Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toyota FT-86 II Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

TSM, heb je er al een besteld?
    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

De toyota was gister effe op TV n.a.v. een beurs in Tokyo waar het apparaat ook stond. De nederlandse importeur vermeldde een prijs van 45-50K.

Seriously overprized IMO. Kan-ie zich de moeite besparen om er een stel te importeren ;-(
      All you need to remember is the number '70' .

Comment

Een filmpje van Subaru over de GT300 uitvoering, mooi!

De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Die GT300 is gaaf man !
          Als ze die nu ietsje geciviliseerder voor op straat op de markt brengen......
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

CWATR jij hebt iets gehoord dat je wilt horen ? :)
            Op de vraag wat hij ging kosten zei de importeur iets van de volgende strekking:

Deze auto wordt in de markt gezet voor een prijs die zeer scherp is voor de geboden prestaties

De voice over komt daarna inzetten

Dus dat zal tussen de 45 en 50k euro zijn

Ik dacht toen al WTF doe je huiswerk eens RTL7 meneertjes :)

Ondertussen gaat het gerucht (met basis personeel toyota die bij de presentatie van de gt86 zijn geweest) dat hij op niveau sirocco tsi wordt ingezet, wat best logisch is, dan hebben we het over low-mid 30k euro ik zeg 32k-35k.

Daarbij is het een gegeven dat hij voor 20k$ in de u naait me states aangeboden gaat worden

50k€ in NL tov 20K$ klopt niet qua verhoudingen
            20k$ tov 35k€ ook niet helemaal maar komt al veel beter in de richting

:)

Als ie toch 50k gaat kosten, kunnen ze hem net zo goed niet aan bieden............alhoewel, dan halen we wel een containertje uit de states voor dus omgerekend 15k per stuk en gaan er mee het circuit op :)

Comment

Nou nee, niet wat ik wilde horen.....zo begreep ik 't echt.

Ik wacht wel af wat ie gaat kosten, ik ben toch geen koper ;-)
              All you need to remember is the number '70' .

Comment

Op Autoweek.nl staat een rij impressie van de GT86.
                Leuk autootje.
                Maar als ik zo de specs lees, dan heeft de boxermotor hetzelfde euvel als die in de Legacy die ik had: te weinig koppel (205Nm) -> dus wel waarschijnlijk een hoge redline, maar geen duw in je rug.
                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Je gaat de V50 oprijden en er een 2d bommetje naast nemen? Top idee panda :)

Comment

Sure 8-)
                    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

hang je er een EJ257 in met 350pk en 550Nm zo dan ! BAM !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                        Op Autoweek.nl staat een rij impressie van de GT86.
                        Leuk autootje.
                        Maar als ik zo de specs lees, dan heeft de boxermotor hetzelfde euvel als die in de Legacy die ik had: te weinig koppel (205Nm) -> dus wel waarschijnlijk een hoge redline, maar geen duw in je rug.
                        Een Legacy zal 200kg zwaarder zijn, en daarmee te zwaar voor het koppel van een ongeblazen 2 liter.

Comment

Mijn legacy weegt 1580kg.
                          Dat is 380kg meer dan 1200kg.
                          Dat moet ik voortduwen met 330Nm/245pk en dat gaat best goed, hij is op snelheid sneller dan een standaard wrx, fors sneller zelfs.....
                          Dit komt uit op 4,8kg/Nm / 6,4kg/pk
                          De BRZ dan 1200kg 205Nm 200pk
                          5,9kg/Nm / 6,0kg/pk
                          Oftewel te weinig koppel en roeren in die bak om de rpm's hoog te houden om het met de pk's op te lossen
                          Ding moet gewoon 300Nm hebben en 300pk's
                          om mee te beginnen dan
                          :P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                            Oftewel te weinig koppel en roeren in die bak om de rpm's hoog te houden om het met de pk's op te lossen
                            Voor dat soort lol is die auto bedoeld. Ik vind hem standaard goed genoeg.

Is er nou eindelijk al eens een prijs bekend?

(niet dat het voor mij uitmaakt, want ik ga toch pas tegen 2024 naar zo'n ding kijken)

Comment

flinke oompf is wel lekker
                              liefst gevolgd door aaargh van de bijrijder

Comment

Ik moet altijd wel lachen om dat "te weinig Nm" argument, zeker van erik, oude redneck die je d'r bent ;-).

Mijn S2000 is daar een mooi voorbeeld in, veel pk's betekent veel koppel aan de wielen.
                                Veel Nm's betekent vaak alleen maar dat je ook in de 3e of 4e versnelling bij weinig toeren ook vooruit gaat.
                                Dat je bij een sportieve auto dan even 1 of 2 versnellingen naar beneden moet is juist het plezier.

Op de openbare weg zou je dat nog kunnen begrijpen, maar als fun-car op het circuit liever een 2 liter met 200 pk en 200NM dan een 2 liter td met 200 pk en 300Nm.

Ik durf de stelling wel aan dat op zandvoort er maar weinig zo leuk is als mijn ongeblazen 2 liter honda'tje met een schamele 210Nm.

Dat er een snellere auto ontstaat door er een 2 liter boxer met turbo in te jassen geloof ik ook wel, maar wordt de auto daar leuker van? Ik denk het niet.

Verder lijkt die ft-86 kwa specs op een S2000 coupe achtig iets. Iets minder pk's(-40 tot -50) met ongeveer hetzelfde gewicht.
                                Dus niet echt nieuw, de s2000 was er al in 1999 en die koste iets van 46-50k, dus wil deze auto met minder specs verkopen dan kan die inderdaad beter niet duurder zijn, 40k lijkt me echt de max waarbij er nog wat van verkocht gaat worden. Recenter hadden we ook de RX-8 maar die had wat problemen juist vanwege het wankel blok.

Andere concurrenten zijn te vinden in de 3liter+ klasse. Maar de meeste daarvan zijn al voorbij de oude waardes gegaan, ook in prijs en gewicht. (porsche boxster, bmw Z4, nissan 370Z)
                                Dus echte concurrenten zijn er alleen nog tweede hands. En daarin is deze auto dus wel uniek.
                                Een nieuwe sportieve auto van 1200kg met 200pk en achterwiel aandrijving.
                                http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Redneck aub niet zeg, hou op man :)
                                  Hee Q4jan, vraagje, wanneer heb jij voor het laatst gegrift ?
                                  Daar heb je gewoon Nm's voor nodig, niet minder maar meer :)
                                  Je ziet op alle filmpjes dat de drifts redelijk hangen en wurgen zijn, het rookt gewoon niet voldoende ;)
                                  Jouw S2000 draait 9000 rpm, dat is flink meer dan bijna elke andere motor, daartoe hebben ze als het goed is een grotere eindoverbrenging gemonteerd, waardoor je wielkoppel ca 20% hoger is dan je zou vermoeden.......
                                  Dus Q4Jan :)
                                  LOL
                                  PS natuurlijk wordt die auto leuker met 300pk en 400Nm, zolang je de turbo maar niet voelt inkomen, anders worden die NA boys weer zenuwachtig ;)

Comment

Klopt van die langere eindoverbrenging. Bij 130km/h staat de toerenteller op 4500rpm.

En griften doe ik niet, driften ook niet trouwens ;-)

Comment

Ha, die Gummers;

Klinkt eerder als een korte overbrenging....
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

klote mac met zijn aut spelling correctie, eens even uitvogelen hoe we dat uitzetten :)

Comment

Met die FT-86 is het ook knap schuiven, trouwens:

Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ik heb op pistonheads ook al heel wat discussies voorbij zien komen, maar ik denk juist dat deze auto een gat vult dat er nog niet is (of eigenlijk niet meer is). Geen 2 liter met lompe turbo en zompige gasrespons, maar gewoon goed aan het gas hangende motor met lekker laag zwaartepunt en mooie lineaire vermogensspreiding. Verder een goede gewichtsverdeling en zo te lezen in de reviews een heerlijk stuurgedrag. Dit is geen auto om eindelijloze drifts mee te zetten, maar om gewoon lekker me te sturen. Je moet dus werken om snel te zijn. Zoek je veel koppel en wordt je moe van schakelen, dan moet je wat anders kopen dus ;-)

Comment

Hoewel de motor nog wel enigszins smeuïg zal zijn, getuige de ogenschijnlijk eenvoudige drifts. Als deze auto voor een leuk bedrag kan aangeboden worden en die Japanse tuningmarkt gaat los op deze auto dan kun je over drie jaar voor een leuk bedragje een tweedehands kopen voor trackdays misschien :) kwalitatief zal het wel goed zitten.

Comment

Hoi Gijs
                                                Dat schuift zeker goed
                                                (ligt wel een V8 in maar toch) :)

Comment

TSM wordt op zijn wenken bediend: http://www.autoblog.nl/subaru-brz-st...t-in-nederland

Comment

dit is een klei model man :)
                                                    OMFG ding was 4 weken geleden een paar dagen in NL hahaha ROFL
                                                    :)
                                                    Er rijden al 600pk BRZ's rond trouwens ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                                      Met die FT-86 is het ook knap schuiven, trouwens:

Redelijk speakertje in de deur ook op 0:55.
                                                      Neem toch aan dat er geen stereo gemonteerd zit?

Dus waar is die voor?

Comment

zit gewoon stereo in, het is gen alfa toch ? ;)

Comment

Of Orido is de stig, en dan kan ie lekker naar liftmuziek luisteren tijdens het griften ;-)

Comment

Ik zou die BR-Z weleens in het wit met gouden wielen willen zien

Comment

40.995 voor de BRZ sport executive.
                                                              Wordt dus een zeldzaam karretje op de weg.

Comment

De Sport wordt goedkoper. Ik vind het niet te duur, als je een Golf GTI aankleedt zit je er ook aan. De Toyota zou wel eens iets goedkoper kunnen worden, Subaru is altijd vrij hoog qua prijs.

Comment

De hoge prijs van subaru wordt hoofdzakelijk door de Co2 uitstoot veroorzaakt.
                                                                  De sport wil je niet hebben, die heeft geen sperdiff op de achteras.
                                                                  Vergelijken met de GTI is appels met peren.
                                                                  Voor op het circuit, zonder BPM, zonder platen en liefst BTW vrij, is dit een heel leuk karretje ;)

Comment

Working...
                                                                  X