Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toyota FT-86 II Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

In EVO deze maand 25 pagina's Subaru BRZ.
    Vergelijking met MX-5 160pk, Megane 265pk en 370Z, en in een ander artikel een vergelijking met een oude Impreza turbo.

De rode draad: te weinig koppel (tot 5000rpm minder dan de MX-5), en voor toerendraaien is het eigenlijk een onprettige motor (vergeleken met een atmo als in de Clio RS).

"You have to cane the living daylights out of a genuinely unpleasant engine that emits a teeth-gnashingly awful soundtrack as you grind your way round to 7000rpm"

Comment

Dat had ik kunnen voorspellen. Want in de basis is het hetzelfde futloze apparaat als in de Legacy 2.0R

Geen koppel, wel heeeeeeel veel toeren en geen VTEC effect.
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ik heb het evo stuk ook gelezen en ook het bijbehorende filmpje gezien en zij zijn inderdaad heel erg negatief over het geheel. Op zich vreemd, want vrijwel alle andere bladen zijn juist erg positief (ook autovisie). Vraag me af of het feit dat evo een versie met automaat had de indruk erg heeft be´nvloed. Daarnaast schijnt de toyota versie ook wat leuker en speelser te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
          Vraag me af of het feit dat evo een versie met automaat had de indruk erg heeft be´nvloed.
          Wellicht ook iets andere mappings daardoor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
            Ik heb het evo stuk ook gelezen en ook het bijbehorende filmpje gezien en zij zijn inderdaad heel erg negatief over het geheel. Op zich vreemd, want vrijwel alle andere bladen zijn juist erg positief (ook autovisie). Vraag me af of het feit dat evo een versie met automaat had de indruk erg heeft be´nvloed. Daarnaast schijnt de toyota versie ook wat leuker en speelser te zijn.
            Eh? Automaat? Evo? WTF?
            Zo'n auto moet je niet met automaat kopen. En een automaat maakt het gebrek aan koppel alleen maar erger. Een automaat moet je in combinatie met een motor met lekker veel koppel rijden. Dan laat je zo'n ding voor je schakelen, zonder al te veel toeren te maken.
            Maar met een toerenmotor is een automaat toch geen lol. Met een beetje pech heb je zo'n automaat die voor je opschakelt bij (of vˇˇr) de redline.
            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

• Automaat in zo'n auto snap ik ook niet. Hier een filmpje van EVO tegen een Megane RS:

Doe mij die FWD hatchback dan maar als ik het zo zie, terwijl het concept zo veelbelovend is...

Comment

• En volgens dit EVO filmpje is het dan weer "realy, realy good fun".

Comment

• Dat is dan ook een toyota met handbak. En toyota>subaru ;-)

Maar het blijft vreemd als beide auto's gelijk zouden moeten zijn. Het niveau van de bestuurder van de subaru versie is wel hoger dan dat van de toyota gozer gok ik zo. Dus misschien dat de auto erg leuk is als je niet te goed bent?
                  http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

• Wat een kansloos filmpje van EVO.
                    Even los van de oersaaie journalist (sjezus wat een droogkloot) pak je de minst optimale versie van een sportauto en zet die weg tegen de allerbeste FWD van dit moment/ooit. Is totaal geen vergelijk.

Ja, verbazingwekkend dat die Soeb er dan zo slecht vanaf komt.
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                      Het niveau van de bestuurder van de subaru versie is wel hoger dan dat van de toyota gozer gok ik zo. Dus misschien dat de auto erg leuk is als je niet te goed bent?
                      EVO's John Barker (aan het stuur van de BRZ) deed ooit een seizoen mee aan de TVR Tuscan Challenge. Die kan wel een eindje sturen ja.
                      Het gaat ook helemaal niet om of die Megane sneller is, het verbaasde EVO dat het verschil niet veel groter was; de Megane heeft uiteraard veel meer vermogen, en koppel bij lagere toerentallen, maar ook in bochten was die sneller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                        In EVO deze maand 25 pagina's Subaru BRZ.
                        Vergelijking met MX-5 160pk, Megane 265pk en 370Z, en in een ander artikel een vergelijking met een oude Impreza turbo.

De rode draad: te weinig koppel (tot 5000rpm minder dan de MX-5), en voor toerendraaien is het eigenlijk een onprettige motor (vergeleken met een atmo als in de Clio RS).

"You have to cane the living daylights out of a genuinely unpleasant engine that emits a teeth-gnashingly awful soundtrack as you grind your way round to 7000rpm"
                        Net gelezen. Ze hadden de BRZ vijf dagen ter beschikking. Jammer dat ze de automaat hadden want elke auto waarmee ze vergelijken in dit nummer had een handbak.
                        In engeland heb je voor 5000 pond meer de 370Z. Geen peukengeld natuurlijk, maar die heeft zomaar even 126 pk meer. 't is wel een beetje een gok van Subaru om de BRZ zonder turbo aan te bieden. En in Europa zal er geen hond zijn die de automaat besteld.

Comment

• 40k kost ie.

Comment

• Inderdaad leuke auto, deze GT86

http://www.toyota.nl/cars/new_cars/gt86/index.tmex
                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Gistermiddag voor het eerst een FT-86 in het echt gezien. Uiteraard een witte....
                              Maar moet zeggen dat ik het best een cool ding vind. Denk dat dit wel een auto is waarmee je voor relatief weinig geld genoeg plezier en stoere looks voor terug krijgt.
                              Giulia 1600 Super '65
                              Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Hoi Gummers.

Op CdeE bij het Loo stond de FT-86 naast een Nissan Skyline,dat was net klein duimpje naast de reus.
                                Waarbij klein duimpje toch duidelijk mijn voorkeur heeft, wat een leuke auto die FT-86.
                                V70 & Tiger 955i

Comment

• GTR is ook belachelijk groot, zijn kleine en goedkopere broertje (370Z) vind ik veel leuker. Heeft dezelfde 'eerlijke'/serieuze uitstraling als de GT86 of BRZ. Het is me wel volstrekt onduidelijk waarom je voor de Toyota ˛f de Subaru moet nemen. De verschillen zijn wel heel erg klein.

Comment

• Zo'n 370Z s ook best gaaf, maar volgens mij verkoopt die auto nog slechter dan de Brera.
                                    Wel vreemd, want de 350Z was volgens mij wel een succesje. RWD + 300pk voor relatief weinig geld. Spotte vandaag nog een 350Z Cabrio, klinkt ook best aardig!
                                    Giulia 1600 Super '65
                                    Abarth 595 Competizione '15

Comment

• 350Z zie je hier in NL regelmatig, 370Z eigenlijk nooit inderdaad. In Amerika of Japan is de markt voor dit soort auto's groter.

Comment

• Styling van de 370Z vind ik t.o.v. de 350Z niet zo geslaagd.
                                        En als de prijs van de 350Z een indicatie is, dan blijven die dingen wel aan de prijs.
                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Weer een GT86 in de vergelijkstest in EVO, een handgeschakelde deze keer.
                                          De tegenstanders zijn 3 ikonen: E30 M3, Integra type-R, en Clio 200 Cup.
                                          Een iets eerlijker vergelijk, omdat het allemaal hoogtoerige atmo's zijn.
                                          Ze waarderen de andere 3 hoger.

Gek is dat. Het ding heeft alles, en toch lijkt ie het net niet te zijn. Tot nu toe een beetje een ruwe diamant, die GT86.

Comment

• Wat ik begrijp is het de motor die net even te futloos is.
                                            Een turbootje lost dat wel op. Levert ie wel wat gasrepsons in, maar meer power en koppel. Let maar op, de "R"-versie krijgt een toerbo en 300pk.

Comment

• GT86 vs Cayman vs 370Z, Chris Harris

Mwoah, als ik dit zo zie:

Dan denk ik dat ik me er wel mee zou kunnen vermaken. Vermogen genoeg als je een beetje kan sturen al zal dat wel de grote zwakte zijn, het is geen auto die de gemiddelde turbodieselrijder als een rijgod doet aanvoelen als je het rechterpedaal intrapt. Daardoor waarschijnlijk kansloos, ook al is het chassis een juweeltje. Net als de Cayman eigenlijk (die ik overigens uit dit drietal zou kiezen).

Ik hoop dat het wel een succes wordt en we eindelijk klaar zijn met de cijferneukcultuur die de afgelopen 10 jaar kansloos saaie veelvermogende auto's heeft opgeleverd.
                                              Last edited by Noobie; 25-08-12, 11:08.

Comment

• Let op, want de vergelijking in de laatste EVO was dus tegen andere hoogtoerige atmo's.
                                                Rechtuit maakt het dus nauwelijks verschil (vermogens allemaal tegen de 200pk). Dat het niet snel voelt omdat zulk spul pas bij hoge toerentallen tot leven komt, herken ik ook wel, als ik de hele week met de diesel niet boven de 2500rpm ben geweest en dan in de 106 of MX-5 stap.

Maar in dit geval: besturing is minder, auto is minder uitdagend dan Integra R, Clio Cup en E30 M3.
                                                Onderstel is wellicht eigenlijk te goed, werd nog geopperd. Maar, zo wordt nog gesteld: de Clio was ook niet meteen de topper die het nu is, met fijnslijperij moet de GT86 beter kunnen worden. Wat mij betreft nog steeds hulde dat Toyota hier behoorlijk de nek uitgestoken heeft.

Verder nog een artikeltje met verschillen tussen de BRZ en de GT86. Het vreemde is dan weer dat de besturing van de GT86 beter zou zijn dan van de BRZ.

Comment

• Ik vraag me wel af hoe auto's als de E30M3 en ITR nu door gummen ontvangen zouden worden. Niet best vermoed ik..
                                                  Waren wel allemaal auto's zonder de handicap van NCAP sterren. Of iig minder dan tegenwoordig. Dus konden ze 200kg lichter gebouwd worden en dat merk je in de scherpte. Toch vind ik het fijn dat ze bij Toyota dit ding gebouwd hebben ipv het Paco equivalent met turbo en 300kg extra.

Comment

• De tijden van de Saab 99 turbo en de BMW 2002 turbo liggen ver achter ons.

met een ballbearing VNT turbo en variabele kleptiming kan je best een blokkie maken dat scherp aan het gas hangt. zie 1,6L WRC blokkies, en als je er dan ook een DSG/PDK-achtige versnellingsbak achter hangt creeer je schakeltijden die zo extreem kort zijn dat de turbo bij het schakelen niet eens stopt met boosten. De schakeltijden zijn dan zo kort dat je het zelf nooit sneller zou kunnen.

en als het dan geen turbo mag zijn, waarom dan geen mechanisch aangedreven compressor? turbo gat 0, gasrespons optimaal.

Comment

• Uit reakties hier en in de pers blijkt dat de tijd van de hoogtoerige atmo voorbij is.
                                                      Clio kreeg er in diverse tests tegen Cooper S ook van langs: 'geen' vermogen onderin.

Het moet allemaal wel een beetje makkelijk gaan tenslotte...

Over reakties van bv fietsers die meer reageren op het geluid van hoge toerentallen dan op snelheid hebben we het dan nog niet gehad.

Comment

• Ik snap niet hoe de tijd van de hoogtijdige atmo's voorbij kan zijn als ze teveel vermogen leveren voor de rijcapaciteiten van 99% van het publiek.
                                                        Wanneer is het dan ooit genoeg? Tellen alleen de nummertjes nog? Kunnen alle klassiekers ook meteen de kliko in, want als het met 200pk al niet lukt dan moet plezier met 100-120pk wel alleen voor kinderen binnen handbereik liggen? Of kun je er alleen plezier in hebben omdat ze oud zijn en een nostalgisch gevoel geven? Ik snap het echt niet.
                                                        Doe mij maar een auto die me betrekt bij het rijden, op normale snelheden al sportief klinkt, die ook buiten het circuit bereid is te dansen over de weg. Laat de rest van de rukkers me maar voorbij blazen met hun superieure nummertjes in een doodse 300pk lijkkist met [email protected]

[Zei een gefrustreerde noobie die niet goed genoeg kan rijden om 120pk fatsoenlijk rond te krijgen, laat staan 200]

Comment

• Helemaal mee eens Noobie. Veel mensen komen nooit boven de 3500 rpm en als er dan bij 2000 een turbo in komt, denken ze dat hun Polo Slowmotion een waar racemonster is. Is volgens mij ook de reden van die stomme gasrespons die tegenwoordig standaard achter een sportknop wordt geprogrameerd. Bij 30% gaspedaal krijg je dan 80% opening gasklep ofzo. Als je nooit boven die 30% komt denken Henk en Ingrid dus dat ze een echt snelle auto hebben, want je kunt nog veel meer gas geven...

Nieuwe Clio RS schijnt trouwens een 1.6 turbo te worden met DCT...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Noobie Bekijk bericht
                                                            Wanneer is het dan ooit genoeg? Tellen alleen de nummertjes nog?
                                                            Volg even wat discussies hier van de laatste weken hier. Over 335i vs M3, over een Cayman die toch wel een 3.2 moet zijn ipv 2.7 etc.

En het gaat al jaaaaren zo...

Vervolgens stap ik in mijn 29pk 2cv en zit vast achter een f***ing Polo op een provinciale 80-weg waar je zelfs met een Eend nog wel zou kunnen inhalen maar het allang niet meer mag.

Comment

• We zijn met zijn allen een stel enorme wankers geworden merk ik wel. Bah

En voor de turbo fappers ten strijde trekken. Een modern 1.3l 4cyl turbo'tje met 200pk mag van mij ZO de GT86 of andere RWD auto in, als het 50kg scheelt in de neus. Maar ik twijfel of dat lukt.

Comment

• Als de GT86 een kort diffje en lichter vliegwiel krijgt, dan denken veel wankers meteen dat 't ding al een turbo heeft.

Zelf houd ik wel van een motor die in 't dagelijks verkeer goed op pakt. En doortrekken naar hele hoge toeren doe ik nooit echt (meer...). Als ik voor mijn lol een stuk ga rijden tegenwoordig, dan zoek ik de allerkleinste weggetjes op die ik ken in de buurt. Daar zijn veel 200+ pk-auto's een enorme overkill. Mijn Mini was met +-34 pk misschien iets te langzaam, maar een Mx5 met 116 pk is daar ideaal. Het wagengewicht en de balans ook. Mijn 325 is op die wegen al veels te snel, want daarmee rijd je al bijna niet meer volgas vanaf de 3e versnelling. Het nadeel van de Mx5 is, dat ik altijd liever een CoupÚ heb.

Daarom leek mij de GT86 zou leuk. Maar goed, dat gaat nu dus mooi niet door. :)
                                                                Last edited by Dennis Cavallino; 30-08-12, 10:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Noobie Bekijk bericht
                                                                  Mwoah, als ik dit zo zie:

Dan denk ik dat ik me er wel mee zou kunnen vermaken.
                                                                  Grappig trouwens dat Chris Harris positiever over de GT86 is dan EVO, maar eerder in zijn column in datzelfde EVO de MX-5 compleet de grond in schreef. Hij vond het helemaal niks.

Comment

Working...
                                                                  X