan dus nevernooitniet in de markt worden gezet voor 'net onder de 50k'. Nee, hooguit 35k mag 't kosten.
Standaard bandenmaat iets van 215/45/17 en da's breed zat.All you need to remember is the number '70' .
Comment
-
Nog een paar aanvullingen:
Lengte x breedte x hoogte(mm)...............4.240 x 1.775 x 1.300
Wielbasis (mm)......................................2.570
Leeg gewicht (kg)...................................ca.1220
Vermogen (kW/pk)..................................147/200
Maximum koppel (Nm).............................205
Motor............................................. ........2,0 liter boxermotor met direct inspuiting.
Transmissie....................................... .....handgeschakelde 6-versnellingsbak, of 6-traps automaat (instelb. 2 modi)
Aandrijving....................................... .......achterwielen
Bandenmaat........................................ ....215/45R17
Comment
-
Pistonheads heeft ermee gereden en ze zijn er erg positief over.
http://www.pistonheads.com/roadtests...p?c=47&i=24805
[patsmode]
Ik denk dat ik die upgrades nog even laat zitten en wacht op de STIversie. :)De Boekhouder
Oi, no professionals
Comment
-
Evo heeft gereden met de Subaru en de Toyota en ziet ook een zonnige toekomst voor deze auto. Mooi man, ik ben echt benieuwd. :)
http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc...ubaru_brz.html
http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc...ota_gt_86.htmlDe Boekhouder
Oi, no professionals
Comment
Comment