Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toyota FT-86 II Concept

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mwoah, dat filmpje zo bekijkend hebben die Amerikanen de auto vakkundig verkloot. Typische cijferneuk mentaliteit waar zij zo goed in zijn.

    Je ziet dat het in de praktijk ook niet werkt. Auto hikt tegen boost aan, pakt niet door etc. Dat zijn ZO kneuterige fouten dat ik me dood zou schamen als bedrijf. Zeker als je eerst op loopt te scheppen dat je dagelijks de driveability loopt te tunen.

    Comment


    • Daar moet je even doorheen kijken. Work in progress. Als je kijkt naar de stance en gedrag van de auto, ondanks hikken en haperen, zie je dat dat ding gewoon goed op zijn wielen blijft staan. Tuners blijven tuners. Wat ik mooi vind aan deze is dat hij er blijkbaar dagelijks mee rijdt en alle zwakke punten probeert uit te halen.

      Veel tuners bouwen iets en verwachten dan op basis van hun technische ervaring dat het gelijk spontaan allemaal werkt. Dat is verre van reëel, zoals we weten. Meestal gaan er dingen stuk, weet ik helaas ook uit ervaring ;)

      Comment


      • Er is wel een verschil tussen dagelijks met een ding rijden (en 20pk effectief gebruiken) en 450pk betrouwbaar loslaten. Ik geloof er niet zo in dat dat zomaar kan zonder drastische aanpassingen aan zo'n beetje alles. Voor een straatauto die nooit die pk's gebruikt kan het wel, maar is het ook wat zinlozer.

        Beetje het std Impreza verhaal. Je kent ze wel, van de time-attack ;-D

        Comment


        • Oei, dat is een goede come-back. Daar heb je helemaal gelijk in. Voornamelijk omdat het (ook) mijn eigen argument is ;)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
            Eh.... Zijn er nog auto's die je dan heel graag erbij wil hebben? Prettig verstoorde referentiekader enzo? :-)
            Ach...een F1 auto, DB5, Alfa 8C spider en een LaFerrari zouden goed in het rijtje passen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door robin360 Bekijk bericht
              Ach...een F1 auto, DB5, Alfa 8C spider en een LaFerrari zouden goed in het rijtje passen.
              Geen 911 GT3? Die staat nog op mijn lijstje ;)

              Comment


              • Std impreza verhaal.....je bedoelt toch niet die kneuzen die met 400pk niet onder de 2:15 komen op CPZ ?
                Nooit van gehoord :)
                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                Comment


                • Erg leuke video van EVO. De GT 86, in vergelijking met een Mazda MX-5 met BBR turbo (260pk).






                  Ik zou met blaasapparaat gaan voor de MX-5 die mooier op het gas is te sturen, maar zonder turbo? Dan toch de GT 86.
                  ''Thank God for the internet experts''

                  Comment


                  • Ik begrijp wel dat er vorig jaar maar 14 GT 86's zijn verkocht, en 1 BRZ, als de belangstelling voor 1 zo'n video al zo gigantisch is :-)
                    Last edited by Jeroen; 31-01-14, 10:38. Reden: verkoopcijfers waren nog beroerder dan gedacht.
                    ''Thank God for the internet experts''

                    Comment


                    • Dan kan je beter hier kijken. ;-)

                      De lokale Toyo dealer knalt ze eruit voor 23.4K inclu Navi.

                      Comment


                      • Je vind ze hier nog niet onder de 28 mille, uitgezonderd 1 BRZ waarover verhalen gaan dat het een ex schade rental is, die verhuurd is voor op de Nurburgring.
                        ''Thank God for the internet experts''

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                          Je vind ze hier nog niet onder de 28 mille, uitgezonderd 1 BRZ waarover verhalen gaan dat het een ex schade rental is, die verhuurd is voor op de Nurburgring.
                          Die 23K is gewoon voor een brandnieuwe. ;-) Het is net zo duur als een jonge gebruikte overigens. Denk dat Toyota er een beetje mee in de maag zit.

                          Maakt niet uit, alleen maar goed om die prijzen flink snel naar beneden te krijgen :-)

                          Comment


                          • Ik had begrepen dat het om een nieuwe ging ja. Triest genoeg.
                            ''Thank God for the internet experts''

                            Comment


                            • Dat is ook precies de reden dat de klassieke sportauto (handbak, achterwielaandrijving en atmosferische motor) uitsterft. Iedereen (ik dus ook) die op internet roept dat ie dat wil, kan hem niet nieuw betalen. En verreweg het grootste gedeelte die dat wel kan heeft liever iets anders. Daarom kun je ook geen V12 of een Ferrari meer met handbak af fabriek krijgen.

                              Als ik zelf 40k te besteden had aan één nieuwe auto zou ik waarschijnlijk een Megane RS halen in plaats van deze. En als je voor 40k een speeltje zoekt, kun je ook een tweedehands sportauto overwegen die ook RWD is en een handbak heeft, maar veel meer vermogen heeft. Mooie M3 bijvoorbeeld.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                Ik had begrepen dat het om een nieuwe ging ja. Triest genoeg.
                                Ah, sorry.

                                Joep,

                                Ik had 2 redenen waarom ik niet meteen overstag ging. Op dit moment liggen mijn budget prio's niet bij auto's en ik heb een takkehekel aan afschrijven.

                                Een GT86 is voor mij *de* perfecte auto. En brandnieuw voor 23K? Dat is wel erg verleidend.....

                                Comment


                                • Joep, helemaal waar. Voor 40K zou ik ook geen nieuwe GT86 kopen. Ik zou er, als ik het had, sowieso niet aan uitgeven. Daar wringt de schoen ook, nieuw kopen is geld verbranden, en in veel gevallen gaat voor 2ehands kopen hetzelfde op. Maar wat NAS zegt, in zijn situatie (DLD) snijdt ook hout. 23,5 voor een nieuwe is erg verleidelijk. In verhouding dan :-)
                                  ''Thank God for the internet experts''

                                  Comment


                                  • De dagen van motoren zonder turbo's zijn gewoon voorbij.
                                    Mijn 106je heeft alleen power vanaf 5000 toeren, maar met goed fatsoen kan je zo niet meer over een binnenweggetje gaan. Het wordt eigenlijk gewoon genant...
                                    Met 10 of 20km meer snelheid langsrijden in je 118d met 2000rpm komt toch vriendelijker over, bij fietsers, voetgangers, bewoners, koeien in de wei etc.

                                    Comment


                                    • NL is gewoon te druk. Maar da's weer wat anders. :-)
                                      ''Thank God for the internet experts''

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                        De dagen van motoren zonder turbo's zijn gewoon voorbij.
                                        Mijn 106je heeft alleen power vanaf 5000 toeren, maar met goed fatsoen kan je zo niet meer over een binnenweggetje gaan. Het wordt eigenlijk gewoon genant...
                                        Met 10 of 20km meer snelheid langsrijden in je 118d met 2000rpm komt toch vriendelijker over, bij fietsers, voetgangers, bewoners, koeien in de wei etc.
                                        Dat klinkt wel bekend ja, valt ook niet mee om de S2000 fatsoenlijk te gebruiken hier in NL. Als je paar keer doorhaalt naar 9000 toeren wordt je gelijk als aso gezien (ook al zou je niet eens de max snelheid overschreiden). Ook is het gewoon vaak veel te druk om echt lol te kunnen hebben, vaak frustrerend als je even lekker een stukje wil sturen. Even de Duitse grens over helpt wel aanzienlijk trouwens, maar ook weinig echt leuke wegen op korte afstand (voordeel is wel dat je dan goedkoop de tank weer kan vullen). Op wat mooie wegen in de Eifel of zo is een hoogtoerige auto dan wel weer erg leuk. Maar ik overweeg inmiddels wel om een auto met iets relaxtere vermogensafgifte te nemen (Z4 of 350z of zo). Maar kan ook zijn dat ik gewoon een oude lul begin te worden natuurlijk :-)

                                        Comment


                                        • Ha, die Gummers;

                                          Een stel Kiwi's zijn loos gegaan op een GT86 met een heel leuk resultaat.

                                          Synergy-V8-41-800x533.jpg

                                          Scherven brengen gelul.

                                          Comment


                                          • Blokje alleen is al 70.000 ....

                                            Dan mag het ook wel erg leuk zijn.

                                            Maar wel gaaf dat het kan, twee brommer blokkies samen kitten tot een hele gave 8 cylinder.
                                            http://www.ebbropremium.nl

                                            Politics is the entertainment branch of industry.

                                            Comment


                                            • Aan het geluid van de remmen te horen, hebben ze die bij ///M vandaan :)
                                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                              Comment


                                              • Ha, die Gummers;

                                                Vanavond stond de demo-BRZ van Subaru Nederland hier voor de deur en daar ben ik een klein stukje mee wezen sturen. Langer dan een kwartiertje kwam nu niet uit, maar dat blijkt ruimschoots voldoende om een goede indruk van deze ontzettend leuke auto te krijgen. Ik was al blij verrast dat ik mijn toch niet bepaald compacte kadaver zonder problemen of ruimtegebrek in een prima zithouding kon dirigeren. Meteen bij de start roffelt de boxer er lekker op los. Sturen, schakelen, de hele pedalerie: de bediening is precies, zeker niet (te) licht en met mooi veel gevoel. Deze auto vraagt met nadruk om bevelen zonder dat het nu in zware handarbeid ontaardt. Natuurlijk zal menigeen die snellere en duurdere sportauto's heeft gereden de BRZ van zijn lijstje schrappen vanwege een vermeend gebrek aan vermogen, maar voor een doorsnee chauffeur die niet dagelijks in serieus speelgoed rijdt vormen de hoeveelheid vermogen, de trekkracht en vooral de gretigheid een prachtig samenspel in deze omgeving. De Michelin ecodingesen gaven bij speels wegrijden al een aardig gilletje te horen. Trekkracht is natuurlijk niet dieselachtig, maar daarom zit er ook een tamelijk close gespatiëerde zesbak in: janken moet'ie! En het weggedrag is helemaal om te smullen: stug, maar toch met genoeg comfort voor normale verkeersdrempels; genoeg grip voor doorsneeritjes en een lekker vegende kont bij het wat steviger stuurwerk. Die kont wil best glijden, maar kondigt dat zo mooi aan dat je als vanzelf met licht overstuur de leukere bochten pakt. Ik denk dat voor straatgebruik de montage van banden met meer grip een groot deel van de pret zouden bederven.
                                                Kortom, een hele leuke en pure sportauto en enorm veel waar voor het geld. Dit één jaar oude exemplaar is in het bekende STI-blauw gespoten, heeft 12.500km op de bult en nog twee jaar fabrieksgarantie en staat te koop voor net geen dertig mille.

                                                Edit: vanavond in het donker toch wel een kolossale misser ontdekt: de verlichting van het hele instrumentarium is rood, dat van de radio vaal groen....
                                                Last edited by Hansv; 31-07-15, 23:36.
                                                Scherven brengen gelul.

                                                Comment


                                                • Leuk, Hansv. Ik wil er ook echt nog een keer in rijden. Dat is er nooit van gekomen, maar dat gaat wel een keer gebeuren. Het valt mij overigens op dat ze nauwelijks zakken in prijs, terwijl de vraag toch zeer gering is. Qua banden heb je helemaal gelijk, er zitten niet voor niets dezelfde Michelin Premacy's op als bij een Prius. Al weet ik niet of dat voor een BRZ ook op gaat, maar dat zal wel, aangezien je ecodinges schrijft. Heerlijk pretentieloze auto, een soort van betere MX-5 met dak. Me want one!
                                                  Last edited by Jeroen; 31-07-15, 20:18.
                                                  ''Thank God for the internet experts''

                                                  Comment


                                                  • Ik vind ook al dat ze niet hard genoeg afschrijven. ;) Komt natuurlijk omdat ze in Nederland nauwelijks verkocht zijn/worden.

                                                    Comment


                                                    • Ha, die Gummers;

                                                      Niet hard genoeg afschrijven? Zo'n 35% van de nieuwprijs in één jaar tijd, 12.500km op de klok en met nog twee jaar fabrieksgarantie! Als die auto drie jaar oud is en een halve ton heeft gedraaid is hij waarschijnlijk al ruim onder de tien mille geschoven. Dit wordt samen met zijn Toyota-twin een hele gezochte liefhebbersauto, waarvan ik vanwege de geringe aantallen de prijzen al vrij snel zie stabiliseren.
                                                      Scherven brengen gelul.

                                                      Comment


                                                      • Die schrijft dan harder af als ik dacht. Maar een S2000 blijft de betere keuze, tenzij je daar niet in past natuurlijk ;-)
                                                        http://www.ebbropremium.nl

                                                        Politics is the entertainment branch of industry.

                                                        Comment


                                                        • Of een 155Q4! :-) Ik vind dat de occasionprijzen heel stabiel blijven. Goed, de auto is nog jong, en het zijn geen km vreters, dus hoge km standen zijn er ook (bijna) niet. De afschrijving lijkt mij redelijk normaal voor het type auto. Bekijk het zo; als er geen 35% van de nieuwwaarde af is, dan betaalt men liever wat bij op een gloednieuwe. Kun je de kleur en opties ook nog kiezen. Punt is trouwens ook dat de auto nieuw in NL gewoon heel stevig geprijsd is, en dat komt niet door de BPM.
                                                          ''Thank God for the internet experts''

                                                          Comment


                                                          • In D zijn ze makkelijk voor onder de 20K te vinden, dus sla jullie slag!

                                                            Comment


                                                            • Ergens volgend jaar: de GT86 wordt GR86 en krijgt net als de BRZ een 2.4 blok ipv de huidige 2.0.
                                                              Uit de tekst maak ik op dat het koppel (grofweg 20% meer) er uit komt bij lagere toeren. Dat was een nadeel van het oude model, dat ie bij lage toeren te weinig had.
                                                              Als Subaru komt ie niet naar Europa, als Toyota wellicht wel. Zou jammer zijn als ie aan ons voorbij gaat, then again, wie koopt nog zoiets in NL?.

                                                              https://www.evo.co.uk/subaru/brz/203...-coupe-returns

                                                              22MY_BRZ-1.jpg 22MY_BRZ-2.jpg

                                                              Comment


                                                              • De vorige BRZ/GT86 was op het einde richting €70K ofzo. Dan wordt t lastig voor zo'n auto. Als ze dit ding nou voor de prijs van een Golf GTi (of net daar onder) aan de man hadden kunnrn brengen, had je nog een beetje gezonde concurrentie. Maar voor die 70 mille ben je gewoon kansloos om hier iets van te verkopen, maar daar kan Toyota/Subaru helaas weinig aan doen.
                                                                Last edited by Veloce; 20-11-20, 15:54.
                                                                Giulia 1600 Super '65
                                                                Abarth 595 Competizione '15

                                                                Comment


                                                                • CO2 zal door het grotere nog steeds atmosferische blok wel niet lager worden, en daarmee het bpm bedrag ook niet....

                                                                  Comment

                                                                  Working...
                                                                  X